Hostingprovider Versio beschuldigt een ontevreden klant van smaad en gaat juridische stappen ondernemen. De klant twitterde over zijn slechte ervaringen met de hostingprovider en registreerde de domeinnaam VersioBV.nl.
De klant stuurde maandagavond een lading negatieve tweets over Versio de wereld in en daar is het hostingbedrijf niet blij mee. Versio stuurde de klant, die enkel met zijn achternaam Van Hoesel in dit artikel wil worden genoemd, een e-mail waarin hem werd opgedragen zijn tweets te verwijderen.
"U maakt zich schuldig aan smaad en u bent hiermee strafbaar volgens artikel 261 van het strafrecht", schrijft de ceo van Versio, Reshad Bashir, in de mail. Het hostingbedrijf eist onder andere dat Van Hoesel de tweets rectificeert of verwijdert. Ook is het bedrijf niet blij met de domeinnaam VersioBV.nl die de klant uit wraak heeft geregistreerd.
De klant twitterde onder andere dat Versio 'pauperhosting' leverde en 'uit het niets' domeinnamen weggooide. In een andere tweet schreef hij: "Toch wel leuk, zo'n avondje een bedrijf kapot maken." Tegen Tweakers.net zegt hij dat hij zich ergerde aan het feit dat domeinnamen na slechts één waarschuwing niet meer werden verlengd. Ook zou de dns-editor van Versio de nameserver-instellingen per abuis verwijderen en werd een aantal domeinnamen offline gehaald omdat er één te veel queries deed.
Tegenover Tweakers.net zegt Versio-directeur Bashir: "Ik weet niet zo goed wat jullie ermee te maken hebben. Het feit dat dit wordt doorgestuurd naar jullie bevestigt smaad; hij wil blijkbaar publicatie van zijn verhaal." Volgens hem zijn de tweets niet correct en is de klant is met zijn acties veel te ver gegaan. "Wij gaan gewoon goed om met onze klanten", zegt hij. "Maar dit is geen normale klant."
Volgens Bashir gaat het om een 'stelselmatige' poging om zijn bedrijf te beschadigen. Ook beschuldigt hij de klant ervan banden te hebben met een concurrent. In zijn tweets is Van Hoesel positief over een concurrent van Versio, DualDev. De klant zegt echter geen banden te hebben met dat bedrijf.
Van Hoesel heeft bovendien nooit een officiële klacht ingediend, stelt ceo Bashir. Dat is onjuist: de klant heeft verschillende klachten ingediend bij de hostingprovider en heeft Tweakers.net daarvan het bewijs getoond. Tegen Tweakers.net zegt Van Hoesel dat hij overigens al van plan was om weg te gaan bij de hostingprovider.
In een mail bood Van Hoesel nog aan om het bedrijf tegemoet te komen, mits het zelf een aantal zaken verbeterde. Bashir kondigde daarop echter aan om de zaak uit handen te geven aan zijn advocaat. Of het bedrijf van de kwestie een rechtszaak wil maken, is onduidelijk. "Dat is aan de advocaat", zegt Bashir.
En ik hoop dat Reshad Bashir (tevens mod hostingdeals) dit topic gewoon open laat staan ik deel namelijk nieuws. Dit mag iedereen weten wat een enorme schande is dit.
http://tweakers.net/nieuws/79112/hos...om-tweets.html
- Hostingprovider neemt juridische stappen tegen klant om tweets
-
03-01-2012, 14:32 #1
- Berichten
- 2.590
- Lid sinds
- 16 Jaar
Hostingprovider neemt juridische stappen tegen klant om tweets
Laatst aangepast door Nathan s : 03-01-2012 om 14:49 Reden: http://tweakers.net/nieuws/79112/hoster-neemt-juridische-stappen-tegen-klant-om-tweets.html
-
-
03-01-2012, 14:38 #2
- Berichten
- 2.392
- Lid sinds
- 17 Jaar
Re: Hostingprovider neemt juridische stappen tegen klant om tweets
Geheel mee eens. Einde aan de censuur, het is algemeen bekend dat er enkel positieve ervaringen over Versio naar buiten mogen komen en op het moment dat er ook maar "iets" negatiefs over Versio komt te staan, diegene dreigberichten krijgt, topics hier gesloten worden en nu dus zelfs naar een advocaat word gegaan..
