Juist! De klant klaagt alleen maar wat op Twitter (wat hij best mag), het is Versio die vervolgens moord en brand roept...
- Hostingprovider neemt juridische stappen tegen klant om tweets
-
03-01-2012, 19:45 #136
Planera Communicatie
- Berichten
- 216
- Lid sinds
- 17 Jaar
Re: Hostingprovider neemt juridische stappen tegen klant om tweets
-
03-01-2012, 19:45 #137
- Berichten
- 104
- Lid sinds
- 14 Jaar
Re: Hostingprovider neemt juridische stappen tegen klant om tweets
Aanvullend bericht:
Een negatieve beoordeling is iets anders dan een bedrijf (wellicht ten onrechte) zwart maken ten overstaan van een publiek.... dat is nog steeds strafbaar. Doodzwijgen is niet altijd de beste oplossing.
(persoonlijk denk ik dat de reactie van beide kampen zwaar overtrokken zijn).
Laatst aangepast door K. Zaal : 03-01-2012 om 19:47 Reden: Automatisch samengevoegd.
-
03-01-2012, 19:47 #138
Planera Communicatie
- Berichten
- 216
- Lid sinds
- 17 Jaar
Re: Hostingprovider neemt juridische stappen tegen klant om tweets
Vragen mag.. maar klagen omdat je iets niet krijgt waar je ook niet voor betaald hebt...tja dat blijft natuurlijk vreemd! Als je daarnaast ook nog de betreffende hoster zwart gaat lopen maken door die voor pauper hosting uit te maken dan ben je mijn inziens bewust ergens op uit en dat is niet meer krijgen waar je in eerste instantie op uit was.
-
03-01-2012, 19:48 #139
- Berichten
- 1.137
- Lid sinds
- 15 Jaar
Re: Hostingprovider neemt juridische stappen tegen klant om tweets
Zijn domeinnamen werden ook afgesloten terwijl hij daar wel voor had betaald..
-
03-01-2012, 19:49 #140
- Berichten
- 11.597
- Lid sinds
- 16 Jaar
Re: Hostingprovider neemt juridische stappen tegen klant om tweets
Joél, begrijp me niet verkeerd met wat ik zeg, ik begrijp wel degelijk wat je bedoeld. De reden waarom het nu geheel wordt opgeblazen is omdat dit een uniekum is. Beide partijen zijn eigenlijk te ver gegaan, en hadden het beide anders moeten aanpakken. De reden waarom er nu zo veel commotie over is, is omdat het niet alleen sensatie is, maar doordat het nu echt in het nieuws staat kunnen een hoop mensen hun onvrede kwijt over onder andere de censuur hier op SiteDeals en hun ontevreden over het bedrijf plaatsen zonder dat het direct wordt verwijderd. Ik hoop dat je dat enigszins kunt begrjipen; het zijn voornamelijk frustraties die al langere tijd spelen (bij mij bijvoorbeeld al 3 jaar, bij anderen ook al een langere tijd).
Maar naar mijn idee is heel dit opgeblazen gedoe geen unicum en zo speciaal vind ik het niet ;) Het wordt speciaal gemaakt en daarom wil iedereen dat graag geloven.
Ik blijf erbij dat het 100% ontoelaatbaar is dat je een bedrijf bewust kapot wilt maken. Dat heb ik Versio nooit zien doen. Tot zover.
-
03-01-2012, 19:51 #141
- Berichten
- 1.355
- Lid sinds
- 18 Jaar
Re: Hostingprovider neemt juridische stappen tegen klant om tweets
Ik heb een contract met de gene die mijn domein beheert.
Als ik te laat of niet betaal dienen hun ervoor te zorgen dat ik wel betaal en niet iets zonder mijn goedkeuring op te zeggen
Tja als het een regel is dat de domeinnamen automatisch verlopen als ze niet een maand van te voren zijn verlengt dan word het een ander verhaal
Sinds kort (paar maanden) biedt Versio automatische verlening aan. Binnen 30 dagen moet je vervolgens de producten betaald hebben; je wordt dagelijks per mail herinnerd aan je negatieve saldo.
