De functie $() heeft wel veel geholpen, maar het is beter als je van $('statup'), $('playerPointer') en dergelijke meteen dit toepast.
Het scheelt wat typewerk.Code:var statup = $('statup'); var playerPointer = $('playerPointer');
Verder heb ik de statincrease() functie even voor je ingekort. Link
- Nieuwe browsergame Alpha 0.01 Thema: Wilde westen
-
09-01-2011, 19:31 #31
- Berichten
- 41
- Lid sinds
- 15 Jaar
Re: Nieuwe browsergame Alpha 0.01 Thema: Wilde westen
-
09-01-2011, 20:10 #32
- Berichten
- 760
- Lid sinds
- 16 Jaar
Re: Nieuwe browsergame Alpha 0.01 Thema: Wilde westen
Mooie updates koen.
Echter zou ik liever het selecteer-probleem opgelost zien dan een update.
Dit ergert veel mensen.
En misschien kan je de delay dat je iemand ziet wandelen lager kan zetten? 5seconde is nogal groot.
-
09-01-2011, 20:13 #33
- Berichten
- 91
- Lid sinds
- 17 Jaar
Re: Nieuwe browsergame Alpha 0.01 Thema: Wilde westen
@Laurenz
Ik zal er eens naar kijken. Ik heb de 5 seconden nu in 2 seconden veranderd.
-
09-01-2011, 20:22 #34
- Berichten
- 454
- Lid sinds
- 14 Jaar
Re: Nieuwe browsergame Alpha 0.01 Thema: Wilde westen
Koen, ik zou je graag willen helpen want dit is een hartstikke leuk project ;)! Stuur maar een pm dan voeg ik je toe op msn.
-
10-01-2011, 19:30 #35
- Berichten
- 91
- Lid sinds
- 17 Jaar
Re: Nieuwe browsergame Alpha 0.01 Thema: Wilde westen
Weer een handige update:
Je krijgt nu te zien waar je heen loopt door middel van een lijntje. De lijn wordt rood wanneer je ergens niet heen kunt lopen.
-
10-01-2011, 19:57 #36
Creatus Webdesign
- Berichten
- 38
- Lid sinds
- 16 Jaar
Re: Nieuwe browsergame Alpha 0.01 Thema: Wilde westen
Ik heb er even snel naar gekeken.
Het concept is op zich niet slecht maar het heeft zeker nog erg veel verbetering nodig. Neem voor de lol eens een kijkje op Nadirim. Dit is een soort browser MMORPG, volgens mij lijkt het idee erg op dat van jou, je loopt eigenlijk steeds rond, vindt monsters/mensen (in jou geval zouden dit gewoon mensen zijn, of misschien dieren), word sterker, leer een paar abilities, enzovoort. Het speelt zich ook in 2D af, maar door gebruikt te maken van plaatjes die gemaakt zijn van verschillende lagen lijkt het alsof er een soort 3D effect is (poppetjes kunnen 'achter' gebouwen staan).
Het spel is nog in Alpha, maar je kan hier: http://www.tentonhammer.com/giveaways/nadirim/public
een alpha key bemachtigen.
In een paar van hun video's op de homepage: www.nadirim.com leggen ze een beetje uit hoe ze het gedeelte van de graphics en zo hebben gedaan, misschien interessant om even naar te kijken.
Voor de rest, je concept is leuk, maar, zoals jezelf en veel anderen al zeggen, er moet nog veel aan gebeuren.
-
10-01-2011, 20:07 #37
- Berichten
- 91
- Lid sinds
- 17 Jaar
Re: Nieuwe browsergame Alpha 0.01 Thema: Wilde westen
Gert, weet je zeker dat dat spel in HTML is gemaakt? Het lijkt er namelijk op dat het in flash is gemaakt.
-
10-01-2011, 20:15 #38
Creatus Webdesign
- Berichten
- 38
- Lid sinds
- 16 Jaar
Re: Nieuwe browsergame Alpha 0.01 Thema: Wilde westen
Het is inderdaad in flash gemaakt. Daar had ik helemaal niet bij stil gestaan.
Maar je kan dezelfde principes toepassen met HTML5, want eigenlijk gebruikt jou spel, ook al is jou spel in HTML5 en dat van hun in Flash, dezelfde principes, je loopt over een groot veld (mappen) waarop je andere poppetjes tegen komt, waarmee je acties uit kunt voeren (praten/vechten) je kan je eigen gegevens openen (status, enzovoort). Dus ik denk dat het in HTML5 ook te doen is.
Ik zag trouwens dat er geen alpha keys meer waren voor Nadirim, indien je interesse hebt kan ik je wel mijn account gegevens via PM sturen.
-
10-01-2011, 20:16 #39
- Berichten
- 91
- Lid sinds
- 17 Jaar
Re: Nieuwe browsergame Alpha 0.01 Thema: Wilde westen
Nee die hoef ik niet, maar toch bedankt. Ik snap wel hoe ze dat doen maar dan moet ik de complete code veranderen. Dit doe ik misschien later een keer als ik alle basisfuncties af heb.
Aanvullend bericht:
Ik heb weer vanalles aan zitten passen:
- Wanneer je nu op een speler/store klikt krijg je een nieuw menu. Log in om te kijken wat het verschil is.
- Begin van "lasso-en". Je kunt dan iemand op je paard meenemen en deze uitleveren voor een geldsom(bounty)
- Andere "poppetjes"
Aanvullend bericht:
Weer een hele boel veranderingen:
- Inventory omgezet naar nieuwe menu
- Decor(rails)
- Veel code optimalisatie+bug fixes
Aanvullend bericht:
Nog een update.Laatst aangepast door Koen Reiniers : 14-01-2011 om 17:51 Reden: Automatisch samengevoegd.
-
24-01-2011, 21:45 #40
- Berichten
- 41
- Lid sinds
- 15 Jaar
Re: Nieuwe browsergame Alpha 0.01 Thema: Wilde westen
Flink vernieuwd zo te zien.
Misschien is het een idee om op <return> (enter) ook in te kunnen loggen.
-
24-01-2011, 22:24 #41
- Berichten
- 91
- Lid sinds
- 17 Jaar
Re: Nieuwe browsergame Alpha 0.01 Thema: Wilde westen
Ja het lijkt helemaal niet meer op hoe het er op het begin uitzag (en gelukkig maar ook).
Wanneer ik de grootste bugs heb gefixt en nog wat opties heb toegevoegd kunnen we de bčta in:)
Plaats een
- + Advertentie
- + Onderwerp
Marktplaats
Webmasterforum
- Websites algemeen
- Sitechecks
- Marketing
- Domeinen algemeen
- Waardebepaling
- CMS
- Wordpress
- Joomla
- Magento
- Google algemeen
- SEO
- Analytics
- Adsense
- Adwords
- HTML / XHTML
- CSS
- Programmeren
- PHP
- Javascript
- JQuery
- MySQL
- Ondernemen algemeen
- Belastingen
- Juridisch
- Grafisch ontwerp
- Hosting Algemeen
- Hardware Info
- Offtopic