-
03-01-2012, 14:39 #3
- Berichten
- 74
- Lid sinds
- 15 Jaar
Re: Hostingprovider neemt juridische stappen tegen klant om tweets
Hoop dat beide partijen verstandig zijn en alsnog een schikking treffen.
MvG Ruud
-
03-01-2012, 14:40 #4
- Berichten
- 2.590
- Lid sinds
- 16 Jaar
Re: Hostingprovider neemt juridische stappen tegen klant om tweets
Gaat trouwens om het volgende mailtje:
-
03-01-2012, 14:40 #5
- Berichten
- 4
- Lid sinds
- 14 Jaar
Re: Hostingprovider neemt juridische stappen tegen klant om tweets
Erg vreemd.
Klantvriendelijkheid is erg belangrijk en dat mis ik hier.
EDIT: @reactie hieronder
COLA! Goedkope COLA te koop!Laatst aangepast door kevinwalter : 03-01-2012 om 14:46
-
03-01-2012, 14:42 #6
64BitsWebhosting.EU
- Berichten
- 2.085
- Lid sinds
- 18 Jaar
Re: Hostingprovider neemt juridische stappen tegen klant om tweets
POPCORN! Goedkoop POPCORN te koop!
-
03-01-2012, 14:43 #7
- Berichten
- 454
- Lid sinds
- 14 Jaar
Re: Hostingprovider neemt juridische stappen tegen klant om tweets
Jammer dat dit moet gebeuren.
-
03-01-2012, 14:45 #8
- Berichten
- 2.392
- Lid sinds
- 17 Jaar
-
03-01-2012, 14:48 #9
- Berichten
- 11.597
- Lid sinds
- 16 Jaar
Re: Hostingprovider neemt juridische stappen tegen klant om tweets
En nu gaat iedereen, waaronder ook ik, weer op dit bericht reageren. Terwijl we er nooit achter kunnen komen wat er nou precies is gebeurd. Als het een gang naar de rechter wordt en de rechter daadwerkelijk uitspreekt dat er sprake is van smaad, dan horen wij hier niemand meer over. En zoals ik dit lees is er duidelijk sprake van smaad of het doelbewust willen beschadigen van een bedrijf ("lekker een avondje een bedrijf kapot maken" > hoe zielig ben je dan?) en zou ik precies zo handelen als Reshad!
En het lijkt er weer sterk op alsof veel hosting aanbieders maar weer graag op dit bericht reageren.
Man man.
-
03-01-2012, 14:48 #10
- Berichten
- 301
- Lid sinds
- 17 Jaar
Re: Hostingprovider neemt juridische stappen tegen klant om tweets
Maar eerlijk = eerlijk, je weet toch zelf ook dat je verkeerd bezig bent als je die versiobv.nl registreert en dan zegt van lekker een avondje versio slopen? Ik ben daarnaast ook op de hoogte van de verhalen over Versio.. maar dit gaat toch wel iets te ver...
Uiteraard had Versio de reactie wel beter kunnen verwoorden, nu komt het inderdaad over als censuur, maar dit is uiteraard gewoon smaad naar mijn mening..
-
03-01-2012, 14:51 #11
- Berichten
- 2.590
- Lid sinds
- 16 Jaar
Re: Hostingprovider neemt juridische stappen tegen klant om tweets
Maar eerlijk = eerlijk, je weet toch zelf ook dat je verkeerd bezig bent als je die versiobv.nl registreert en dan zegt van lekker een avondje versio slopen? Ik ben daarnaast ook op de hoogte van de verhalen over Versio.. maar dit gaat toch wel iets te ver...
