Gisteren voor iemand op een hp laptop van 2 1/2 jaar oud Windows 10 erop gezet. De aanschafprijs van deze laptop was ruim 1.200 euro.
Alles werkte perfect op de laptop behalve het geluid die kreeg ik voor geen meter aan de praat. Allerlei drivers e.d. geprobeerd.
Ik dan maar contact opgenomen met HP helpdesk voor technische ondersteuning hierop.
Moest het serie nummer doorgeven konden ze het nakijken. Aan de hand van het serie nummer zeiden ze tegen mij:
Meneer op deze laptop zit geen garantie meer om u te mogen helpen met deze vraag moet u eerst 40 euro betalen.
Ik werd me toen toch zo link tegen die vent die dit tegen mij zei dat wil je niet weten. Op een laptop die 2 1/2 jaar geleden gekocht is voor 1.200 euro geven jullie alleen maar ondersteuning op na betaling?
Nou zo'n super slechte service heb ik echt nog nooit mee gemaakt en al verrot scheldend gooide ik zeer boos de haak erop. Mijn kennis schrok zich behoorlijk van mijn reactie naar HP toe. Maar na uitleg hoe of wat begreep hij het 100 % volkomen.
Maar nu wil ik graag weten is dit algemeen beleid van hp dat je moet betalen voor serivce buiten garantie om of had ik een hele slechte medewerker aan de lijn?
Indien dit algemeen beleid is, ja dan ben ik genoodzaakt om HP volledig in de ban te doen.
Laptop terug gezet naar Windows 8.1 en het geluid werkt weer perfect.
Als ik model bij HP opzoek dan zie ik ook op de site van hun maar drivers staan tot Windows 8.1 en niet meer.
Heb de laptop niet hier verder. Modelnummer weet ik ook niet precies.
- Is dit algemeen beleid van HP zover jullie weten?
-
11-05-2016, 09:38 #1
- Berichten
- 729
- Lid sinds
- 16 Jaar
Is dit algemeen beleid van HP zover jullie weten?
-
-
11-05-2016, 09:49 #2
- Berichten
- 112
- Lid sinds
- 16 Jaar
Re: Is dit algemeen beleid van HP zover jullie weten?
-
11-05-2016, 09:53 #3
- Berichten
- 729
- Lid sinds
- 16 Jaar
Re: Is dit algemeen beleid van HP zover jullie weten?
Duidelijk zie het nu staan.
Nou voor mij nu een reden om niemand meer te adviseren om iets van HP te kopen als dit hun vorm van service is weet ik genoeg.
Iets wat een paar maanden buiten garantie is en 1200 euro gekost heeft en dan 40 euro vragen voor ondersteuning, is echt te onbeschoft voor woorden te noemen.
Staat weer een fabrikant op de zwarte lijst bij mij om niets meer van te kopen.
-
11-05-2016, 09:55 #4
- Berichten
- 112
- Lid sinds
- 16 Jaar
Re: Is dit algemeen beleid van HP zover jullie weten?
Nou, ja... is wel met zo'n beetje alles wat buiten de garantie valt eigenlijk!
-
11-05-2016, 09:59 #5
- Berichten
- 729
- Lid sinds
- 16 Jaar
Re: Is dit algemeen beleid van HP zover jullie weten?
Ik ken genoeg fabrikanten die je op dit gebied (driver ondersteuning e.d.) gewoon netjes gratis bij helpen hoor.
Gelukkig heb ik ze zeg maar rustig bijna nooit nodig.
-
11-05-2016, 13:05 #6gast74241 Guest
Re: Is dit algemeen beleid van HP zover jullie weten?
Persoonlijk vind ik de laptops van HP uitstekend.
Dat je 40,- moet betalen als je over de garantie heen bent voor support is buitengewoon asociaal.
Ik zou een HP forum opzoeken en het probleem daar voorleggen.
-
11-05-2016, 13:10 #7
- Berichten
- 729
- Lid sinds
- 16 Jaar
Re: Is dit algemeen beleid van HP zover jullie weten?
Ik vermoed ook dat het antwoord was dit systeem wordt niet ondersteund voor Windows 10 en dan is het gewoon weg gegooid geld geweest.
-
11-05-2016, 13:27 #8gast74241 Guest
Re: Is dit algemeen beleid van HP zover jullie weten?
Snel de vraag online, desnoods hier. Zoek eerst precies uit wat voor model en type je hebt.
-
11-05-2016, 13:29 #9
- Berichten
- 729
- Lid sinds
- 16 Jaar
-
11-05-2016, 14:12 #10
- Berichten
- 802
- Lid sinds
- 18 Jaar
Re: Is dit algemeen beleid van HP zover jullie weten?
