Hoi allemaal!
Het feedback systeem is goed gevonden. Het is alleen zo jammer dat daar misbruik van wordt gemaakt. Situatie:
Ik heb een linkruil met iemand gedaan. Ik check alles na een maand nog altijd, en nu blijkt dat hij de linkpagina heeft verwijderd. Zelf ontkent hij het, maar als je site:www.url.nl op google intypt zie je hem ineens niet meer, en ook op de website zelf is die linkpagina verdwenen.
Ik haal verhaal, persoon in kwestie zegt dat het er nog wel gewoon staat. Een beetje welles nietes, maar overtuigt van mijn eigen gelijk geef ik hem een negatieve feedback. Want dit is niet netjes; anderen zouden op de hoogte gesteld moeten worden.
Ik krijg de volgende dag natuurlijk meteen een negatieve feedback terug. Er staat dat ik een dramatische zakenman ben. 'Een en al ellende'. Naar mijn mening is dit gewoon zwaar onterecht. En irrelevant ook, want het is zwaar overdreven. Ik heb alleen gevraagd waar die linkpagina was. In het berichtje dat ik kreeg, staat uiteraard dat hij het verwijdert als ik het bij hem verwijder.
Ik heb zoiets al eerder gehoord en ik vind het jammer dat SD hier niets aan kan doen! Heeft iemand ideeën voor een andere opzet?
Groeten,
Paul
-
26-08-2014, 05:58 #1
- Berichten
- 88
- Lid sinds
- 14 Jaar
Valse feedbacks
-
26-08-2014, 16:12 #2
- Berichten
- 2.816
- Lid sinds
- 19 Jaar
Re: Valse feedbacks
Er zijn al plannen om het feedback systeem gesloten te maken. Wat de mogelijkheid geeft om feedback geven te beperken, in het geval het (na hoor en wederhoor) sitedeals kan constateren dat dit daadwerkelijk onterecht is.
Je zult wel moeten begrijpen dat sitedeals geen support kan geven op onbetaalde advertenties. Ook advertenties waar sitedeals geen controleerbare, gestructureerde vorm aan kan geven, zoals bijvoorbeeld advertenties zonder veiling. Om die reden komt de mogelijkheid tot het geven van feedback in deze gevallen te vervallen.
-
26-08-2014, 18:29 #3
- Berichten
- 88
- Lid sinds
- 14 Jaar
Re: Valse feedbacks
Hmm.. Een gesloten feedback systeem zou inderdaad wel beter zijn!
Ach.. Ik kan mijn feedback op zijn pagina wel verwijderen, dat doe ik echter niet omdat ik liever wil dat anderen gewaarschuwd zijn. Dan maar een onterechte negatieve feedback op mijn profiel..
-
30-08-2014, 19:24 #4
- Berichten
- 107
- Lid sinds
- 15 Jaar
Re: Valse feedbacks
precies het zelfde probleem, gechanteerd door iemand die niet wou betalen vervolgens toch ook maar slechte feedback gegeven maar nu heb ik ook 1/3 slechte feedback wat niet goed staat :/ , deze persoon Nida T. https://www.sitedeals.nl/lid/nida-t-13538.html heeft overigens wel ineens erg veel slechte reviews :)
-
02-09-2014, 19:38 #5
- Berichten
- 88
- Lid sinds
- 14 Jaar
Re: Valse feedbacks
Hmm. Bij mij gaat het om https://www.sitedeals.nl/lid/thomas-ter-weide-57084.html gast57084. Heeft zelf ook 7 negatieve feedbacks..
-
02-09-2014, 20:54 #6
- Berichten
- 161
- Lid sinds
- 16 Jaar
Re: Valse feedbacks
Hmm. Bij mij gaat het om https://www.sitedeals.nl/lid/thomas-ter-weide-57084.html gast57084. Heeft zelf ook 7 negatieve feedbacks..