Een feilloos systeem zou je zeggen als je gewoon meteen verlengt zodra je een herinnering krijgt of gewoon het automatische verlengen aanzet. Versio heeft per mail hun klanten geïnformeerd over het automatisch verlengen; dus elke klant kon hier vanaf weten.
-
03-01-2012, 19:51 #142
- Berichten
- 2.590
- Lid sinds
- 16 Jaar
Re: Hostingprovider neemt juridische stappen tegen klant om tweets
Wanneer KAPT Rashed nou eens met het omhoog halen van zijn topic. Beetje klaar mee hoor. Sitedeals is een en al Versio aan het worden met dat gespam in mijn ogen. Overal banners, topics worden 10.000keer omhoog gehaald. Stop.
En dan dit;
-
03-01-2012, 19:51 #143
- Berichten
- 1.137
- Lid sinds
- 15 Jaar
Re: Hostingprovider neemt juridische stappen tegen klant om tweets
Chris, ik sta hier natuurlijk volledig buiten. Maar ik begrijp ook heus wel dat bepaalde mensen (misschien wel veel mensen) problemen kunnen hebben met een werkwijze of manier van handelen. Het is ook niet handig en zelfs erg onverstandig dat een website als Sitedeals een moderator aan blijft houden op het hosting forum, terwijl degene zelf een hosting bedrijf runt. Ik kan mij voorstellen dat dit eens fout moest gaan. Het lijkt mij dan ook dat dit echt niet zo kan blijven. Als er inderdaad repressieve censuur gepleegd is, dan is dat ook niet goed te praten.
Maar naar mijn idee is heel dit opgeblazen gedoe geen unicum en zo speciaal vind ik het niet ;) Het wordt speciaal gemaakt en daarom wil iedereen dat graag geloven.
Ik blijf erbij dat het 100% ontoelaatbaar is dat je een bedrijf bewust kapot wilt maken. Dat heb ik Versio nooit zien doen. Tot zover.
Aanvullend bericht:
Helemaal mee eens Nathan!Laatst aangepast door Mike Schippers : 03-01-2012 om 19:52 Reden: Automatisch samengevoegd.
-
03-01-2012, 19:56 #144gast654 Guest
Re: Hostingprovider neemt juridische stappen tegen klant om tweets
Coole aktie van Rashid , gewooon weer je topic omhoog halen.
https://www.sitedeals.nl/hostingdeals...ren-vanaf.html
en in de tekst :Geen stilzwijgende verlenging (tenzij als u dat wél wilt!)
Wij verlengen helemaal niets stilzwijgend, tenzij als u dat wel wilt. U hoeft dus niet bang te zijn voor facturen waar u niets van weet.
-
03-01-2012, 19:57 #145
- Berichten
- 2.862
- Lid sinds
- 17 Jaar
Re: Hostingprovider neemt juridische stappen tegen klant om tweets
De grootste paupers zijn diegene die nu met z'n allen hun gal spugen over iets wat ze blijkbaar (bij sommigen) al 3 jaar dwars zit.
We praten hier over jaarlijkse bedragen waar je op sommige plaatsen nog geen bak koffie voor krijgt! Ja je leest het goed één hele bak koffie! We hebben het over een bedrag van wel drie euro en negenennegentig centen, per jaar!
Ben toevallig ook klant bij Versio, toevallig ja omdat ik een paar domeintjes had overgenomen die bij Versio stonden en dan maar gelijk van de gratis push gebruik gemaakt (we blijven tenslotte nederlander he) en ik weet dus exact waar die pauperende puber het over heeft.
Je krijgt ruim van te voren een mail dat je domein gaat vervallen. Als je op dat moment zou verlengen dan begint de verlenging pas op de vervaldatum van je domein. Niets aan de hand dus om voortijdig te verlengen. Doe je dat niet krijg je nog een mail en daarna nog één!
