Helaas wel ja! Nathanael Tempelaar, gooi als een speer je website weer online!
- Claim Samsung vanwege domein
-
26-09-2013, 23:36 #16
- Berichten
- 35
- Lid sinds
- 11 Jaar
Re: Claim Samsung vanwege domein
-
27-09-2013, 08:42 #17
- Berichten
- 1.139
- Lid sinds
- 19 Jaar
Re: Claim Samsung vanwege domein
Mensen, hartstikke bedankt voor jullie research. Ik ga inderdaad de website online gooien, ik had er zelf ook al een 'slecht' gevoel bij maar kon dit gevoel niet hard maken.
Het gekke is dat er wel correspondentie blijft bestaan, ze reageren op emails.
Bijvoorbeeld:
Thank you for your e-mail. We apologize for the delay in our response. Today we talked with our client about this matter and he confirmed that the only possibility is transferring the domain to Samsung for free, taking into account that the domain infringes Samsung's intellectual property rights. We will get back to you once we are instructed on how to proceed with the transfer. Best regards, Cintia Bernhardt GARRIGUES +34 91 514 52 00 +34 91 399 24 08 * Hermosilla, 3 - 28001 Madrid www.garrigues.com
http://www.samsunggalaxygear.eu/letter.pdf
De bijlage was eerst gericht op de vorige eigenaar overigens op wiens naam het domein nog staat.Laatst aangepast door Nathanael Tempelaar : 27-09-2013 om 08:49
-
27-09-2013, 09:21 #18
- Berichten
- 1.099
- Lid sinds
- 17 Jaar
Re: Claim Samsung vanwege domein
Mij ook gebeurt, had een productnaam geregistreerd met daarbij her product. Nette mail en brief gekregen gevolgd door een telefoontje. Website offline gehaald en verkocht aan de naam eigenaar.
-
27-09-2013, 09:26 #19
- Berichten
- 35
- Lid sinds
- 11 Jaar
Re: Claim Samsung vanwege domein
Andre, dat komt vaker voor, maar in dit geval is het een neppe organisatie die het domein wilt kapen!
-
27-09-2013, 09:41 #20
- Berichten
- 644
- Lid sinds
- 13 Jaar
Re: Claim Samsung vanwege domein
Bovenstaande lezende kom ik tot de conclusie dat dit soort bedrijven dus op een goedkope manier domeinnamen probeert te verkrijgen.
Ten aanzien van de eerste, stellige, reacties: het is onder voorwaarde wél toegestaan om een merknaam in je domeinnaam te hebben. Ook als dit een échte advocatenbrief was, zou ik het domein niet zomaar afstaan. Je kunt in ieder geval de kosten die je hebt gemaakt in rekening brengen.
Zie voor meer info bijvoorbeeld:
http://blog.iusmentis.com/2012/07/06...ens-producten/
en
http://blog.iusmentis.com/2013/09/20...nrecht-talens/
-
27-09-2013, 11:07 #21
- Berichten
- 280
- Lid sinds
- 14 Jaar
Re: Claim Samsung vanwege domein
Een serieus advocatenkantoor zal zo'n brief aangetekend versturen en zeker niet via email.
Emails gaan verloren en er is geen enkel bewijs dat de mail is aangekomen. Juridisch betekent een email (waar niet op gereageerd wordt tenminste, anders is het natuurlijk duidelijk dat hij wel aangekomen was...) niks.
Ik vind de reacties hier wel wat kort door de bocht: "Wat zijn mijn rechten? niks!"
Klinkt stom maar iedereen heeft altijd rechten.
Ik ben niet zeker dat samsung het recht op dit domein kan opeisen.
-
30-09-2013, 22:42 #22
- Berichten
- 1.139
- Lid sinds
- 19 Jaar
Re: Claim Samsung vanwege domein
Vreemd genoeg blijft het advocatenkantoor hameren op actie mijnerzijds. Google leert mij dat het kantoor op zijn minst groot is te noemen.. Het emailadres is ook daadwerkelijk van garrigues.com
What to do?
