Ik doel hiermee echt op bezorgen met een chauffeur die in dienst is bij TS. Ontkennen kan inderdaad nog steeds, maar je hebt wat meer mogelijkheden om een goede ontvangst van beide kanten bevestigd te krijgen.
- Gekke werkwijze Bol.com
-
14-07-2021, 13:45 #16
- Berichten
- 943
- Lid sinds
- 15 Jaar
Re: Gekke werkwijze Bol.com
-
14-07-2021, 14:00 #17
- Berichten
- 1.307
- Lid sinds
- 16 Jaar
Re: Gekke werkwijze Bol.com
Ja ontkennen kan idd altijd, maar ik weet bijvoorbeeld ook dat webshop als Wehkamp bij levering vragen om een document nummer, dit mag zijn paspoort, ID kaart of Rijbewijs. Dan word het natuurlijk ook al wat scherper en lastiger voor de klant om te zeggen ik heb niks gehad.
En wat denk je? Ik heb mijn ID kaart niet laten zien, maar pakket is wel geleverd volgens tracktrace...
-
14-07-2021, 18:54 #18
- Berichten
- 730
- Lid sinds
- 18 Jaar
Re: Gekke werkwijze Bol.com
Het wordt de klant ook wel makkelijk gemaakt door een bezorger.
Wij hebben de laatste tijd dat onze pakketjes gewoon voor de deur neer worden gezet ook al ben je niet thuis.
Dat zien/horen mensen dan denken ze er valt genoeg te halen dan.
-
14-07-2021, 20:33 #19
- Berichten
- 239
- Lid sinds
- 5 Jaar
Re: Gekke werkwijze Bol.com
Die ervaring heb ik met hun ook.
Zelfs mee gemaakt met DHL ik was thuis pakket werd voor de deur neer gezet voordat ik open kon doen. En de pakket bezorger zat al weer in zijn auto.
Bij TNT Post laatst ook een leuke gehad.
Ik woon in een behoorlijk lange straat. Ik woon ongeveer in het midden. Moest laatst een pakketje voor mij ophalen bij het eerste huis van de straat.
Maar het klopt wel dat er helaas niet door de ontvanger zelf getekend mag worden voor een pakketje. Dit heeft inderdaad met Carona te maken. Helaas werkt dit fraude in de hand voor de postbodes die op deze manier makkelijker zelf pakketjes kunnen stelen.
-
15-07-2021, 09:28 #20
- Berichten
- 4.440
- Lid sinds
- 17 Jaar
Re: Gekke werkwijze Bol.com
Ik denk ook dat, dat de beste weg is om te bewandelen ja.
Het bol.com systeem met zijn 9 miljoen klanten is geweldig en bizar hoeveel bestellingen het oplevert.
Toen we er ooit mee begonnen de eerste dag hadden we na 30 minuten al 3 bestellingen binnen.
Daarnaast de eigen webshop gewoon maar offline gehaald Bol.com slokte alle tijd op
Toen kwamen de feestdagen maar ook Corona je merkt dat hoe graag je ook wil je niet kan voldoen aan de levertijd van de volgende dag in huis.
Een aangezien je strafpunten krijgt van Bol.com voor o.a te laat leveren (rede van te laat leveren doet er totaal niet toe) hebben wij dus de levertijd verplaatst naar 1-3 werkdagen. Nou bizar ruim 70% minder bestellingen.
We hebben ooit gehad dat er een vrachtwagen van PostNL verongelukt was via onderzoek zat daar het pakket van de klant in, Dit bij Bol.com neergelegd, ja dat maakt ze helemaal niks uit, Jij bent de verkoper jij beloofd toch die levertijd! was de reactie dus gewoon strafpunten in je account.
Mensen willen niet wachten, het moet snel snel snel, niet rap maar direct.
Maar het kost ook veel geld, Bol.com pakt een groot percentage van verkoopbedrag, het bedrag wat bol.com neemt is vaak groter dan wat jij overhoud uit eindelijk.
-
16-07-2021, 17:01 #21
- Berichten
- 472
- Lid sinds
- 13 Jaar
Re: Gekke werkwijze Bol.com
Ik heb geen ervaringen met Bol maar het is typisch dat in tijd van crisis er een hoop van dit soort oplichter opduiken.
Corona onzin want ze kunnen inderdaad een foto maken van de klant met het pakket.
Is het niet handig als je zegt dat mensen een korting krijgen als ze bestellen via de webshop? Als je toch al verliest via Bol kan je korting geven op je webshop toch?
De strategie Bol is heel simpel, zij kunnen alleen verdienen en nooit verliezen, en daarom krijgt de oplichter altijd gelijk.
Misschien handig te berekenen wat de voordelen zijn van Bol tegenover verkoop in je webshop en hier de verliezen in meenemen van Bol.
Succes...
-
16-07-2021, 17:54 #22
- Berichten
- 1.183
- Lid sinds
- 14 Jaar
Re: Gekke werkwijze Bol.com
Heb dit ook al gehad met paypal claims.
Wat betreft handtekening of niet. Ik bestel zowat alles online. Op redelijk wat pakjes moet ik een handtekening zetten en heb nog nooit 1 chauffeur gehad die de handtekening niet zelf zet. Heb hier zelf geen moeite mee want weet dat ze aan een strak tempo moeten werken maar in feite kan ik altijd aangeven dat ik niets heb gehad evenals dat het ook totaal mijn handtekening niet kan zijn.
-
24-07-2021, 11:21 #23
- Berichten
- 892
- Lid sinds
- 13 Jaar
Re: Gekke werkwijze Bol.com
Ontvang bijna dagelijks pakketten, maar de bezorgdiensten maken er ook tegenwoordig vaak een sport van het voor de deur te zetten, zelf te tekenen (mag ivm de corona pff) en dan gewoon weg te lopen. En ja dus ook wel eens als we er niet zijn. En dan staat je pakketje onbeheerd voor de deur
Plaats een
- + Advertentie
- + Onderwerp
Marktplaats
Webmasterforum
- Websites algemeen
- Sitechecks
- Marketing
- Domeinen algemeen
- Waardebepaling
- CMS
- Wordpress
- Joomla
- Magento
- Google algemeen
- SEO
- Analytics
- Adsense
- Adwords
- HTML / XHTML
- CSS
- Programmeren
- PHP
- Javascript
- JQuery
- MySQL
- Ondernemen algemeen
- Belastingen
- Juridisch
- Grafisch ontwerp
- Hosting Algemeen
- Hardware Info
- Offtopic