En daarom zult u ook nooit iets bereiken. Ik denk dat dit juist een goed topic is. En het is precies wat de topicstarter zegt, de kleine dingen maken toch een heel verschil!
- Hoffelijkheid tussen ondernemers
-
16-02-2012, 22:16 #31
- Berichten
- 416
- Lid sinds
- 16 Jaar
Re: Hoffelijkheid tussen ondernemers
-
16-02-2012, 22:17 #32
- Berichten
- 2.752
- Lid sinds
- 15 Jaar
Re: Hoffelijkheid tussen ondernemers
Superlouche hoor, die hotmailadressen.
-
16-02-2012, 22:42 #33
- Berichten
- 1.508
- Lid sinds
- 16 Jaar
Re: Hoffelijkheid tussen ondernemers
Las daarnet het volgende in dit topic: https://www.sitedeals.nl/overige-deal...keting-en.html
P.S; excuses voor onze spelling van dit bericht... we hadden haast.
Daarnaast is 23:15 ook niet het beste tijdstip om een product te promoten, maar dat even terzijde.
Dit is dus ook één punt waar ik me vaak aan erger op forums (lees: niet enkel hier). No offense tegen de TS van dat topic trouwens.
-
17-02-2012, 00:05 #34
- Berichten
- 455
- Lid sinds
- 17 Jaar
Re: Hoffelijkheid tussen ondernemers
Ik zou hier graag meer over willen weten.
-
17-02-2012, 01:14 #35
- Berichten
- 1.508
- Lid sinds
- 16 Jaar
Re: Hoffelijkheid tussen ondernemers
Hmm.. dit is wel een interessante punt vind ik. Persoonlijk let ik nooit op de tijd, maar ik heb er dan ook nooit verder over nagedacht. Zijn er anderen hier die het ook vervelend of iets dergelijks vinden als iets te laat in de nacht/te vroeg in de ochtend aangeboden wordt?
Ik zou hier graag meer over willen weten.
Daar heb ikzelf niks op tegen, vind het gewoon vreemd dat zo'n dingen gebeuren :).
(Smile er opzettelijk bij geplaatst, om te weten of dit ook stoort bij velen of niet)
-
17-02-2012, 08:32 #36
Rinada Entertainment
- Berichten
- 1.179
- Lid sinds
- 17 Jaar
Re: Hoffelijkheid tussen ondernemers
@Güney
Tijd geeft ook een beeld. Als iemand alleen 's avonds zijn mail beantwoord en zich presenteerd als bedrijf dan geloof ik dat niet zo. Dan denk ik eerder dat diegene op school zit of in loondienst is. Zo is het wellicht ook met topics. Als je een product plaatst om 23:00 dan denk ik niet direct aan een groot bedrijf maar aan een eenmanszaak of iemand die in de avonduren bij klust.
Zelfde met twitter. Een "bedrijf" dat vooral 's avonds en in het weekend tweet geeft een ander beeld dan alleen tweets tussen kantooruren.
Dit hoeft trouwens geen nadeel te zijn aangezien ze dan vaak goedkoper zijn dan de grote bedrijven. Ik bedoel het dus niet negatief maar het geeft wel een beeld.Laatst aangepast door maarten s : 17-02-2012 om 08:33 Reden: Spellingsfouten :)
-
17-02-2012, 08:42 #37
- Berichten
- 339
- Lid sinds
- 18 Jaar
Re: Hoffelijkheid tussen ondernemers
@Güney
Tijd geeft ook een beeld. Als iemand alleen 's avonds zijn mail beantwoord en zich presenteerd als bedrijf dan geloof ik dat niet zo. Dan denk ik eerder dat diegene op school zit of in loondienst is. Zo is het wellicht ook met topics. Als je een product plaatst om 23:00 dan denk ik niet direct aan een groot bedrijf maar aan een eenmanszaak of iemand die in de avonduren bij klust.
Zelfde met twitter. Een "bedrijf" dat vooral 's avonds en in het weekend tweet geeft een ander beeld dan alleen tweets tussen kantooruren.
Dit hoeft trouwens geen nadeel te zijn aangezien ze dan vaak goedkoper zijn dan de grote bedrijven. Ik bedoel het dus niet negatief maar het geeft wel een beeld.
