Dus als versio iedereen iets gaf als bedankje hadden ze dit allemaal kunnen voorkomen
- Hostingprovider neemt juridische stappen tegen klant om tweets
-
04-01-2012, 00:25 #286
- Berichten
- 1.025
- Lid sinds
- 14 Jaar
Re: Hostingprovider neemt juridische stappen tegen klant om tweets
-
04-01-2012, 00:27 #287gast54611 Guest
-
04-01-2012, 00:29 #288
- Berichten
- 2.392
- Lid sinds
- 17 Jaar
Re: Hostingprovider neemt juridische stappen tegen klant om tweets
Versio geeft enkel geld voor positieve ervaringen via ISPGids en de andere. Is het negatief? Dan krijg je geen geld. En als je helemaal pech heb, dan wordt je IP niet van de blacklist gehaald als je 5 keer verkeerd heb ingelogd en als je echt pech heb, hoor je helemaal niets meer van ze.
-
04-01-2012, 00:32 #289gast54611 Guest
Re: Hostingprovider neemt juridische stappen tegen klant om tweets
Ik vind ook persoonlijk dat Reshad al deze reacties moet gaan gebruiken voor opbouwende kritiek, maar niet voor afbakende kritiek van zijn bedrijf. Het is tenslotte wel harde kritiek die wordt toegegeven, maar dan wordt het ook echt tijd dat er wat aan gaat gebeuren.
-
04-01-2012, 00:35 #290
Planera Communicatie
- Berichten
- 216
- Lid sinds
- 17 Jaar
Re: Hostingprovider neemt juridische stappen tegen klant om tweets
Hardwerkende ondernemers moeten nadenken over hoe ze hun klanten behandelen, ook al zijn het nog zulke achterbakse etterbakken. Zeker in de tijd waarin we nu leven, met de social media en alles. De klant is machtiger dan ooit.
Ik heb het hier al eerder verkondigd; je kunt van alles vinden van wat die klant gedaan heeft. Maar die hardwerkende ondernemer had hier de verstandigste moeten zijn. Versio heeft deze jongen alleen maar een prachtig groot podium gegeven door zo te happen op zijn commentaar.
-
04-01-2012, 00:41 #291
- Berichten
- 1.410
- Lid sinds
- 16 Jaar
Re: Hostingprovider neemt juridische stappen tegen klant om tweets
Heb nooit iets gehad bij/met versio maar vind het nu al een kut bedrijf.
- beoordelingen manipuleren door korting te geven voor goede reviews
- censuur hier op SD (als dat waar is dan is job net zo'n #]%^*¥).
- dreigen op klachten met rechtszaken (terecht of onterrecht)
Ze hadden moeten reageren op de tweet met een andere tweet in de trent van: "beste, wij betreuren uw probleem die u heeft ervaren met ons systeem. Graag willen we met u een passende oplossing zoeken".
Maar nee, ipv zoiets denkt versio "kut... Een klacht, die moet weg! Laten we een simpele consument als groot bedrijf lekker aanklagen. Dan wordt ie bang en verwijderd ie zijn tweet. Heeft altijd nog gewerkt."
Gelukkig is die gozer daar niet ingetrapt.
Wat hij heeft gedaan is niet goed. Maar het brengt wel even aan het licht hoe een bedrijf de boel manipuleert/censureert en alleen daarom heeft hij mijn zegen.
-amen-
-
04-01-2012, 00:42 #292
- Berichten
- 526
- Lid sinds
- 14 Jaar
Re: Hostingprovider neemt juridische stappen tegen klant om tweets
Het enigste wat ik vindt is dat Reshad hier zelf zijn mening mag uitleggen.
Ik wil het van zijn kant wel eens horen?
Zonder dat de Media ertussen is gekomen.
