sorry, late reactie. De boekhouder kost mij € 50 /uur en wekelijks is er 0.75 u werk. Ongeveer een € 190 /maand. Sommige maanden kost het meer als ik hem een lening of leasing laat aanvragen voor mijn materiaal. Dit jaar heb ik gemiddeld € 325 /maand betaald.
- Administratie (boekhouding)
-
03-12-2007, 17:13 #31
- Berichten
- 26
- Lid sinds
- 18 Jaar
-
25-03-2008, 14:07 #32
- Berichten
- 726
- Lid sinds
- 19 Jaar
Ik ben nu bezig met het opzetten van mn adminstratie, maar heb geen idee wat al die dagboeken, grootboekrekeningen etc zijn :D 7 april de belastinginspecteur op bezoek (A)
-
25-03-2008, 14:10 #33
- Berichten
- 891
- Lid sinds
- 19 Jaar
Sterk bezig dan, en jij bent een ondernemer? :p
Als je er problemen mee hebt, even boekhouder raadplegen he.
-
25-03-2008, 17:46 #34
- Berichten
- 726
- Lid sinds
- 19 Jaar
Ondernemer ja ;) geen boekhouder :P!
-
25-03-2008, 18:15 #35
- Berichten
- 413
- Lid sinds
- 19 Jaar
Ikzelf laat alles door een boekhouder regelen die in dienst is voor m'n vaders bedrijf (een bedrijf in verzekerkingen/hypotheken/makelaardij/assurantie en nog een aantal dingen, groot bedrijf dus). Zelf hou ik in een excel bestand alle inkomsten en uitgaven per maand bij. Als ik een in- of verkoopfactuur heb dan moet ik ergens inloggen en kan ik de factuur in een bepaald mapje zetten. De boekhouder zorgt er dan voor dat deze wekelijks worden voldaan, en zorgt er ook voor dat er bijv. een incassobureau wordt ingeschakeld als iemand niet betaald. Lekker handig, simpel en kostenloos dus.
-
25-03-2008, 19:39 #36
- Berichten
- 726
- Lid sinds
- 19 Jaar
En je resultatenrekening en belans dan??!
-
01-04-2008, 21:05 #37
- Berichten
- 64
- Lid sinds
- 18 Jaar
Ben zelf accountancy student dus schrijf zo alle journaalposten uit, daarna is het grootboek en de uiteindelijke W&V-rekening en balans zo gedaan.
Aangifte OB doe ik zelf, en de aangifte IB idem (heb zelf bij de Belastingdienst gewerkt en aangiftes voor mensen verzorgd, dus dat ik ook geen probleem)Laatst aangepast door J E : 01-04-2008 om 21:59
-
19-03-2009, 23:06 #38
- Berichten
- 23
- Lid sinds
- 17 Jaar
Re:
Beste,
Wellicht ooit handig om een subforum te starten over dit onderwerp aangezien de consequenties verstrekkend zijn bij belastingcontroles. Dit geldt eveneens voor de wettelijke bewaarplicht van financiele gegevens (7 jaar). Werkzaamheden die gedaan moeten worden:
Financiele administratie
- inrichten van de financiele administratie c.f. wettelijke eisen
- voeren van grootboekadministratie en onderliggende dagboeken
- verzorgen van aangifte omzetbelasting
- analyse van periodiekde grootboekrapportages: liquiditeit, V&W, debiteurenstanden, etc.
- samenstellen van een eventele jaarrekening / aangifte inkomsten belasting
Bij indiensttreden van personeel (groei bedrijf)
- doen van eerstedagmelding bij belastingdienst
- uitdraien en peridieke controle van loonjournaalpost
- maandelijks verzorgen van loonstroken
- verzorgen van jaaropgaven
- verzorgen aangifte loonheffing aan belastingdienst
etc.
Inhuur van derden
- VAR regeling
- etc.
Voor administratieve werkzaamheden worden tarieven van E20 - E 75 gehanteerd.
Voor de loonadministratie wordt vaak gebruik gemaakt van een starttarief per medewerker (E 50 - E 80) en een variable loonverwerking per maand.
-
20-03-2009, 08:35 #39
- Berichten
- 2.816
- Lid sinds
- 19 Jaar
Een goede administratie is goud waard. Zeker als de belastingdienst je een bezoekje brengt.