-
17-02-2012, 09:26 #38
- Berichten
- 176
- Lid sinds
- 18 Jaar
Re: Hoffelijkheid tussen ondernemers
Ik heb dit topic met veel interesse en belangstelling gelezen.
Zelf ben ik van mening dat taalgebruik tussen ondernemers niet altijd formeel hoeft te zijn. Wie wel eens naar interne mails bij grotere bedrijven heeft gekeken (Goed voorbeeld: ING bank) weet dat ook dat soort mailtjes erg informeel zijn. Ik heb voor de ING bank gewerkt. Er verschenen regelmatig mailtjes van mensen met een hogere fuctie met een inhoud als: "Haha, ok. Tot morgen!". Dat terwijl ik soms ook erg formele nieuwsbrieven in keurig ABN ontving.
Tuurlijk is het netjes om even te groeten. Toch moeten we daar niet te moeilijk over doen. Wat ik veel belangrijker vindt is de inhoud.
Ik verbaas me er over hoe vaak mensen niet lezen of niet goed lezen. Wanneer je vraagt om een logo, zijn er zelfs nog mensen die je een aanbieding sturen voor het maken van een webdesign. Wanneer je in een e-mail of een PB 5 vragen stelt, wordt er vaak maar op 1 of 2 antwoord gegeven.
We kunnen ons met z'n allen druk maken om wat spelfouten of verkeerde aanhef/afsluiting. Echter is dat niet iets waar ik me super aan erger. Ik erger me pas aan mensen die niet kunnen lezen. Mensen die niet volledig zijn. Berichten zonder enige inhoud. Zinnetjes maken is voor sommige mensen nog erg lastig. Punten en comma's op de juiste plekken valt niet altijd mee. Uiteraard hoeft dat ook allemaal niet foutlous, maar zorg er in elk geval voor dat je bericht makkelijk leest. Een zin van 6 regels met 9 keer het woordje "en" erin komt wel erg amateuristisch over.
Kort samengevat: Laten we ons gaan druk maken om inhoud en wat minder om de manier waarop.
Lezen blijft een vak apart. Het blijkt dat erg veel mensen er moeite mee hebben. Met name het "Begrijpend lezen"
-
17-02-2012, 09:28 #39
- Berichten
- 43
- Lid sinds
- 13 Jaar
Re: Hoffelijkheid tussen ondernemers
Persoonlijk vind ik niets mis met hotmail/gmail accounts gebruiken als zakelijke e-mail. Zelf gebruik ik ook een e-mailadres van Gmail.
Smilies storen mij alleen als het hele bericht in een neerbuigende toon word verteld. Zo had ik eens een persoon die contact met mij op nam via PM met "schrijf je wel vaker? je teksntn zijn niet egt goed. ik w8 wel op antwo0rd :) ;)". Waarop ik haast verwachtte dat hij zou afsluiten met 'Kusje kusje knuffel h0tbabez88'. Op zo'n moment stoort het mij. Op andere momenten niet. Na een aantal e-mails heen en weer met een betrouwbare werkgever kwam er af en toe wel eens een smileytje (smilietje?) voor, maar ik beschouwde dat meer als geruststellend.
Ik ben ook het actiefste s' avonds laat. Het is niet alleen dat ik een student ben en overdag veelal de tijd doorbreng op mijn stageplek, maar ook dat ik gewoon lekkerder werk s' avonds. Ik kan me beter concentreren in het donker, denk ik.
-
17-02-2012, 21:38 #40
- Berichten
- 1.508
- Lid sinds
- 16 Jaar
Re: Hoffelijkheid tussen ondernemers
Ik kan me ook beter concentreren 's avonds, vooral laat, dan zijn de meeste vrienden toch offline en is er geen nood meer aan Facebook & MSN gesprekken en dergelijke.
Smilies heb ikzelf dus ook geen probleem mee, maar niet als het echt om zaken gaat. Als iemand iets in m'n Wordpress theme fixt, en dan een mededeling en daarachter een ':)' smiley zet vind ik dat net aangenaam. Zo zie ik dat ik de persoon niet echt tot last was.
