Mijn ervaring met scripters is dat hier zeer moeilijk mee om te gaan is. Communiceren gaat heel moeilijk. Komen afspraken niet na. Laten je heel lang wachten. Beloven van alles en nog wat maar klopt niets van of achteraf kunnen ze het toch niet maken.
Ik heb totaal geen enkele vertrouwen meer in scripters. Ervaringen met scripters die 10 euro per uur vragen, maar ook scripters die ruim 50 euro per uur vragen. Allemaal dezelfde problemen. Ik hoor van veel mensen dat die dezelfde ervaringen met scripters hebben als ik. Dus ligt het niet aan mij.
Waarom is het nou zo moeilijk een goede betrouwbare scripter te vinden. Die wel afspraken nakomt, die wel deadlines halen, die wel netjes scripten?
Wie heeft hier soort gelijke ervaringen met scripters ?
Door dit zoveel mogelijk kenbaar te maken kunnen scripters die meelezen hier weer hun lesje uit halen en hopelijk zichzelf verbeteren.
Ik ken ze niet goede en betrouwbare scripters. Baal hier gigantisch van.
DIT IS GEEN ZWARTMAKERIJ TOPIC !!!!!
Dus geen namen van scripters noemen daar is het niet voor bedoeld. Heb deze ervaring echt met een groot aantal scripters opgedaan de afgelopen jaren. In alle leeftijden van jongere mensen tot mensen van in de 40 a 50 zelfs. Allemaal komen ze de afspraken niet na. En niet alleen scripters via SD ook via andere kanalen.
- scripters zijn moeilijke mensen om mee om te gaan
-
21-06-2013, 21:03 #1
- Berichten
- 729
- Lid sinds
- 16 Jaar
scripters zijn moeilijke mensen om mee om te gaan
-
-
21-06-2013, 21:20 #2
- Berichten
- 1.001
- Lid sinds
- 16 Jaar
Re: scripters zijn moeilijke mensen om mee om te gaan
Jammer van je ervaringen, maar je topic is volledige onzin. Hoe haal je het in je hoofd een totale vakgroep over de balk te smijten. Ik ben zelf scripter en herken mijzelf totaal niet in jouw beschrijving. Ik snap echt niet wat je met dit topic wilt bereiken.
-
21-06-2013, 21:23 #3
- Berichten
- 1.478
- Lid sinds
- 17 Jaar
Re: scripters zijn moeilijke mensen om mee om te gaan
Inderdaad! Een beetje jammer dat je alle scripters dezelfde mening toedeelt. Ook ik herken mijzelf niet in jou w beschrijving en kom altijd keurig mijn afspraken na.
-
21-06-2013, 21:32 #4
- Berichten
- 1.001
- Lid sinds
- 16 Jaar
Re: scripters zijn moeilijke mensen om mee om te gaan
Overigens, als ik jou was zou ik eens goed naar mezelf gaan kijken. Het lijkt me zelf dat ál die scripters onverantwoordelijk zijn. Misschien ligt het probleem wel aan de andere kant.
-
21-06-2013, 21:46 #5
- Berichten
- 1.215
- Lid sinds
- 17 Jaar
Re: scripters zijn moeilijke mensen om mee om te gaan
Beste allemaal, jullie herkennen je vast in dit probleem.... Vrouwen en hoe er mee om te gaan!
Vrouwen zijn volledig on betrouwbaar, kopen bijna elke week schoenen, liegen over de prijs en koken alleen wat lekkers voor het huwelijk. Daarna is het echt afgelopen.
Ik heb er echt helemaal geen vertrouwen meer in in vrouwen. Sommige zijn blij met een klein cadeautje andere vragen de hoofdprijs. Ik hoor van veel andere mannen dat ze dezelfde ervaringen hebben. Is er dan niemand die wel een normale vrouw tegen komt, die haar af spaken nakomt?
Ik hoop dat jullie je hier in herkennen, en vrouwen meelezen en zo hun lesje leren en beter leren communiceren.
let op ik wil geen vrouwen zwartmaken, dus Inge, Chantal, Bea, Maaike, Ingrid, Wendy, Shirley, Luana, Anne, Marieke, Fatima die is niet persoonlijk bedoeld en ik vind dan ook dat we hier geen namen moeten noemen.
Ik hoop dat we er wat aan hebben.....
