Ik vind het goed.
Steeds vaker komen mensen voor met "HEY ik heb nog wel een scriptje liggen hiervoor, kijk even in mijn topic" of "Nou dit vind ik echt nergens op slaan" , "dit is niet goed", "deze is goedkoper", ....
Ik denk dat het daarom ook komt dat mensen vaker sluiten, het "trollgehalte" (zoals dat op fora wordt genoemd) is echt gestegen het laatste half jaar en dus wapenen mensen zich hiertegen.
Natuurlijk moet een topic goed toegelicht zijn, al zie ik amper topics met te weinig info welke gesloten zijn.
Ik ben een kei in wordpress en als ik daar een topic voor zal aanmaken, sluit ik dat meteen om gewoon de zelf promotie en onzin te filteren.
Oplossing:
Mods moeten er voor zorgen dat alleen potentiële klanten kunnen reageren op een topic, offtopic berichten zoals zelf promotie of denigreren van iemands' diensten, hoe lauw dan ook, moeten gestraft worden en dus verwijdert. Indien iemand een illegale actie (scriptcopy ofzo) ziet, kunnen ze dit rapporteren.
-
27-06-2010, 09:52 #46
- Berichten
- 302
- Lid sinds
- 16 Jaar
-
27-06-2010, 10:20 #47
- Berichten
- 2.862
- Lid sinds
- 17 Jaar
Soms is het trouwens wel goed dat er (opbouwende)kritiek komt op iemand zijn werk of diensten. Als je hier goed mee omgaat kun je er nog iets van leren.
Daarnaast is het ook prima als er kritische vragen gesteld worden. Er zijn genoeg leden die onder het mom van een anoniem internet zaken doen die ze normaal niet zouden doen.
Een topic kun je sluiten als het topic niet meer actueel is. Als er dan nog iemand iets wilt toevoegen kan dat via pm. En als een topic uit de hand loopt dan zijn er altijd nog moderators die dit aanpakken.
Maar dit is mijn gedachte er over.
-
27-06-2010, 10:50 #48
- Berichten
- 302
- Lid sinds
- 16 Jaar
Maar dat vind ik net het probleem, het gaat te vaak om het afbreken van andere mensen in plaats van constructieve kritiek. Als je natuurlijk scripts gaat verkopen die gratis of illegaal zijn, dan kan je geen constructieve kritiek geven.
-
27-06-2010, 12:01 #49
- Berichten
- 52
- Lid sinds
- 15 Jaar
Zoals een aantal mensen hier al gezegd hebben, ik zal nooit geen zaken doen met mensen die een verkoop topic direct sluiten. In mijn ogen hebben ze wat te verbergen zoals hier al omschreven is. En als ik met vragen heb, dan wordt ik op die manier verplicht om ze via pb te stellen, terwijl het best wel eens vragen kunnen zijn die iedereen aan gaat.
-
27-06-2010, 12:12 #50
- Berichten
- 1.355
- Lid sinds
- 18 Jaar
Er zijn genoeg bedrijven/particulieren die weinig op SiteDeals rondhangen maar toch even hun aanbieding willen plaatsen. In plaats van perse op SiteDeals en nog 6 andere fora's hun topic bij te houden kiezen zij ervoor om alles gewoon per mail af te handelen of op hun website. Van PM's krijgen ze ook notificaties in hun mailbox, dus dat is dan ook een stuk minder lastig..
Ik zou eerder naar de opmaak kijken om te zien of iemand wel ergens geschikt voor is
dan te kijken of het topic gesloten is. En zo zijn er nog een hoop andere dingen waar je
naar kan kijken. Het slotje wil vrij weinig zeggen, ik denk dat het vooral wennen is aangezien
veel mensen een slotje in verband brengt met een door de moderator gesloten topic.
-
27-06-2010, 12:15 #51
- Berichten
- 2.160
- Lid sinds
- 17 Jaar
Ik ben het helemaal eens met de TS, soms kom ik layouts tegen of andere diensten ofzo die vermoedelijk gekopierd zijn. Deze topics zijn gesloten. Ik wil deze mensen soms aanspreken in hun topic dat anderen niet worden opgelicht maar dit kan niet doordat het gesloten is.
Je zou zeggen: plaats een feedback score, ja zou kunnen maar dan krijg ik er een terug wat bij velen al gebeurd is.Laatst aangepast door Rian O. : 27-06-2010 om 12:45
-
27-06-2010, 19:59 #52
- Berichten
- 52
- Lid sinds
- 15 Jaar
https://www.sitedeals.nl/werk/115261-...en-basing.html
hier zo'n goed voorbeeld van u heeft pm berichten. Misschien een mogelijkheid om iedereen hier per pm een berichtje over te sturen dat dit soort opmerkingen niet meer toe gestaan zijn, en dat er vanaf heden punten voor uit gedeeld wordt, en dat er bij vijf strafpunten zoals eerder genoemd is door Rian dat er dan een ban volgt. Ik kende die aantallen/ punten systeem helemaal niet.
-
30-06-2010, 11:47 #53
- Berichten
- 3.430
- Lid sinds
- 16 Jaar
Even een reactie op het punt van DJC Franse over opbouwende kritiek
Soms is het trouwens wel goed dat er (opbouwende)kritiek komt op iemand zijn werk of diensten. Als je hier goed mee omgaat kun je er nog iets van leren.
Daarnaast is het ook prima als er kritische vragen gesteld worden. Er zijn genoeg leden die onder het mom van een anoniem internet zaken doen die ze normaal niet zouden doen.
Een topic kun je sluiten als het topic niet meer actueel is. Als er dan nog iemand iets wilt toevoegen kan dat via pm. En als een topic uit de hand loopt dan zijn er altijd nog moderators die dit aanpakken.
Maar dit is mijn gedachte er over.
Opbouwende kritiek kan best, maar niet in de marktplaats. Als iemand opbouwende kritiek wil over bijvoorbeeld een layout kan dit in het grafisch ontwerp gedeelte, of als het om een hele site gaat bij sitechecks (onder websites algemeen).
Reacties over de prijs of kwaliteit van een product/dienst zijn (vrijwel altijd) ongewenst en vallen onder regel 1.7.
-
05-07-2010, 12:59 #54
- Berichten
- 2.027
- Lid sinds
- 17 Jaar
mooi voorbeeld van wat ik bedoel:
https://www.sitedeals.nl/website-verk...e-account.html
Plaats een
- + Advertentie
- + Onderwerp
Marktplaats
Webmasterforum
- Websites algemeen
- Sitechecks
- Marketing
- Domeinen algemeen
- Waardebepaling
- CMS
- Wordpress
- Joomla
- Magento
- Google algemeen
- SEO
- Analytics
- Adsense
- Adwords
- HTML / XHTML
- CSS
- Programmeren
- PHP
- Javascript
- JQuery
- MySQL
- Ondernemen algemeen
- Belastingen
- Juridisch
- Grafisch ontwerp
- Hosting Algemeen
- Hardware Info
- Offtopic