Ik heb het dan ook weten te presteren na 3 mails om niet te verlengen. En wat doe je dan? Je stuurt een mailtje naar de helpdesk van Versio. En wat gebeurt er dan? Je krijgt gewoon je domein terug en de vraag of je dan wel even binnen 7 dagen (of 14 dagen, weet ik niet meer) je saldo aanzuivert.
Inmiddels kun je automatisch verlengen, al een paar dagen hoor, is niet van gisteren zoals die pauperende puber beweert op twitter.
En je kan dus ook op rekening domeinen verlengen bij Versio. Verder accepteren ze een resem betaalmogelijkheden waar Transip jaloers op kan zijn.
En dan het gevalletje klanten betalen voor een positieve review. Vind ik heel handig bedacht van Versio. Geef je klant een leuke vergoeding (1 euro is toch 25% van de prijs van een domein!) voor een aardige review. Ik zou het ook doen. En dacht je dat Versio de enige is die dat doet? Misschien een beetje via een opzichtige manier maar geloof mij dat er genoeg multinationals zijn die klantenreviews kopen. Is al zo oud als dat internet groot is.
En dan het vermeende vaak offline zijn van servers bij Versio..... tja jongens (en meisjes) we hebben het hier altijd nog over een budget hoster die 1,99 euro rekent voor een vps. één euro negenennegentig per maand voor een vps! Genoeg plaatsen in het land waar je voor dat bedrag nog geen biertje kunt kopen! één biertje! En daarvoor verwachten jullie service? Als ik de telefoon nog maar opneem en mijn naam noem is mijn baas al meer kwijt dan die 1,99.
Ik ga afronden, tijd voor de kroeg.
Maar nog een laatste woord, er was ergens een tweet waarin hij iets zei in de trant van 'bedrijf kapot maken'. Ik kan die tweet niet meer vinden. Heeft hij die verwijderd? Zoja dan ben je pas echt een pauper van de hoogste klasse.
Van Hoesel, get a life
En Reshad misschien een cursusje marketing
-
03-01-2012, 19:58 #146
- Berichten
- 2.392
- Lid sinds
- 17 Jaar
Re: Hostingprovider neemt juridische stappen tegen klant om tweets
Een bedrijf bewust kapot maken heb ik (voor de duidelijkheid, ik weet niet of dit naar mij is gericht?) niet gedaan. De twitteraar heeft wel een opmerking in die trant neergezet, maar in hoeverre was dat gericht naar Versio? Die is niet gelinkt/of whatsoever.. Overigens heeft Versio begin vorig jaar al eens geprobeerd SiteSafe aangevallen met woorden. Ik heb het toen mijn insziens netjes opgelost en niet met advocaten gedreigd. Ik vertelde hem dat ik zijn servers kon hacken en hij geloofde dat niet. Ik moest hem betalen als het niet lukte en hij zou mij betalen als het wel lukte. Ik kon (na toestemming voor de duidelijkheid) wel degelijk alle websites op zijn shared hosting servers uitlezen, bewerken en zo voorts.
Laat het duidelijk zijn dat géén van de dingen die ik ooit heb gezegd over Versio, gelogen heb. Voor alles is er meer dan genoeg bewijs. Het is dan ook geen laster of smaadschrift, en daarmee verwijs ik even naar het derde lid van het artikel dat hij in zijn mail naar de twitteraar stuurde:
U maakt zich schuldig aan smaad en u bent hiermee strafbaar volgens artikel 261 van het strafrecht. U poogt willens en wetens de goede naam van ondergetekende en Versio aan te tasten.
1Hij die opzettelijk iemands eer of goede naam aanrandt, door telastlegging van een bepaald feit, met het kennelijke doel om daaraan ruchtbaarheid te geven, wordt, als schuldig aan smaad, gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste zes maanden of geldboete van de derde categorie.
2 Indien dit geschiedt door middel van geschriften of afbeeldingen, verspreid, openlijk tentoongesteld of aangeslagen, of door geschriften waarvan de inhoud openlijk ten gehore wordt gebracht, wordt de dader, als schuldig aan smaadschrift, gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste een jaar of geldboete van de derde categorie.
