We zijn nog aardig aan het zwoegen en zweten, maar we komen steeds dichter bij de lancering voor het "grote" publiek.
Website: http://goo.gl/Yjo4BR
Graag de website zelf niet vernoemen in de thread.
Zoals de meeste wel weten, ik neem geen blad voor de mond, ik sta dus ook geheel open voor kritiek. Als het kan opbouwend, maar lukt dat niet, laat het toch horen.
- Jullie eerste indruk
-
26-05-2015, 08:59 #1
- Berichten
- 1.215
- Lid sinds
- 17 Jaar
Jullie eerste indruk
-
-
26-05-2015, 09:59 #2
- Berichten
- 5.661
- Lid sinds
- 18 Jaar
Re: Jullie eerste indruk
De eerste indruk voor mij: het is niet duidelijk wat er met "automotive website" wordt bedoeld. Wat maakt het "automotive"? Kom je op een specifiek subdomein, is het in een passende automotive stijl, of wat dan ook? Pas als ik verder kijk dan zie ik ergens dat je kant-en-klare content toe kunt voegen?
Er zijn genoeg webservices waar je een site kunt bouwen. Om je daarvan te onderscheiden is het zoals gezegd nodig om duidelijk te maken wat jouwe dienst zo speciaal maakt, en breng de voordelen meer naar voren door de WHIDA (Wat Heb Ik Daar Aan?) vraag in je verhaal te beantwoorden.
De opmaak met links een heleboel uitleg en rechts een diagram op /registration/ vind ik niet ideaal. En dat is nou net je belangrjikste pagina, gezien de CTA vanaf de homepage... De tekst is lang en mist tussenkopjes. Het gebrek aan tussenkopjes maakt de tekst minder aantrekkelijk, nu moet je echt gaan lezen voordat je een beetje weet waar het over gaat. Ook zijn mensen geneigd om beurtelings naar de tekst en het diagram te kijken. Omdat de tekst tussenkopjes ontbeert zijn mensen gauw kwijt hoever ze waren met lezen als ze even naar het diagram kijken.
De site is niet responsive, ook op mijn wat oudere ultrabook (1280x800 px) gaat het niet helemaal goed.
-
26-05-2015, 10:08 #3
- Berichten
- 1.215
- Lid sinds
- 17 Jaar
Re: Jullie eerste indruk
De eerste indruk voor mij: het is niet duidelijk wat er met "automotive website" wordt bedoeld. Wat maakt het "automotive"? Kom je op een specifiek subdomein, is het in een passende automotive stijl, of wat dan ook? Pas als ik verder kijk dan zie ik ergens dat je kant-en-klare content toe kunt voegen?
Er zijn genoeg webservices waar je een site kunt bouwen. Om je daarvan te onderscheiden is het zoals gezegd nodig om duidelijk te maken wat jouwe dienst zo speciaal maakt, en breng de voordelen meer naar voren door de WHIDA (Wat Heb Ik Daar Aan?) vraag in je verhaal te beantwoorden.
De opmaak met links een heleboel uitleg en rechts een diagram op /registration/ vind ik niet ideaal. En dat is nou net je belangrjikste pagina, gezien de CTA vanaf de homepage... De tekst is lang en mist tussenkopjes. Het gebrek aan tussenkopjes maakt de tekst minder aantrekkelijk, nu moet je echt gaan lezen voordat je een beetje weet waar het over gaat. Ook zijn mensen geneigd om beurtelings naar de tekst en het diagram te kijken. Omdat de tekst tussenkopjes ontbeert zijn mensen gauw kwijt hoever ze waren met lezen als ze even naar het diagram kijken.
Staat op de lijst van dingen die gebeuren moeten. Bedankt
-
26-05-2015, 10:23 #4
- Berichten
- 5.661
- Lid sinds
- 18 Jaar
Re: Jullie eerste indruk
Ik bedoel: wát is nu precies hetgeen dat de website die jullie klant bij jullie af zou nemen, "automotive" maakt? Bieden jullie een geheel op de branche afgestemd palet aan templates, leveren jullie content, etc. Dat zijn dingen die je meteen moet kunnen zien. Ik zie dat nu pas als ik naar /publishers/ ga, of halverwege de 2e alinea op /registration/. Dat is iets later dan in de befaamde eerste seconden.
-
26-05-2015, 10:27 #5
- Berichten
- 1.215
- Lid sinds
- 17 Jaar
Re: Jullie eerste indruk
Ik bedoel: wát is nu precies hetgeen dat de website die jullie klant bij jullie af zou nemen, "automotive" maakt? Bieden jullie een geheel op de branche afgestemd palet aan templates, leveren jullie content, etc. Dat zijn dingen die je meteen moet kunnen zien. Ik zie dat nu pas als ik naar /publishers/ ga, of halverwege de 2e alinea op /registration/. Dat is iets later dan in de befaamde eerste seconden.
