Goeiedag
Graag had ik gehoord wat jullie erg appreciëren bij contact tussen ondernemers. Online dus vooral.
Wat voor mij een minimumvereiste is, is de begroeting (Goeiemorgen, middag..) en een vriendelijk einde (hetzij bij PB of e-mail). Het zijn slechts enkele woorden, maar voor mij maakt het al een groot verschil.
Daarnaast vind ik bijvoorbeeld ook dat het niet zo professioneel overkomt als men dingen schrijft zoals 28€ in plaats van €28 of 28 Euro. Dit zijn basis dingen. Versta me niet verkeerd, ik schrijf ook vele fouten, maar ik probeer me steeds te verbeteren. Vandaar dit topic.
Graag enkele meningen dus. (en ik denk dat dit de beste plaats is om hierover te discussiëren?)
Mvg
Nico
- Hoffelijkheid tussen ondernemers
-
27-11-2011, 23:49 #1
- Berichten
- 1.508
- Lid sinds
- 16 Jaar
Hoffelijkheid tussen ondernemers
-
-
27-11-2011, 23:57 #2
- Berichten
- 100
- Lid sinds
- 17 Jaar
Re: Hoffelijkheid tussen ondernemers
Ik vind het vooral belangrijk dat een ondernemer op het gebied van service niet tekort moet schieten. Je bent een goede ondernemer als je meer wilt leveren dan van je verwacht wordt. Zo bouw je reputatie op en een sterke, tevreden klantenbasis.
-
27-11-2011, 23:57 #3
- Berichten
- 1.055
- Lid sinds
- 14 Jaar
Re: Hoffelijkheid tussen ondernemers
Sorry hoor, maar wat een onzin topic.
-
28-11-2011, 00:03 #4
- Berichten
- 1.508
- Lid sinds
- 16 Jaar
Re: Hoffelijkheid tussen ondernemers
-
15-02-2012, 19:33 #5
Service-need.com (DGM van Raay Marketing)
- Berichten
- 121
- Lid sinds
- 17 Jaar
Re: Hoffelijkheid tussen ondernemers
Beste Nico, Goed punt, klasse voor je lef, de nego reacties zegt, voor mij, nu al weer genoeg...;)
mvgr
-
15-02-2012, 20:18 #6
- Berichten
- 67
- Lid sinds
- 17 Jaar
Re: Hoffelijkheid tussen ondernemers
Dat vind ik een hele storende. Schrijf het netjes uit ("Met vriendelijke groet") of zeg het helemaal niet, maar zo'n uit luiheid - zelfs zonder puntjes - afgekorte afsluitingsgroet hoef ik niet te hebben. Wat ik zelf prettiger vind en ook toepas is "Groet". Dat is sneller te typen en een stuk minder 'formeel' dan "Met vriendelijke groet", maar nog steeds respectvol.
-
15-02-2012, 20:26 #7
- Berichten
- 1.508
- Lid sinds
- 16 Jaar
Re: Hoffelijkheid tussen ondernemers
Dat vind ik een hele storende. Schrijf het netjes uit ("Met vriendelijke groet") of zeg het helemaal niet, maar zo'n uit luiheid - zelfs zonder puntjes - afgekorte afsluitingsgroet hoef ik niet te hebben. Wat ik zelf prettiger vind en ook toepas is "Groet". Dat is sneller te typen en een stuk minder 'formeel' dan "Met vriendelijke groet", maar nog steeds respectvol.
Ik vind trouwens dat beleefdheid minder en minder te vinden is op forums. Het aantal keer dat ik een PB beantwoord heb, zonder daar ooit eens antwoord op te krijgen is enorm..
-
15-02-2012, 20:32 #8
- Berichten
- 374
- Lid sinds
- 15 Jaar
Re: Hoffelijkheid tussen ondernemers
Hoi,
Ik open vaak gewoon met hoi en sluit met groetjes, misschien kinderlijk maar vind het gewoon gezellig :)
Groetjes
-
15-02-2012, 20:46 #9
- Berichten
- 319
- Lid sinds
- 14 Jaar
Re: Hoffelijkheid tussen ondernemers
Netjes met elkaar omgaan en elkaar behandelen met het respect, dat is wat mij betreft een must.
Ik sluit normaliter af met "Met vriendelijke groet" en als ik in een zeer warme bui ben met "Met hartelijke groet". MSN/SMS-taal is voor mij een afknapper en weerhoudt me al gauw van het zaken doen.
-
15-02-2012, 20:52 #10
- Berichten
- 776
- Lid sinds
- 15 Jaar
Re: Hoffelijkheid tussen ondernemers
Ik begin meestal met "Hallo," en eindig met "Met vriendelijke groeten,"
Hoewel dit in PB's vaak minder is bij mij.
