Om uit te loggen ga je naar:
http://www.koenreiniers.nl/projects/west/logout.php
Ik zal er zo een knop voor maken
- Nieuwe browsergame Alpha 0.01 Thema: Wilde westen
-
08-01-2011, 12:32 #16
- Berichten
- 91
- Lid sinds
- 17 Jaar
Re: Nieuwe browsergame Alpha 0.01 Thema: Wilde westen
-
08-01-2011, 12:39 #17
- Berichten
- 119
- Lid sinds
- 14 Jaar
Re: Nieuwe browsergame Alpha 0.01 Thema: Wilde westen
Zeker leuk idee. Als ik jouw was zou ik wat verder gaan werken aan de afbeeldingen misschien kan ik je daar wel gratis mee helpen
-
08-01-2011, 12:42 #18
- Berichten
- 91
- Lid sinds
- 17 Jaar
Re: Nieuwe browsergame Alpha 0.01 Thema: Wilde westen
@Mike
Dit zou heel mooi zijn. Zou je me een PM willen sturen?
-
08-01-2011, 12:44 #19
- Berichten
- 760
- Lid sinds
- 16 Jaar
Re: Nieuwe browsergame Alpha 0.01 Thema: Wilde westen
Klopt het dat er een delay zit op het bewegen?
1à2seconden nadat iemand klikt zie ik hem pas bewegen.
-
08-01-2011, 12:57 #20
- Berichten
- 99
- Lid sinds
- 16 Jaar
Re: Nieuwe browsergame Alpha 0.01 Thema: Wilde westen
Het ziet er heel leuk uit :)!
Misschien zou het leuk zijn wanneer men met de pijltjes kan "bewegen"?
-
08-01-2011, 17:33 #21
- Berichten
- 91
- Lid sinds
- 17 Jaar
Re: Nieuwe browsergame Alpha 0.01 Thema: Wilde westen
@Laurenz
Je ziet om de 5 sec pas of iemand gaat bewegen. Dit ga ik misschien veranderen wanneer ik een eigen server neem hij staat nu namelijk gewoon op dedicated hosting.
@ThomasS
Met pijltjes ga ik niet maken, want dat zou betekenen dat hij voor iedere beweging de x en y coordinaten moet opslaan in de database en dat kost teveel dataverkeer.
-
08-01-2011, 17:44 #22
- Berichten
- 41
- Lid sinds
- 15 Jaar
Re: Nieuwe browsergame Alpha 0.01 Thema: Wilde westen
Leuk concept.
Misschien tijd voor WebSockets? Er zijn verschillende PHP implementaties te vinden die je op je server zou kunnen draaien.
Het voordeel van deze sockets is dat er geen* verspilde dataverkeer is. De client stuurt data wanneer het iets uitvoert; de server stuurt eveneens data wanneer of de server zelf iets te melden heeft, of wanneer een andere speler iets uitvoert aangezien je dat ook wil zien.
Het nadeel is dat momenteel alleen de nieuwere browsers WebSockets ondersteunen.
* Geen is natuurlijk een groot woord. Er zal altijd wel ruis zijn.
-----
EDIT:
Misschien is het handig om de z-index waarde van een venster te verhogen wanneer je erop klikt. Zodat het 'actieve' venster de rest overlapt.
----
EDIT 2x:
@Koen
Het is maar te hopen dat je de mensen kent met wie je lessen volgt.
Misschien is het een idee om Socket.io te gebruiken. De documentatie hiervan is vrij goed en het heeft tevens non-websocket fallbacks, waaronder Flash, AJAX long polling en AJAX multipart streaming.Laatst aangepast door Jackie Xu : 08-01-2011 om 17:54 Reden: Extra informatie.
-
08-01-2011, 17:46 #23
- Berichten
- 91
- Lid sinds
- 17 Jaar
Re: Nieuwe browsergame Alpha 0.01 Thema: Wilde westen
@Jackie
Volgens mij ken ik jou...
Met websockets zou het wel beter werken maar ik heb hier geen verstand van dus dat gaat hem niet worden
-
08-01-2011, 18:17 #24
- Berichten
- 980
- Lid sinds
- 17 Jaar
Re: Nieuwe browsergame Alpha 0.01 Thema: Wilde westen
Mega vet; ik wil je best ondersteunen waar dat kan.. Stuur me anders een pm met je msn dan voeg ik je toe!