-
26-05-2015, 13:36 #6
- Berichten
- 27
- Lid sinds
- 10 Jaar
Re: Jullie eerste indruk
Persoonlijk ben ik niet zo gecharmeerd van de schreeuwerige tags (Publishers, Advertizers, Car Dealers, Agents), erg groot tekstformaat. Onderaan bij services etc lijkt er een column met linkjes te missen, ik zou hier graag een verdeling over 4 columns willen zien.
Bij de showcases zie ik een link staan naar car creations, of je daar nou zo trots op moet zijn is weer wat anders, die site lijkt 15 jaar geleden te zijn gemaakt.
In de viewport kan ik niet precies zien wat jullie doen. Er is een banner / slider ruimte met de tekst "Create your own.....", het tekstformaat is te groot en wellicht zou ik er persoonlijk voor kiezen om a/d linkerzijde van de slider ruimte een intro video te plaatsen en aan de rechterkant daarvan een korte intro, wat we doen, wat de voordelen zijn, etc. Zo voorkom je tevens het probleem met sliderblindheid. Bovendien kun je daarmee weer je YT kanaal promoten en ranken.
De registratiepagina zou ik onderdelen met kopjes. Lettertype is voor mijn gevoel weer te groot en grijs op wit is verwarrend, althans voor mij... De foto a/d rechterkant van die pagina is leuk maar voegt voor mij niet zoveel toe. Ik zou wat dat betreft eens kijken naar de betere verkopers op bijvoorbeeld warrior forum, enkele van hen maken geweldige graphics waarbij je met twee keer knipperen met je ogen precies weet wat het product is en wat het jou kan opleveren.
-
26-05-2015, 13:46 #7
- Berichten
- 1.215
- Lid sinds
- 17 Jaar
Re: Jullie eerste indruk
Persoonlijk ben ik niet zo gecharmeerd van de schreeuwerige tags (Publishers, Advertizers, Car Dealers, Agents), erg groot tekstformaat. Onderaan bij services etc lijkt er een column met linkjes te missen, ik zou hier graag een verdeling over 4 columns willen zien.
In de viewport kan ik niet precies zien wat jullie doen. Er is een banner / slider ruimte met de tekst "Create your own.....", het tekstformaat is te groot en wellicht zou ik er persoonlijk voor kiezen om a/d linkerzijde van de slider ruimte een intro video te plaatsen en aan de rechterkant daarvan een korte intro, wat we doen, wat de voordelen zijn, etc. Zo voorkom je tevens het probleem met sliderblindheid. Bovendien kun je daarmee weer je YT kanaal promoten en ranken.
Video is onderweg wordt begin volgende week opgeleverd.
De registratiepagina zou ik onderdelen met kopjes. Lettertype is voor mijn gevoel weer te groot en grijs op wit is verwarrend, althans voor mij... De foto a/d rechterkant van die pagina is leuk maar voegt voor mij niet zoveel toe. Ik zou wat dat betreft eens kijken naar de betere verkopers op bijvoorbeeld warrior forum, enkele van hen maken geweldige graphics waarbij je met twee keer knipperen met je ogen precies weet wat het product is en wat het jou kan opleveren.
Warriorforum is inderdaad fantastisch, ben er al jaren lid van. :)
-
26-05-2015, 14:00 #8
- Berichten
- 1.410
- Lid sinds
- 16 Jaar
Re: Jullie eerste indruk
De pagina's zijn vooral tekst pagina's. (Ik heb me niet geregistreerd)
De teksten zelf vind ik niet echt uitnodigend om te lezen. Of dat nou komt door de grootte, het lettertype, de kleuren of het gemis aan tussenkopjes kan ik niet zeggen.
Twee usability punten:
1. Op de registratiepagina verander de cursor niet naar een handje als je over de checkboxjes hovert
2. Als ik inlog met een fout e-mailadres ga ik van de pagina /login naar de pagina /useraction/authorisation. Log ik daar opnieuw verkeerd in dan blijf ik op de pagina /useraction/authorisation. Druk ik vervolgens op de browsers back-button dan kom ik op een ERR_CACHE_MISS pagina. Misschien kun je formulier afhandeling beter doen met AJAX waarbij je dit soort problemen niet hebt.
-
26-05-2015, 14:12 #9
- Berichten
- 1.215
- Lid sinds
- 17 Jaar
Re: Jullie eerste indruk
Aan de opmaak van de teksten werken we nog, een beetje speelser, wat opmaak knopjes etc.
