Ik heb het idee dat het steeds vaker voorkomt dat iemand een topic start, een dienst aanbiedt, en vervolgens dat topic gelijk weer afsluit zodat er geen reactie mogelijk is. Reageren via pm staat er dan vaak bij. Ben ik de enige die dit erg vervelend vindt? Ik krijg dan als snel het idee dat de TS iets te verbergen heeft of bang is zijn dienst publiekelijk toe te lichten. Ook gaat het m.i. in tegen het principe van een forum?
Denk niet dat het zo netjes is om hier voorbeelden te geven maar ook nu staan er weer een paar tussen.
-
25-06-2010, 08:10 #1
- Berichten
- 2.027
- Lid sinds
- 17 Jaar
Irritant, topic openen en gelijk weer afsluiten
-
-
25-06-2010, 08:17 #2
- Berichten
- 940
- Lid sinds
- 16 Jaar
Tja sommige topic worden ook verkeerd aangeboden en men gaat hier dan offtopic op reageren. Bijvoorbeeld spelfoutje, mensen gaan dat twee pagina's voltypen over of het wel/niet een spelfoutje is. Prijs, is iets duur of niet? Is iets mooi of niet?
Vaak kun je aan de oproep al wel zien waarom men de afweging gemaakt heeft om het topic te sluiten.
-
25-06-2010, 08:23 #3
- Berichten
- 2.027
- Lid sinds
- 17 Jaar
Da's idd ook irritant, maar dat komt vooral voor als je een site/product verkoopt. Probleem start dan zoals je al aangeeft bij onvolledige topics. Bij het aanbieden van een dienst vind ik het persoonlijk wel van belang dat je gewoon toelichting geeft op wat je aanbiedt.
Tja sommige topic worden ook verkeerd aangeboden en men gaat hier dan offtopic op reageren. Bijvoorbeeld spelfoutje, mensen gaan dat twee pagina's voltypen over of het wel/niet een spelfoutje is. Prijs, is iets duur of niet? Is iets mooi of niet?
Vaak kun je aan de oproep al wel zien waarom men de afweging gemaakt heeft om het topic te sluiten.Laatst aangepast door Ralph van leenen : 25-06-2010 om 08:24 Reden: typfout
-
25-06-2010, 08:34 #4
- Berichten
- 2.392
- Lid sinds
- 17 Jaar
Bij het hosting-gedeelte wordt dat ook gedaan, terwijl je soms grote vraagtekens kunt stellen bij de aangeboden dienst.
Het is echter wel de keuze van de topicstarter om een topic te sluiten, om discussies en andere nutteloze reacties uit te sluiten. Als je vragen hebt over het product, of je nou meer uitleg wilt of interesse heeft, kan je er ook voor kiezen om dat persoonlijk aan te pakken in plaats van publiekelijk. Op die manier kun je veel directer met elkaar praten lijkt me.
Als je in de winkel staat, pak je ook klanten er tussen uit en daar ga je ook prive mee verder. Dus raar? Nee, in tegendeel zelfs.
-
25-06-2010, 08:42 #5
- Berichten
- 2.027
- Lid sinds
- 17 Jaar
Chris, het idee van een forum is toch dat je informatie deelt. Onzin reacties kunnen altijd gemeld worden bij een mod, die actie kan ondernemen. Ik ben van mening dat het sluiten van een topic bedoelt is als je antwoord hebt gekregen op je vraag / of als je topic niet meer van toepassing is, niet zozeer om te voorkomen dat je onzin reacties krijgt, dat weet je nooit van te voren.
Begrijp je argument hoor, maar ik heb de laatste tijd vaak het idee dat het ook wel voor andere redenen gebruikt wordt.
Bij het hosting-gedeelte wordt dat ook gedaan, terwijl je soms grote vraagtekens kunt stellen bij de aangeboden dienst.
Het is echter wel de keuze van de topicstarter om een topic te sluiten, om discussies en andere nutteloze reacties uit te sluiten. Als je vragen hebt over het product, of je nou meer uitleg wilt of interesse heeft, kan je er ook voor kiezen om dat persoonlijk aan te pakken in plaats van publiekelijk. Op die manier kun je veel directer met elkaar praten lijkt me.
Als je in de winkel staat, pak je ook klanten er tussen uit en daar ga je ook prive mee verder. Dus raar? Nee, in tegendeel zelfs.
-
25-06-2010, 08:44 #6
- Berichten
- 4.961
- Lid sinds
- 17 Jaar
Chris, het idee van een forum is toch dat je informatie deelt. Onzin reacties kunnen altijd gemeld worden bij een mod, die actie kan ondernemen. Ik ben van mening dat het sluiten van een topic bedoelt is als je antwoord hebt gekregen op je vraag / of als je topic niet meer van toepassing is, niet zozeer om te voorkomen dat je onzin reacties krijgt, dat weet je nooit van te voren.
