Ik ben op het moment bezig met een nieuwe browsergame. Het thema van het spel wordt het wilde westen.
http://www.wildwestheroes.net/
Aanmelden en inloggen via de formulieren op de beginpagina.
Speluitleg:
Dubbelklik op de map om te lopen.
Houd de muis ingedrukt om de map te slepen. Je kunt de map ook "gooien".
Wanneer je jezelf kwijt bent kun je op het pijltje klikken om weer naar jezelf terug te gaan.
Bekende bugs/dingen die nog niet werken:
- "Continue" na een gevecht werkt soms niet meteen de eerste klik. Wacht even en klik nogmaals om verder te gaan.
- Wanneer je iets eet/koopt etc. maar er gebeurt niets druk op F5 dan kun je weer verder.
Omdat het spel zich nog in de alpha fase bevindt heb ik ook niet de tijd genomen om het spel werkend te maken in elke browser, momenteel werkt hij zover ik weet in Mozilla Firefox en Google Chrome.
p.s. kent er iemand een goed forum over browser game development? Ik heb overal gezocht maar kan niets vinden.
V0.15
Veel verbeteringen deze update:
- Cirkel om je poppetje heen, dit geeft aan met welke spelers je kunt dueleren etc.
- Je ziet elkaar nu echt lopen op de map
- Obstakels waar je niet doorheen kunt lopen(dit worden later gebouwen)
- Loopbugs gefixt
- Duelleren bugs gefixt
- Aanvallen kunnen missen
- Begin van een inventory(druk op "I")
V0.16
- Shops. Loop naar de S toe op de map en klik er op om de shop te openen dubbelklik op de items om ze te kopen.
- Skills die allemaal werken
- Geen tekst meer selecteren
- Code optimalisatie
V0.17
- Cowboyhoedjes ipv bolletjes (op het moment 4 verschillende richtingen, worden er 8)
- Paarden (momenteel geen mogelijkheid deze te krijgen)
- Nieuw menu (cirkel)
- Weer een aantal bugs gefixt
V0.18
- Inventory eruit gesloopt + opnieuw erin
- Decor (rails)
- 2.5D (pokemon style)
- Bug fixes/optimalisatie
V0.19
- Koopgedeelte van stores is af (other items moet nog worden ingebouwd)
- Eten 100% werkend
- Obstakels worden doorzichtig wanneer je er met je muis overheen gaat
- Lijn weg ivm snelheid. Ovaal geeft nu aan waar je heen loopt
V0.20
- Horse breaking - Druk op de juiste knoppen om een paard te vangen
- Stables
V0.21
- Naam: Wild West Heroes
- Menu veranderd
- Paarden in de map zelf
- 360 graden draaiende character+paarden
- Lopen versoepeld
V0.22
- Gepimpte layout
- Vechten met outlaws(npcs) - Huidige duel systeem wordt hiernaar omgezet zodat ook gevechten van 5 tegen 5 mogelijk zijn. Waarschijnlijk wordt het ook mogelijk grootschalige gevechten te houden van wel meer dan 20 man.
V0.23
- Duel eruit gesloopt (binnenkort opnieuw erin)
- Heads Up Display gemaakt
- Uitloggen(rechtsboven)
- Chatbox
- Bugs verholpen
- Nieuwe browsergame Alpha 0.01 Thema: Wilde westen
-
06-01-2011, 14:03 #1
- Berichten
- 91
- Lid sinds
- 17 Jaar
Nieuwe browsergame Alpha V0.17 Thema: Wilde westen
Laatst aangepast door Koen Reiniers : 24-01-2011 om 22:22
-
In de schijnwerper
-
06-01-2011, 14:38 #2
- Berichten
- 91
- Lid sinds
- 17 Jaar
Re: Nieuwe browsergame Alpha 0.01 Thema: Wilde westen
Ik zie al heel wat mensen zich aanmelden maar nog geen reacties. Vinden jullie het allemaal niks? Of hebben jullie geen tijd om te reageren omdat jullie het zo leuk vinden?
-
06-01-2011, 14:43 #3
- Berichten
- 604
- Lid sinds
- 15 Jaar
Re: Nieuwe browsergame Alpha 0.01 Thema: Wilde westen
Het komt bij mij allemaal een beetje onduidelijk over. Ik zie namelijk balletjes en gras. :)
-
06-01-2011, 14:46 #4
- Berichten
- 200
- Lid sinds
- 16 Jaar
Re: Nieuwe browsergame Alpha 0.01 Thema: Wilde westen
Beste Koen,
Ik vind het concept heel leuk, maar ik vind het meer een text-based game met een extra dat je een bolletje ziet, wat naar mijn mening niet echt positief uitpakt.
Als je een gehele wereld zou creëeren en de poppetjes wat realistischer maakt, dan zou het best wat kunnen worden, maar daar gaat wel veel werk en tijd in zitten..
Naar mijn mening dus een goed concept, zeker wel potentie alleen moet er nog heel veel gedaan worden
Groeten,
//Vincent
-
06-01-2011, 14:48 #5
- Berichten
- 133
- Lid sinds
- 16 Jaar
Re: Nieuwe browsergame Alpha 0.01 Thema: Wilde westen
Ik ben niet echt in 3d games hoor maar met welke taal zou je zoiets willen gaan scripten? Ik wil opzich op langer termijn wel gaan designen.