Dus Reshad tell us :)
-
04-01-2012, 00:46 #293
- Berichten
- 1.004
- Lid sinds
- 17 Jaar
-
04-01-2012, 00:52 #294gast654 Guest
Re: Hostingprovider neemt juridische stappen tegen klant om tweets
Zo heb ik ook wel een ervaring achtergelaten op ISPgids.com en die was ik "verplicht" te verwijderen, aldus Reshad, anders zou er een refund plaatsvinden die ik niet eens kon afwijzen,
-
04-01-2012, 00:53 #295gast54611 Guest
Re: Hostingprovider neemt juridische stappen tegen klant om tweets
Heb nooit iets gehad bij/met versio maar vind het nu al een kut bedrijf.
- beoordelingen manipuleren door korting te geven voor goede reviews
- censuur hier op SD (als dat waar is dan is job net zo'n #]%^*¥).
- dreigen op klachten met rechtszaken (terecht of onterrecht)
Ze hadden moeten reageren op de tweet met een andere tweet in de trent van: "beste, wij betreuren uw probleem die u heeft ervaren met ons systeem. Graag willen we met u een passende oplossing zoeken".
Maar nee, ipv zoiets denkt versio "kut... Een klacht, die moet weg! Laten we een simpele consument als groot bedrijf lekker aanklagen. Dan wordt ie bang en verwijderd ie zijn tweet. Heeft altijd nog gewerkt."
Gelukkig is die gozer daar niet ingetrapt.
Wat hij heeft gedaan is niet goed. Maar het brengt wel even aan het licht hoe een bedrijf de boel manipuleert/censureert en alleen daarom heeft hij mijn zegen.
-amen-
Maar zoals Bernt verteld wil ik ook wel eens weten wat Reshad hierover denkt, zonder het topic te sluiten oid.
-
04-01-2012, 00:53 #296
- Berichten
- 1.410
- Lid sinds
- 16 Jaar
Re: Hostingprovider neemt juridische stappen tegen klant om tweets
Die Reshad moet nog zoveel dreigmails versturen, die is komende dagen te druk om hier te reageren ;-)
-
04-01-2012, 00:55 #297gast16278 Guest
Re: Hostingprovider neemt juridische stappen tegen klant om tweets
Ik hoor in dit topic heel vaak "gewoon een pubertje dit", "het kan gewoon niet wat hij doet", enz., enz. Dagelijks worden er door vele mensen "smaad" tweets geplaatst over bedrijven waar ze niet tevreden over zijn. Vooral internet- en telefoonproviders zijn hiervan vaak het doelwit. Wat zij in de meeste gevallen doen is in dialoog gaan met de klant over de problemen en deze proberen op te lossen. In andere gevallen laten reageren ze gewoon niet en is iedereen het de volgende dag weer vergeten.
Versio lijkt me hier de fout gemaakt te hebben door, wellicht uit frustratie, waarschijnlijk impulsief, gedreigd te hebben met juridische stappen. Dit heeft gemaakt dat het balletje is gaan rollen en er een beerput open is gegaan.
Het belonen van je gebruikers door ze geld te bieden om een review te plaatsen lijkt me ook niet echt een handige beslissing. Ondanks dat dit ook een negatieve review zou mogen zijn is men toch geneigd minder negatief te doen dankzij het feit dat ze beloond worden voor de review. Daarnaast hoor ik van verschillende kanten dat Versio het je niet in dank afneemt wanneer je negatieve reviews plaatst door middel van financiële en/of materiële sancties. Concrete bewijzen heb ik hier niet van en dit wil ik dan ook in het midden laten. Feit is wel dat voor menigeen gebruiker negatieve ervaringen minder negatief beschreven worden wanneer er geld geboden wordt deze ervaringen op te schrijven onder het mom van "ik wordt toch betaald om dit te schrijven". Daarnaast is er voor huidige gebruikers misschien ook wel algemene angst om wat negatiefs te schrijven, bang dat hun dienstverlening of service verminderd wordt wanneer ze dat opschrijven.
