Iedereen bedankt voor de goede en hulpvolle reacties.
Ik ga dan maar nog even kijken wat ik het beste kan doen.
Prettig weekend iedereen.
- 98% opdracht afgerond, klant wil niet betalen wegens eigen aanpassingen
-
07-06-2014, 11:11 #16
- Berichten
- 82
- Lid sinds
- 13 Jaar
Re: 98% opdracht afgerond, klant wil niet betalen wegens eigen aanpassingen
-
07-06-2014, 14:27 #17gast367 Guest
Re: 98% opdracht afgerond, klant wil niet betalen wegens eigen aanpassingen
Een no-cure, no-pay incasso bureau er op zetten. 9 van de 10 keer betalen ze dan wel.
-
07-06-2014, 17:11 #18
- Berichten
- 1.735
- Lid sinds
- 17 Jaar
Re: 98% opdracht afgerond, klant wil niet betalen wegens eigen aanpassingen
Altijd werken met 50% aanbetaling. Als ik een opdracht uitzet doe ik dit ook altijd. Dan weet ik zeker dat er geleverd wordt en de programmeur weet dan dat ik betaal.
-
08-06-2014, 13:12 #19
- Berichten
- 762
- Lid sinds
- 15 Jaar
Re: 98% opdracht afgerond, klant wil niet betalen wegens eigen aanpassingen
Wat Stefan schreef is juist, als ze niet willen aanbetalen, dan gaan ze lekker ergens anders heen, alleen heeft Alexander daar nu niets meer aan.
-
09-06-2014, 14:16 #20
- Berichten
- 82
- Lid sinds
- 13 Jaar
Re: 98% opdracht afgerond, klant wil niet betalen wegens eigen aanpassingen
Normaal gesproken werk ik ook altijd met een aanbetaling maar dit is meer voor de grotere opdrachten. Hiervan wist ik gewoon dat ik dit snel een correct zou fixen en een aanbetaling overbodig was in dit opzicht. Blijkbaar heb ik dat dus fout gezien. Hier heb ik weer van geleerd en maakt dus niet uit hoe klein of groot het bedrag is, altijd laten aanbetalen.
-
09-06-2014, 15:55 #21
- Berichten
- 57
- Lid sinds
- 11 Jaar
Re: 98% opdracht afgerond, klant wil niet betalen wegens eigen aanpassingen
Normaal gesproken werk ik ook altijd met een aanbetaling maar dit is meer voor de grotere opdrachten. Hiervan wist ik gewoon dat ik dit snel een correct zou fixen en een aanbetaling overbodig was in dit opzicht. Blijkbaar heb ik dat dus fout gezien. Hier heb ik weer van geleerd en maakt dus niet uit hoe klein of groot het bedrag is, altijd laten aanbetalen.
Maar misschien voor jou wel een pijnlijke.
-
02-09-2016, 10:00 #22
- Berichten
- 592
- Lid sinds
- 18 Jaar
Re: 98% opdracht afgerond, klant wil niet betalen wegens eigen aanpassingen
Bedankt voor de reacties.
In dit geval gaat het om een bedrag van 100,- dus het is geen wereld bedrag. Ik denk dat ik er meer hoofdpijn aan overhou als ik brieven ga sturen en de hele juridische boel dan dat ik het erbij laat zitten.
Verder heb ik wel alle email contact nog waarbij de klant de aanpassingen aangeeft en ik daarop reageer dat het verwerkt is.
Ik zou het meeste voldoening uithalen om bij zulk soort personen (zogenaamde ondernemers) de hele shop uit de lucht te halen maar zou dat nooit doen. Het zit mij gewoon zeer dwars dat zij alles hebben wat besproken was en mij dan zo aan de kant schuiven met zeer veel onzin.
De module is inderdaad premium aan te schaffen en is niet door mij ontwikkeld. Ik heb wel alle configuratie instellingen ingesteld en hun een compleet correct werkende module geleverd.
Ik denk maar gewoon dat ik het erbij laat zitten en mij hier boven zet. Het is gewoon fustratie dat ik professioneel en hulpzaam ben, ik zou nooit een klant zomaar laten zitten en dan word ik op deze manier behandeld..
IK kan hier nog eindeloos over door gaan maar als je dan hier leest over dat die klanten nooit in de steek zal laten dan vraagt het om een reactie.
-
02-09-2016, 11:27 #23
- Berichten
- 74
- Lid sinds
- 10 Jaar
Re: 98% opdracht afgerond, klant wil niet betalen wegens eigen aanpassingen
Goh laat ik nu de andere kant van Alexander hebben meegemaakt waarbij er afgesproken was een update te zullen doen naar een nieuwere Opencart versie op een test domein, afgesproken wat hij zou doen en vervolgens na betaling is die halverwege gestopt en heeft mijn online shop achtergelaten met fouten. En waarom had ik de fouten in mijn shop omdat meneer koos voor een live update die dus gelijk ook gevolgen heeft gehad voor mijn inkomsten zowel in bestellingen als in het iemand inhuren om het te herstellen omdat meneer ervoor koos mij te laten zitten. Kortom veel geld betaald aan hem waarbij het werk niet is afgemaakt en de webshop fouten had. Hij heeft zich al aardig geďntrigeerd in het land waar die nu woont.
IK kan hier nog eindeloos over door gaan maar als je dan hier leest over dat die klanten nooit in de steek zal laten dan vraagt het om een reactie.
Je hebt overigens niet betaald voor een premium plugin, iets wat ook piracy heet.
Als Alexander inderdaad maar 1,5uur afwezig was omdat hij ook andere prioriteiten had en er geen tijdsafspraken zijn gemaakt zou ik u alvast opmaken voor een incasso die u wel zeker moet betalen. U heeft hier een koop- leveringsovereenkomst gesloten, deze dient u na te komen.
-
02-09-2016, 12:13 #24
- Berichten
- 592
- Lid sinds
- 18 Jaar
Re: 98% opdracht afgerond, klant wil niet betalen wegens eigen aanpassingen
Gaat niet om de plugin Rowan, is een andere kwestie.
-
02-09-2016, 12:16 #25
- Berichten
- 1.054
- Lid sinds
- 18 Jaar
-
02-09-2016, 14:19 #26
- Berichten
- 74
- Lid sinds
- 10 Jaar
-
02-09-2016, 19:10 #27
- Berichten
- 6.271
- Lid sinds
- 13 Jaar
Plaats een
- + Advertentie
- + Onderwerp
Marktplaats
Webmasterforum
- Websites algemeen
- Sitechecks
- Marketing
- Domeinen algemeen
- Waardebepaling
- CMS
- Wordpress
- Joomla
- Magento
- Google algemeen
- SEO
- Analytics
- Adsense
- Adwords
- HTML / XHTML
- CSS
- Programmeren
- PHP
- Javascript
- JQuery
- MySQL
- Ondernemen algemeen
- Belastingen
- Juridisch
- Grafisch ontwerp
- Hosting Algemeen
- Hardware Info
- Offtopic