-
05-09-2014, 10:52 #7
- Berichten
- 1.301
- Lid sinds
- 17 Jaar
Re: Valse feedbacks
Dit klinkt als een bekend probleem. Enkele maanden geleden gaf ik twee mensen in één maand een negatieve feedback. Ik kan je vertellen, die geef ik niet zo maar. Vervolgens krijg je dan een persoonlijk berichtje: 'Die feedback krijg je keihard terug'. Prima, als mijn bedrijfsnaam er niet aan gekoppeld zou zijn.
Hierover contact gehad met Job en het is natuurlijk een erg lastig systeem. Hij kan moeilijk de hele dag bemiddelen in ruzies. Wel kan ik vertellen dat ik een negatieve feedback voortaan achterwege laat. Ik geef deze feedback, omdat ik andere sitedeals gebruikers wil waarschuwen voor bepaalde personen. Op het moment dat ik van iedereen een negatieve feedback terug krijg, lijk ik een onbetrouwbare ondernemer.
Uiteindelijk er voor gekozen om het 'uit te praten' met de betrokken personen en de 'negatieve feedbacks' te verwijderen. Vervolgens besloten dit systeem niet meer te gebruiken om mensen af te straffen. Daarmee valt helaas ook de gedachte achter het systeem.
Ik ben dan ook benieuwd naar het nieuwe systeem. Wellicht zou je iets kunnen verzinnen waarbij mensen met minstens 25 feedbacks (waarvan minstens 90% positief) pas feedback mogen geven.
-
06-09-2014, 01:54 #8
- Berichten
- 1.508
- Lid sinds
- 16 Jaar
Re: Valse feedbacks
Nja het is moeilijk.. persoonlijk denk ik dat 1 negatieve feedback niet opvalt tussen 10 positieve, dus dan weet je wat je te doen staat. Ik heb ze ook liever niet, maar in mijn geval weten (hopelijk) de meesten dat het één of andere dwaas is die me negatieve feedback gaf :-).
DigitalPoint heeft een soort eigen feedback systeem in combinatie met PayPal API, misschien kan dat ook via iDeal ofzo?
-
07-09-2014, 18:46 #9
- Berichten
- 457
- Lid sinds
- 18 Jaar
Re: Valse feedbacks
Same here, waardeloos systeem. https://www.sitedeals.nl/lid/matthijs..._itrader_stats
3 negatieve feedbacks van personen waar ik stuk voor stuk geen zaken mee gedaan heb. Het systeem wordt kinderachtig misbruikt.
-
07-09-2014, 19:13 #10
- Berichten
- 6.271
- Lid sinds
- 13 Jaar
Re: Valse feedbacks
Nja het is moeilijk.. persoonlijk denk ik dat 1 negatieve feedback niet opvalt tussen 10 positieve, dus dan weet je wat je te doen staat. Ik heb ze ook liever niet, maar in mijn geval weten (hopelijk) de meesten dat het één of andere dwaas is die me negatieve feedback gaf :-).
DigitalPoint heeft een soort eigen feedback systeem in combinatie met PayPal API, misschien kan dat ook via iDeal ofzo?
-
07-09-2014, 21:12 #11
- Berichten
- 1.508
- Lid sinds
- 16 Jaar
Re: Valse feedbacks
-
08-10-2014, 10:26 #12
- Berichten
- 486
- Lid sinds
- 11 Jaar
Re: Valse feedbacks
Eigenlijk zou je op feedback moeten kunnen reageren wat op bijvoorbeeld diverse reviewwebsites mogelijk is. Zo kun je anderen laten weten wat er precies fout is gegaan en of je dit hebt opgelost.
-
06-11-2014, 08:51 #13
- Berichten
- 37
- Lid sinds
- 12 Jaar
Re: Valse feedbacks
Dit klinkt als een bekend probleem. Enkele maanden geleden gaf ik twee mensen in één maand een negatieve feedback. Ik kan je vertellen, die geef ik niet zo maar. Vervolgens krijg je dan een persoonlijk berichtje: 'Die feedback krijg je keihard terug'. Prima, als mijn bedrijfsnaam er niet aan gekoppeld zou zijn.
