Trans IP speelt vaak vreemde spelletjes.
Lees dit topic maar eens: https://www.sitedeals.nl/juridisch/19...t-account.html
Ik kreeg de meest vreemde dreigementen en toen ik het rekeningnummer van Trans IP liet blokkeren kreeg ik facturen per post welke ik dus wel degelijk handmatig kon betalen dus wat ze nu bij jou beweren klopt van geen kant. Ik heb het hier notabene naast mij liggen. Bankrekeningnummer voor handmatige betaling etc. :)
De 30 dagen opzegtermijn is ook omstreden. Ik heb een paar maanden geleden bevestigd gekregen dat als je desnoods 1 dag voor tijd een domein op zegt/ weg verhuisd dat Trans IP dit niet zal factureren.
Toen ik een geschil met ze kreeg draaiden ze dit ineens bij en moest het ineens wel. Uiteraard ga ik daar niet mee akkoord want mijn collega's welke ook klant zijn bij Trans IP hoeven niet aan die verplichting te voldoen.
Trans IP weigerde mij op schrift te woord te staan. Ik hechte hier veel waarde aan, ze hebben er serieus 1 maand over gedaan 1 bericht te beantwoorden en gedragen zich zo stug mogelijk. Maar goed ook want ik heb nu aantoonbaar alles op schrift staan. (ik kon het niet opnemen per telefoon).
Trans IP is een prima bedrijf TOT je een geschil met ze krijgt dan stellen ze zich buitenproportioneel "bijna asociaal" op.
In mijn geval:
* het weigeren te communiceren "ik moest gewoon betalen en verder weigerden ze elk commentaar.
* Het blokkeren van mijn account met alle gevolgen (verlenging van ongewenste domeinen maar ook alles wat gewoon betaald was kon ik niet meer bij.
* Ik trok mijn machtiging voor automatische incasso in en gaf aan dat ik hier vanaf wou dit hebben ze geweigerd "dit kon niet" Maar de bank gaf aan dat ze dat niet voor mij mogen bepalen en blokkeerde na advies en mijn akkoord hun rekeningnummer.
* In de aanmaningen per post dreigden ze zelfs ALLES wat betaald en wel was gewoon op te zeggen als ik niet zou gehoorzamen.
Als je wilt heb ik hier het bewijs voor je.. rekeningnummer etc. alles bij elkaar.
Dat Trans IP voor de zoveelste keer weigert normaal mee te werken hoef jij de dupe niet van te worden..
Stel ze gewoon "waarom kan de 1 wel per bank betalen en ik niet ??? Dit is toch erg vreemd niet ?
- Aanmanningskosten TransIP
-
02-05-2012, 18:07 #16
- Berichten
- 630
- Lid sinds
- 16 Jaar
Re: Aanmanningskosten TransIP
-
02-05-2012, 18:12 #17
- Berichten
- 361
- Lid sinds
- 14 Jaar
Re: Aanmanningskosten TransIP
Mail van transIP
Op dit moment kunnen we 2 dingen doen:
1) U betaalt via handmatige overboeking. In dit geval zult u de aanmaningskosten moeten voldoen om de betaling handmatig te kunnen verwerken.
2) U betaalt via uw controlepaneel via de reguliere manier waarna wij de aanmaningskosten zullen crediteren.
-
02-05-2012, 18:15 #18
- Berichten
- 630
- Lid sinds
- 16 Jaar
Re: Aanmanningskosten TransIP
Niet mee akkoord gaan... Ze dienen jou in de gelegenheid te stellen een factuur te voldoen, jij kon het storten maar ze gaven aan dat dit niet mogelijk was per normale storting.
Nu blijkt dus inderdaad dat het wél kan.. Gewoon aangeven dat je dit niet doet, de factuur wel betaald maar de aanmaningkosten betwist, ze hadden dat rekeningnummer ook direct kunnen geven !