-
06-01-2011, 14:48 #6
- Berichten
- 91
- Lid sinds
- 17 Jaar
Re: Nieuwe browsergame Alpha 0.01 Thema: Wilde westen
@Mark:
Ik snap dat het een beetje onduidelijk overkomt dit komt door de minimalistische graphics
@Vincent
Er moet inderdaad nog heel veel aan gebeuren. De graphics komen later pas wanneer het spel echt van de grond komt. Of wanneer ik een designer kan vinden.
Aanvullend bericht:
@Stan
Dit is geen 3d game. Het is gescript in PHP,HTML en javascript. Zou je een paar voorbeelden kunnen sturen van wat je zoal ooit heb gemaakt in een PM?Laatst aangepast door Koen Reiniers : 06-01-2011 om 14:49 Reden: Automatisch samengevoegd.
-
06-01-2011, 14:55 #7
- Berichten
- 632
- Lid sinds
- 19 Jaar
Re: Nieuwe browsergame Alpha 0.01 Thema: Wilde westen
Ik wordt vaak uitgedaagd terwijl er niemand naast me staat
Net werd ik een paar keer uitgedaagd, maar omdat ik 0 HP had verloor ik meteen
Alles is nog een beetje onduidelijk, waar kan je je eigen stats vinden?
-
06-01-2011, 14:57 #8
- Berichten
- 91
- Lid sinds
- 17 Jaar
Re: Nieuwe browsergame Alpha 0.01 Thema: Wilde westen
@Jelle
Dit komt omdat de map nog niet automatisch update, dit moet ik nog maken. Je verloor waarschijnlijk meteen omdat degene die tegen je duelleerde meer dan 100 damage deed.
Je eigen stats kun je vinden door op "S" te drukken (dus gewoon op je toetsenbord).
-
06-01-2011, 14:57 #9
- Berichten
- 632
- Lid sinds
- 19 Jaar
Re: Nieuwe browsergame Alpha 0.01 Thema: Wilde westen
Nee ik had in het begin al 0 HP
-
06-01-2011, 14:58 #10
- Berichten
- 91
- Lid sinds
- 17 Jaar
Re: Nieuwe browsergame Alpha 0.01 Thema: Wilde westen
Oh dan klopt er iets niet. In de database heeft iedereen gewoon 100HP dus dat moet iets met de javascript zijn geweest. Ik zal er eens naar kijken.
Aanvullend bericht:
Voor de geinteresseerden:
Ik heb het spel heel wat verbeterd en het is nu een stuk speelbaarderLaatst aangepast door Koen Reiniers : 07-01-2011 om 15:58 Reden: Automatisch samengevoegd.
-
08-01-2011, 12:02 #11
- Berichten
- 87
- Lid sinds
- 16 Jaar
Re: Nieuwe browsergame Alpha 0.01 Thema: Wilde westen
Ziet er goed uit. Alleen jammer dat de tekst wordt geselecteerd bij het dubbelklikken. Misschien valt daar nog iets aan te doen?
-
08-01-2011, 12:03 #12
- Berichten
- 91
- Lid sinds
- 17 Jaar
Re: Nieuwe browsergame Alpha 0.01 Thema: Wilde westen
Dankje. Ik ben nu bezig met skills daarna zal ik er is naar kijken. Ik heb gemerkt dat dit in chrome vaker gebeurt dan in firefox.
-
08-01-2011, 12:21 #13
- Berichten
- 760
- Lid sinds
- 16 Jaar
Re: Nieuwe browsergame Alpha 0.01 Thema: Wilde westen
Klopt, ik heb ook Chrome en het is irritant dat de tekst zovaak geselecteert word.
Wel vind ik het een super project! Wellicht dat ik ergens mee kan helpen? Mijn design kunsten zijn miniem en scripten ligt me ook niet echt. Wel zou ik graag willen helpen, als vrijwilliger uiteraard!
Groeten
-
08-01-2011, 12:22 #14
- Berichten
- 91
- Lid sinds
- 17 Jaar
Re: Nieuwe browsergame Alpha 0.01 Thema: Wilde westen
@Laurenz,
Je zou met ideeën kunnen komen of helpen met de balans van het spel, zoals het verzinnen van xp dat je nodig hebt voor een level of damage formules e.d. Hier ben ik zelf ook niet zo'n kei in dus alle hulp is welkom.
-
08-01-2011, 12:32 #15
- Berichten
- 74
- Lid sinds
- 16 Jaar
Re: Nieuwe browsergame Alpha 0.01 Thema: Wilde westen
Is het niet handig om ook een logout knopje te maken? Volgens mij kan je helemaal niet meer uitloggen?
Plaats een
- + Advertentie
- + Onderwerp
Marktplaats
Webmasterforum
- Websites algemeen
- Sitechecks
- Marketing
- Domeinen algemeen
- Waardebepaling
- CMS
- Wordpress
- Joomla
- Magento
- Google algemeen
- SEO
- Analytics
- Adsense
- Adwords
- HTML / XHTML
- CSS
- Programmeren
- PHP
- Javascript
- JQuery
- MySQL
- Ondernemen algemeen
- Belastingen
- Juridisch
- Grafisch ontwerp
- Hosting Algemeen
- Hardware Info
- Offtopic