Nou, dat bedoel ik dus. Niet lullig bedoeld, maar dan ben jij echt een scripter en geen programmeur. En daar zit het verschil in. :-)
- Sitedeals: veel jonge broekjes!!
-
07-01-2011, 07:53 #61
- Berichten
- 2.392
- Lid sinds
- 17 Jaar
Re: Sitedeals: veel jonge broekjes!!
-
07-01-2011, 08:09 #62gast39247 Guest
Re: Sitedeals: veel jonge broekjes!!
Ik ken het begrip niet je kan SEO bedoelen valid XHTML met PHP alles doen met zo min mogelijk codes enz...
-
07-01-2011, 08:10 #63
- Berichten
- 2.392
- Lid sinds
- 17 Jaar
Re: Sitedeals: veel jonge broekjes!!
Ging om normaliseren, niet om optimaliseren. Gevalletje "dat was nog voor m'n eerste bakkie koffie" ;-)
-
07-01-2011, 08:13 #64gast39247 Guest
Re: Sitedeals: veel jonge broekjes!!
Haha oke ;)
Maar ik vind het niet erg als iemand mij een scripter noemt.
Ik kan OOP scripten en ken heel veel van PHP zelf.
-
07-01-2011, 08:15 #65
- Berichten
- 2.392
- Lid sinds
- 17 Jaar
Re: Sitedeals: veel jonge broekjes!!
Maar naar mijn idee, en gelukkig denken er meer zo, gaat het bij het maken van een systeem voor een site meer om enkel PHP. Het gaat om een functioneel systeem, waar goed over nagedacht moet worden. Opbouw van een site met (x)html, css, JS (libraries als jQuery?), OOP (wellicht met een MVC of een eigen logische opbouw?), een genormaliseerde en geoptimaliseerde database (MySQL, pgSQL?), nadenken over extra functionaliteiten enz. enz..
-
07-01-2011, 12:55 #66
- Berichten
- 1.070
- Lid sinds
- 15 Jaar
Re: Sitedeals: veel jonge broekjes!!
@ Eric van den Berg
60 - 80 euro per uur vindt ik, afhankelijk van het niveau, geen absurd hoog bedrag.
Ik zit al jaren in de automatisering en telecom en het gemiddelde uurtarief ligt hier op zo'n 80 a 85 euro per uur.
Als je gaat rekenen waarom ondernemers dat soort bedragen vragen is het niet vreemd, zeker niet in de automatisering, design, etc.
Ten eerste ben je constant aan het bijleren, moet je investeren in apparatuur en heb je andere kosten.
reken even dat er 52 weken a 5 werkdagen a 8 uur zijn en dus MAXIMAAL 2080 werkbare uren.
Maar je hebt niet elke dag voor de volle 100% werk, je hebt eens vrij of vakantie en je hebt ook uren nodig voor je administratie. Die tijd kost geld en levert niets op.
Ga even uit van 1000 declareerbare uren per jaar.
1000 uren a 60 euro is 60.000 euro per jaar.
Opzich veel geld, maar daar moeten nog allerlei verzekeringen en kosten vanaf. Als ondernemer heb je ook een bepaald risico qua arbeidsongeschiktheid. Dan gaat er al heel wat vanaf.
Dan heb je als kleine ondernemer nog wel wat belasting voordeel maar je houdt er geen bergen geld aan over.
In principe bereken je je kostprijs dus altijd omgekeerd.
Hoeveel heb ik nodig om te leven / het aantal werkbare uren = uurtarief.
Iemand die een website voor 10,- kan maken, hoeft daar dus niet van de leven en draagt waarschijnlijk geen belasting af ook.
Ondernemen is een combinatie van dingen. Winst maken is daar eentje van.
Tuurlijk zie je absurde bedragen, maar iedereen is vrij om te kiezen of ze dat er wel of niet voor over hebben.
Het gaat niet altijd op, maar: pay peanuts, get monkeys.