-
02-05-2012, 18:16 #19
- Berichten
- 361
- Lid sinds
- 14 Jaar
Re: Aanmanningskosten TransIP
Beste,
Dat heb ik gedaan. Ben benieuwd.
mvg
-
03-05-2012, 04:17 #20
- Berichten
- 985
- Lid sinds
- 17 Jaar
Re: Aanmanningskosten TransIP
https://www.transip.nl/vragen/109-wa...mogelijkheden/
Domeinnamen, virtual hosting, dedicated servers en colocaties kleiner dan 46U worden per automatische incasso betaald. Vul bij het aanmaken van een account op onze site hiervoor uw giro- of bankrekening in. Dit is onderdeel van de algemene voorwaarden. Gelieve te zorgen voor een rekening waarvan wij kunnen incasseren om administratiekosten te voorkomen.
Ik neem aan dat je zelf de AV al hebt gelezen voordat je je aangemeld had? Dan ging je er namelijk ook mee akkoord!
En ik ben het er niet mee eens dat Transip slecht zou zijn aldus jouw woorden; als je zelf al betalingen gaat belemmeren kan je verwachten dat er sancties (automatisch) tegenop treden.Laatst aangepast door J van der Linde : 03-05-2012 om 04:26
-
03-05-2012, 05:13 #21gast19308 Guest
Re: Aanmanningskosten TransIP
Verder over het betaal probleem:
Is er niet hier iemand die de factuur kan betalen en dat jij het bedrag naar hem overmaakt? Iedereen blij :-)
TIP: Neem telefonisch contact op en leg het ze duidelijk uit, gewoon aan de lijn blijven zolang het niet opgelost is.
-
03-05-2012, 06:23 #22
- Berichten
- 985
- Lid sinds
- 17 Jaar
Re: Aanmanningskosten TransIP
Transip is grotendeels geautomatiseerd, dat verklaart waarom je na x aantal keer proberen administratiekosten kunt verwachten. In zijn geval geeft ie zelf al toe meerdere malen automatische incasso's te blokkeren en te storneren, waardoor hij zelf een handvol triggers veroorzaakt en derhalve dat de schuld van Transip is. Ik zou niet uitgaan van het advies dat gegeven wordt, maar contact op te nemen en derhalve te voldoen aan de gestelde voorwaarden die ze stellen in de algemene voorwaarden.
Simpeler kan het niet.
-
03-05-2012, 06:55 #23
- Berichten
- 802
- Lid sinds
- 19 Jaar
Re: Aanmanningskosten TransIP
Jezus wat een onzin kraam jij uit
https://www.transip.nl/vragen/109-wat-zijn-de-betalingsmogelijkheden/
Deze zegt ook zo'n beetje alles waar TS mee kampt: https://www.transip.nl/vragen/136-domeinfacturen-ook-per-overschrijving-betalen/
Ik neem aan dat je zelf de AV al hebt gelezen voordat je je aangemeld had? Dan ging je er namelijk ook mee akkoord!
En ik ben het er niet mee eens dat Transip slecht zou zijn aldus jouw woorden; als je zelf al betalingen gaat belemmeren kan je verwachten dat er sancties (automatisch) tegenop treden.
Dat kan dat wel zo zijn, maar als jij als hostingprovider je eigen klanten blokkeert om iets te betalen dan moet je er wel voor zorgen dat je eigen algemene voorwaarden uit worden gevoerd. Als je alleen kan betalen via automatische incasso, dan moet je er als hostingprovider er ook voor zorgen dat je kan incasseren in het land waar je klanten zitten. Tenzij je tegen de klanten buiten Nederland zegt, dat ze geen klant kunnen worden én dat kan dus wel. Je mag overigens wel geld overmaken bij Transip:
"Als u geen rekening heeft bij een Nederlandse bank moet echter wel vooruit betaald worden, omdat wij niet automatisch kunnen incasseren."
Overschrijven kan dus wel, ondanks dat Transip zegt dat het niet kan.
Wellicht kunnen ze dat eens verklaren aan je...
-
03-05-2012, 08:39 #24
- Berichten
- 985
- Lid sinds
- 17 Jaar
Re: Aanmanningskosten TransIP
Zij accepteren inderdaad overschrijvingen maar daar zitten administratieve manuren aan verbonden, en zoals ik al schreef automatiseerd Transip juist. Het wordt ook een beetje ontmoedigt, ze leggen de werkwijze zelf uit:
Wij zullen de automatische incasso na 14 dagen automatisch opnieuw proberen. Wanneer de factuur te lang niet incasseerbaar is, krijgt u een factuur met extra administratiekosten. Hier staat ons rekeningnummer op. Deze factuur dient u dan per overschrijving te betalen.
