Afgelopen week heb ik een klant ingebrekke gesteld voor het niet betalen van 3 Facturen
En ik krijg als antwoord deze mail !
Geachte heer Ekkel,
Naar aanleiding van het ontvangen van uw ingebrekestelling van dd.
19.11.2011 jl. ontvangt u per mail mijn reactie.
Uw brief van 19.11.2011 heeft mij zeer verwonderd, want ik kan mij namelijk niet heugen dat ik een overeenkomst ben aangegaan met uw bedrijf. U refereert in de aanhef, aan mijn jongste zoon "Naam kind", die niet eens meerder jarig is.
Ik mag u erop wijzen dat het aangaan van overeenkomsten, niet voorbehouden is aan minderjarige zonder uitdrukkelijke toestemming van ouderlijk gezag. Ik heb, mijn zoon geen enkele toestemming gegeven om een dergelijke overeenkomst met uw bedrijf te sluiten.
Dit voorop gesteld, kom ik tot de conclusie dat er geen enkele overeenkomst, aan uw factuur of ingebrekestelling, ten grondslag kan liggen.
Voor zo ver al niet gedaan, sommeer ik u per direct alle accounts (host of websites) welke onder bovenvernoemde fraude tot stand zijn gekomen, per omgaande te beëindigen en uw facturen te storneren.
Mocht u daartoe niet genegen zijn, zal ik aangifte doen bij politie van valsheid in geschrifte, identiteitsmisbruik en colportage. Voor volledigheid zal ik uw facturen en handelswijze voorleggen aan mijn gerechtsbijstand, en indien noodzakelijk juridische stappen ondernemen.
In afwachting van uw reactie.
Met vriendelijke groet.
Vader kind
Bij ons gaat een bestelling geheel automatisch en zonder tussen komst van Derden
Zie ook onze algemene voorwaarden
http://uscn.nl/AV-USCN.pdf
Wat moet ik hier nou mee doen ?
- Klant dreigt aangifte te doen !
-
23-11-2011, 10:08 #1
- Berichten
- 494
- Lid sinds
- 15 Jaar
Klant dreigt aangifte te doen !
-
In de schijnwerper
-
23-11-2011, 10:12 #2
- Berichten
- 1.734
- Lid sinds
- 17 Jaar
Re: Klant dreigt aangifte te doen !
Als de zoon de diensten heeft afgenomen, dan sta je in je recht en zou ik gewoon vol tegenin gaan. Hij is verantwoordelijk voor wat zijn zoon op het internet doet. Dus als hij wat besteld dan is hij hier verantwoordelijk voor. Als ik bij TransIP oid 100 domeinnamen bestel kan ik ook niet zeggen dat ik ze opeens niet wil.
-
23-11-2011, 10:16 #3
- Berichten
- 2.392
- Lid sinds
- 17 Jaar
Re: Klant dreigt aangifte te doen !
Patrick, dit is een lastige kwestie. Je hebt één geluk, de kosten van de domeinnamen kun je hoe dan ook verhalen. De kosten van de webhosting wordt iets lastiger omdat dit een virtueel product is. Kijk even wat andere rechtzaken na, mocht het zover komen.
Ik zou persoonlijk even bellen met de dame (moeder) in kwestie, om tot een schappelijke oplossing te komen!
-
23-11-2011, 10:16 #4
- Berichten
- 5.791
- Lid sinds
- 18 Jaar
Re: Klant dreigt aangifte te doen !
Aangifte nog wel, die lijkt mij meer een civiele zaak dan hiergaat om aangifte.
gr
-
23-11-2011, 10:18 #5
- Berichten
- 90
- Lid sinds
- 18 Jaar
Re: Klant dreigt aangifte te doen !
Niet in discussie gaan en de vordering tegen "no cure no pay" uit handen geven. Laat hij maar aan je incassopartner uitleggen hoe het volgens hem zit.
Geen seconde minder om slapen.
-
23-11-2011, 10:19 #6
- Berichten
- 494
- Lid sinds
- 15 Jaar
Re: Klant dreigt aangifte te doen !
Patrick, dit is een lastige kwestie. Je hebt één geluk, de kosten van de domeinnamen kun je hoe dan ook verhalen. De kosten van de webhosting wordt iets lastiger omdat dit een virtueel product is. Kijk even wat andere rechtzaken na, mocht het zover komen.
Ik zou persoonlijk even bellen met de dame (moeder) in kwestie, om tot een schappelijke oplossing te komen!
Dat is dus ook het hele Probleem, afgelopen maandag had ik een Familie lid gesproken.
En kwam ik met een best net voorstel, namelijk 1e factuur betalen en dan zal ik zorgen dat de ander 2 gecrediteerd zouden worden, en daar gingen ze op dat moment ook mee akkoord
en dan gisteravond dit mailtje !
-
23-11-2011, 10:19 #7
- Berichten
- 2.027
- Lid sinds
- 17 Jaar
Re: Klant dreigt aangifte te doen !