60.000 bruto ligt ver boven het gemiddelde salaris(het dubbele modaal is: € 30.000), iemand die geen ondernemer is moet ook belastingen afstaan (in mijn ogen teveel in nederland maar dat is een ander verhaal). dat de administratie was extra kost als ondernemer, daar heb je gelijk in. maar geef toe, een designer, scripter hebben absoluut geen slechte slararisen.
p.s ja, je moet ook btw afstaan, maar we gaan nu ook nog maar uit van een 60,- euro per uur.
en.. een gemiddeld iemand heeft geen 50% van de tijd vrij etc. omdat we van 1000 uur uitgaan
(je mag tegenwoordig blij zijn met 20 vrije dagen van je baas, en een paar ''verplichte'' vrije dagen)Laatst aangepast door N Wilkens : 07-01-2011 om 13:01
-
07-01-2011, 13:25 #67
- Berichten
- 604
- Lid sinds
- 16 Jaar
Re: Sitedeals: veel jonge broekjes!!
2 pagina's doorgelezen, en toen kon ik het niet meer inhouden...
Als ik de de reacties lees, betekent duur GOED! en iets wat goedkoop of goedkoper is dan de dure scripter SLECHT is! Hoe kunnen jullie toch, zulke dingen plaatsen?
ja, er zijn hier veel jonge ondernemers, en ja die kosten nou enkel wat minder, maar eerlijk gezegd heb ik liever iemand die jong is en een normaal bedrag vraagt dan een scripter die 60-80 euro per uur vraagt. Dit is gewoon een ABNORMAAL bedrag, vind je niet in veel branches! (kon ik maar scripten, leuk salaris) (p.s ja er zijn branches waar dit soort bedragen normaal zijn, maar over het algemeen hebben die ook veel meer opleidingen etc. gevolgd)
En indien je een script laat maken door een jonger iemand, zou het volgens sommige hier gelijk vol met bugs zitten. Waar slaat dit in godsnaam op? hij test het en jij test het, bugs indien aanwezig worden gewoon direct gemaakt(gratis). een professionele scripter laat er ook bugs in zitten, en dan is het soms niet eens gratis om ze eruit te laten halen(geld is alles?)!... EEN MENS MAAKT FOUTEN!
ik kan nog wel even doorgaan, maar heb mijn punt denk ik wel duidelijk gemaakt!
Bedenk dat deze er hun brood aan moeten verdienen, zoals Jeroen Hagman al vertelde. Maar er komt nog meer bij kijken, zoals een studie die terug betaald moet worden, de dure apparatuur en programma's (geen lullig netbookje met Paint en kladblok, maar een dure computer met Adobe CS) en natuurlijk het feit dat ze freelancers zijn. Als freelancer ben je nooit verzekerd van een vast inkomen, je moet er dus vanuit gaan dat je soms ook geen werk hebt en dat wordt ook doorberekend in de prijs.
sorry hoor, maar die vrije dagen en of vakanties heeft iedereen in nederland, niet enkel de ondernemers!
60.000 bruto ligt ver boven het gemiddelde salaris(het dubbele modaal is: € 30.000), iemand die geen ondernemer is moet ook belastingen afstaan (in mijn ogen teveel in nederland maar dat is een ander verhaal). dat de administratie was extra kost als ondernemer, daar heb je gelijk in. maar geef toe, een designer, scripter hebben absoluut geen slechte slararisen.
p.s ja, je moet ook btw afstaan, maar we gaan nu ook nog maar uit van een 60,- euro per uur.
en.. een gemiddeld iemand heeft geen 50% van de tijd vrij etc. omdat we van 1000 uur uitgaan
(je mag tegenwoordig blij zijn met 20 vrije dagen van je baas, en een paar ''verplichte'' vrije dagen)
-
07-01-2011, 13:28 #68
- Berichten
- 2.392
- Lid sinds
- 17 Jaar
Re: Sitedeals: veel jonge broekjes!!
En ook andere inkomsten heeft, dan iemand die in loondienst werkt.. (9/10 in loondienst is iedere maand hetzelfde bedrag, tenzij je op basis van commissie oid werkt..)
-
07-01-2011, 13:39 #69
- Berichten
- 293
- Lid sinds
- 16 Jaar
Re: Sitedeals: veel jonge broekjes!!
Als ik kijk wat ik als front-end developer kost voor een ander bedrijf (ik ben gewoon in loondienst) dan ligt dit tussen de €90 en €110 per uur. Kans dus dat het bedrijf waar ik werk hier klanten gaat vinden is zeer klein.
