Het is nu nog toegestaan, maar een wijziging zou toch kunnen maken dat je je contract mag opzeggen?Origineel gepost door Rian O.
Ze hebben nu eigenlijk een extra "voorwaarde" toegevoegd, namelijk, dat wanneer je belt je de eerste 60 seconden altijd betaald. Vroeger was dit in ieder geval niet zo, maar volgens de artikels die ik lees is dat nu wel zo.
- Vodafone opzeggen?
-
13-06-2009, 13:17 #31
- Berichten
- 453
- Lid sinds
- 18 Jaar
-
13-06-2009, 13:29 #32
- Berichten
- 2.160
- Lid sinds
- 17 Jaar
Origineel gepost door G Biljardt
Het is nu nog toegestaan, maar een wijziging zou toch kunnen maken dat je je contract mag opzeggen?
Ze hebben nu eigenlijk een extra "voorwaarde" toegevoegd, namelijk, dat wanneer je belt je de eerste 60 seconden altijd betaald. Vroeger was dit in ieder geval niet zo, maar volgens de artikels die ik lees is dat nu wel zo.
-
13-06-2009, 13:33 #33
- Berichten
- 453
- Lid sinds
- 18 Jaar
Origineel gepost door Rian O.
In principe word het er wel slechter op dan maar het is allemaal erg onduidelijk. Er is een bekend gezegde; "Niet geschoten is altijd mis". Misschien eens een aangetekende brief naar Vodafone sturen?
Volgens mij ben ik de enige die zich hier druk om maakt, en ik denk dat ze me daarom steeds met het kluitje uit het veld sturen. Ik ga eens informeren bij Kassa of zij hier meer duidelijkheid kunnen scheppen.
-
13-06-2009, 14:33 #34
- Berichten
- 13
- Lid sinds
- 16 Jaar
Contract afsluiten bij Vodafone betekende voor mij contract afkoop van de nog te factureren maanden.
Hun wijzigingen in algemene voorwaarden zijn volgens hun geen reden om op te zeggen.
-
13-06-2009, 21:16 #35
- Berichten
- 453
- Lid sinds
- 18 Jaar
Even naar gekeken en in principe zou het mogelijk moeten zijn om de volgende providers op te zeggen:
- T-Mobile (wegens zone 4 verandering)
- Vodafone (wegens zone 4 verandering + afronding?)
- KPN (wegens afronding)
Wanneer er nog meer tips zijn, ontvang ik deze graag.
Ook is er een advocaat mee bezig, maar kun je helpen, dan zou dat ontzettend handig zijn!
-
13-06-2009, 21:40 #36
- Berichten
- 2.160
- Lid sinds
- 17 Jaar
Dat afronden is echt enorm onduidelijk, je zou zeggen, in je nadeel dus opzeggen! Maar telco's vinden dat je maar exact 60 seconden moet bellen en tja mocht dat lukken dan kost het niet meer en is het ook niet in je nadeel. En aangezien de EC en de OPTA het er beide wel over hebben maar nog geen regelgeving hebben gemaakt ben ik bang dat je ze op afronden niet kan pakken, maar ik ben benieuwd wat die advocaat nog vind.
-
13-06-2009, 22:50 #37
- Berichten
- 453
- Lid sinds
- 18 Jaar
Origineel gepost door Rian O.
Dat afronden is echt enorm onduidelijk, je zou zeggen, in je nadeel dus opzeggen! Maar telco's vinden dat je maar exact 60 seconden moet bellen en tja mocht dat lukken dan kost het niet meer en is het ook niet in je nadeel. En aangezien de EC en de OPTA het er beide wel over hebben maar nog geen regelgeving hebben gemaakt ben ik bang dat je ze op afronden niet kan pakken, maar ik ben benieuwd wat die advocaat nog vind.
-
13-06-2009, 23:01 #38
- Berichten
- 2.160
- Lid sinds
- 17 Jaar
Origineel gepost door G Biljardt
Vroeger rondde ze niet af en nu wel, dat is toch een wijziging in de tarieven in mijn ogen.
-
13-06-2009, 23:03 #39
- Berichten
- 453
- Lid sinds
- 18 Jaar
Origineel gepost door Rian O.
Aan de ene kant wel, de andere niet, je betaald evenveel per minuut alleen je betaald nu complete minuten ook al ben je minder, maar het tarief per minuut is gelijk, daar zal Vodafone zich waarschijnlijk achter verschuilen.
In dat geval is het toch nadelig?
-
13-06-2009, 23:09 #40
- Berichten
- 2.160
- Lid sinds
- 17 Jaar
Origineel gepost door G Biljardt
"Voor mij is het nadelig, ik bel meestal minder dan 1 minuut, en héél vaak!"
In dat geval is het toch nadelig?
-
14-06-2009, 08:21 #41
- Berichten
- 453
- Lid sinds
- 18 Jaar
Origineel gepost door Rian O.
Jup, de rechter zal je zo wel gelijk geven maar met een briefje krijg je hem niet zo opgezegd en dat is zeer vervelend. ;)
Ik ga proberen zo veel mogelijk mensen te overtuigen.
Vanmiddag ga ik even een bericht opsturen naar de ICT weblogs.
Heeft iemand nog meer argumenten?
-
14-06-2009, 12:13 #42
- Berichten
- 453
- Lid sinds
- 18 Jaar
Hierbij het artikel dat ik geschreven heb. Het is opgestuurd naar de meeste weblogs hier in Nederland.
-
14-06-2009, 12:25 #43
- Berichten
- 2.862
- Lid sinds
- 17 Jaar
Ziet er netjes uit en je hebt goed je huiswerk gedaan. Het is te hopen dat dit word gepubliceerd en zo meer mensen gaan reclameren.
-
14-06-2009, 13:38 #44
- Berichten
- 453
- Lid sinds
- 18 Jaar
Origineel gepost door DJC Franse
Ziet er netjes uit en je hebt goed je huiswerk gedaan. Het is te hopen dat dit word gepubliceerd en zo meer mensen gaan reclameren.
Nu ben ik bezig een weblog te maken om meer info te geven over dit onderwerp.
Ik ben te volgen via Twitter (http://www.twitter.com/gregorbiljardt) en via de weblog (http://www.telefoonopzeggen.nl)
Je staat trouwens in de bedanktlijst. :)
-
15-06-2009, 17:38 #45
- Berichten
- 82
- Lid sinds
- 17 Jaar
Toen ik een SMSje over de prijswijzigingen kreeg, dacht ik hier ook aan...
Ze zullen wel proberen dat je je abbonement houd,
maar het zou kunnen lukken :)
Plaats een
- + Advertentie
- + Onderwerp
Marktplaats
Webmasterforum
- Websites algemeen
- Sitechecks
- Marketing
- Domeinen algemeen
- Waardebepaling
- CMS
- Wordpress
- Joomla
- Magento
- Google algemeen
- SEO
- Analytics
- Adsense
- Adwords
- HTML / XHTML
- CSS
- Programmeren
- PHP
- Javascript
- JQuery
- MySQL
- Ondernemen algemeen
- Belastingen
- Juridisch
- Grafisch ontwerp
- Hosting Algemeen
- Hardware Info
- Offtopic