-
08-01-2011, 18:48 #25
- Berichten
- 240
- Lid sinds
- 15 Jaar
Re: Nieuwe browsergame Alpha 0.01 Thema: Wilde westen
Erg leuk concept en ook al een goed begin zien ik. Maareh, je weet dat er sinds HTML5 een Canvas 2D API is, toch (daarvoor is nu al support bij de moderne browsers)? Nu zit je namelijk DOM elementen te verplaatsen en door gebruik te maken van de Canvas 2D API kun je gewoon objecten op één canvas element tekenen en deze bewegen.
Ook raad ik je aan om met classes te gaan werken. Als je hier nog geen verstand van hebt zul je hier echt moeten in gaan verdiepen. Het zou namelijk doodzonde zijn als je later met een goed spel zit maar het een hoop moeite is om een paar oude code fragmenten te bewerken vanwege de spaghetti soep aan functies.
-
08-01-2011, 21:06 #26
- Berichten
- 91
- Lid sinds
- 17 Jaar
Re: Nieuwe browsergame Alpha 0.01 Thema: Wilde westen
@Jackie
Het verbeteren van die vensters is op het moment geen prioriteit de bedoeling is om eerst alle basisfuncties te maken
@Daniel
PM is verstuurd
@E. Zerrouq
Bedankt voor je reactie. Ik weet dat canvas bestaat en hoe het werkt(ik doe hier namelijk mijn profielwerkstuk over;)). Alleen het nadeel van canvas is dat het heel langzaam werkt wanneer je het uitvergroot dus ben ik hier maar niet aan begonnen.
Ik zal ook eens gaan kijken naar classes. Ik ben begonnen met deze manier van programmeren in javascript en ben dit altijd blijven doen, maar ik zal er eens naar kijken.
-
08-01-2011, 21:37 #27
- Berichten
- 240
- Lid sinds
- 15 Jaar
Re: Nieuwe browsergame Alpha 0.01 Thema: Wilde westen
Dat het langzaam werkt wanneer het uitvergroot is, heb ik nog niet echt mogen meemaken. Zo is er bijvoorbeeld Rawkets dat behoorlijk groot is qua browser resolutie, maar zeker niet sloom werkt.
Misschien bedoel je dat de FPS laag is omdat sommige browsers nog geen hardware acceleratie hebben (dat (meer) hardware wordt gebruikt voor zwaardere grafische elementen, net als met 'normale' games)?Laatst aangepast door E. Zerrouq : 08-01-2011 om 22:33
-
09-01-2011, 10:47 #28
- Berichten
- 91
- Lid sinds
- 17 Jaar
Re: Nieuwe browsergame Alpha 0.01 Thema: Wilde westen
Dat is denk ik wel het probleem ja, want dit komt minder voor bij de nieuwe bèta van firefox en die maakt hier geloof ik wel al gebruik van.
-
09-01-2011, 10:55 #29
- Berichten
- 119
- Lid sinds
- 14 Jaar
Re: Nieuwe browsergame Alpha 0.01 Thema: Wilde westen
Misschien even iets scripten dat als je uitgelogd bent dat je niet meer op de kaart staat?
-
09-01-2011, 10:59 #30
- Berichten
- 91
- Lid sinds
- 17 Jaar
Re: Nieuwe browsergame Alpha 0.01 Thema: Wilde westen
@gast34881
Ik moet nog beslissen of ik het ga maken dat je ook tegen offline spelers kunt duelleren nu laat ik het in ieder geval zo.
Aanvullend bericht:
Weer een grote update:
- De skills werken allemaal. Druk op K om het skills menu te openen en klik op Skill up om de skill te verhogen(als je genoeg skillpoints hebt natuurlijk)
- Je ziet alleen nog maar mensen die online zijnLaatst aangepast door Koen Reiniers : 09-01-2011 om 15:18 Reden: Automatisch samengevoegd.
Plaats een
- + Advertentie
- + Onderwerp
Marktplaats
Webmasterforum
- Websites algemeen
- Sitechecks
- Marketing
- Domeinen algemeen
- Waardebepaling
- CMS
- Wordpress
- Joomla
- Magento
- Google algemeen
- SEO
- Analytics
- Adsense
- Adwords
- HTML / XHTML
- CSS
- Programmeren
- PHP
- Javascript
- JQuery
- MySQL
- Ondernemen algemeen
- Belastingen
- Juridisch
- Grafisch ontwerp
- Hosting Algemeen
- Hardware Info
- Offtopic