-
30-09-2013, 22:46 #23
- Berichten
- 35
- Lid sinds
- 11 Jaar
Re: Claim Samsung vanwege domein
1- Ik zou je houders gegevens wijzigen naar Anoniem
2- Ik zou het advocaten kantoor een mail sturen, vragen om bewijs stukken waarin Samsung aangeeft dit domeinnaam inderdaad wilt overnemen.
3- Als ze hier niet op in gaan, links laten liggen en niet meer reageren op de emailtjes
-
30-09-2013, 23:34 #24
- Berichten
- 1.099
- Lid sinds
- 17 Jaar
Re: Claim Samsung vanwege domein
http://www.garrigues.com/en/socios/P...a_sanchez.aspx
Dame in kwestie. Ik zou de brief eens sturen aan samsung Nederland als het voor hun geen probleem is?!
-
01-10-2013, 07:44 #25
- Berichten
- 644
- Lid sinds
- 13 Jaar
Re: Claim Samsung vanwege domein
Nu je die brief gepost hebt: het ziet er toch wel uit alsof Samsung daadwerkelijk garrigues heeft ingehuurd. Maar los daarvan: het blijft een zogenaamde blafbrief waarin rechten van jou niet aan bod komen. Zo is het vaak NIET verboden om een domein te hebben waar een merknaam in staat, afhankelijk van de inhoud (zie mijn reactie hierboven) Daarnaast heb je geen bewijs dat Samsung hen heeft ingehuurd, hoewel je bij niet-louche advocatenkantoren wel mag verwachten dat ze een dergelijke brief pas in opdracht van Samsung schrijven.
Mijn suggestie: mail dat je het niet mee eens bent, dat er jurisprudentie is dat het hebben van een domeinnaam met daarin een merk niet automatisch infringment betekent, dat je geen bewijs hebt gezien dat zij Samsung vertegenwoordigen en dat je geen brief per post hebt gehad. Maar dat je desondanks bereid bent het domein aan hen over te dragen indien zij een bedrag van Eur 750 aan je overmaken (je factuurgegevens vermelden). Hen verzoeken dit aanbod aan Samsung over te brengen.
NB: disclaimer: ik ben geen jurist. Dit is wat ik zou doen als ik géén juridisch advies zou inwinnen en daar ook geen geld in zou willen steken. Wellicht dat een jurist juist aangeeft dat deze actie niet slim is.
-
01-10-2013, 10:16 #26
- Berichten
- 817
- Lid sinds
- 17 Jaar
Re: Claim Samsung vanwege domein
Snap niet hoe mensen er steeds überhaupt weer op komen dat het hebben van een TM naam niet strafbaar zou zijn. Ze hebben in dit geval ook nog eens de printscreens van de adsense website erbij in de hand, hoe blind kan je dan zijn.......!?
Ja en ik zou vooral 1000 euro vragen dan ben je helemaal de sjaak, hebben ze je bedoelingen helemaal zwart op wit staan (voor zover dat nog niet het geval was).Laatst aangepast door Wiebe N. : 01-10-2013 om 10:26
-
01-10-2013, 10:41 #27
- Berichten
- 153
- Lid sinds
- 15 Jaar
Re: Claim Samsung vanwege domein
Ik begrijp niet waarom mensen zich hier überhaupt mee bezig houden.
Zelfde als andere topic over FIFA.
Je stelt je zelf toch doelen met je onderneming? Je wilt succesvol zijn.
Begin dan iets wat überhaupt serieuze potentie heeft. Domeinnamen met namen van andere bedrijven? Ik begrijp sowieso het hele idee niet?
Je wilt toch juist zelf een naam op bouwen. Zelf die bakken met geld verdienen? Dit lijkt meer op proberen een paar euro's mee te liften op het tijdelijk succes van een ander?
Wil je hier mee de Quote 500 bestormen? Je eigen naam van je onderneming verlagen tot wetsovertreder om een paar euro te verdienen?