-
24-02-2012, 14:21 #41
Rinada Entertainment
- Berichten
- 1.179
- Lid sinds
- 17 Jaar
Re: Hoffelijkheid tussen ondernemers
Als het dan over hoffelijkheid gaat kom ik toch weer terug bij duideljke communicatie: antwoord krijgen op je vraag en antwoord geven op de vraag van de ander.
Net ook weer een comtact met een paar forumleden hier gehad. Ze boden iets aan dus ik stel de vraag: Hoeveel vraag je daarvoor?
Als je dan antwoorden krijgt als: Doe maar een leuk bod, dan schiet dat natuurlijk niet op. Is het zoveel moeite om even de vraag te lezen en een antwoord te geven?
Ik bied zelf via website's entertainment (acteurs, DJ's aan). Als ik op alle offerte aanvragen zou zeggen: doe maar een leuk bod dan was ik volgende maand failliet.
Duidelijke communicatie, antwoord geven op vragen, dat is hoffelijk.
-
24-02-2012, 14:58 #42
- Berichten
- 1.470
- Lid sinds
- 19 Jaar
Re: Hoffelijkheid tussen ondernemers
Ik denk dat de meeste leden hier ook geen reële schatting van een prijs kunnen geven.
Als het dan over hoffelijkheid gaat kom ik toch weer terug bij duideljke communicatie: antwoord krijgen op je vraag en antwoord geven op de vraag van de ander.
Net ook weer een comtact met een paar forumleden hier gehad. Ze boden iets aan dus ik stel de vraag: Hoeveel vraag je daarvoor?
Als je dan antwoorden krijgt als: Doe maar een leuk bod, dan schiet dat natuurlijk niet op. Is het zoveel moeite om even de vraag te lezen en een antwoord te geven?
Ik bied zelf via website's entertainment (acteurs, DJ's aan). Als ik op alle offerte aanvragen zou zeggen: doe maar een leuk bod dan was ik volgende maand failliet.
Duidelijke communicatie, antwoord geven op vragen, dat is hoffelijk.
-
24-02-2012, 15:13 #43
- Berichten
- 140
- Lid sinds
- 14 Jaar
Re: Hoffelijkheid tussen ondernemers
Wat betreft de tijd: daar zou ik me niet te druk over maken.
We denken in Nederland wel heel erg '9 tot 5', zo blijkt maar weer.
Ik heb lang voor een Canadees bedrijf gewerkt en het kwam regelmatig voor dat ik om 23:00 nog in een online meeting zat bijvoorbeeld. Soms moest ik met een klant in Thailand overleg plegen en als dat die persoon goed uitkwam, bleef ik tot 03:00 aan het werk. Daar heb ik mijn werkritme gewoon op aangepast.
Tegenwoordig werk ik ook nog steeds graag 's avonds. ;)
Taalgebruik, kwaliteit en service maken dan weer wél indruk op me.
(verre van een onzintopic: erg leuk, en leerzaam, om te lezen hoe iedereen hier over denkt!)
-
24-02-2012, 15:16 #44
- Berichten
- 506
- Lid sinds
- 16 Jaar
Re: Hoffelijkheid tussen ondernemers
Ik probeer me enigszins aan de nettiquette richtlijnen ( http://nl.wikipedia.org/wiki/Nettiquette ) te houden.
Verder vind ik het zeker geen onzin topic zoals eerder aangegeven; met fatsoenlijke communicatie kan je absoluut dingen bereiken.
-
24-02-2012, 16:11 #45
- Berichten
- 2.299
- Lid sinds
- 16 Jaar
Re: Hoffelijkheid tussen ondernemers
Waarom moet een nette aanhef en afsluiting alleen voor ondernemers? Van gewone mensen stel ik het ook op prijs als ze een vriendelijke mail of brief sturen i.p.v. een paar korte kreten.
Plaats een
- + Advertentie
- + Onderwerp
Marktplaats
Webmasterforum
- Websites algemeen
- Sitechecks
- Marketing
- Domeinen algemeen
- Waardebepaling
- CMS
- Wordpress
- Joomla
- Magento
- Google algemeen
- SEO
- Analytics
- Adsense
- Adwords
- HTML / XHTML
- CSS
- Programmeren
- PHP
- Javascript
- JQuery
- MySQL
- Ondernemen algemeen
- Belastingen
- Juridisch
- Grafisch ontwerp
- Hosting Algemeen
- Hardware Info
- Offtopic