En iemand met een lage of nagenoeg geen feedback is volgens jou dan niet te vertrouwen, of zou je niet mee samenwerken?
Nogal leuk om nieuwe mensen een kans te geven zich te bewijzen, nietwaar...
- Verneukt worden, en niet zoenen.
-
26-09-2010, 14:56 #16
- Berichten
- 106
- Lid sinds
- 16 Jaar
-
26-09-2010, 19:52 #17
- Berichten
- 1.408
- Lid sinds
- 16 Jaar
Nou, ik kan over het algemeen goed inschatten of iemand te vertrouwen is of niet. Anderen kunnen daar meer moeite mee hebben, dus die zouden vooral naar de feedback moeten kijken. Het hele idee van feedback is er niet voor niks.
-
26-09-2010, 21:13 #18
- Berichten
- 336
- Lid sinds
- 18 Jaar
Behalve als iemand met heel veel goede feedback er opeens een zooitje van maakt ;)
Ook dat gebeurt helaas nog wel.
Niet 1 minpuntje maar toch de afspraken niet nakomen.
Dus ook de feedback zegt weinig.
Wat ik wel zou willen zien of weten is waarom iemand een ban heeft gehad, kan je dat ergens nakijken?
Aangezien deze mensen op andere fora's ook actief zijn namelijk.
-
26-09-2010, 21:35 #19
- Berichten
- 53
- Lid sinds
- 15 Jaar
Ik loop me af te vragen wat er moet gebeuren voordat iemand een ban krijgt. Afgelopen week heb ik contact gehad met een van de moderatoren over het hele gebeuren, en het enige wat je te horen krijgt, is dat ze niet bemiddelen en dat je conflicten zelf uit moet zoeken... Tja... Daar schiet je dan veel mee op.
JOLaatst aangepast door JO Smit : 27-09-2010 om 07:25 Reden: persoonsgegevens verwijderd, negative feedback geplaatst
-
26-09-2010, 21:38 #20
- Berichten
- 2.971
- Lid sinds
- 18 Jaar
Ik snap dat ze niet gaan bemiddelen, dan blijven ze hier aan de gang natuurlijk,
Dit soort dingen los je ook niet via een forum op, maar dus erbuiten.
-
26-09-2010, 21:39 #21
- Berichten
- 53
- Lid sinds
- 15 Jaar
Buiten het forum oplossen is mooi.
Hoe?
Geen email adres, en er wordt niet gereageerd. Tja... Vertel mij maar hoe.
Gr. JO
-
27-09-2010, 15:31 #22
- Berichten
- 2.862
- Lid sinds
- 17 Jaar
Om maar even in jouw bewoordingen te blijven....
-
28-09-2010, 18:40 #23gast16297 Guest
Hoi hoi,
Alle begrip voor ieders conclusie, maar ik zit dus via dit forum vaak aan de "andere" kant van die voorbeeld. Ik ben degene die de waar moet leveren. Ik doe mijn best maar soms valt het resultaat tegen, das vervelend maar dat wil niet zeggen dat ik niet betaald hoef te krijgen voor hetgeen wat er al gedaan is. Maar vaak is het zo dat je met meer mensen aan een opdracht bezig blijkt te zijn en dan wordt de beste er uit gekozen. ZO van sorry maar die is toch beter. De ellende is dat ik geen officieel bedrijf ben. Ik werk gewoon vanuit huis op kleine schaal voor mezelf. Heb om prive redenen geen kvk maar dat wil dan toch niet zeggen dat ik vogelvrij ben? Ik probeer zo goed mogelijk de wensen van de klant te benaderen maar omdat ik toch nergens mee kan gooien is het blijkbaar ook niet nodig om fatsoenlijk met je om te gaan.
Moet er toch nog aan wennen dan....... vind het niet echt normaal. Mijn feedback is niet hoog maar ik doe wat ik zeg te doen. Als het dan niet bevalt wat dan? Ik ben niet zo'n zakenvrouw ik vind het gewoon leuk om dingen te creëren maar dan staat er blijkbaar met hoofdletters bedonder me op mijn voorhoofd ofzo. Om een paar lullige tientjes wordt je genaaid. Maar er is blijkbaar niets aan te doen. En sitedeals kan er blijkbaar ook niets aan doen hoewel ik het wel erg makkelijk vind om je te verschuilen achter ja maar daar doen wij niets aan. Je hoeft ook niet mijn probleem op te lossen maar laat weten dat je zo iemand een ban wil geven (bij genoeg bewijs) en laat dan ook op het forum weten waarom iemand een ban heeft. Dan kunnen wij met zijn allen uitkijken voor de fouten. (Ook op een ander forum eventueel).
