Het moraal van mijn verhaal komt in zekere zin inderdaad neer op zwartwerkers. ;)Origineel gepost door Martijn Engler
Ik ben trouwens ook wel érg benieuwd naar een voorbeeld van zo'n excel sheet!
- Administratie (boekhouding)
-
21-01-2007, 16:42 #16
- Berichten
- 1.331
- Lid sinds
- 19 Jaar
-
23-01-2007, 12:21 #17
- Berichten
- 292
- Lid sinds
- 19 Jaar
Het Excel-bestandje stelt op zich niet zoveel voor hoor. Ik heb even een voorbeeldje van een tablad voor inkomsten online gezet voor jullie. Omdat ik even geen FTP bij de hand had, op imageshack gepost.
Klik.
Overigens, Martijn D., een freelancer en een zwartwerker zijn twee begrippen die je niet door elkaar moet gebruiken.
-
23-01-2007, 13:02 #18
- Berichten
- 730
- Lid sinds
- 18 Jaar
Dan zet ik maar even een voorbeeld online. Ooit heb ik van iemand een voorbeeld gekregen en heb ik een klein beetje aangepast.
http://www.ericbruggema.nl/upload/boekhouden template.xls
Opmerkingen hoor ik heeel erg graag..
Ps. weet iemand hoe je onderling bladen kunt koppelen op bv klant nummer zodat ik het totaal van de klant op blad van de klanten krijg als ik gewoon facturen invoer?
-
23-01-2007, 13:24 #19
- Berichten
- 4
- Lid sinds
- 19 Jaar
Not Found
The requested URL /upload/boekhouden was not found on this server.
Additionally, a 404 Not Found error was encountered while trying to use an ErrorDocument to handle the request.
:(
-
23-01-2007, 13:26 #20
- Berichten
- 730
- Lid sinds
- 18 Jaar
-
23-01-2007, 16:22 #21
- Berichten
- 660
- Lid sinds
- 19 Jaar
Ik gebruik Snelstart voor de complete boekhouding. Ik ben ooit begonnen met 1 module, en op dit moment heb ik Boek 4, Nota 4 en overweeg ik de abonnements module aan te schaffen (wat tevens een upgrade naar Nota 5 noodzakelijk maakt). Het mooie aan Snelstart is dat je voor een prikkie al een prima boekhoudpakket hebt, en dat is tevens het nadeel: je moet toch redelijk vaak extra modules aanschaffen als je iets meer wil met het pakket.
Ik doe zelf de boekhouding en de BTW aangifte. Dat is met Snelstart eigenlijk een simpel iets. De IB aangifte doet een fiscalist voor me, net als evt, bezwaren en andere belastingzaken.
-
25-01-2007, 14:28 #22
- Berichten
- 1.331
- Lid sinds
- 19 Jaar
Origineel gepost door Martijn Engler
Het Excel-bestandje stelt op zich niet zoveel voor hoor. Ik heb even een voorbeeldje van een tablad voor inkomsten online gezet voor jullie. Omdat ik even geen FTP bij de hand had, op imageshack gepost.
Klik.
Overigens, Martijn D., een freelancer en een zwartwerker zijn twee begrippen die je niet door elkaar moet gebruiken.
-
27-01-2007, 20:19 #23
- Berichten
- 292
- Lid sinds
- 19 Jaar
Op een ander tabblad. In totaal zo'n 8 tabs: voor elk kwartaal 2 (inkomsten/uitgaven), één voor privé-opnamen/stortingen en één voor je klanten.
-
03-02-2007, 17:43 #24
- Berichten
- 26
- Lid sinds
- 18 Jaar
bij mij gebeurt dit via een boekhouder. Elke vrijdagavond breng ik hem alle inkomende en uitgaande facturen + uitreksels van de bank. De maandagochtend krijg ik een mail met: De balans, welke klanten deze week zeker moeten betalen, welke klanten een herinnering incasso etc. nodig hebben en wat mijn prive weekbudget is.
mvg,
Tim
-
03-02-2007, 18:23 #25
- Berichten
- 730
- Lid sinds
- 18 Jaar
Tim, wat kost zo'n boekhouder dan per maand?
-
06-02-2007, 14:20 #26
- Berichten
- 1.331
- Lid sinds
- 19 Jaar
Origineel gepost door Eric Bruggema
Tim, wat kost zo'n boekhouder dan per maand?
-
06-02-2007, 14:24 #27
- Berichten
- 488
- Lid sinds
- 19 Jaar
Ja ik. Eerste kwartaal ongeveer 1000,- de rest van de kwartalen ongeveer 400,-.
Het had ook minder kunnen zijn, komt door wat slordigheid in het verleden. Dat laat ik nu betaald recht zetten. Ik betaal overigens 25 euro per uur (niet veel) en bij mij word echt alles uit handen genomen. Arbeidscontracten voor personeel worden opgesteld, alles word gearchiveerd, mijn boekhouding wordt gedaan. Elke tweede week van de maand komt zo een meid alles ophalen en gaat het inboeken.
Maar iig: 25 euro per uur.
-
06-02-2007, 14:26 #28
- Berichten
- 660
- Lid sinds
- 19 Jaar
In dienst niet, dat wil zeggen niet op de loonlijst. Wel op basis van uurtje-factuurtje. Uurtarief ligt bij mij op €75, en dat is het mij zeker waard. Op jaarbasis ben ik ca. €750 kwijt.
-
06-02-2007, 21:43 #29
- Berichten
- 246
- Lid sinds
- 18 Jaar
- Gebruik je software of online?
Er wordt gebruik gemaakt van Excel. Tevens zorgt een simpel ontworpen layout voor duidelijkheid en orde in de administratie. - Hoe hou je alles bij?
Alle concrete informatie en verplichtige documenten (voornamelijk verplicht vanuit de belastingdienst) worden bewaard in zowel digitaal, in een documentenmap en als hardcopy. - Ik laat dit doen door .....
Het merendeel doen we zelf. De belastingaangifte en opstellen van balansen hebben wij een boekhouder voor.
-
10-02-2007, 00:31 #30
- Berichten
- 395
- Lid sinds
- 19 Jaar
Ik doe alles samen met mijn partner in Excel, zij werkt bij de Belastingdienst, afdeling Registratie Notariële aktes en OB. Zorgt voor alle aangiftes e.d. En eind v/d jaar ga ik naar een goede vriend van me die als register accountant werkt om alles na te kijken. En bakkie koffie erbij en als hij alles goedkeurd, is er geen enkel probleem. Leuker kunnen we het niet maken, maar wel makkelijker.
Mvg,
Plaats een
- + Advertentie
- + Onderwerp
Marktplaats
Webmasterforum
- Websites algemeen
- Sitechecks
- Marketing
- Domeinen algemeen
- Waardebepaling
- CMS
- Wordpress
- Joomla
- Magento
- Google algemeen
- SEO
- Analytics
- Adsense
- Adwords
- HTML / XHTML
- CSS
- Programmeren
- PHP
- Javascript
- JQuery
- MySQL
- Ondernemen algemeen
- Belastingen
- Juridisch
- Grafisch ontwerp
- Hosting Algemeen
- Hardware Info
- Offtopic