De meeste bedrijven die hier op sitedeals opzoek zijn om bijv een website van a tot z te laten bouwen verwachten ook een bedrag van zo rond de €1000,- max het is dus allemaal een beetje soort zoekt soort.
-
07-01-2011, 13:43 #70
- Berichten
- 572
- Lid sinds
- 18 Jaar
Re: Sitedeals: veel jonge broekjes!!
Dit is ongeveer de domste opmerking van dit topic. 50% declarabel, dan betekent dat je 50% overhoudt voor: communicatie, inventarisatie, administratie, ontwikkeling en bijscholing, marketing, het aangaan van samenwerkingen EN vakantie. Of worden die uren ook allemaal betaald?
-
07-01-2011, 14:04 #71
- Berichten
- 1.041
- Lid sinds
- 17 Jaar
Re: Sitedeals: veel jonge broekjes!!
sorry hoor, maar die vrije dagen en of vakanties heeft iedereen in nederland, niet enkel de ondernemers!
60.000 bruto ligt ver boven het gemiddelde salaris(het dubbele modaal is: € 30.000), iemand die geen ondernemer is moet ook belastingen afstaan (in mijn ogen teveel in nederland maar dat is een ander verhaal). dat de administratie was extra kost als ondernemer, daar heb je gelijk in. maar geef toe, een designer, scripter hebben absoluut geen slechte slararisen.
p.s ja, je moet ook btw afstaan, maar we gaan nu ook nog maar uit van een 60,- euro per uur.
en.. een gemiddeld iemand heeft geen 50% van de tijd vrij etc. omdat we van 1000 uur uitgaan
(je mag tegenwoordig blij zijn met 20 vrije dagen van je baas, en een paar ''verplichte'' vrije dagen)
Alles wat een ondernemer doet kost geld. Dat bakje koffie wat je werknemer 3x per dag opdrinkt kost geld. Daar moet je je wel bewust van zijn. De kosten beperken zich niet alleen tot wat de werknemer ontvangt. Bij lange na niet.
Om het even te beperken op de werknemer, deze kost de werkgever +/- 130% van het bruto loon. De werknemer krijg daar +/- 70% van.
-
07-01-2011, 14:10 #72
- Berichten
- 240
- Lid sinds
- 15 Jaar
Re: Sitedeals: veel jonge broekjes!!
Laatst aangepast door E. Zerrouq : 08-01-2011 om 18:36
-
07-01-2011, 14:20 #73
- Berichten
- 325
- Lid sinds
- 17 Jaar
Re: Sitedeals: veel jonge broekjes!!
Zelfde met domeinnamen overigens. Er gaan teveel domeinnamen de verkoop in met verlies (bijv. gratis of 1 euro domeinnamen). I.p.v. dat men winst probeert te maken met domeinnamen verkoop gaat het meer om minder verlies te hebben ermee, bijvoorbeeld omdat ze binnenkort toch binnenkort verlopen.
Als je een shit domeinnaam hebt, verkoop hem dan gewoon niet. Laat hem verlopen.
-
07-01-2011, 14:22 #74
- Berichten
- 1.470
- Lid sinds
- 19 Jaar
Re: Sitedeals: veel jonge broekjes!!
Zelfde met domeinnamen overigens. Er gaan teveel domeinnamen de verkoop in met verlies (bijv. gratis of 1 euro domeinnamen). I.p.v. dat men winst probeert te maken met domeinnamen gaat het meer om minder verlies, bijvoorbeeld omdat ze binnenkort toch verlopen.
Als je een shit domeinnaam hebt, verkoop hem dan gewoon niet. Laat hem verlopen.
-
07-01-2011, 14:36 #75
- Berichten
- 325
- Lid sinds
- 17 Jaar
Plaats een
- + Advertentie
- + Onderwerp
Marktplaats
Webmasterforum
- Websites algemeen
- Sitechecks
- Marketing
- Domeinen algemeen
- Waardebepaling
- CMS
- Wordpress
- Joomla
- Magento
- Google algemeen
- SEO
- Analytics
- Adsense
- Adwords
- HTML / XHTML
- CSS
- Programmeren
- PHP
- Javascript
- JQuery
- MySQL
- Ondernemen algemeen
- Belastingen
- Juridisch
- Grafisch ontwerp
- Hosting Algemeen
- Hardware Info
- Offtopic