Uiteraard had Versio de reactie wel beter kunnen verwoorden, nu komt het inderdaad over als censuur, maar dit is uiteraard gewoon smaad naar mijn mening..
-
03-01-2012, 14:51 #12
- Berichten
- 83
- Lid sinds
- 16 Jaar
Re: Hostingprovider neemt juridische stappen tegen klant om tweets
Mijn eigen ervaring met Versio is toch anders.
Hoewel ik zelf ook wel tegen de beperkingen ben aangelopen. (geen imagick) ben ik zeer tevreden over hun. Hun controle paneel werkt goed en snel en domeinnamen leveren me nooit problemen op.
Ik stel mijn vragen meestal via de chat. Daar heb ik dan ook altijd beleefd en correct advies en hulp ontvangen.
Als er een fout gevonden word in het controle paneel kan ik ook moeilijk geloven dat Versio bewust van slechte wil zou zijn. Misschien inderdaad dat er het een en ander misgelopen is maar om dan zo te gaan reageren?
Een negatieve tweet is uiteraard perfect in orde, je mag toch je mening geven denk ik zo maar om meteen een lastercampagne te starten...
Een beetje een ongelukkige reactie richting Tweakers (eerste zin) maar ik ben wel akkoord met wat gezegd word. Er word (hoever ikj het ervaren heb met 2 reseller pakketten) goed omgegaan met de klanten.
-
03-01-2012, 14:52 #13
- Berichten
- 519
- Lid sinds
- 16 Jaar
Re: Hostingprovider neemt juridische stappen tegen klant om tweets
Vind het trouwens een brug te ver van Versio om een tweet met een mening smaad te noemen. Als jij Versio/Strato/WhateverISP een 'pauperhosting' wil noemen, moet dat kunnen. Dat is nou eenmaal de vrijheid van meningsuiting in ons land.
Wel vind ik dat je verkeerd bezig bent als je een domeinnaam gaat registreren in de trant van VersioBV. Benieuwd wat er uitkomt. Het zal Reshad wel sieren als hij dit topic openlaat. Gaat deze wel op slot, dan moeten alle klachttopics over andere ISP's ook gesloten worden. Pure consequentie.
-
03-01-2012, 14:52 #14
- Berichten
- 2.392
- Lid sinds
- 17 Jaar
Re: Hostingprovider neemt juridische stappen tegen klant om tweets
En nu gaat iedereen, waaronder ook ik, weer op dit bericht reageren. Terwijl we er nooit achter kunnen komen wat er nou precies is gebeurd. Als het een gang naar de rechter wordt en de rechter daadwerkelijk uitspreekt dat er sprake is van smaad, dan horen wij hier niemand meer over. En zoals ik dit lees is er duidelijk sprake van smaad of het doelbewust willen beschadigen van een bedrijf ("lekker een avondje een bedrijf kapot maken" > hoe zielig ben je dan?) en zou ik precies zo handelen als Reshad!
En het lijkt er weer sterk op alsof veel hosting aanbieders maar weer graag op dit bericht reageren.
Man man.
-
03-01-2012, 14:55 #15
- Berichten
- 4.961
- Lid sinds
- 17 Jaar
Re: Hostingprovider neemt juridische stappen tegen klant om tweets
Het heeft Nu.nl gehaald ;)
http://www.nu.nl/internet/2706595/ho...ve-tweets.html
Plaats een
- + Advertentie
- + Onderwerp
Marktplaats
Webmasterforum
- Websites algemeen
- Sitechecks
- Marketing
- Domeinen algemeen
- Waardebepaling
- CMS
- Wordpress
- Joomla
- Magento
- Google algemeen
- SEO
- Analytics
- Adsense
- Adwords
- HTML / XHTML
- CSS
- Programmeren
- PHP
- Javascript
- JQuery
- MySQL
- Ondernemen algemeen
- Belastingen
- Juridisch
- Grafisch ontwerp
- Hosting Algemeen
- Hardware Info
- Offtopic