Gewonnen veiling. Domeinnaam betaald (op 4 mei al). Sindsdien niets meer van verkoper gehoord. Het zijn maar 4 dagen, maar toch weer laks. Ook geen reactie.
En wat doe je dan... negatieve feedback plaatsen, enige manier soms om mensen wat sneller in actie te krijgen. Dan krijg je weer een verwijtend berichtje dat hij niet elke dag op SiteDeals zit. Tsja, zeg dat dan of doe geen zaken, denk ik dan!
-
08-05-2015, 09:57 #16
- Berichten
- 1.490
- Lid sinds
- 10 Jaar
Re: Lamlendig gedoe / met moeite nakomen van afspraken
-
08-05-2015, 11:54 #17
- Berichten
- 5.661
- Lid sinds
- 18 Jaar
Re: Lamlendig gedoe / met moeite nakomen van afspraken
Vier dagen is ergens nog best wel kort, waarbij je misschien ook rekening met afwezigheid vanwege de meivakantie zou moeten houden. Maar als je na maandag nog niks gehoord hebt geef ik je helemaal gelijk, Adriaan.
-
08-05-2015, 12:39 #18
- Berichten
- 1.490
- Lid sinds
- 10 Jaar
Re: Lamlendig gedoe / met moeite nakomen van afspraken
Ja en nee. Ik zelf zou als ik iets verkoop en ik weet dat iemand iets gaat betalen, wel ff kijken en het afhandelen. Kleine moeite. Heb diegene maar even gebeld, want had een telefoonnummer gevonden. Hij blijkt de domeinnaam niet meer in zijn bezit te hebben en gaat het geld terugstorten. Ook 'n verzoekje gehad om de negatieve feedback te verwijderen als het zo ver is.
-
09-05-2015, 10:44 #19gast74241 Guest
Re: Lamlendig gedoe / met moeite nakomen van afspraken
Achterlijk, dat zou reden moeten zijn om iemand voorgoed buiten te sluiten van de hele sectie marktplaats.
Maar dat is waar SD onder andere geld uit haalt dus dat zie ik niet gebeuren.
Ik zit net te kijken waarom doe je 2 keer zaken met dezelfde verkoper als je je opgelicht voelt?
-
09-05-2015, 13:15 #20
- Berichten
- 1.454
- Lid sinds
- 14 Jaar
Re: Lamlendig gedoe / met moeite nakomen van afspraken
Mee eens. Ik geef klanten meestal ook vooraf een prijsopgave, maar bijvoorbeeld bij het responsive maken van bestaande websites kan het weleens tegenvallen waardoor ik er (veel) langer mee bezig ben dan waar ik voor betaald krijg. Maar ja, afspraak is afspraak inderdaad dus dat is dan mijn probleem.
Ik reken tegenwoordig echter 60 euro per uur, als ik dan een keer 1 of 2 uurtjes langer bezig ben houd ik nog steeds een redelijk uurloon over natuurlijk. Bij mensen die een tientje per uur rekenen is dat een ander verhaal...
echt goede mensen reageren niet op een simpele advertentie hier. Die hebben hun klanten.
Over het vooruit betalen: iemand wil niet vooruit betalen omdat hij dan bang is dat het niet (goed) geleverd wordt, maar waarom zou ik er als leverancier wel op moeten vertrouwen dat jij netjes betaalt?
Opdrachten die maximaal zo'n 5 uurtjes werk kosten voer ik meestal wel uit zonder aanbetaling, mits het per mail bevestigd is. Voor grotere opdrachten werk ik met een officiële overeenkomst en een vooruitbetaling van 50%.
-
09-05-2015, 18:00 #21
- Berichten
- 1.490
- Lid sinds
- 10 Jaar
Re: Lamlendig gedoe / met moeite nakomen van afspraken
@Rogier: Vind ik ook. Kijk, 4 dagen is kort, maar het hele plaatje bekijkende: iets verkopen, het geld over laten maken, dan 4 dagen niet online zijn om vervolgens tot de ontdekking te komen dat je de domeinnaam niet meer hebt. Het geld overigens wel teruggestort gekregen, maar ik denk dat als ik niet had gebeld, dat ik nu dan nog steeds niets had gehoord.
Diegene zou daarna alsnog de afspraak nakomen, maar heeft hij niet gedaan. Aan het lijntje laten houden, stom. Had toen al vanaf het eerste moment moeten weten dat diegene nooit wat zou doen. Was overigens 'n andere zaak dan de zaak waar ik het nu over heb.
@Marcel:
Precies. Soms valt iets mee, soms valt iets tegen. Je spreekt een prijs af en ik ga er dan vanuit dat jij als webbouwer wel weet hoeveel tijd je ermee kwijt bent en hoeveel het dus moet gaan kosten. Natuurlijk schat je dat niet altijd precies goed in, het kan altijd mee- of tegenvallen, maar onder aan de streep zal een goede webbouwer aardig in de buurt komen.
Waar ik een hekel aan heb is aan webbouwers die achteraf terugkomen op de geoffreerde prijs terwijl ik mijn wensen niet heb gewijzigd. Dan is bv. duidelijk afgesproken dat optie A, B en C inclusief zijn. Bij oplevering blijken die opties er niet op te zitten. Als je er naar vraagt, dan staan ze alweer klaar om te factureren. Ik vraag me dan altijd af of dat een bepaalde tactiek is of dat het onkunde is.
