Wat mij deze week heeft bezig gehouden, was de oneerlijkheid die je tegen komt als je handelt met mensen op het forum.
En nu wil ik niet roomser zijn dan de paus, dus laat ik ook maar bekennen dat ik ook niet altijd helemaal eerlijk ben. Ik roep ook aan te telefoon als ik een opdringerige verkoper heb, "Oh sorry, mijn soep kookt over, ik kan niet meer luisteren, daaaaag!!!" waarna ik de verbinding verbreek en ik me heel voldaan voel.
Ook vraag ik heel enthousiast naar de adresgegevens van het bedrijf dat me belt, zodat ik een factuur kan sturen voor de tijd die het kost om een verkooppraatje aan te horen. Want dat is mijn beroep, factuurtjes sturen :D. Dat dat niet zo is, dat weet hij niet, en ik voel me er helemaal niet schuldig over.
Er worden tenslotte geen afspraken gemaakt, het kost de telefonist die ik aan de lijn heb geen geld, kortom, niemand ondervind er schade van.
En daar zit dan ook meteen het zere punt. Er geen schade van ondervinden. Het wordt namelijk anders als je afspreekt met iemand om geld te betalen voor een dienst of een product om dan later tot de conclusie te komen dat die ander zijn afspraken niet nakomt.
En dan wordt het vervelender... Want dan zit je niet alleen met het gevoel dat je vertrouwen beschaamd is, maar ook nog eens met een schadepost van een X-aantal euro's. Tsja, en dan... Dan wordt het een obsessie. Je blijft kijken of de verkoper toevallig onder in de lijst staat met mensen die op dat moment op de site aanwezig zijn. Dan blijf je kijken of de verkoper last heeft gekregen van zijn geweten, en dus check je je mail nog maar eens. Dan ga je kijken of zijn feedback-score klopt. (dom natuurlijk, want dat had je eerder moeten doen). Na 5 dagen kijken en loeren of je hem toevallig ziet, vind je tenslotte een plek op het forum waar je kunt zien wanneer de verkoper voor het laatst online is geweest. En dan knap je helemaal uit je vel...
Jouw "oplichter" blijkt regelmatig op het forum te komen, blijkt ook netjes jouw pm berichten te lezen, maar vertikt het domweg om te reageren, of om wat van zich te laten horen. En dat is nog de grootste ergernis. Want als ik verneukt wordt, dan wil ik ook graag gezoend worden.
Maar goed, weer wat geleerd. Boter bij de vis, en eerst de dienst en dan de centen. Jammer dat het op deze manier moet.
JO,
PS.
Mocht je je aangesproken voelen door mijn post, dan nodig ik je van harte uit om te reageren. Dat mag zowel hier als via een PM. En voor degene die vergeten is om te zoenen: Het is nooit te laat om een gemeende zoen te geven. En mocht je dat niet willen, wees dan mans genoeg om je excuses aan te bieden, en om te informeren wat je kunt doen om het weer goed te maken.
- Verneukt worden, en niet zoenen.
-
21-09-2010, 22:50 #1
- Berichten
- 53
- Lid sinds
- 15 Jaar
Verneukt worden, en niet zoenen.
-
-
22-09-2010, 15:58 #2
- Berichten
- 2.862
- Lid sinds
- 17 Jaar
Je schrijft het wel mooi neer. Ik heb er hier ook eentje rondlopen die absoluut een plaat voor z'n kop heeft. Wel een dienst bestellen, factuur op laten maken (dus ik moet de btw afdragen!!) en vervolgens nooit meer iets laten horen. Geen reacties op mail of pm en als ik er in een topic van hem er duidelijk een opmerking over maak word dit gewoon glashard genegeerd. Ach het feit dat het niet ontkend word is in ieder geval een teken dat ie weet dat ie fout zit. Hopelijk zien anderen dat dan ook.
Je hebt diegene toch wel een negatieve feedback gegeven? Dat is voorlopig de enige manier om je frustraties op een legale manier te botvieren.
Verder zijn het ook weer leermomenten waar je hopelijk iets aan hebt als je echt een grote deal gaat afsluiten. Zie het dan maar als leergeld.
-
22-09-2010, 16:18 #3
- Berichten
- 53
- Lid sinds
- 15 Jaar
Je hebt diegene toch wel een negatieve feedback gegeven? Dat is voorlopig de enige manier om je frustraties op een legale manier te botvieren.
En kijk, mocht het me te lang duren, dan kan ik altijd nog een slechte feedback geven, met verwijzing naar dit topic :D
En ja, het is leergeld. Niet leuk, maar je leert er wel van. Wat ik alleen jammer vind, is dat ik weet dat ik niet de enige ben waarmee hij niet wilde zoenen. En dan de ergernis dat het mogelijk is om je instellingen zo te zetten, dat je bijna onzichtbaar bent op het forum, dus dat het gedrag gewoon door kan gaan.
Ik ben er wat dat aangaat ook voor dat die instelling (onzichtbaar op de site voor andere leden) uitgeschakeld wordt. Als jij namelijk niets te verbergen hebt, mag jij ook gezien worden.
Fijn dat je reageerde, ik denk dat het belangrijk is dat mensen laten weten wat ze overkomen is, al was het alleen maar als leermoment.
