Ik heb niet alle reacties doorgelezen maar wat ik dacht: Goh, weer zo'n bedrijf waar je hosting kunt bestellen, daar zijn er al 30.000 van in Nederland.
Nadeel lijkt me ook dat je aardig wat moet verkopen om een beetje te verdienen.
Toen las ik dit stukje in je openingspost:
Als dit is wat jou onderscheid van de concurrentie, waarom staat dat dan zo klein en onvindbaar op de pagina?
Wat zijn die "vele voordelen" dan?
Het eerste wat een bezoeker zou moeten opvallen is waarom jij beter bent dan al die andere 30.000 hosting providers.
Om dat duidelijk te maken heb je twee seconden.
Bij mij zou het zo gaan: Wat mij opvalt -> 500Mb - 9,99 per jaar. -> Weer een hosting provider -> Klik weg.
Daarnaast, zoals de rest zegt: Trage hosting is funest voor een hosting provider. Als ik 1 seconde moet wachten op de site van de hoster moet ik 2 seconden wachten voor mijn eigen site. Dat is traag dus ik doe het niet.
Oh en de links naar een nieuw tabblad: Verschrikkelijk, dat komt over alsof je mij op je pagina wilt gevangen houden als ik dat niet wil. Daarmee roep je een negatief gevoel op en ga ik helemaal niet bestellen. En dit gevoel komt al op als ik op je link klik en helemaal niet van plan ben weg te gaan. Oftewel: Ik klik op je link voor meer informatie, ik toon interesse, en jij gaat me lastig vallen en forceert mij je meerdere keren te moeten wegklikken.
- Feedback gevraagd van Glire.nl
-
17-12-2013, 21:52 #16
- Berichten
- 1.410
- Lid sinds
- 16 Jaar
Re: Feedback gevraagd van Glire.nl
-
17-12-2013, 21:58 #17
- Berichten
- 47
- Lid sinds
- 11 Jaar
Re: Feedback gevraagd van Glire.nl
Naar aanleiding van uw feedback zijn er weer enkele kleine aanpassingen doorgevoerd. Zo is de snelheid als het goed is wéér verbeterd door stylecaching, en is de shop verdwenen uit het menu. In plaats hiervan is het aantal items dat op de pagina's domeinnamen, hosting, onderhoud en upgrades wordt weergegeven verhoogd naar maximaal 16, waardoor deze pagina's nu dienst doen als informatie- en shoppagina's. Natuurlijk kan er vanuit deze pagina's nog gewoon worden doorgeklikt naar de productpagina's.
Ook de 'Online shoppen'-knop is verdwenen, en vervangen door een 'Domeinnaam controleren'-knop wat de zichtbaarheid van deze functie moet bevorderen.
More to follow uiteraard!
-
17-12-2013, 22:06 #18
- Berichten
- 280
- Lid sinds
- 14 Jaar
Re: Feedback gevraagd van Glire.nl
Ik kan alleen maar beamen dat het openen van de links in externe tabbladen zéér irritant is!
De bedoeling zou zijn om bezoekers langer op de site te houden? Dat kan dan wel het gevolg zijn, maar geďrriteerde bezoekers bestellen zeker niets, die kosten alleen maar bandbreedte.
-
17-12-2013, 22:25 #19
- Berichten
- 47
- Lid sinds
- 11 Jaar
Re: Feedback gevraagd van Glire.nl
En óók de links die openen in een nieuw tabblad zijn verleden tijd!
-
17-12-2013, 22:31 #20
- Berichten
- 6.271
- Lid sinds
- 13 Jaar
Re: Feedback gevraagd van Glire.nl
Ik heb niet alle reacties hierboven gelezen, maar wat ik constateer is dat je niet kan zien of een domeinnaam nog vrij te registreren is, zonder hiervoor afzonderlijk extensies toe te voegen.
Tevens mis ik een overzicht met prijzen van alle extensies?
-
17-12-2013, 22:38 #21
- Berichten
- 6.271
- Lid sinds
- 13 Jaar
Re: Feedback gevraagd van Glire.nl
Als ik een vrije domeinnaam heb gevonden, moet ik doorklikken naar de shop, hiervoor wordt een nieuw scherm geopend en dan kan ik nergens meer de geselecteerde domeinnaam vinden. Laat staan dat ik ergens kan zien waar ik deze opnieuw moet invullen om te registreren?
Is dan ook niet zo vreemd dat je geen bestellingen krijgt.
-
17-12-2013, 22:39 #22
- Berichten
- 47
- Lid sinds
- 11 Jaar
Re: Feedback gevraagd van Glire.nl
Goedenavond! Ik begrijp uw reactie niet helemaal, maar ik zal proberen er zo goed mogelijk antwoord op te geven.
Het bestelsysteem dat wij gebruiken is niet specifiek ontwikkeld voor de hostingbranche. Daarom kan het voor mensen lastig zijn om een domeinnaam te bestellen, maar dit gaat als volgt:
- U gaat naar www.glire.nl/domeinnaam. Op deze pagina vindt u tevens een overzicht van de domeinextensies die u kunt controleren met de domeinchecker.
- Zodra een domeinnaam beschikbaar is, kunt u op dezelfde pagina achter de domeinextensie die u wilt op 'Productpagina' klikken.
- Op de productpagina voegt u de domeinextensie toe aan uw winkelmand, waarna u de domeinnaam die u heeft gecontroleerd kunt invoeren onder 'Opmerkingen' tijdens het afrekenen.
