@Ruud K, De post bezorgt voor zoveel procent goed en heel wat wordt of niet bezorgd of is kwijt. Je factuur zal er maar tussen zitten. Zit je ook langer op je geld te wachten. Per e-mail kun je om een bevestiging vragen of je factuur is ontvangen.
Van een hosting bedrijf mag je verwachten dat ze facturen per e-mail kunnen versturen.
Of je bouwt een admin optie in dat klanten kunnen kiezen, of je vraagt aan de klant vooraf wat ze willen. (Zet optie in aanvraagformulier) Facturen per post versturen kost geld, per e-mail niets.
- Facturen (€ 1000 >) per post of per mail?
-
18-03-2010, 12:13 #16
- Berichten
- 802
- Lid sinds
- 19 Jaar
-
18-03-2010, 16:03 #17
- Berichten
- 104
- Lid sinds
- 18 Jaar
@Michael vv
Wij zijn geen hosting bedrijf. We zijn een full service internet bureau welk klanten persoonlijk opzoekt. Onze klanten zitten in onze eigen regio. Bestellingen worden dus niet via een simpel onpersoonlijk bestel systeem geplaatst. Er worden na een oriëntatie gesprek offertes opgesteld, project opgestart en facturen vergestuurd.
-
18-03-2010, 16:52 #18
- Berichten
- 802
- Lid sinds
- 19 Jaar
Ik heb het niet over een bestelsysteem, maar een klantsysteem. Het ligt aan wat het doel is van zo'n systeem. Een hosting bedrijf zal zo'n systeem als extra service aanbieden voor haar klanten. Zoals gezegd ben je geen hosting bedrijf, maar zou ik de optie overwegen voor je klanten.
Enfin, internet is de toekomst en dat is een factuur per e-mail (of via een klantsysteem) dus ook. Tegenwoordig berekenen vele bedrijven geld voor het versturen van facturen per post. De reden is gewoonweg dat het geld kost (postzegels, envelop, drukwerk) en milieuverspilling is. Bedrijven willen zich inzetten voor een groener milieu en dat zorgt dus voor een beter imago als bedrijf.
Eigenlijk loop je dus een beetje achter als je facturen per post zal versturen. (mening)
-
18-03-2010, 18:19 #19
- Berichten
- 104
- Lid sinds
- 18 Jaar
Ik heb het niet over een bestelsysteem, maar een klantsysteem. Het ligt aan wat het doel is van zo'n systeem. Een hosting bedrijf zal zo'n systeem als extra service aanbieden voor haar klanten. Zoals gezegd ben je geen hosting bedrijf, maar zou ik de optie overwegen voor je klanten.
Enfin, internet is de toekomst en dat is een factuur per e-mail (of via een klantsysteem) dus ook. Tegenwoordig berekenen vele bedrijven geld voor het versturen van facturen per post. De reden is gewoonweg dat het geld kost (postzegels, envelop, drukwerk) en milieuverspilling is. Bedrijven willen zich inzetten voor een groener milieu en dat zorgt dus voor een beter imago als bedrijf.
Eigenlijk loop je dus een beetje achter als je facturen per post zal versturen. (mening)
Helaas hebben wij ook klanten die al beginnen te zweten als ze een factuur in een email ontvangen. Dat geeft ons toch een beetje de doorslag om facturen voor complete websites per post te doen.
Dit kost helaas meer tijd maar komt volgens een collega professioneler over (niet mee eens). Over 10 jaar komt het professioneler over om facturen per email te versturen.
-
18-03-2010, 18:27 #20
- Berichten
- 2.816
- Lid sinds
- 19 Jaar
Mja post is wel anno 1900, we leven nu in 2010. Email is ook rechtsgeldig. Enig nut wat post nog heeft tov email is aangetekend wat met email niet kan, hoewel aangetekend geweigerd kan worden.
Ik heb laatste 5 jaar geen papieren faktuur meer verstuurd.
-
18-03-2010, 20:54 #21
- Berichten
- 44
- Lid sinds
- 17 Jaar
@ Michael, Ik heb het inderdaad niet over hostingbedrijven of iets soortgelijk maar over traditionele bedrijven. Dat jouw bedrijf helemaal op email is ingesteld wil niet zeggen dat de ander dat ook is. Mijn ervaring is dat facturen die op een andere wijze binnen komen dan per post een grote kans hebben om zoek te raken. TS zegt dat het facturen zijn van meer dan 1000 euro. k zou geen risico nemen en de factuur gewoon per post sturen. Anders is het natuurlijk als je 100 facturen stuurt van 10 euro.