Mijn leermoment van jou verhaal zou zijn: Eerst factureren met BTW, en pas als je de BTW ontvangen hebt, de dienst leveren... (of zoiets)
Gr. JO
-
22-09-2010, 16:31 #4
- Berichten
- 2.862
- Lid sinds
- 17 Jaar
Mijn leermoment van jou verhaal zou zijn: Eerst factureren met BTW, en pas als je de BTW ontvangen hebt, de dienst leveren..
En het feit dat de dienst niet afgenomen is doet niets af aan het feit dat de rekening gewoon betaald moet worden. Als ik een telefoonabonnement afsluit maar ik maak er geen gebruik van moet ik toch abonnement betalen....
Ik ben er wat dat aangaat ook voor dat die instelling (onzichtbaar op de site voor andere leden) uitgeschakeld wordt. Als jij namelijk niets te verbergen hebt, mag jij ook gezien worden.
edit: ik ben bijna de hele dag online en dan staat meestal sd ook wel open op een scherm. dat wil niet zeggen dat ik achter mijn scherm zit of tijd heb om ergens op te reageren. echter staat dan wel mijn status op online. zo heb ik een tijdje gehad dat er zo'n kiddy continu zat te pm'en omdat ik zogezegd online was. Daarnaast hoeft niemand te zien dat ik smorgens om 5uur even op mijn gemak even wat zit te lezen hier. Zie het maar als een soort van privacy.Laatst aangepast door DJC Franse : 22-09-2010 om 17:19
-
22-09-2010, 16:40 #5
- Berichten
- 53
- Lid sinds
- 15 Jaar
@DJC Franse: Klopt, je hebt gelijk in de vergelijking met het telefoonabonnement. Wat dat aangaat zit je ook klem met de regels en de hoeveelheid werk die je erin gestopt hebt. Dat is idd de schadepost waar ik het eerder over had.
Ik was dus even iets te snel met mijn aanname, ik dacht aan een product, en niet aan een dienst.
-
22-09-2010, 18:57 #6
- Berichten
- 1.001
- Lid sinds
- 16 Jaar
Dit soort figuren loop je vaker tegen het lijf. Maar goed, ik heb daar een eigen mouw aan proberen te passen, maar goed, dat lukt ook niet. Het ziet ernaar uit dat we er maar mee moeten gaan leren leven.
-
22-09-2010, 19:36 #7
- Berichten
- 2.027
- Lid sinds
- 17 Jaar
negatieve feedback heeft vaak ook weinig zin omdat je er dan gelijk een terug krijgt.
-
22-09-2010, 19:51 #8
- Berichten
- 53
- Lid sinds
- 15 Jaar
Wat dat aangaat zou het leuk zijn als er vanuit Sitedeals een knopje zou komen onder het motto: Aantal vermeende meldingen van fraude.
Dan komt het van een neutrale derde af.
Gr. JO
-
23-09-2010, 00:12 #9gast9732 Guest
Vandaag iets soortgelijks gehad. Afspraken gemaakt, heel de nacht op met afwerken van het design.
Google zijn website, en zie een andere designer met precies hetzelfde ontwerp mij namaken op zijn .com site
vroeg me al af waarom hij niet reageerde op 3 emails. Erg irritant dit.... grrr wat kan je hier tegen doen?
-
23-09-2010, 06:40 #10
- Berichten
- 53
- Lid sinds
- 15 Jaar
@Jonny: Ik zou het niet weten... maar het is wel flink balen. Misschien dat een van de andere mensen hier weet hoe je dat soort dingen zou kunnen voorkomen.
Dus bij deze de vraag, hoe voorkom je dit?
-
23-09-2010, 08:40 #11
- Berichten
- 2.971
- Lid sinds
- 18 Jaar
Of met proformafacturen werken.
-
23-09-2010, 11:10 #12gast9732 Guest
Vandaag dus mail dat ik volgens hem te sloom werk.
Hij zou mij 16 september meer gegevens sturen, om respectvol met mijn klanten om te gaan wachte ik
geduldig en was inmiddels hard aan de slag met het design, programmering en alle andere nodige gedoe en
nu moet hij zijn deadline halen volgens zijn email. (e%$&··l) :
En mijn reply:
Ik zal de eer maar aan mijzelf houden de rest spreekt voor zich.
Dag
-
23-09-2010, 21:27 #13
- Berichten
- 1.408
- Lid sinds
- 16 Jaar
Mijn ervaring is dat iemand met goede feedback op dit forum ook echt eerlijk is, het dus is eigenlijk best simpel om niet belazerd te worden.
-
24-09-2010, 07:51 #14
- Berichten
- 2.299
- Lid sinds
- 16 Jaar
Dave, ik hoop dat je optijd wakker wordt.
-
25-09-2010, 13:14 #15
- Berichten
- 1.408
- Lid sinds
- 16 Jaar
Ik heb het niet over +2 of +3, maar +15 of hoger.
Voorbeeld: Ik heb jouw feedback even bekeken J. Haan en ik zou zonder twijfelen zaken met je doen.
Plaats een
- + Advertentie
- + Onderwerp
Marktplaats
Webmasterforum
- Websites algemeen
- Sitechecks
- Marketing
- Domeinen algemeen
- Waardebepaling
- CMS
- Wordpress
- Joomla
- Magento
- Google algemeen
- SEO
- Analytics
- Adsense
- Adwords
- HTML / XHTML
- CSS
- Programmeren
- PHP
- Javascript
- JQuery
- MySQL
- Ondernemen algemeen
- Belastingen
- Juridisch
- Grafisch ontwerp
- Hosting Algemeen
- Hardware Info
- Offtopic