Begrijp je argument hoor, maar ik heb de laatste tijd vaak het idee dat het ook wel voor andere redenen gebruikt wordt.
-
25-06-2010, 09:22 #7
- Berichten
- 620
- Lid sinds
- 15 Jaar
Ik ben het helemaal eens met de TS, soms kom ik layouts tegen of andere diensten ofzo die vermoedelijk gekopierd zijn. Deze topics zijn gesloten. Ik wil deze mensen soms aanspreken in hun topic dat anderen niet worden opgelicht maar dit kan niet doordat het gesloten is.
Je zou zeggen: plaats een feedback score, ja zou kunnen maar dan krijg ik er een terug wat bij velen al gebeurd is.
-
25-06-2010, 09:23 #8
- Berichten
- 2.862
- Lid sinds
- 17 Jaar
Ben het volledig met TS eens, krijg ook regelmatig het idee dat men iets te verbergen heeft.
-
25-06-2010, 09:26 #9
- Berichten
- 2.590
- Lid sinds
- 16 Jaar
Ik ben het helemaal eens met de TS, soms kom ik layouts tegen of andere diensten ofzo die vermoedelijk gekopierd zijn. Deze topics zijn gesloten. Ik wil deze mensen soms aanspreken in hun topic dat anderen niet worden opgelicht maar dit kan niet doordat het gesloten is.
Je zou zeggen: plaats een feedback score, ja zou kunnen maar dan krijg ik er een terug wat bij velen al gebeurd is.
Topics in hostingdeals en layouts worden automatische gesloten?
Verder ben ik het ook met TS eens.
-
25-06-2010, 09:31 #10
- Berichten
- 1.735
- Lid sinds
- 17 Jaar
Ik wil wel mod worden haha :D
Ben het wel met het bovenstaande eens, als niet wilt dat er gereageerd kan worden in je topic kan je net zo goed geen topic openen op een openbaar forum.
-
25-06-2010, 09:52 #11
- Berichten
- 2.392
- Lid sinds
- 17 Jaar
Niet mee eens Stefan, je kan makkelijk kenbaar maken dat je een dienst aanbied en niet wilt dat het topic wordt vervuild. Dat is denk ik ook de reden dat bij layouts en hosting-topics het topic gelijk wordt gesloten. Als het topic duidelijk genoeg is lijkt me niet dat je het topic open hoeft te houden. Als er te weinig informatie in staat is het aan ons om het te rapporteren en aan moderators om er naar te kijken. Lijkt me heel simpel?
-
25-06-2010, 09:55 #12
- Berichten
- 366
- Lid sinds
- 18 Jaar
Ben het ook totaal met TS eens!
-
25-06-2010, 10:01 #13
- Berichten
- 802
- Lid sinds
- 19 Jaar
Ik vind het vervelender als een moderator zijn eigen topic sluit, omdat diegene denkt dat het antwoord er al is. Topics sluiten hoort niet op een forum, daarom is het een forum. Een plek om te blijven discussieren. Ik heb de desbetreffende moderator er op aangesproken, maar die reageerde uiteindelijk niet meer. (Vorige week gebeurd).
Wat betreft de optie om je topic meteen te sluiten, in sommige topics zoals hosting en verkoop kan ik het mij voorstellen. Echt geintresseerden kunnen contact opnemen met de topicstarter. Wat betreft de personen die elke keer maar een topic openen in de rubriek werk en die meteen sluiten, vervolgens een week later weer eenzelfde topic starten en sluiten, dat is irritant.
-
25-06-2010, 10:09 #14gast14072 Guest
Sluit mij er ook volledig bij aan, behalve bij verkopen sluit ik het topic als het verkocht is. Verder laat ik alles openstaan.
-
25-06-2010, 10:11 #15
- Berichten
- 726
- Lid sinds
- 19 Jaar
Ik ben het ook volledig met de TS eens!
Als er onzinnige reacties worden gepost hebben we daar toch juist de moderators voor?
Plaats een
- + Advertentie
- + Onderwerp
Marktplaats
Webmasterforum
- Websites algemeen
- Sitechecks
- Marketing
- Domeinen algemeen
- Waardebepaling
- CMS
- Wordpress
- Joomla
- Magento
- Google algemeen
- SEO
- Analytics
- Adsense
- Adwords
- HTML / XHTML
- CSS
- Programmeren
- PHP
- Javascript
- JQuery
- MySQL
- Ondernemen algemeen
- Belastingen
- Juridisch
- Grafisch ontwerp
- Hosting Algemeen
- Hardware Info
- Offtopic