Ik denk niet dat iemand verrot schelden gaat helpen om je probleem op te lossen.
-
11-05-2016, 14:27 #11
- Berichten
- 797
- Lid sinds
- 16 Jaar
Re: Is dit algemeen beleid van HP zover jullie weten?
Buiten de garantie betalen voor een service lijkt mij vrij normaal toch? Wat is het nut van garantie anders?
Wanneer je bovag-garantie vervalt op een auto moet je daarna toch ook gewoon betalen voor gebreken?
-
11-05-2016, 15:03 #12gast74241 Guest
Re: Is dit algemeen beleid van HP zover jullie weten?
-
11-05-2016, 15:24 #13
- Berichten
- 729
- Lid sinds
- 16 Jaar
Re: Is dit algemeen beleid van HP zover jullie weten?
Ik weet dat verrot schelden niet helpt. Zo ben ik ook totaal niet. Er moet toch echt heel wat gebeuren wil ik boos worden. Maar ik was gewoon zo boos en zo verbaasd hierover. Ging ook op de manier hoe die man het allemaal bracht.
Garantie geldt niet voor service, garantie geldt puur voor reparatie bij defect.
Service hoor je gewoon altijd te krijgen en zeker bij de laptops uit het duurdere segment en is net pas uit garantie.
-
11-05-2016, 17:00 #14
- Berichten
- 45
- Lid sinds
- 14 Jaar
Re: Is dit algemeen beleid van HP zover jullie weten?
Mijn excuus voor deze mening maar ik vind jouw reactie ernstig overdreven, het feit dat je al aangeeft "WEER een fabrikant op de zwarte lijst" zegt al genoeg. Een fabrikant is een bedrijf. Wat verwacht je dan dat zei doen als de garantie is verlopen? Elk gevalletje "net buiten garantie" toch helpen? jij bent dan echt niet de enige dit kan in een bedrijf als hp al snel miljoenen euros kosten met alle gevolgen van dien. daarnaast als jij een product koopt van een bedrag dat voor jou kennelijk veel is.. verwacht ik dat je ook de voorwaarden en service levels doorleest? zo niet, dan zoek de fout maar bij jezelf. 1200 is voor hp namelijk helemaal geen drol hun rente in aandelen betreft al meer. ik snap je frustratie maar leer ervan om niet zomaar upgrades uit te voeren en lukraak drivers te proberen. als je er geen verstand van hebt dan laat het uitvoeren (kost meer dan 40 euro overigens)
Edit: het betreft hier persoonlijke hulp (telefonisch) daar moet je voor betalen. je had ook gewoon de driver checkup tool kunnen installeren op de hp en die verwees je dan automatisch naar de juiste drivers. dat is gratis. dus de service van hp is niets op aan te merken.
-
11-05-2016, 17:42 #15
- Berichten
- 729
- Lid sinds
- 16 Jaar
Re: Is dit algemeen beleid van HP zover jullie weten?
Dennis als er iemand is die verstand van zaken hebt ben ik het wel.
Ik heb al zoveel pc's en laptop's naar Windows 10 over gezet dat wil je niet weten. Ik weet wel voor 1000 % waarmee ik bezig ben. Het komt hooguit 1 a 2 keer per jaar voor dat ik zo wie zo een fabrikant nodig heb voor ondersteuning.
Uiteraard die tool gedraaid maar die verwees me dus naar een Windows 8.1 driver (originele) maar die werkte dus niet.
Laptop wordt gewoon niet ondersteund voor Windows 10 wat ik al een schande vind.
En ja 1200 euro voor een laptop zit je toch echt wel in het betere segment dus dan mag je ook wel wat verwachten wat service betreft.
Met dit soort ervaringen zal ik mensen niet zo snel adviseren om een HP product te kopen. Zal ze zeggen dat het goed spul is, service binnen garantie goed, maar buiten de garantie moet je voor iedere vraag die je wilt stellen betalen.
Dan weet ik wel wat voor keuzes veel mensen zullen maken. Gelukkig zijn er naast HP nog veel meer goede merken te verkrijgen.
Plaats een
- + Advertentie
- + Onderwerp
Marktplaats
Webmasterforum
- Websites algemeen
- Sitechecks
- Marketing
- Domeinen algemeen
- Waardebepaling
- CMS
- Wordpress
- Joomla
- Magento
- Google algemeen
- SEO
- Analytics
- Adsense
- Adwords
- HTML / XHTML
- CSS
- Programmeren
- PHP
- Javascript
- JQuery
- MySQL
- Ondernemen algemeen
- Belastingen
- Juridisch
- Grafisch ontwerp
- Hosting Algemeen
- Hardware Info
- Offtopic