Dit is niet specifiek gericht aan de TS, maar aan iedereen met vergelijkbare sites en domeinnamen. Al ben je nog zo slim, kan je nog zo goed websites maken. Als je het inzet voor dit soort projecten wordt het nooit wat.
Ga iets doen wat echt leuk is. Ga iets doen met echte potentie. Dit doet toch niemand voor zijn plezier?
-
01-10-2013, 10:44 #28
- Berichten
- 35
- Lid sinds
- 11 Jaar
Re: Claim Samsung vanwege domein
Zowel @Rick als @wiebe,
Het gaat er nu niet om of iemand nou een naam gebruikt van een bedrijf.
Het gaat om wat hij moet doen. Je mening uit je wat mij betreft maar ergens anders! Het gaat erom dat we hem kunnen helpen in het nemen van zijn beslissing en of documenten op waarheid berust zijn. Niet over de discussie dat iemand een merknaam gebruikt of niet.
Zo zijn er duizenden die dat doen!
Marco
-
01-10-2013, 11:10 #29
- Berichten
- 153
- Lid sinds
- 15 Jaar
Re: Claim Samsung vanwege domein
Marco,
Je kan je horizon verbreden in je manier van denken. Dan kan je soms tot andere antwoorden komen.
Je komt niet voor niets in een bepaalde situatie terecht. Ik probeer hem niet alleen nu te helpen, maar ook in de toekomst. Ik probeer iemand op het rechte pad te brengen. Door zijn kwaliteiten en kennis voor iets anders in te zetten.
Lijkt mij vrij duidelijk dat ik hem adviseer om hier vrijwillig afstand van te doen.
Helemaal diep in gaan op documenten, kortzichtig. Waar gaat dit over? Natuurlijk mag dit niet, mijn kat snapt dat zelfs. Zelfs al zou het bedrijf nep zijn, schenk ze de domeinnaam, dan ben je er van af. Hoe eerder je ergens anders mee bezig houd, hoe beter.
Jij stelt voor, om in mail contact met Samsung te treden over bewijsstukken? Om daar je tijd aan te verspillen? Die tijd kan je besteden om artikelen te schrijven voor iets wat wel succesvol kan worden. Dan heb ik het nog niet eens over de onnodig financiële risico's die je neemt op een paar euro te verdienen.
Zo wil je toch niet ondernemen? Bang zijn voor een brief van een advocaat van Samsung? Je wilt toch in de morgen op staan en bedenken hoe je met een potentieel succesvol website/webshop heel Nederland gaat veroveren.
-
01-10-2013, 11:26 #30
- Berichten
- 817
- Lid sinds
- 17 Jaar
Re: Claim Samsung vanwege domein
HELEMAAL eens met Rick alleen het lijkt niet zo het is zo........! Gewoon steeds weer hetzelfde gezeur c.q. liedje onder het domme motto "er zijn er nog duizenden die het doen". En iemand helpen is 1 ding, maar als je er bewust voor kiest om dingen te doen die niet mogen en vervolgens (in algemene zin) TOCH NIET luistert. Sterker nog 1001 non-argumenten verzint waarom een bedrijf geen recht op zijn merk zou hebben en jij wel, tsja.......... Er zijn al tig van dit soort topics geweest van mensen die "de rechtszaak" tegen een TM houder wel even zouden winnen, maar de belofte om de afloop van de zaak dan even op SD te posten is nog nooit 1 iemand nagekomen!
Plaats een
- + Advertentie
- + Onderwerp
Marktplaats
Webmasterforum
- Websites algemeen
- Sitechecks
- Marketing
- Domeinen algemeen
- Waardebepaling
- CMS
- Wordpress
- Joomla
- Magento
- Google algemeen
- SEO
- Analytics
- Adsense
- Adwords
- HTML / XHTML
- CSS
- Programmeren
- PHP
- Javascript
- JQuery
- MySQL
- Ondernemen algemeen
- Belastingen
- Juridisch
- Grafisch ontwerp
- Hosting Algemeen
- Hardware Info
- Offtopic