Hierover contact gehad met Job en het is natuurlijk een erg lastig systeem. Hij kan moeilijk de hele dag bemiddelen in ruzies. Wel kan ik vertellen dat ik een negatieve feedback voortaan achterwege laat. Ik geef deze feedback, omdat ik andere sitedeals gebruikers wil waarschuwen voor bepaalde personen. Op het moment dat ik van iedereen een negatieve feedback terug krijg, lijk ik een onbetrouwbare ondernemer.
Uiteindelijk er voor gekozen om het 'uit te praten' met de betrokken personen en de 'negatieve feedbacks' te verwijderen. Vervolgens besloten dit systeem niet meer te gebruiken om mensen af te straffen. Daarmee valt helaas ook de gedachte achter het systeem.
Ik ben dan ook benieuwd naar het nieuwe systeem. Wellicht zou je iets kunnen verzinnen waarbij mensen met minstens 25 feedbacks (waarvan minstens 90% positief) pas feedback mogen geven.
Ik vind het ook vervelend dat ik continue Job moet inboxen om weer aan te geven dat ik meerdere negatieve feedbacks achter elkaar krijg van dezelfde persoon, heb deze week namelijk al 7x het voorrecht mogen hebben om negatieve feedback te ontvangen over hoe slecht ik wel niet ben. Systeem kan inderdaad beter in elkaar gezet worden.
-
06-11-2014, 12:53 #14
- Berichten
- 1.508
- Lid sinds
- 16 Jaar
Re: Valse feedbacks
Maar in hoeverre kan het dan beter? Dat is de vraag. Op sommige forums dat ik zit is er helemaal geen feedback systeem en verloopt alles gewoon vlotjes. Af en toe is er eens een probleem, maar dan wordt die gebruiker ook gewoon verbant.
DigitalPoint hun systeem checkt via PayPal of de betaling gemaakt is (of andere payment processors). Maar dan gaat het systeem wel eerder over: werd er betaald of niet ipv werd er geleverd of niet (wat vooral wel het probleem is).
Vraag: Is het mogelijk dat Sitedeals tussenpersoon wordt? Persoon A stuurt €1000 naar Sitedeals, Persoon B moet de opdracht opleveren en bij oplevering krijgt de persoon zijn gevraagde €950. Sitedeals krijgt €50 voor het behandelen en controleren of de transactie echt goed is verlopen (afhankelijk van kostprijs). Degene die het systeem niet gebruiken en een slechte ervaring hebben erdoor is dan hun probleem, dan moeten ze ook niet klagen dat er een negatieve feedback is gegeven.
Of wat denken jullie daarover?
-
11-11-2014, 09:50 #15
- Berichten
- 214
- Lid sinds
- 17 Jaar
Re: Valse feedbacks
Een verkoper zou na een verkoop verplicht moeten zijn om een koper aan te geven (uit de lijst met bieders en na afhandeling van de verkoop) , waarna vervolgens de koper als enige de mogelijkheid heeft tot het plaatsen van een feedback. De verkoper kan niet eerder een nieuw verkooptopic starten na een verlopen veiling dan wanneer is aangegeven wie de koper is of wanneer het item onverkocht is gebleven. Het recht om een feedback te plaatsen verloopt na een periode indien niet gebruikt. Kortom, verlopen veilingen dienen altijd een koper op te leveren of een "niet verkocht" status te krijgen alvorens de verkoper een nieuw verkooptopic mag plaatsen, tijdens nog lopende veilingen kunnen nog wel nieuwe veilingen worden aangemaakt. Nadeel is wel dat er uitsluitend via het bied systeem verkocht kan worden.
Plaats een
- + Advertentie
- + Onderwerp
Marktplaats
Webmasterforum
- Websites algemeen
- Sitechecks
- Marketing
- Domeinen algemeen
- Waardebepaling
- CMS
- Wordpress
- Joomla
- Magento
- Google algemeen
- SEO
- Analytics
- Adsense
- Adwords
- HTML / XHTML
- CSS
- Programmeren
- PHP
- Javascript
- JQuery
- MySQL
- Ondernemen algemeen
- Belastingen
- Juridisch
- Grafisch ontwerp
- Hosting Algemeen
- Hardware Info
- Offtopic