Beste,
Mijn provider heeft zo'n 2 maanden geleden een hoop klanten moeten verkopen. Hij kwam met een mailtje aan dat ik de volgende dag naar de andere server zou gaan.
Direct heb ik een mail terug gestuurd dat ik absoluut niet doorverkocht wilden worden. En dat ik vanaf die maandag geen gebruik meer wilde maken van m'n provider op partners daarvan.
Dit is straal genegeerd en nu kwam hij met een mailtje dat ik maar eens moest betalen ook vermelde hij de gegevens van de nieuwe provider waar ik schijnbaar al 2 maanden opzit.
Het gaat om een bedrag van xxx.xx die ik niet wil betalen voor diensten die ik niet meer wil.
Nu had ik al geen zin meer in mijn provider aangezien heel veel dingen niet kloppen.
Normale factuur volgorde:
Factuur -> Aanmaning -> herinnering -> aanmaning -> boos mailtje (tijdsverschil van soms uren/min of dagen)
Hoe serieus moet ik het nu nemen?
Heb ook wel eens facturen gehad van producten die ik helemaal niet heb.
Wat kan ik doen? Heb ik ook het recht om niet te betalen of per direct weg te gaan?
Alvast bedankt voor jullie medewerking!
- Provider heeft me verkocht tegen mijn zin.
-
05-01-2010, 16:46 #1
- Berichten
- 40
- Lid sinds
- 15 Jaar
Provider heeft me verkocht tegen mijn zin.
-
In de schijnwerper
ServerFIX| 24/7 server beheer | 24/7 NOC | Urgente storingsopvolging | Netwerk beheerFreelance / WerkProduct feed grid V1.7 - Creer een affiliate shop in 2 min - WP plugin - V1.7 NU LIVEPHP scripts[BELANGRIJK] Festinger Vault - Download 25.000 thema's en pluginsPromotieAffiliatie/Adsense website te koopWebsite te koop -
05-01-2010, 17:22 #2
- Berichten
- 1.990
- Lid sinds
- 15 Jaar
als je nergens voor getekend heb voor een nieuw contract, dan zit jij goed!
dus gewoon je hosting en domein weg verhuizen naar een andere partij.
-
05-01-2010, 19:21 #3
- Berichten
- 480
- Lid sinds
- 19 Jaar
Als de factuur aan jou nog gewoon van hem was en ten tijde daarvan de koop en overdracht van zijn bedrijf nog niet rond was, moet je gewoon betalen.
Echter moet hij de klanten van tevoren op de hoogte brengen van de overname zodat klanten die niet mee willen, over kunnen stappen binnen redelijke tijd.
Stuurde hij je de factuur nadien, wat vreemd zou zijn aangezien hij geen eigenaar meer zou zijn volgens jou, dan heb je een goed punt om te betwisten.
Dus het hangt van een aantal zaken af.
-
05-01-2010, 20:00 #4
Rinada Entertainment
- Berichten
- 1.179
- Lid sinds
- 17 Jaar
Ik kan je alleen het advies geven om een advocaat oid hier naar te laten kijken. Het bedrag is aanzienelijk en de materie is ingewikkeld. Tot die tijd documenteren wat er gebeurd. Mail, brieven en alles bewaren.
Is een te lastige zaak om kort door de bocht antwoord te geven.
-
05-01-2010, 20:00 #5
- Berichten
- 40
- Lid sinds
- 15 Jaar
Heb een mail ontvangen, de factuur zou die expres de dag voor overname gestuurd hebben. Voor de aankomende 3 maanden. Nu hoor ik 2 maanden na overname dat ik dus wel gewoon verkocht ben. Terwijl ik nog geen enkel mailtje heb ontvangen van m'n nieuwe provider.
Heb het nog even uitgezocht. Bij aankondiging dat ik verkocht zou worden, heeft het blijkbaar nog maar 24 uur geduurd voor de verhuizing, kort na de aankondiging heb ik al laten weten dat ik niet verkocht wou worden, en niks meer met het bedrijf te maken wilden hebben.
M'n uptime is nu 0% voor ruim een week daarvoor lag de host er regelmatig uit.
Dan betaal je dus enkele honderden euro's en denk je dat je veilig bent.
Vele emails komen al tijden niet meer aan.
Hij bood 25% coulantie aan op de factuur.
Is er niet een wet, als je verkocht wordt dat je dan per direct je contract mag ontbinden?
-
05-01-2010, 20:28 #6
- Berichten
- 335
- Lid sinds
- 16 Jaar
Wat staat er in de algemene voorwaarden over?
-
05-01-2010, 20:37 #7
- Berichten
- 40
- Lid sinds
- 15 Jaar
Er staat niks in wat er gebeurd als klanten verkocht worden. Alleen dat er een opzeg termijn is van 30 dagen.
Die ik nu waarschijnlijk opnieuw aan zou moeten vragen omdat ik nu bij een andere provider zit.
Heel appart allemaal.
-
05-01-2010, 20:52 #8
- Berichten
- 286
- Lid sinds
- 16 Jaar
Kan jij mij een pm sturen met daarin de algemene voorwaarden? Misschien kan ik je even verder helpen.