3 Noch smaad, noch smaadschrift bestaat voor zover de dader heeft gehandeld tot noodzakelijke verdediging, of te goeder trouw heeft kunnen aannemen dat het te last gelegde waar was en dat het algemeen belang de telastlegging eiste.
-
03-01-2012, 19:59 #147
- Berichten
- 2.862
- Lid sinds
- 17 Jaar
Re: Hostingprovider neemt juridische stappen tegen klant om tweets
edit : staan wat kleine foutjes in maar denk dat het moraal van het verhaal wel overgekomen is.
start maar met bashen.
@chris - nee er was een tweet over dat 'bedrijf kapot maken'
-
03-01-2012, 20:00 #148
- Berichten
- 104
- Lid sinds
- 14 Jaar
Re: Hostingprovider neemt juridische stappen tegen klant om tweets
De grootste paupers zijn diegene die nu met z'n allen hun gal spugen over iets wat ze blijkbaar (bij sommigen) al 3 jaar dwars zit.
We praten hier over jaarlijkse bedragen waar je op sommige plaatsen nog geen bak koffie voor krijgt! Ja je leest het goed één hele bak koffie! We hebben het over een bedrag van wel drie euro en negenennegentig centen, per jaar!
Ben toevallig ook klant bij Versio, toevallig ja omdat ik een paar domeintjes had overgenomen die bij Versio stonden en dan maar gelijk van de gratis push gebruik gemaakt (we blijven tenslotte nederlander he) en ik weet dus exact waar die pauperende puber het over heeft.
Je krijgt ruim van te voren een mail dat je domein gaat vervallen. Als je op dat moment zou verlengen dan begint de verlenging pas op de vervaldatum van je domein. Niets aan de hand dus om voortijdig te verlengen. Doe je dat niet krijg je nog een mail en daarna nog één!
Ik heb het dan ook weten te presteren na 3 mails om niet te verlengen. En wat doe je dan? Je stuurt een mailtje naar de helpdesk van Versio. En wat gebeurt er dan? Je krijgt gewoon je domein terug en de vraag of je dan wel even binnen 7 dagen (of 14 dagen, weet ik niet meer) je saldo aanzuivert.
Inmiddels kun je automatisch verlengen, al een paar dagen hoor, is niet van gisteren zoals die pauperende puber beweert op twitter.
En je kan dus ook op rekening domeinen verlengen bij Versio. Verder accepteren ze een resem betaalmogelijkheden waar Transip jaloers op kan zijn.
En dan het gevalletje klanten betalen voor een positieve review. Vind ik heel handig bedacht van Versio. Geef je klant een leuke vergoeding (1 euro is toch 25% van de prijs van een domein!) voor een aardige review. Ik zou het ook doen. En dacht je dat Versio de enige is die dat doet? Misschien een beetje via een opzichtige manier maar geloof mij dat er genoeg multinationals zijn die klantenreviews kopen. Is al zo oud als dat internet groot is.
En dan het vermeende vaak offline zijn van servers bij Versio..... tja jongens (en meisjes) we hebben het hier altijd nog over een budget hoster die 1,99 euro rekent voor een vps. één euro negenennegentig per maand voor een vps! Genoeg plaatsen in het land waar je voor dat bedrag nog geen biertje kunt kopen! één biertje! En daarvoor verwachten jullie service? Als ik de telefoon nog maar opneem en mijn naam noem is mijn baas al meer kwijt dan die 1,99.
Ik ga afronden, tijd voor de kroeg.
Maar nog een laatste woord, er was ergens een tweet waarin hij iets zei in de trant van 'bedrijf kapot maken'. Ik kan die tweet niet meer vinden. Heeft hij die verwijderd? Zoja dan ben je pas echt een pauper van de hoogste klasse.
Van Hoesel, get a life
En Reshad misschien een cursusje marketing
-
03-01-2012, 20:01 #149
- Berichten
- 1.137
- Lid sinds
- 15 Jaar
Re: Hostingprovider neemt juridische stappen tegen klant om tweets
Voor duidelijkheid: het gaat niet enkel om het niet verlengde domeinnaam. Ook om de DNS records die zomaar verdwenen en domeinnamen offline werden gehaald. Mensen, mensen.