Ik heb een aardige set domeinnamen en bestel regelmatig een bulk aantal bij, ik heb nog nooit problemen ondervonden zoals TS of Matthijs dat omschrijft. Zijn fout is het storneren van betalingen, en dan verbaasd zijn over de gang van zaken. TS kan beter een rekening in limburg openen, daar regelmatig een bedrag op storten, en zodoende daar de automatische incasso van Transip laten plaatsvinden.
-
03-05-2012, 09:23 #25
- Berichten
- 802
- Lid sinds
- 19 Jaar
Re: Aanmanningskosten TransIP
Dat is voor Nederlandse klanten die bij Transip.nl zitten.
Topicstarter zat of zit bij Transip.be, wat weer Transip.nl is geworden (ofzoiets zegt topicstarter).
Het is onzin dat het administratieve manuren moet kosten. Op basis van een kenmerk dat je meegeeft aan de betaling, kun je ook de betaling herkennen met je administratiesoftware en tevens automatisch plaatsen bij de juiste klant. Ik neem aan dat Transip dat heeft en zo niet dan lopen ze hopeloos achter als je zo'n groot bedrijf bent. Dat die administratiekosten gerekend worden, dat is natuurlijk hun goed recht.
Hier staat overigens niet dat je als klant buiten Nederland extra administratiekosten moet betalen:
https://www.transip.nl/vragen/36-accepteren-jullie-klanten-buiten-nederland/
Dáár zou moeten staan dat er extra administratiekosten bij komen, als je een betaling per overschrijving wil doen. We kunnen het erop houden dat het onduidelijk staat aangegeven. Voordeel voor de klant, hij hoeft die administratiekosten dan dus niet te betalen.
Echter:
Transip.be geeft verder duidelijk aan dat je kan overschrijven via DirectEbanking:
https://www.transip.be/vragen/109-wat-zijn-de-betalingsmogelijkheden/
Domeinnamen, webhosting en VPS worden betaald met de online betaalmethodes Mister Cash of DirectEbanking. Met Mister Cash en DirectEbankingb kunt u vertrouwd, veilig en gemakkelijk uw online aankoop bij ons afrekenen. U rekent af in uw vertrouwde internet betaalomgeving, op basis van specifieke beveiligingsmethodes van uw eigen bank.
Dát is wat de klant wil. Volgens mij is dit alleen bij nieuwe aankoop? De klant geeft aan dat de betaling niet kan via DirectEbanking want dit werkt niet via de website van Transip. Als betaling alléén kan bij nieuwe aankoop, dan is wel duidelijk waarom betaling via DirectEbanking dus niet kan.
Bij de eerste aanschaf (nieuwe aankoop) heeft de klant waarschijnlijk akkoord gegevens voor automatische incasso van zijn rekening in België. Transip.be geeft aan incasso dan kan:
https://www.transip.be/vragen/126-mo...casso-mislukt/
Wij incasseren automatisch twee keer per maand alle openstaande facturen. Dit gebeurt op de 1e en op de 15e van de maand. Bij een mislukte incasso sturen wij u een automatisch bericht. Hierin staat wat er van u verwacht wordt. Tenzij anders staat vermeld in deze mail, dient u nooit handmatig geld over te maken. Wij proberen het dan automatisch opnieuw. Als de incasso meerdere malen mislukt, zijn wij genoodzaakt administratieve kosten in rekening te brengen.
Ik neem aan dat dit enkele keren is mislukt, maar dat geeft de topicstarter niet aan. Omdat dit enkele keren dan zou zijn mislukt, komen er kosten bij. Administratiekosten voor handmatig overmaken en omdat de incasso's zijn mislukt. Dan zou Transip gelijk hebben.
Dus Topicstarter 'Jef H' zijn die incasso's mislukt en heb je daar bericht over gehad of niet?