Kortom, hoewel ik heel veel aan sitedeals heb en gelukkig meer leuke dingen tegenkom dan foute, blijft het een feit........ waar je ook bent je wordt genaaid waar je bijstaat ;0)
Knufs Astrid.
-
29-09-2010, 10:24 #24
- Berichten
- 1.470
- Lid sinds
- 19 Jaar
Niet meer handelen via internet, doe het via mond op mond reclame. De redenen die je noemt zijn o.a de reden waarom ik weinig tot niet handel via internet. (op een ontwerpje kopen na dan)
-
29-09-2010, 16:11 #25
- Berichten
- 571
- Lid sinds
- 16 Jaar
Ik word moedeloos van de mensen die maar blijven roepen dat je naar iemands feedback moet kijken. Ik hoop dat die mensen, zoals Dave S., hun ogen een keer gaan openen voor de werkelijkheid, want wat zegt een feedback tegenwoordig nog?
Ik durf nauwelijks nog een negatieve feedback aan iemand te geven, zelfs als ik weet dat ie 100% terecht is. Al daar gaat het helemaal fout. Het feedbacksysteem is voor de 'oplichter' een gemakkelijk chanteermiddel: als jij mij een negatieve feedback geeft, krijg je er eentje terug. Als jij die van mij verwijdert, verwijder ik die van jou ook.
Gevolg is dat betrouwbare mensen die terecht een negatieve feedback hebben uitgedeeld en er eentje terugkrijgen een negatief imago krijgen door hun negatieve feedback. Volgens mij wil niemand een negatief imago en al helemaal niet onterecht, dus je wilt van je negatieve feedback af en gaat mee in het spelletje van de 'oplichter': je verwijdert zijn feedback en hij die van jou. Resultaat: de 'oplichter' is weer clean en kan op zoek naar zijn volgende slachtoffer.
Tussendoor krijgt hij hier en daar nog een positieve feedback, bijvoorbeeld omdat hij in een topic de waarde heeft bepaald van een domeinnaam (ja, tegenwoordig kun je een positieve feedback krijgen als je de waarde bepaalt van iemands domeinnaam). Resultaat: de 'oplichter' heeft een positief imago opgebouwd en kan zo alleen maar grotere slachtoffers maken.
De persoon die de TS bedoelt heeft mij ook opgelicht. Tot een korte tijd geleden had hij een bovengemiddelde feedback (14+ en 1- volgens mij). Het is heel simpel: die 1- kan terecht zijn geweest, maar ook onterecht. Want hoeveel mensen hier op Sitedeals.nl zijn er met één of meerdere onterechte feedback? In mijn geval ben ik met hem in zee gegaan en dat had ik achteraf gezien beter niet kunnen doen. Ik heb geleerd dat alleen naar feedback kijken niet genoeg is. Bovendien zou dat ook niet eerlijk zijn tegenover de mensen die net nieuw zijn en nog geen of enkele feedback hebben ontvangen.
Van het feedbacksysteem wordt door bepaalde mensen misbruik gemaakt en dat besef moet er zijn. Mijn tip is elk geval externe contactgegevens te vragen en deze te verifiëren. Als je hier consequent in bent en dit zelfs bij iemand doet die 100% te vertrouwen is, weet je zeker dat als hij je oplicht je nog contact met hem kan opnemen.
Als ik eerlijk moet zijn, zou ik niet weten wat we op korte termijn tegen 'oplichters' en het misbruik van het feedbacksysteem op Sitedeals.nl kunnen doen. Misschien is het goed om hier een discussie over te starten met de mensen die achter Sitedeals.nl zitten?Laatst aangepast door Frank ten E. : 29-09-2010 om 16:26
-
29-09-2010, 17:42 #26
- Berichten
- 2.862
- Lid sinds
- 17 Jaar
Het is heel makkelijk lekker anoniem rond te huppelen hier en onder een fake naam zaken te doen. Betaalmethoden zoals paypal helpen daarbij natuurlijk enorm.
Er lopen redelijk wat 'snelle jongens' rond die op een leuke manier een stukje tekst in elkaar steken en mooi kunnen schrijven. Anders voordoen als dat men werkelijk is, is natuurlijk heel simpel als je lekker anoniem bent.
Ik denk dat je met een beetje gezond verstand en nadenken al een heel eind kunt komen. Als je voor jouw doen een redelijk bedrag moet betalen voor iets (en voor de één is dat 10€ en voor de ander 1000€ ) dan vraag je gewoon om contact gegevens en die verifieer je. Hetzelfde geld natuurlijk ook als je een product moet leveren.
Het moet vandaag de dag toch niet zo moeilijk zijn om even via google het één en ander na te trekken? Neem dan gewoon even telefonisch contact met diegene op, bespreek kort even alles. En indien dat een probleem is dan moet je voor jezelf beslissen of je wel met diegene in zee wilt gaan.