Bedankt voor het meedenken.
Twee usability punten:
1. Op de registratiepagina verander de cursor niet naar een handje als je over de checkboxjes hovert
2. Als ik inlog met een fout e-mailadres ga ik van de pagina /login naar de pagina /useraction/authorisation. Log ik daar opnieuw verkeerd in dan blijf ik op de pagina /useraction/authorisation. Druk ik vervolgens op de browsers back-button dan kom ik op een ERR_CACHE_MISS pagina. Misschien kun je formulier afhandeling beter doen met AJAX waarbij je dit soort problemen niet hebt.
-
26-05-2015, 15:45 #10
- Berichten
- 528
- Lid sinds
- 16 Jaar
Re: Jullie eerste indruk
Mijn mening is;
- De website komt te schreeuwerig over, ik zou het liefst gelijk weer weg gaan, het lettertype is veel te groot!
- Hij is verder wat aan de saaie kant, er zit weinig kleur in.
- De logo's van de bedrijven onderaan, kun je ze niet zo instellen dat als je met je muis erover heen gaat dat deze in kleur oplichten?
- De afbeeldingen op de pagina's; agents, publishers etc. mogen ook wel wat kleiner ze vallen eerder op als de tekst en ben ik geneigd verder te gaan naar een andere pagina.
Hoop dat je er wat aan hebt.
-
26-05-2015, 16:07 #11
- Berichten
- 1.215
- Lid sinds
- 17 Jaar
Re: Jullie eerste indruk
Mijn mening is;
- De website komt te schreeuwerig over, ik zou het liefst gelijk weer weg gaan, het lettertype is veel te groot!
- Hij is verder wat aan de saaie kant, er zit weinig kleur in.
- De logo's van de bedrijven onderaan, kun je ze niet zo instellen dat als je met je muis erover heen gaat dat deze in kleur oplichten?
- De afbeeldingen op de pagina's; agents, publishers etc. mogen ook wel wat kleiner ze vallen eerder op als de tekst en ben ik geneigd verder te gaan naar een andere pagina.
Hoop dat je er wat aan hebt.
Font grote werken we volgende week aan.
Kleur is bewust gekozen, maar kijken we nog een kritisch naar.
Mouse over logo is een leuk idee, zal het op de ideeënlijst zetten.
Als de font grote kleiner wordt, zullen we ook de afbeeldingen kleiner maken.
Dank je wel.
-
26-05-2015, 16:12 #12
- Berichten
- 528
- Lid sinds
- 16 Jaar
Re: Jullie eerste indruk
-
26-05-2015, 16:12 #13
- Berichten
- 5.661
- Lid sinds
- 18 Jaar
Re: Jullie eerste indruk
Tip: bekijk de site ook eens op een kleiner beeldscherm, dan zie je tenminste of hij daar niet te druk overkomt. Veel designers ontwerpen een site full screen op hun 27 inch scherm, kijken daarna nog even of ie responsive is maar vergeten dat er ook nog zat mensen met een 17-19 inch monitor of oudere laptop zijn.
-
26-05-2015, 16:28 #14
- Berichten
- 1.215
- Lid sinds
- 17 Jaar
Re: Jullie eerste indruk
Misschien een idee om de afbeelding in het midden wat langer te maken, zie http://tinyurl.com/q4pqtyf mijn eigen website heeft ook vrije lange afbeelding, en een idee om er een animatie van te maken met 2 of 3 afbeeldingen.
Tip: bekijk de site ook eens op een kleiner beeldscherm, dan zie je tenminste of hij daar niet te druk overkomt. Veel designers ontwerpen een site full screen op hun 27 inch scherm, kijken daarna nog even of ie responsive is maar vergeten dat er ook nog zat mensen met een 17-19 inch monitor of oudere laptop zijn.
-
26-05-2015, 16:29 #15
- Berichten
- 528
- Lid sinds
- 16 Jaar
Re: Jullie eerste indruk
Excuus, ik zag dat ik een , had ingevoerd ipv een .
Plaats een
- + Advertentie
- + Onderwerp
Marktplaats
Webmasterforum
- Websites algemeen
- Sitechecks
- Marketing
- Domeinen algemeen
- Waardebepaling
- CMS
- Wordpress
- Joomla
- Magento
- Google algemeen
- SEO
- Analytics
- Adsense
- Adwords
- HTML / XHTML
- CSS
- Programmeren
- PHP
- Javascript
- JQuery
- MySQL
- Ondernemen algemeen
- Belastingen
- Juridisch
- Grafisch ontwerp
- Hosting Algemeen
- Hardware Info
- Offtopic