(Of was de bedoeling dat ik hier heel serieus op inging? )
-
21-06-2013, 22:09 #6
- Berichten
- 980
- Lid sinds
- 17 Jaar
Re: scripters zijn moeilijke mensen om mee om te gaan
Als developer zijnde kan ik zeggen dat ik me er wel in kan vinden, ik ken beide kanten van het verhaal. Het probleem is dat wat een klant nodig heeft, niet alleen bestaat uit programmeerwerk. Het inschatten, plannen en behalen van deadlines is namelijk een vak apart en niet iedereen beheerst deze. Programmeren is namelijk een golf afwisselend met intensief denk- en saai klopwerk. Daarnaast is het goed mogelijk dat je het ene moment flinke slagen maakt en het andere moment vast zit aan een lastig terug te vinden bugje van één teken. Daarom dat in de ICT de wet van Murphy ook zo vaak aangehaald wordt.
-
21-06-2013, 22:14 #7
- Berichten
- 729
- Lid sinds
- 16 Jaar
Re: scripters zijn moeilijke mensen om mee om te gaan
Gezien de reacties van sommige alhier weet ik ook dat ik niet met hun in zee moet gaan.
Lezen kunnen scripters ook niet.
Ik schrijf dus heel duidelijk deze ervaringen heb ik met een GROOT AANTAL SCRIPTERS. Dat is dus niet alles over een kam scheren. GROOT AANTAL !!!!
Ik ben niet de enige die veel problemen heeft met scripters dat schrijf ik ook nog eens.
Maar ja dat hier een aantal leden een kort lontje hebben is jammer die voelen zich gelijk aangevallen. Maar zegt wel genoeg over hun.
Zoals Daniel zegt kan ik me helemaal in vinden.Laatst aangepast door gast10494 : 21-06-2013 om 22:22
-
21-06-2013, 22:22 #8
- Berichten
- 1.215
- Lid sinds
- 17 Jaar
Re: scripters zijn moeilijke mensen om mee om te gaan
gast10494,
Wat ik denk is, dat je de stelling anders had moeten deponeren.
Zoiets als dit klink beter:
Beste allemaal, helaas heb ik een paar slechte ervaringen met Scripters achter de rug.
Het niet nakomen van afspraken, beloftes breken en zelfs helemaal niks meer van zich laten horen.
Of ik ze nu 10 of 50 euro betaalde ze maakte er een potje van. Wat zijn jullie ervaringen.
Dit om in het vervolg strakkere afspraken te kunnen maken en wel succesvol te zijn.
Ik kan me toch niet voorstellen dat ze allemaal zich er zo makkelijk vanaf maken, of vergis ik me nu?
Zoals je nu leest, zeg je eigenlijk hetzelfde, maar geloof mij de reactie zullen dieper zijn, je krijgt reactie waar je iets mee kan en uiteindelijk vind je ook die scripters die wel afspraken nakomen.
Succes
ps. Ik ben zelf geen scripter.
-
21-06-2013, 22:29 #9
- Berichten
- 729
- Lid sinds
- 16 Jaar
Re: scripters zijn moeilijke mensen om mee om te gaan
Leander je hebt wel gelijk met je opmerking dat ik het wat anders had neer kunnen zetten.
Maar ben behoorlijk zat dat projecten niet goed lopen en veel meer tijd kosten als gepland iedere keer maar weer.
En ik weet dat veel mensen hier last van hebben met scripters die dingen beloven maar niet nakomen de afspraken enz. Is een probleem wat al jaren speelt ik zit al langer in deze wereld ook voor mijn SD tijd.
Ook zeer veel scripts die hier te koop worden aangeboden zitten fouten in en meldt je die fouten wordt er niets aan gedaan en hoor je niets meer van die verkopers / scripters
-
21-06-2013, 22:33 #10gast13060 Guest
Re: scripters zijn moeilijke mensen om mee om te gaan
Ik heb er geen problemen mee hoor, aantal malen iets laten scripten door verschillende mensen maar was altijd prima tevreden over de snelheid en het uiteindelijke resultaat. Dit is onafhankelijk van het tarief van de scripter. Ik heb laten scripten door script kiddies en door ervaren oudere scripters maar ging tot nu toe altijd naar wens.
Zelf heb ik niets met scripten maar zit meer in het design werk, dus ik ben echt onafhankelijke beoordeler.
Grt, Wim
bannerwinkel.nl
-
22-06-2013, 05:20 #11
- Berichten
- 980
- Lid sinds
- 17 Jaar
Re: scripters zijn moeilijke mensen om mee om te gaan
Zoals ik voorheen zei is het vak van development niet alleen developen. Datzelfde geldt ook voor de klant. Neem bijvoorbeeld wanneer men niet vooraf de verwachtingen op papier zet, dan kan het voorkomen dat deze verwachtingen en daarmee de eisen van de applicatie gedurende het traject veranderen. Voor een developer is dit funest, vooral bij fixed fee trajecten. Een klant dient dus zijn enthousiasme weten te temperen en het geduld te hebben om te wachten op een oplevering.
