dreigen is vaak genoeg;)
- Wanneer is iemand te vertrouwen?
-
06-10-2006, 20:31 #61
- Berichten
- 1.669
- Lid sinds
- 19 Jaar
-
07-10-2006, 11:43 #62
- Berichten
- 14
- Lid sinds
- 18 Jaar
Origineel gepost door edwin put
ik denk toch dat het voor een relatief klein bedrag (< 400-500 €) de moeite niet loont voor dit soort (dure) diensten in te schakelen.
-
09-10-2006, 22:01 #63
- Berichten
- 49
- Lid sinds
- 19 Jaar
Origineel gepost door Martijn Snels
Hu, dat is héél simpel. Dat valt onder contract breuk en dan kan je je geld incl. de juridische kosten verhalen bij die persoon (mits hij / zij meerjarig was toen het contract werd ondertekend, anders dienen de ouders te tekenen). Een advocaat kan je hierover meer vertellen. Eventueel kan je ook gewoon een incasso bureau langs de deur laten gaan, daarmee ben je meestal goedkoper uit!
Zoals gezegd is het zetten van een valse handtekening een strafbaar feit. Met het opzetten van een offerte sta je altijd sterk. En tuurlijk, er is altijd een kans, ook als je met offertes werkt, dat je uiteindelijk aan het kortste eind trekt, maar je beperkt het risico daarop wel.
Wanneer je met klanten werkt die in de buurt wonen, kun je zorgen dat je adresgegevens krijgt en langs gaat voor een gesprek oid. Google kan je helpen bij klanten waarmee je via het internet in contact bent gekomen.
-
09-10-2006, 22:08 #64
- Berichten
- 1.832
- Lid sinds
- 19 Jaar
Origineel gepost door Erwin Hofman
Google kan je helpen bij klanten waarmee je via het internet in contact bent gekomen.
-
09-10-2006, 22:27 #65
- Berichten
- 49
- Lid sinds
- 19 Jaar
Origineel gepost door Ronald Boer
En hoe dan...?
-
13-10-2006, 11:14 #66
- Berichten
- 357
- Lid sinds
- 19 Jaar
het maakt niets uit of je klant te vertrouwen is of niet, daar heb je contracten en algemene voorwaarden voor toch? Gewoon alles afdekken wat volgens jou fout kan gaan, dan zit je in 99 van de 100 gevallen veilig...
-
13-10-2006, 22:34 #67
- Berichten
- 292
- Lid sinds
- 19 Jaar
Maar voorkomen is beter dan genezen Jasper. Hebben we niet allemaal wel eens een klant die niet betaalt? En als het dan om een klein bedrag gaat is dat gewoon vervelend, omdat het mailen, bellen etc. je meer gaat kosten dan het bedrag op de factuur. Als je zoiets kunt voorkomen...
-
16-10-2006, 08:17 #68
- Berichten
- 72
- Lid sinds
- 18 Jaar
ik heb het nog niet gehad.. ben zelf net begonnen en moet ook nog is contact leggen met kvk.. doe nu alles nog zwart en is in zon geval dodelijk omdat je geen voet hebt om op te staan..
Mijn idee erover is hem een contract of een overeenkomst te laten ondertekenen.. Komt die het niet na.. kun je mailen en zeggen dat die ervoor heeft getekend.. en anders misschien juridische stappen ondernemen..
Maar dat kan idd hoog in de kosten vallen.. maar kun je deze kosten ook niet laten declareren bij de klant ? of op 1 of andere manier?
Plaats een
- + Advertentie
- + Onderwerp
Marktplaats
Webmasterforum
- Websites algemeen
- Sitechecks
- Marketing
- Domeinen algemeen
- Waardebepaling
- CMS
- Wordpress
- Joomla
- Magento
- Google algemeen
- SEO
- Analytics
- Adsense
- Adwords
- HTML / XHTML
- CSS
- Programmeren
- PHP
- Javascript
- JQuery
- MySQL
- Ondernemen algemeen
- Belastingen
- Juridisch
- Grafisch ontwerp
- Hosting Algemeen
- Hardware Info
- Offtopic