Probeer te overleggen, ik vind de reactie van die ouder eerlijk gezegd nogal arrogant en zonder begrip. Misschien delen van de kosten.
Aanvullend bericht:
Dat kan ook en dan hoor je het wel, misschien van te voren nog even contact dat je het ook op een aardige manier wil afhandelen, aan hen de keuzeLaatst aangepast door Ralph van leenen : 23-11-2011 om 10:21 Reden: Automatisch samengevoegd.
-
23-11-2011, 10:22 #8
- Berichten
- 1.734
- Lid sinds
- 17 Jaar
Re: Klant dreigt aangifte te doen !
Dat is dus ook het hele Probleem, afgelopen maandag had ik een Familie lid gesproken.
En kwam ik met een best net voorstel, namelijk 1e factuur betalen en dan zal ik zorgen dat de ander 2 gecrediteerd zouden worden, en daar gingen ze op dat moment ook mee akkoord
en dan gisteravond dit mailtje !
-
23-11-2011, 10:28 #9
- Berichten
- 637
- Lid sinds
- 18 Jaar
Re: Klant dreigt aangifte te doen !
Helemaal geen lastige kwestie. Dit is een brief om wat angst in te jagen, wat ontbreekt zijn referenties aan wetsartikelen die bepalen of hij / zij gelijk heeft. Het is namelijk klinkklare onzin.
Afhankelijk van de leeftijd, zijn of de ouders, of het kind zelf verantwoordelijk. Buiten het feit wie schuldig is, betaald zal er gewoon moeten worden.
Laat je niet wegjagen door een sullig briefje met wat opgeblazen taalgebruik.
-
23-11-2011, 10:36 #10
- Berichten
- 1.707
- Lid sinds
- 14 Jaar
Re: Klant dreigt aangifte te doen !
Ben ik dan de enige die er van overtuigd is dat een overeenkomst met een minderjarige niet geldig is als de ouders niet meegetekend hebben?
-
23-11-2011, 10:38 #11
- Berichten
- 289
- Lid sinds
- 14 Jaar
Re: Klant dreigt aangifte te doen !
Als iemand van zestien jaar of jonger - tenzij door de rechter een vrijstelling verleend gekregen - een overeenkomst aangaat zonder dat daarbij ouderlijke toestemming is gegeven, is de overeenkomst niet rechtsgeldig. De klant heeft dus gelijk. Het gaat hier immers niet om normaal economisch verkeer maar een binding die al dan niet tijdelijk maandlasten met zich meebrengt. Althans, zo begrijp ik het.
-
23-11-2011, 10:40 #12
- Berichten
- 5.791
- Lid sinds
- 18 Jaar
Re: Klant dreigt aangifte te doen !
@ jaime,
Dus als kinderen bestellen via internet, maar later denken, na geen zin in, zou direct moeten stoppen? Kom op, dit klopt niet.
Een ouder is verantwoordelijk voor wat zijn kind doet.
-
23-11-2011, 10:43 #13
- Berichten
- 289
- Lid sinds
- 14 Jaar
Re: Klant dreigt aangifte te doen !
Als je een checkbox maakt met 'ik heb toestemming van ouders/verzorgers' is het uiteraard een ander verhaal. Kleine moeite voor belangrijke contractsfunctie.
Ik kan er ook weinig aan doen dat het juridisch zo werkt, maar met die vmbo-jeugd kan ik me er wat bij voorstellen...
-
23-11-2011, 10:44 #14
- Berichten
- 1.707
- Lid sinds
- 14 Jaar
Re: Klant dreigt aangifte te doen !
@ Sander; nee hoor. Bij het aangaan van een overeenkomst ben je verplicht om de tegenpartij te "controleren" . Als hij minderjarig blijkt te zijn moet ouder of voogd meetekenen. Ik ben het met jaime eens
-
23-11-2011, 10:44 #15
- Berichten
- 5.791
- Lid sinds
- 18 Jaar
Re: Klant dreigt aangifte te doen !
Je weet blijkbaar niet hoe het juridisch werkt, want wat je zegt klopt niet.
In de wet staat dat de ouder verantwoordelijk is tot 18de levensjaar, wat kind uitvoert moet altijd in toestemming zijn met de ouders.
Edit @ Marcel,
dit is volgens mij niet helemaal correct, maar ben eigenlijk wel benieuwd naar.
Plaats een
- + Advertentie
- + Onderwerp
Marktplaats
Webmasterforum
- Websites algemeen
- Sitechecks
- Marketing
- Domeinen algemeen
- Waardebepaling
- CMS
- Wordpress
- Joomla
- Magento
- Google algemeen
- SEO
- Analytics
- Adsense
- Adwords
- HTML / XHTML
- CSS
- Programmeren
- PHP
- Javascript
- JQuery
- MySQL
- Ondernemen algemeen
- Belastingen
- Juridisch
- Grafisch ontwerp
- Hosting Algemeen
- Hardware Info
- Offtopic