Wat denk ik wel zal helpen om duistere zaken tegen te gaan is het beter controleren op fake namen. Zowieso strenger handhaven op de juiste namen. En bij verkoop topics te zorgen voor een volledig ingevuld topic.
Soms is het goed als er stevig gereageerd word in een verkoop topic indien de gegevens aanleiding geven tot vragen. We zijn allemaal ooit eens begonnen en toen hadden we ook niet de kennis die we nu hebben, als er dan door iemand gerichte vragen gesteld worden dan is iedereen daar mee geholpen.
Het is zowiets als naar een autohandelaar gaan voor een leuke tweedehandsje en dan een keurmeester van de anwb meenemen. Dat zal die autohandelaar ook niet leuk vinden, maar als je niets te verbergen hebt dan hoeft dat ook geen probleem te zijn.
Over het feedback systeem, als je daar op een juiste manier gebruik van maakt geeft het wel enige informatie. Als je feedback geeft doe dat dan onderbouwd zodat een ander er iets aan heeft. En ik geef ook niet snel negatieve feedback, niet omdat ik bang ben om zelf negatieve feedback te krijgen, maar omdat het moeilijk is om te bepalen wanneer iets negatief is.
Een mislukte deal hoeft niet altijd aan de andere partij te liggen. Ik maak zelf ook nog fouten waardoor ik zelf benadeeld word terwijl de andere partij gewoon doet wat gevraagd is. Dat is meestal een kwestie van communicatie. Ik probeer mijn opdrachten zo duidelijk mogelijk te omschrijven maar dat blijkt ook niet altijd zo over te komen. Dus ipv een negatieve feedback te geven zorg ik gewoon dat ik die fout geen 2x maak.
Een kilo suiker kopen in de supermarkt is heel makkelijk, maar een kwalitatief design/tekst/script kopen is natuurlijk iets minder eenvoudig te communiceren. De prijs is daarbij ook niet altijd bepalend, de één levert kwaliteit voor xx en de ander levert rommel voor xxx.
Al met al het blijft een moeilijk verhaal.Laatst aangepast door Job Schneider : 18-07-2012 om 12:55
-
29-09-2010, 18:23 #27
- Berichten
- 2.816
- Lid sinds
- 19 Jaar
Wat niet uitsluit dat wij als sitedeals open staan voor verbeteringen betreft het feedback systeem.
-
29-09-2010, 18:54 #28
- Berichten
- 571
- Lid sinds
- 16 Jaar
Staan jullie er ook voor open een discussietopic te openen over verbeteringen betreft het feedbacksysteem? Misschien komen er enkele goede verbeterpunten uit.
-
29-09-2010, 19:53 #29
- Berichten
- 660
- Lid sinds
- 19 Jaar
Ik durf nauwelijks nog een negatieve feedback aan iemand te geven, zelfs als ik weet dat ie 100% terecht is. Al daar gaat het helemaal fout. Het feedbacksysteem is voor de 'oplichter' een gemakkelijk chanteermiddel: als jij mij een negatieve feedback geeft, krijg je er eentje terug.
Mooi voorbeeldje vind ik mijn inziens D. Lodder, waar ik vandaag de feedback van naliep ivm. interesse in 1 van zijn verkopen. Wat blijkt: hij heeft 2 negatieve beoordelingen, tegenover 29 positieve. Als je die negatieve beoordelingen even naloopt, weet je al snel waar de beoordeling vandaan komt. Van personen die het zelf een wat dubieuze reputatie hebben als het om feedback gaat. Voor mij was het daarmee helder dat de negatieve beoordelingen van D. Lodder voortkomen uit een geval zoals jij dat ook beschrijft, en hij voor mij een prima SD'er is om mee te gaan handelen.
//edit: wat dat betreft had ik Frank of welke andere SD'er kunnen noemen. Users met een prima feedback komen altijd wel weer bovendrijven.Laatst aangepast door Job Schneider : 18-07-2012 om 12:56
-
29-09-2010, 20:20 #30
- Berichten
- 2.862
- Lid sinds
- 17 Jaar
Misschien is dit een idee : https://www.sitedeals.nl/sd-info/1262...tml#post684240
Plaats een
- + Advertentie
- + Onderwerp
Marktplaats
Webmasterforum
- Websites algemeen
- Sitechecks
- Marketing
- Domeinen algemeen
- Waardebepaling
- CMS
- Wordpress
- Joomla
- Magento
- Google algemeen
- SEO
- Analytics
- Adsense
- Adwords
- HTML / XHTML
- CSS
- Programmeren
- PHP
- Javascript
- JQuery
- MySQL
- Ondernemen algemeen
- Belastingen
- Juridisch
- Grafisch ontwerp
- Hosting Algemeen
- Hardware Info
- Offtopic