-
03-01-2012, 20:01 #150
- Berichten
- 1.402
- Lid sinds
- 14 Jaar
Re: Hostingprovider neemt juridische stappen tegen klant om tweets
Juist!
De grootste paupers zijn diegene die nu met z'n allen hun gal spugen over iets wat ze blijkbaar (bij sommigen) al 3 jaar dwars zit.
We praten hier over jaarlijkse bedragen waar je op sommige plaatsen nog geen bak koffie voor krijgt! Ja je leest het goed één hele bak koffie! We hebben het over een bedrag van wel drie euro en negenennegentig centen, per jaar!
Ben toevallig ook klant bij Versio, toevallig ja omdat ik een paar domeintjes had overgenomen die bij Versio stonden en dan maar gelijk van de gratis push gebruik gemaakt (we blijven tenslotte nederlander he) en ik weet dus exact waar die pauperende puber het over heeft.
Je krijgt ruim van te voren een mail dat je domein gaat vervallen. Als je op dat moment zou verlengen dan begint de verlenging pas op de vervaldatum van je domein. Niets aan de hand dus om voortijdig te verlengen. Doe je dat niet krijg je nog een mail en daarna nog één!
Ik heb het dan ook weten te presteren na 3 mails om niet te verlengen. En wat doe je dan? Je stuurt een mailtje naar de helpdesk van Versio. En wat gebeurt er dan? Je krijgt gewoon je domein terug en de vraag of je dan wel even binnen 7 dagen (of 14 dagen, weet ik niet meer) je saldo aanzuivert.
Inmiddels kun je automatisch verlengen, al een paar dagen hoor, is niet van gisteren zoals die pauperende puber beweert op twitter.
En je kan dus ook op rekening domeinen verlengen bij Versio. Verder accepteren ze een resem betaalmogelijkheden waar Transip jaloers op kan zijn.
En dan het gevalletje klanten betalen voor een positieve review. Vind ik heel handig bedacht van Versio. Geef je klant een leuke vergoeding (1 euro is toch 25% van de prijs van een domein!) voor een aardige review. Ik zou het ook doen. En dacht je dat Versio de enige is die dat doet? Misschien een beetje via een opzichtige manier maar geloof mij dat er genoeg multinationals zijn die klantenreviews kopen. Is al zo oud als dat internet groot is.
En dan het vermeende vaak offline zijn van servers bij Versio..... tja jongens (en meisjes) we hebben het hier altijd nog over een budget hoster die 1,99 euro rekent voor een vps. één euro negenennegentig per maand voor een vps! Genoeg plaatsen in het land waar je voor dat bedrag nog geen biertje kunt kopen! één biertje! En daarvoor verwachten jullie service? Als ik de telefoon nog maar opneem en mijn naam noem is mijn baas al meer kwijt dan die 1,99.
Ik ga afronden, tijd voor de kroeg.
Maar nog een laatste woord, er was ergens een tweet waarin hij iets zei in de trant van 'bedrijf kapot maken'. Ik kan die tweet niet meer vinden. Heeft hij die verwijderd? Zoja dan ben je pas echt een pauper van de hoogste klasse.
Van Hoesel, get a life
En Reshad misschien een cursusje marketing
Plaats een
- + Advertentie
- + Onderwerp
Marktplaats
Webmasterforum
- Websites algemeen
- Sitechecks
- Marketing
- Domeinen algemeen
- Waardebepaling
- CMS
- Wordpress
- Joomla
- Magento
- Google algemeen
- SEO
- Analytics
- Adsense
- Adwords
- HTML / XHTML
- CSS
- Programmeren
- PHP
- Javascript
- JQuery
- MySQL
- Ondernemen algemeen
- Belastingen
- Juridisch
- Grafisch ontwerp
- Hosting Algemeen
- Hardware Info
- Offtopic