Daar zeg je het, ze komen via je website. Ik plaats hier zelf ook weleens werk en reageer dan ook niet op iedereen. Ik krijg dan vaak 20 tot 30 reacties. Geen doen om op iedereen te reageren. Als je via je website aardig te werken hebt, heeft het ook niet heel veel zin om hier te reageren.
Dat mes snijdt aan twee kanten natuurlijk. Waarom zou je als leverancier erop moeten vertrouwen dat de klant uiteindelijk betaalt en waarom zou een klant erop moeten vertrouwen dat de leverancier goed werk levert? Ik vind het op zich helemaal niet erg om een aanbetaling te doen of het bedrag zelfs vooruit te betalen, maar wat ik hier vaak merk is dat zo gauw als de factuur is voldoen, de meesten niet zo hard meer lopen. Ondanks dat het werk nog niet af is. Omgekeerd zul jij natuurlijk ook wel te maken hebben met klanten die niet betalen.
-
11-05-2015, 22:00 #22
- Berichten
- 1.454
- Lid sinds
- 14 Jaar
Re: Lamlendig gedoe / met moeite nakomen van afspraken
Ik plaats hier zelf ook weleens werk en reageer dan ook niet op iedereen. Ik krijg dan vaak 20 tot 30 reacties. Geen doen om op iedereen te reageren.
Ik vind het op zich helemaal niet erg om een aanbetaling te doen of het bedrag zelfs vooruit te betalen, maar wat ik hier vaak merk is dat zo gauw als de factuur is voldoen, de meesten niet zo hard meer lopen. Ondanks dat het werk nog niet af is. Omgekeerd zul jij natuurlijk ook wel te maken hebben met klanten die niet betalen.
Daarnaast ligt het er ook aan het soort bedrijven waar je mee in zee gaat. Ikzelf lever altijd nette nazorg, beantwoord ook mailtjes van klanten die vragen hebben over een website die ik maanden of jaren geleden gemaakt heb zonder daar iets voor te berekenen. Maar nogmaals, ik reken ook een behoorlijk uurtarief dus dan kun je dat ook doen. Bij grotere projecten bereken ik sowieso wat extra tijd voor support in de offerte.
Ik beantwoord overigens ook alle vragen die op mijn blog binnenkomen, dat zijn vaak niet eens betalende klanten. Maar als je daar geen tijd aan wilt besteden moet je de reacties uitschakelen...
-
12-05-2015, 21:13 #23
- Berichten
- 1.490
- Lid sinds
- 10 Jaar
Re: Lamlendig gedoe / met moeite nakomen van afspraken
Bedankt voor je reactie, Marcel. De discussie vind ik wel interessant.
Afspraak is bij mij ook afspraak. Zeker als het gaat over vrij eenvoudige werkzaamheden waarvan een webbouwer prima in kan schatten hoeveel tijd dat kost. Als ik hem vraag iets te maken en hij noemt zijn prijs, dan past het niet dat hij tussendoor probeert te factureren voor dingen die in die prijs zitten. Omgekeerd past het ook niet als ik probeer onder de afspraken uit te komen. Een contract is inderdaad niets meer dan de gemaakte afspraken duidelijk vastleggen en niet het opnieuw beginnen van de onderhandelingen.
Van de 20 a 30 reacties is het grootste deal van dat kaliber: reacties waaruit je al direct ziet dat dat 'm niet gaat worden, mensen die al eerder hebben bewezen afspraken slechts met moeite na te kunnen komen, mensen met enorm veel negatieve feedbacks of mensen die de advertentie niet eens hebben gelezen. Met name de 1e, 2e en 4e groep geef ik vaak geen reply.
Dat is wellicht de beste middenweg ja. Begrijp me niet verkeerd, ik weet dat veel serieuze mensen hier last hebben van minder serieuze klanten. Maar omgekeerd is dat ook zo. De nazorg schiet er vaak bij in. Zelfs een beloofde geschreven instructie komt er vaak niet. Je spreekt dat dan van tevoren af en achteraf krijg je commentaar van dat wijst zichzelf of zoek het maar even op op w3c school. Dat vind ik geen stijl. Dat zijn dan wel mensen die de week erop weer in de mailbox hangen of ik nog klusjes voor ze hebben.
Eens. Doe ik ook. Heb zelf een hekel aan blogs waar vooral veel vragen staan, maar weinig antwoorden. Ken er zo eentje. Diegene heeft niet eens de intentie er geld mee te verdienen, maar het gaat hem vooral om de aandacht. Hij deponeert om de week een vrij stevige stelling voorzien van wat argumenten. Daarop ontstaan dan een discussie, maar daar reageert hij nooit op. Beetje raar en vervelend.
Plaats een
- + Advertentie
- + Onderwerp
Marktplaats
Webmasterforum
- Websites algemeen
- Sitechecks
- Marketing
- Domeinen algemeen
- Waardebepaling
- CMS
- Wordpress
- Joomla
- Magento
- Google algemeen
- SEO
- Analytics
- Adsense
- Adwords
- HTML / XHTML
- CSS
- Programmeren
- PHP
- Javascript
- JQuery
- MySQL
- Ondernemen algemeen
- Belastingen
- Juridisch
- Grafisch ontwerp
- Hosting Algemeen
- Hardware Info
- Offtopic