-
03-05-2012, 16:44 #26
- Berichten
- 630
- Lid sinds
- 16 Jaar
Re: Aanmanningskosten TransIP
Alles is in mijn geval kwijt gescholden en ze hebben hun excuses aangeboden.. Ik weet dat je er alles aan wilt doen om mij zwart te maken maar goed als je op die manier je frustratie af moet reageren. Iets op de juiste manier interpreteren is nooit je sterkste kant geweest :)
als ik zeg "niet betalen omdat ze je in de gelegenheid moeten stellen normaal te betalen" dan is daar niets vreemd aan.. en als ze eerst melden dat dit niet kan en vervolgens wél degelijk met een rekeningnummer aan komen zetten wie kraamt er dan onzin uit ;)
Citaat:
Origineel gepost door MatthijsvA
Niet mee akkoord gaan... Ze dienen jou in de gelegenheid te stellen een factuur te voldoen, jij kon het storten maar ze gaven aan dat dit niet mogelijk was per normale storting.
!
Jezus wat een onzin kraam jij uit
Transip is grotendeels geautomatiseerd, dat verklaart waarom je na x aantal keer proberen administratiekosten kunt verwachten. In zijn geval geeft ie zelf al toe meerdere malen automatische incasso's te blokkeren en te storneren, waardoor hij zelf een handvol triggers veroorzaakt en derhalve dat de schuld van Transip is. Ik zou niet uitgaan van het advies dat gegeven wordt, maar contact op te nemen en derhalve te voldoen aan de gestelde voorwaarden die ze stellen in de algemene voorwaarden.
Simpeler kan het niet.Laatst aangepast door MatthijsvA : 03-05-2012 om 16:51
-
03-05-2012, 17:15 #27
- Berichten
- 77
- Lid sinds
- 18 Jaar
Re: Aanmanningskosten TransIP
Laatst was een domein van mij (TransIP) onwetend voor een jaar verlengd, maar na een ticket te hebben geopend heb ik gewoon het volledige bedrag gecrediteerd gekregen dat automatisch was afgeschreven (nadat ik de domeindienst had opgezegd en bevestigd). Ze gaan dan uit van een opzegtermijn van 1 maand NA verlenging, zodat je alsnog binnen die maand je geld terug kan krijgen en het domein alsnog kan opzeggen.
-
03-05-2012, 17:48 #28
- Berichten
- 361
- Lid sinds
- 14 Jaar
Re: Aanmanningskosten TransIP
Beste,
Bij mij dan toch niet blijkbaar
Laatst was een domein van mij (TransIP) onwetend voor een jaar verlengd, maar na een ticket te hebben geopend heb ik gewoon het volledige bedrag gecrediteerd gekregen dat automatisch was afgeschreven (nadat ik de domeindienst had opgezegd en bevestigd). Ze gaan dan uit van een opzegtermijn van 1 maand NA verlenging, zodat je alsnog binnen die maand je geld terug kan krijgen en het domein alsnog kan opzeggen.
-
03-05-2012, 18:21 #29
- Berichten
- 985
- Lid sinds
- 17 Jaar
Re: Aanmanningskosten TransIP
Oh nee hoor , wees gerust.. Het ging me enkel om je gegeven advies richting TS toe:
Niet mee akkoord gaan... Ze dienen jou in de gelegenheid te stellen een factuur te voldoen, jij kon het storten maar ze gaven aan dat dit niet mogelijk was per normale storting.
Nu blijkt dus inderdaad dat het wél kan.. Gewoon aangeven dat je dit niet doet, de factuur wel betaald maar de aanmaningkosten betwist, ze hadden dat rekeningnummer ook direct kunnen geven !
-
03-05-2012, 20:25 #30
- Berichten
- 802
- Lid sinds
- 19 Jaar
Re: Aanmanningskosten TransIP
Jef H, graag je reactie op mijn post van 10.23 uur.
Plaats een
- + Advertentie
- + Onderwerp
Marktplaats
Webmasterforum
- Websites algemeen
- Sitechecks
- Marketing
- Domeinen algemeen
- Waardebepaling
- CMS
- Wordpress
- Joomla
- Magento
- Google algemeen
- SEO
- Analytics
- Adsense
- Adwords
- HTML / XHTML
- CSS
- Programmeren
- PHP
- Javascript
- JQuery
- MySQL
- Ondernemen algemeen
- Belastingen
- Juridisch
- Grafisch ontwerp
- Hosting Algemeen
- Hardware Info
- Offtopic