Beste Dominic S.
Jij ook bedankt voor je reactie, ik laat het nu gewoon rusten, ik heb het bedrag overgemaakt.
Ik zou inderdaad aangifte kunnen doen, maar zover wil ik het niet brengen.
- Probleem: Klant wilt defect product retourneren
-
28-08-2009, 16:49 #16
- Berichten
- 559
- Lid sinds
- 17 Jaar
-
28-08-2009, 20:15 #17
- Berichten
- 349
- Lid sinds
- 17 Jaar
De volgende keer weet je beter, laten we het daar maar op houden.
-
28-08-2009, 20:30 #18
- Berichten
- 559
- Lid sinds
- 17 Jaar
Naja, wat weet ik volgende keer beter? Dat ik niks meer moet retourneren of niet meer met dit "soort" klanten moet handelen?
Ik heb een webwinkel, ik kan moeilijk zeggen: nee, ik verkoop niks aan je.
-
28-08-2009, 20:47 #19
- Berichten
- 349
- Lid sinds
- 17 Jaar
Heel simpel: jij bent niet degene die mensen tegen zichzelf moet beschermen. Als hij een verkeerd product bestelt en het onverzekerd in een enveloppe terugstuurt waardoor het product kapot gaat is dat gewoon dom. En dan hoef jij niet de barmhartige samaritaan te gaan lopen spelen.
-
28-08-2009, 20:54 #20
64BitsWebhosting.EU
- Berichten
- 2.085
- Lid sinds
- 18 Jaar
Misschien doet ie dat wel bij meer shops en heeft meneer zelf een 'reparatieshopje' ?
Kun je wel checken of het inderdaad de schermen zijn die je geleverd hebt?
-
28-08-2009, 21:01 #21
- Berichten
- 559
- Lid sinds
- 17 Jaar
@jhaagmans:
Oh oke, ja daar heb je gelijk in. Maar meneer kwam met dreigementen, en ik woon niet op mezelf o.i.d. ik wil namelijk niet familie en vrienden ook ermee te maken krijgen op wat voor manier dan ook.
@John Timmer:
Ja dat ben ik nagegaan, er zit een sticker op van de leverancier.
Misschien dat hij een "reparatieshopje" heeft, dat zou wel kunnen.
In zijn email "naam" stond iets met ICT Beheer.
-
28-08-2009, 21:16 #22
- Berichten
- 2.152
- Lid sinds
- 16 Jaar
Heb het bedrag zojuist overgemaakt en heb een e-mail verstuurd dat hij fout bezig is met bedreigingen en dat ik netjes mijn zaken op orde heb en niet "illegaal" bezig ben.
Ik zou je toch adviseren om verzekerd te verzenden met dit soort producten. Dan moet de ontvanger ook tekenen en loop je niet snel op dit soort onstuimigheden. Het is wel wat duurder, maar dat je kun je deels in de prijs verwerken, dat je verzendkosten gewoon hetzelfde blijven.
-
28-08-2009, 21:20 #23
- Berichten
- 559
- Lid sinds
- 17 Jaar
Nou, het scherm is absoluut niet kapot gegaan tijdens het verzenden, dus verzekerd verzenden heeft ook niet echt veel zin.
Nu wordt ik toch echt gek. Ik heb meneer al twee keer laten weten dat ik het geld heb overgemaakt op zijn rekening.
Het volgende mailtje ontving ik net:
"
Hoe bedoel je geld is al overgemaakt heb ik mijn geld terug gekregen of dat ik het
betaald heb en dat je naar de politie gaat veel plezier dan want ik gewil gewoon een
scherm hebben die werkt en niet een scherm die kapot is of niet goed werkt ik dacht
u was een winkel die ik kon vertrouwen maar blijkbaar ben je niet te vertrouwen dus
wil ik graag mijn geld terug . ik blijf email sturen tot dat ik mijn geld anders
sta ik gewoon weer jou deur en ga dan met je ouders praten want ikk geef niet
makkelijk op niet steelt mij eigendom
alvast bedankt"
Dit keer had ik geen zin om het te verbeteren.
-
28-08-2009, 21:24 #24
- Berichten
- 2.202
- Lid sinds
- 16 Jaar
Meteen mee naar de politie als bedreiging opgeven.
-
28-08-2009, 21:26 #25
- Berichten
- 751
- Lid sinds
- 15 Jaar
Beste Arash,
Jij hebt perfect gehandeld. Maar als ik de laatste email lees...