-
22-06-2013, 07:04 #12
- Berichten
- 324
- Lid sinds
- 12 Jaar
Re: scripters zijn moeilijke mensen om mee om te gaan
Misschien ligt het wel aan jezelf, ben je zelf gewoon niet helemaal goed o.i.d., maar ga niet een vakgroep zwartmaken.
-
22-06-2013, 08:01 #13
- Berichten
- 390
- Lid sinds
- 15 Jaar
Re: scripters zijn moeilijke mensen om mee om te gaan
gast10494, als dit echt je ervaringen zijn dan is dat jammer. Of dat aan jou, aan de scripter of aan de combinatie van beiden lag kunnen we hier niet beoordelen. Dat kunnen alleen mensen die succesvol of niet succesvol een project met jou hebben afgerond maar ik stel voor dat die wijselijk uit dit topic blijven (anders plaats ik nog snel even een "inb4 scheldkannonade").
Als je het over het merendeel van de scripters hebt, dan is er blijkbaar ook een minderheid waar je wel tevreden over was. Zou het dan niet beter zijn om alleen nog maar opdrachten te geven aan die scripters? Of zijn die inmiddels niet meer beschikbaar om opdrachten aan te nemen?
-
22-06-2013, 09:10 #14
- Berichten
- 1.041
- Lid sinds
- 13 Jaar
Re: scripters zijn moeilijke mensen om mee om te gaan
Maar dat is toch niet alleen bij scripters? Ik bedoel een designer kan net zo vervelend doen als een scripters. Uiteraard zullen er "moeilijke" scripters zijn. Maar ik heb twee vaste scripters, die altijd netjes en eerlijk hun werk doen. Ik bedoel, er zijn toch voldoende goede scripters die duidelijk en hun afspraak nakomen.
-
22-06-2013, 09:33 #15
- Berichten
- 1.183
- Lid sinds
- 14 Jaar
Re: scripters zijn moeilijke mensen om mee om te gaan
Hoe jammer het ook is. Ik versta Nordin wel.
Zelf ben ik voor 1 project al meer dan een half jaar opzoek naar een goede scripter die de klus kan afmaken. Het gaat hier over een WP script welke moet worden ingebouwd in een andere website. Dat dit niet de simpelste opdracht is weet ik ook, maar dat dit niemand kan?? Daar betwijfel ik mij toch ten zeerste aan. Er bestaan 1001 websites die veel complexer in elkaar steken.
Mijn deadline voor dit project lag eind januari 2013. Nu een goede 6 maand later ben ik weeral opzoek naar iemand die de opdracht kan afronden. Na 4 scripters gehad te hebben is de opdracht nog steeds niet klaar. Wel is er al 3x een voorschot betaald en achteraf nooit nog iets van gehoord. Om ook even duidelijkheid te werpen. Het waren officiële bedrijven waarmee ik in zee ben gegaan. Allemaal met hun BTW nummer.
Nu ben ik weeral opzoek naar iemand, maar wat ik vooral vreemd is is dat SD de laatste jaren enorm afzwakt ( als ik het zo mag zeggen ). Zo heb ik bijvoorbeeld onlangs nog een topic gestart waar ik aangaf opzoek naar mensen die opzoek zijn naar werk. Echter krijg ik nu amper nog reactie. Als ik op script werk gerelateerde onderwerpen al 2 reacties krijg op mensen met interesse, dan is het al veel. Vroeger kon je makkelijk een 20 tot meer PMs rekenen hier op SD en dan was het zoeken naar wie wat betrouwbaar over komt.
Op dit moment ben ik nog steeds opzoek naar iemand die de job kan afmaken.
Plaats een
- + Advertentie
- + Onderwerp
Marktplaats
Webmasterforum
- Websites algemeen
- Sitechecks
- Marketing
- Domeinen algemeen
- Waardebepaling
- CMS
- Wordpress
- Joomla
- Magento
- Google algemeen
- SEO
- Analytics
- Adsense
- Adwords
- HTML / XHTML
- CSS
- Programmeren
- PHP
- Javascript
- JQuery
- MySQL
- Ondernemen algemeen
- Belastingen
- Juridisch
- Grafisch ontwerp
- Hosting Algemeen
- Hardware Info
- Offtopic