De prijzen vindt u op www.glire.nl/domeinnamen. Er wordt aan gewerkt om dit proces te versnellen!
-
17-12-2013, 22:45 #23
- Berichten
- 402
- Lid sinds
- 12 Jaar
Re: Feedback gevraagd van Glire.nl
Je kunt wel alles veranderen en plugin na plugin installeren in de hoop je site sneller te maken (vaak doen die meer kwaad dan goed), maar aan het einde van de dag maak je alsnog gebruik van trage offshore hosting... Je website zal nooit echt snel gaan zolang je gebruik maakt van GoDaddy.
-
17-12-2013, 22:48 #24
- Berichten
- 6.271
- Lid sinds
- 13 Jaar
Re: Feedback gevraagd van Glire.nl
Ik denk dat er iets niet goed gaat, bij onderstaande domeinnaam krijg ik de volgende melding;
pinobluebird.nl is helaas al geregistreerd.
Deze is toch echt nog vrij...
Maar wat ik bedoel; Zojuist had ik een vrije domeinnaam, dan krijg je onder het controlevakje een melding;
Domeinnaam.nl is vrij, nu naar shop.
Dan wordt er een nieuw scherm geopend en ben ik de domeinnaam kwijt welke ik zojuist in het vorige scherm had.
-
17-12-2013, 22:57 #25
- Berichten
- 47
- Lid sinds
- 11 Jaar
Re: Feedback gevraagd van Glire.nl
Om de website sneller te maken heb ik geen gebruik gemaakt van plugins. De toevoeging van een stukje code zorgt ervoor dat voor de pagina niet benodigde bestanden, achterwege worden gelaten waardoor pagina's sneller laden. Daarnaast is een optie van het thema (de stylecaching) ingeschakeld. Natuurlijk zijn dit slechts kleine aanpassingen, en ik kan ook niet garanderen dat dit het probleem oplost. Maar zoals gezegd wordt hier aan gewerkt.
U ziet zelf dat er alleen de afgelopen dag al hard is gewerkt om iets te doen met de feedback die u en anderen geven, en dit zullen wij blijven doen.
Wat betreft uw suggestie dat wij gebruik maken van GoDaddy, dit is niet waar. Onze servers staan in een datacentrum in omgeving Amsterdam.
Er zijn een aantal websites die suggereren dat WordPress websites traag maakt, hoe denkt u daarover?
-
17-12-2013, 23:14 #26
- Berichten
- 1.454
- Lid sinds
- 14 Jaar
Re: Feedback gevraagd van Glire.nl
Dat idee heb ik de laatste tijd zelf ook. Ik heb een aantal gewone HTML sites (dus zonder CMS) en enkele Wordpress sites op dezelfde shared hosting account staan en de gewone HTML sites zijn een stuk sneller dan de Wordpress sites. Tools als GTmetrix bevestigen wel dat het laden lang duurt maar geven daar niet echt een oorzaak voor aan. Iemand anders die daar wat over kan zeggen?
-
17-12-2013, 23:41 #27
- Berichten
- 47
- Lid sinds
- 11 Jaar
Re: Feedback gevraagd van Glire.nl
Even tussendoor; de domeinchecker geeft in de meeste gevallen de juiste resultaten terug, maar dit is niet altijd het geval. Op dit moment is er 1 domeinnaam bekend waarvan het resultaat niet juist wordt teruggegeven. Wordt aan gewerkt.
Mocht men het zeker willen weten, dan kunt u altijd contact met ons opnemen voor het controleren van domeinnamen. Ook bestellen is telefonisch mogelijk, voor contactgegevens zie www.glire.nl/klantenservice.
-
17-12-2013, 23:54 #28
- Berichten
- 236
- Lid sinds
- 18 Jaar
Re: Feedback gevraagd van Glire.nl
Dat idee heb ik de laatste tijd zelf ook. Ik heb een aantal gewone HTML sites (dus zonder CMS) en enkele Wordpress sites op dezelfde shared hosting account staan en de gewone HTML sites zijn een stuk sneller dan de Wordpress sites. Tools als GTmetrix bevestigen wel dat het laden lang duurt maar geven daar niet echt een oorzaak voor aan. Iemand anders die daar wat over kan zeggen?
Er gebeurd meer, dus het duurt langer.
-
18-12-2013, 09:43 #29
- Berichten
- 1.454
- Lid sinds
- 14 Jaar
Re: Feedback gevraagd van Glire.nl
Is ook zo, maar dat zou toch geen seconden moeten duren?
@ Mario, je kunt service bieden zoveel je wilt en op de productpagina's zetten wat je wilt, zolang je geen fatsoenlijke domeinnaam checker hebt die de gekozen domeinnaam direct automatisch kan registreren (zoals de meeste domeinaanbieders) zul je niets verkopen.
Plaats een
- + Advertentie
- + Onderwerp
Marktplaats
Webmasterforum
- Websites algemeen
- Sitechecks
- Marketing
- Domeinen algemeen
- Waardebepaling
- CMS
- Wordpress
- Joomla
- Magento
- Google algemeen
- SEO
- Analytics
- Adsense
- Adwords
- HTML / XHTML
- CSS
- Programmeren
- PHP
- Javascript
- JQuery
- MySQL
- Ondernemen algemeen
- Belastingen
- Juridisch
- Grafisch ontwerp
- Hosting Algemeen
- Hardware Info
- Offtopic