-
15-02-2012, 21:03 #11
- Berichten
- 23
- Lid sinds
- 14 Jaar
Re: Hoffelijkheid tussen ondernemers
Ondernemers ,ondernemen graag.
Wederzijds respect vind ik wel een vereiste, maar een cursus hoffelijkheid of netjes schrijven? Tja!!
Ik weet het niet..
Goeiedag
Graag had ik gehoord wat jullie erg appreciëren bij contact tussen ondernemers. Online dus vooral.
Wat voor mij een minimumvereiste is, is de begroeting (Goeiemorgen, middag..) en een vriendelijk einde (hetzij bij PB of e-mail). Het zijn slechts enkele woorden, maar voor mij maakt het al een groot verschil.
Daarnaast vind ik bijvoorbeeld ook dat het niet zo professioneel overkomt als men dingen schrijft zoals 28€ in plaats van €28 of 28 Euro. Dit zijn basis dingen. Versta me niet verkeerd, ik schrijf ook vele fouten, maar ik probeer me steeds te verbeteren. Vandaar dit topic.
Graag enkele meningen dus. (en ik denk dat dit de beste plaats is om hierover te discussiëren?)
Mvg
Nico
-
15-02-2012, 21:31 #12
- Berichten
- 943
- Lid sinds
- 15 Jaar
Re: Hoffelijkheid tussen ondernemers
Haha, bedankt. Die reacties zijn er helaas altijd, maar kunnen perfect genegeerd worden gelukkig!
Volledig mee akkoord, mvg is zelf niet correct. Hou er sinds kort wel rekening mee in privé berichten en dergelijke.
Ik vind trouwens dat beleefdheid minder en minder te vinden is op forums. Het aantal keer dat ik een PB beantwoord heb, zonder daar ooit eens antwoord op te krijgen is enorm..
Gr.
Jos
Edit:
Stoor me trouwens ook af en toe aan het feit dat mensen niet hun volledige naam gebruiken op het forum. Net alsof ze iets te verbergen hebben.
-
15-02-2012, 21:49 #13
- Berichten
- 130
- Lid sinds
- 14 Jaar
Re: Hoffelijkheid tussen ondernemers
Wat ik fijn vind is dat ondernemers onder elkaar tutoyeren (je en jij). Gepast een dialoog openen en sluiten hoort er zeker wel bij dus hoi en groetjes vind ik dan weer minder.
De klant vousvoyeren we (u en uw).
-
15-02-2012, 21:55 #14
- Berichten
- 183
- Lid sinds
- 17 Jaar
Re: Hoffelijkheid tussen ondernemers
Ikzelf merk ook steeds vaker dat er niet op berichten gereageerd wordt, in mijn ogen echt belachelijk. Het stoort mij dan vooral dat de verkoop van een dergelijk product niet (z.s.m.) afgerond kan worden...
Gr.
Jos
Edit:
Stoor me trouwens ook af en toe aan het feit dat mensen niet hun volledige naam gebruiken op het forum. Net alsof ze iets te verbergen hebben.
-
15-02-2012, 23:20 #15
- Berichten
- 455
- Lid sinds
- 17 Jaar
Re: Hoffelijkheid tussen ondernemers
Ik vind het zeer vervelend als er sommige fouten worden gemaakt in PB berichten en/of aanbiedingen. Daarmee doel ik dan ook inderdaad op MSN talk (om het zo maar te noemen) en de afwezigheid van hoofdletters, punten, komma's en typefouten hier en daar. Het haalt bij mij gelijk de interesse weg voor een product, omdat ik de verkoper dan ook niet meer serieus kan nemen.
Daarnaast vind ik het heel erg fijn dat er hier op SD toch een kleine netwerk van ondernemers bestaat waar je steeds mee in aanraking komt en zo vervolgens een zekere zakenrelatie en/of wederzijdse respect ontwikkeld.
Uit eigen ervaring kan ik zeggen dat deze mensen altijd netjes hun berichten met een begroeting begonnen en met een vriendelijk einde afsloten. Daarnaast heb ik met deze mensen ook nooit een probleem met betaling of wat dan ook gehad.
Ik weet niet hoe ik het precies kan uitleggen, maar ik vind dat er bij (goed) zaken doen hier op het forum toch wel sprake moet zijn van de daarbij horende etiquette.
Plaats een
- + Advertentie
- + Onderwerp
Marktplaats
Webmasterforum
- Websites algemeen
- Sitechecks
- Marketing
- Domeinen algemeen
- Waardebepaling
- CMS
- Wordpress
- Joomla
- Magento
- Google algemeen
- SEO
- Analytics
- Adsense
- Adwords
- HTML / XHTML
- CSS
- Programmeren
- PHP
- Javascript
- JQuery
- MySQL
- Ondernemen algemeen
- Belastingen
- Juridisch
- Grafisch ontwerp
- Hosting Algemeen
- Hardware Info
- Offtopic