Groeten
-
05-01-2010, 21:06 #9
- Berichten
- 40
- Lid sinds
- 15 Jaar
Hulp waardeer ik zeker, daar ben ik ook heel dankbaar voor.
Maar in die AV staat op vele plaatsen de naam van het bedrijf ik weet niet of dat heel verstandig is om te geven. De persoon heeft veel klanten ook via sd lopen.
Er staan namelijk een paar bestanden op die server die ik nog moet hebben.
Welk kopje is heel belangrijk dan typ ik het over. (heb alleen een geprinte versie, stond een link in de url waar ik nu een 404 krijg).
-
05-01-2010, 22:25 #10
- Berichten
- 2.971
- Lid sinds
- 18 Jaar
-
06-01-2010, 10:25 #11
- Berichten
- 40
- Lid sinds
- 15 Jaar
In een email stond dat hij een gedeelte van z'n bedrijf heeft moeten verkopen. Denk alleen de klanten. Het bedrijf staat nog op zijn naam.
Stukje uit z'n AV:
Artikel 10 ONTBINDING
10.1 Indien de klant niet, niet behoorlijk of niet tijdig voldoet aan enige uit een met (het bedrijf) gesloten
overeenkomst of deze algemene voorwaarden voortvloeiende verplichting, dan wel indien het aan ernstige twijfel
onderhevig is of de klant in staat is aan zijn of haar contractuele verplichtingen jegens (het bedrijf) te voldoen,
is (het bedrijf) gerechtigd, zonder ingebrekestelling of rechterlijke tussenkomst, hetzij de overeengekomen
(het bedrijf) dienst(en) op te schorten, hetzij de overeenkomst geheel of gedeeltelijk te ontbinden, zulks
zonder dat (het bedrijf) tot enige schadevergoeding gehouden zal zijn en onverminderd de aan (het bedrijf) verder toekomende rechten.
10.2 (het bedrijf) is bevoegd zonder nadere ingebrekestelling of rechterlijke tussenkomst de overeenkomst
met onmiddellijke ingang te ontbinden en de (het bedrijf) diensten te staken indien de klant:
• aan (het bedrijf) valse en/of verkeerde persoonsgegevens heeft doorgegeven;
• nagelaten heeft juiste gegevens of wijzigingen door te geven;
• de overeenkomst onder valse voorwendselen is aangegaan;
• in strijd handelt met artikel 4.1 tot en met 4.5;
• de klant in staat van faillissement is verklaard of zelf een aanvraag tot faillietverklaring heeft ingediend;
• de klant surséance van betaling heeft aangevraagd;
• de klant onder curatele of bewind is gesteld of is ontbonden.
-
06-01-2010, 10:26 #12
- Berichten
- 2.971
- Lid sinds
- 18 Jaar
Wat is zijn rechtsvorm?
-
06-01-2010, 10:44 #13
- Berichten
- 64
- Lid sinds
- 16 Jaar
Het gaat er om dat als hij een factuur stuurt, dat hij en niemand anders verantwoordelijk is voor de dienstverlening.
Hij mag je feitelijk op iedere server plaatsen waarvan hij denk dat het leuk is, maar dat heeft niks met verkopen te maken.
Hij kan jouw contract niet zomaar overzetten.
Kun je mij in PB duidelijk zetten wat er gebeurd is met tijdslijn?
-
06-01-2010, 10:46 #14
- Berichten
- 2.971
- Lid sinds
- 18 Jaar
Zolang de dienstverlening niet onderbroken wordt is er niet echt sprake van contractbreuk natuurlijk.
Als jij geen afspraken hebt gemaakt over locatie van de server dan kun je weinig doen.
Verlenging van het contract ligt dan natuurlijk anders.
(maar nogmaals, wat is de bedrijfsvorm ;-) )
-
06-01-2010, 11:26 #15
- Berichten
- 40
- Lid sinds
- 15 Jaar
Zo ver ik weet is het een eenmanszaak. Heb ook nog nooit van een ander persoon gehoord binnen dat bedrijf terwijl ik al zo'n 4 jaar daarbij zit.
Het gaat overigens niet over een andere server van dit bedrijf, maar een ander bedrijf die de klanten heeft overgekocht. Terwijl ik duidelijk een e-mail heb gestuurd dat ik geen gebruik meer wilde maken van zijn diensten en die van partners.Laatst aangepast door K.v.Aalten : 06-01-2010 om 15:10
Plaats een
- + Advertentie
- + Onderwerp
Marktplaats
Webmasterforum
- Websites algemeen
- Sitechecks
- Marketing
- Domeinen algemeen
- Waardebepaling
- CMS
- Wordpress
- Joomla
- Magento
- Google algemeen
- SEO
- Analytics
- Adsense
- Adwords
- HTML / XHTML
- CSS
- Programmeren
- PHP
- Javascript
- JQuery
- MySQL
- Ondernemen algemeen
- Belastingen
- Juridisch
- Grafisch ontwerp
- Hosting Algemeen
- Hardware Info
- Offtopic