Ik kan iedereen aanraden dit gewoon uit te besteden aan ene boekhouder. Toen ik begon heb eerst geprobeerd zelfde administratie te doen, maar was voor mij teveel qua tijd en leer curve.
Daarna met administratie kantoor deal gemaakt. De kosten vallen erg mee, en tenzij je het echt leuk vindt meer dan de moeite waard het uit te besteden. Zeker omdat je de uren die je anders aan je boekhouding besteed om kunt zetten naar factureerbare uren. Uiteraard verschild het per business en hoeveelheid facturen wat de kosten zijn. Ik betaal rond 2000 / jaar en daar wordt alles voor gedaan, ik lever alleen zelf alle facturen stukken aan.
Achteraf gezien verstandig want in 2e kwartaal, na mijn start kreeg ik al bezoek van de dienst.
-
13-04-2009, 16:26 #40
- Berichten
- 218
- Lid sinds
- 16 Jaar
Voor mijn boekhouding maak ik gebruik van Kleisteen. Ik maak mijn facturen nu nog met behulp van Word, maar stap op korte termijn over op WeFact Hosting.
-
13-04-2009, 16:52 #41gast14072 Guest
Ik gebruik nogsteeds Excel.
-
15-04-2009, 12:25 #42
- Berichten
- 105
- Lid sinds
- 16 Jaar
Ik zet alles in Excel en stuur dat per kwartaal naar de boekhouder, die regelt alles.
1 keer per jaar breng ik alle facturen voor de jaarrekening.
Kost wat maar dan heb je ook wat en de belastingdienst is mij te hebberig. Boekhouder doet overigens ook prive aangiftes voor ons.
-
16-04-2009, 10:43 #43
- Berichten
- 80
- Lid sinds
- 19 Jaar
Ik gebruik Exact Online en ik ben er zeer tevreden over. Daarvoor Osirius gehad maar daar ben ik minder over te spreken. Exact Online werkt vrij simpel, ik heb het echter wel in combinatie met de facturatie module zodat deze direct aan de boekhouding is gekoppeld. De facturen worden daarbij automatisch verzonden.
-
16-04-2009, 22:09 #44
GoedkopePC, V.O.F. Kleding 030, V.O.F. Megakoopje.nl
- Berichten
- 9
- Lid sinds
- 17 Jaar
Ik gebruik Wiversoft voor klantenadministratie, productadministratie, voorraden, offertes, en dat soort dingen, kost 130 euro.
En voor de boekhouding gebruik ik speedbalance. Gratis programma, en doet alles wat je nodig hebt.
-
16-04-2009, 22:39 #45
- Berichten
- 138
- Lid sinds
- 16 Jaar
Ik maak gebruik van WeFact PRO (Hosting) + Excel.
Elke maand maak ik van alles een backup op een externe harde schijf en op papier(Uitprinten).
TIP! Doe vanaf dag 1 je administratie GOED, dit is echt belangrijk! Ga niet pas na 3 maanden alles uitzoeken, dat wil je echt niet!
De belasting komt op een dag langs en dan moet je alles op orde hebben. Bij mij kwamen ze zelfs onverwachts effe "koffie drinken"! Ongeveer 4 maanden na de start van mijn bedrijf waren ze er al. Daarom is het zo belangrijk om alles op orde te hebben. Het is natuurlijk niet alleen belangrijk voor de belasting maar ook voor het "totaalplaatje". Ik ben van mening dat je "bedrijfssucces" grotendeels van je administratie afhangt..
Plaats een
- + Advertentie
- + Onderwerp
Marktplaats
Webmasterforum
- Websites algemeen
- Sitechecks
- Marketing
- Domeinen algemeen
- Waardebepaling
- CMS
- Wordpress
- Joomla
- Magento
- Google algemeen
- SEO
- Analytics
- Adsense
- Adwords
- HTML / XHTML
- CSS
- Programmeren
- PHP
- Javascript
- JQuery
- MySQL
- Ondernemen algemeen
- Belastingen
- Juridisch
- Grafisch ontwerp
- Hosting Algemeen
- Hardware Info
- Offtopic