Negatieve reviews zijn daardoor altijd lastig te beoordelen. Een anonieme gebruiker kan net zo goed geen gebruiker zijn en gewoon een bedrijf zwart willen maken. Een geverifieerde klant zal wellicht minder negatief schrijven dan hij de zaken eigenlijk ervaart om sancties op zijn dienstverlening te vermijden. Hij zal bijvoorbeeld niet aangeven dat de helpdesk slecht is, omdat de uptime verder prima is en hij graag zijn website bij de betreffende provider wil laten staan.
Een compleet ander punt wat door deze kwestie weer eens is aangewakkerd is het moderatorschap van Reshad. Iedereen op Sitedeals weet al jaren dat het niet zo handig is dat Reshad hier moderator is, maar vooralsnog is hier door Job niets aan gedaan. Waarom niet, daar kunnen we alleen maar over speculeren, aangezien ik hier nooit een officiële reactie over gelezen heb. Desalniettemin ben ik wel van mening dat, zeker na dit debakel, Reshad zijn verantwoordelijkheden zou moeten nemen en afstand zou moeten doen van zijn moderatorschap hier op sitedeals, al is het maar om de schijn van onpartijdigheid uit de wereld te helpen.
Tuurlijk is het niet netjes wat van Hoesel gedaan heeft, maar Versio had zich mijns inziens in deze een heel stuk professioneler op moeten stellen alszijnde grootzakelijk dienstverlener. Ook de tweet over het "in een avondje een bedrijf kapot maken" zou iedereen morgen weer vergeten zijn wanneer Versio in dialoog gegaan zou zijn met van Hoesel.
Reshad heeft het met Versio verder prima gedaan. In relatief korte tijd een zeer grote groep klanten verzameld, welke graag erg goedkoop hosten. Wanneer ik zou hosten bij Versio zou ik daar door deze kwestie niet vertrekken. Wanneer de service voldoet aan mijn eisen zou ik lekker blijven zitten, zo niet, dan vertrek ik. De titel van de meeste nieuwsberichten hebben de strekking "Versio dreigt met juridische stappen na tweets", maar had even goed kunnen zijn "Directeur Versio stuurt onhandige e-mail".
Ik hoop wel dat er wat gedaan wordt aan de onafhankelijkheid hier op Sitedeals, en stiekem hoop ik dat Reshad de eer aan zich zelf houdt en vrijwillig zijn functie hier neerlegt zodat hij zonder de integriteit van Sitedeals aan te tasten lekker Versio kan runnen.
-
04-01-2012, 01:00 #298
- Berichten
- 1.004
- Lid sinds
- 17 Jaar
Re: Hostingprovider neemt juridische stappen tegen klant om tweets
-
04-01-2012, 01:03 #299gast54611 Guest
Re: Hostingprovider neemt juridische stappen tegen klant om tweets
Luuk, petje af voor je woorden. -Amen-
-
04-01-2012, 01:04 #300
- Berichten
- 2.590
- Lid sinds
- 16 Jaar
Re: Hostingprovider neemt juridische stappen tegen klant om tweets
Ook helemaal mee eens Luuk!
Desalniettemin ben ik wel van mening dat, zeker na dit debakel, Reshad zijn verantwoordelijkheden zou moeten nemen en afstand zou moeten doen van zijn moderatorschap hier op sitedeals, al is het maar om de schijn van onpartijdigheid uit de wereld te helpen.
Plaats een
- + Advertentie
- + Onderwerp
Marktplaats
Webmasterforum
- Websites algemeen
- Sitechecks
- Marketing
- Domeinen algemeen
- Waardebepaling
- CMS
- Wordpress
- Joomla
- Magento
- Google algemeen
- SEO
- Analytics
- Adsense
- Adwords
- HTML / XHTML
- CSS
- Programmeren
- PHP
- Javascript
- JQuery
- MySQL
- Ondernemen algemeen
- Belastingen
- Juridisch
- Grafisch ontwerp
- Hosting Algemeen
- Hardware Info
- Offtopic