Wat doet deze persoon "Babelfish vertaling?".
Niks van aanstellen, als meneer nog een keer aan je deur komt, even de politie bellen.
Geld kan natuurlijk wat langer duren door de Bank, deze moet de betaling misschien nog verwerken.
Meneer heeft gewoon geen geduld en is heel slecht bezig.
Nooit meer in zee gaan met deze persoon.
Ik denk btw toch echt dat er iets achter zit, weet niet wat hij doet, maar lijkt me sterk dat iemand meteen 2 producten kapot krijgt (ook meteen bij aankoop)....
-
28-08-2009, 21:27 #26
- Berichten
- 2.202
- Lid sinds
- 16 Jaar
Of als ie aan de deur staat dat je zorgt dat de politie eens komt kijken, dus nu aangifte doen en zeggen als ie weer aan de deur staat contact met hun opneemt en dat ze komen kijken (jij houdt hem in de tussentijd bezig, je ouders bellen de politie :))
-
28-08-2009, 21:31 #27
- Berichten
- 559
- Lid sinds
- 17 Jaar
@Huso
Al zijn mailtjes waren zo, maar die had ik even verbeterd telkens;)
Ik denk zelf ook dat er wat achter zit, maar ik denk (en stiekem hoop ik het ook wel) dat zijn telefoon kapot is, aangezien het onmogelijk is dat 2 schermen van verschillende leveringen het niet doen. Waarvan de 2e zelfs overhandigd is (aangezien hij het kwam ophalen).
Ik denk dat als hij het bedrag morgen op zijn rekening ziet staan, dat hij dan wel ophoud met mailen. Hij snapt blijkbaar niet wat "overmaken" betekend.
Bedankt voor jullie reacties!
-
28-08-2009, 21:31 #28
- Berichten
- 751
- Lid sinds
- 15 Jaar
@ R Conjour,
Beetje overdreven aan het denken niet?
Nja ik zou zeggen, dat is dan mooi geregeld.
Laat het gewoon zitten en ga nooit meer met deze persoon verder.
Wel een tip voor de volgende keer:
Niet zomaar een 2e product geven, kijk eerst nog even voor de zekerheid wat er echt is gebeurd.
Aangezien de 1e keer al de plastic eraf was.
Je kan wel zeggen, ik heb geen zin in problemen, maar daar heeft niemand zin in. Was het allemaal maar zo simpel. De algemene voorwaarden zijn er niet voor niks.
Als meneer de plastic eraf heeft gehaald en geen goede product heeft teruggezonden, dan is dat zijn schuld.
Bedreigen kan die, laat hem maar met een advocaat aankomen ofzo, want een emailtje, dat niet eens "nederlands" is geschreven, moet je niet serieus nemen.
Als meneer dan aan je deur komt, simpel = Politie bellen. Aangezien dit natuurlijk niet kan.
-
28-08-2009, 21:32 #29
- Berichten
- 2.202
- Lid sinds
- 16 Jaar
Je weet nooit waar dit soort mensen toe in staat zijn.
-
28-08-2009, 21:37 #30
- Berichten
- 2.152
- Lid sinds
- 16 Jaar
aangezien het onmogelijk is dat 2 schermen van verschillende leveringen het niet doen.
Politie erbij halen heeft geen zin. Hier komen zij hun bed niet vooruit;) Tenzij je opbelt met de melding: massale vechtpartij, schoten gehoord, gewonden gevallen.
Het enige wat je nu nog kunt doen, is voornamelijk vriendelijke blijven tegen deze gast en doen alsof je neus bloed. Vraag zijn telefoonnummer bel hem op, het zit zo en zo, het geld staat morgen op je rekening, excuses voor hoe het gelopen is, en afkappen en er een punt achter zetten. Hem niet aan het woord laten. Sterkte man!
Plaats een
- + Advertentie
- + Onderwerp
Marktplaats
Webmasterforum
- Websites algemeen
- Sitechecks
- Marketing
- Domeinen algemeen
- Waardebepaling
- CMS
- Wordpress
- Joomla
- Magento
- Google algemeen
- SEO
- Analytics
- Adsense
- Adwords
- HTML / XHTML
- CSS
- Programmeren
- PHP
- Javascript
- JQuery
- MySQL
- Ondernemen algemeen
- Belastingen
- Juridisch
- Grafisch ontwerp
- Hosting Algemeen
- Hardware Info
- Offtopic