-
18-03-2010, 21:00 #22
- Berichten
- 1.041
- Lid sinds
- 17 Jaar
Als je dit standaard via mail doet gewoon blijven doen. Op het moment dat er niet betaald wordt kan je altijd nog een herinnering via post sturen. Ik doe in principe alles via e-mail. Er zijn een paar uitzonderingen, waar het om klanten gaat die dan wel bijzondere of heel uitgebreide diensten/ producten afnemen. Maar dan gaat het meestal wel om wat meer dan 1000 euro. Hier zit dan ook gewoon offerte werk aan welke op papier staat.
-
18-03-2010, 23:14 #23
- Berichten
- 802
- Lid sinds
- 19 Jaar
@Ruud, ik zie het probleem van facturen e-mailen niet. Je kan moeilijk zeggen dat alle facturen per post wel aankomen. Met e-mail heb je meer zekerheid (komt altijd aan en zo niet dan krijg je een bounce mail terug). Daarnaast heb ik er meer dingen tegenover gezet... goedkoper, sneller en tijdbesparend!
-
18-03-2010, 23:32 #24
- Berichten
- 909
- Lid sinds
- 17 Jaar
Helemaal eens met Job. We leven in 2010 nu, alles wordt straks digitaal.
Ik schrijf regelmatig facturen boven de €1000 uit. Heb in de afgelopen 4 jaar nog nooit een factuur over de post gedaan. Maar als de klant dat graag wilt, waarom niet?
-
18-03-2010, 23:50 #25
- Berichten
- 802
- Lid sinds
- 19 Jaar
Inderdaad, wij de afgelopen 10 jaar waarschijnlijk 5 keer. Zoals gezegd moet de optie open blijven als je klant een papieren factuur wil. De ING heeft tegenwoordig ook de optie om afschriften te ontvangen, maar je kan het ook uitzetten. (particulier alleen). Goedkoper, sneller en tijdbesparend!
-
19-03-2010, 00:13 #26
- Berichten
- 909
- Lid sinds
- 17 Jaar
EN milieu vriendelijker ;)
-
19-03-2010, 00:18 #27
- Berichten
- 99
- Lid sinds
- 15 Jaar
Wij versturen facturen vanaf 500 euro per post. Indien onder de 500 euro een klant een factuur per post wilt ontvangen, word er per poststuk 2.50 euro administratiekosten in rekening gebracht.
-
19-03-2010, 02:16 #28
- Berichten
- 802
- Lid sinds
- 19 Jaar
@ De Bats, die vergat ik nu te zeggen.
@ Wout, Dat kan ook.
-
25-03-2010, 22:56 #29
- Berichten
- 171
- Lid sinds
- 16 Jaar
Ik ben het met het de meeste mensen eens en zeg per email:
1: Alle banken proberen afschriften te stoppen
2: Alle grote bedrijven (bijv. telecom enz.) hebben een klantenpanel met inlog waar je facturen in pdf kan downloaden
3: Email is sneller (via een mooi systeempje wordt het factuurbedrag automatisch berekend en de factuur verzonden)
4: Via email is het mogelijk een ontvangsbevestiging te krijgen (hierdoor weet je dat de factuur goed ontvangen is, en het is nog gratis ook).
5: Zo kan ik nog wel even doorgaan, ik snap echt niet waarom mensen elke maand vele uren steken in het schrijven van facturen (maak met een SSL certivicaat een klantenpanel met mooi Idealsysteem doe automatische PDF facturen en niemand klaagt erover.
Maar goed dit is mijn mening en ervaring
-
25-03-2010, 23:11 #30
- Berichten
- 190
- Lid sinds
- 15 Jaar
Wat een gezeur in totaal, DHL bv stuurt wel facturen, maar je kan er voor kiezen ze per email te ontvangen. Geweldig, vervolgens kan je ze downloaden als PDF, XLS, CSV etc.
In dit geval zit ik niet te wachten op een factuur van 100 pagina's en vind ik een printje van pagina 1 en 2 wel voldoende om in de map te doen. De download met costcenter (of projectcode of bestelcode) vind ik wel handig, om achteraf toch te kijken wat er wordt verdient per levering.
Dus factuur versturen via email geen probleem, maar zorg ook voor een inloggedeelte waar alle facturen te vinden zijn.
Plaats een
- + Advertentie
- + Onderwerp
Marktplaats
Webmasterforum
- Websites algemeen
- Sitechecks
- Marketing
- Domeinen algemeen
- Waardebepaling
- CMS
- Wordpress
- Joomla
- Magento
- Google algemeen
- SEO
- Analytics
- Adsense
- Adwords
- HTML / XHTML
- CSS
- Programmeren
- PHP
- Javascript
- JQuery
- MySQL
- Ondernemen algemeen
- Belastingen
- Juridisch
- Grafisch ontwerp
- Hosting Algemeen
- Hardware Info
- Offtopic