Dreigement is zo geplaatst, maar het daadwerkelijk doen is een ander verhaal. Denk dat hij ook niet snel een advocaat gaat vinden die dit uberhaupt wil gaan doen, en dan nog sta jij in je recht. Dus gewoon, zoals al aangeraden werd, aanbieden het contract stop te zetten (wat al heel coulant is, aangezien je dat niet hoeft te doen), en geen tijd meer in stoppen. Pas als je daadwerkelijk een aangetekende brief van een erkende advocaat of jurist op de deurmat vindt hoef je je zorgen te maken, en dan kun je het altijd nog terugstorten, jij hoeft de kosten van die advocaat toch niet direct, zonder ingebrekestelling, te betalen.
- Klant wil geld terug
-
15-11-2011, 19:21 #16
- Berichten
- 349
- Lid sinds
- 15 Jaar
Re: Klant wil geld terug
-
15-11-2011, 19:39 #17
- Berichten
- 160
- Lid sinds
- 16 Jaar
Re: Klant wil geld terug
Oke, bedankt, ik zal ook deze adviezen meenemen!
-
15-11-2011, 20:04 #18
- Berichten
- 291
- Lid sinds
- 17 Jaar
Re: Klant wil geld terug
Dreigen met advoca(a)t(en)? Voor 25 euro? En dat geleufde gij! (doet me denken aan die man over die maan)
-
15-11-2011, 20:13 #19
- Berichten
- 160
- Lid sinds
- 16 Jaar
Re: Klant wil geld terug
Naja, tegenwoordig weet je nooit wat mensen doen voor zo'n bedrag..
-
15-11-2011, 20:34 #20
- Berichten
- 599
- Lid sinds
- 16 Jaar
Re: Klant wil geld terug
Klant heeft weinig om op te staan, de dienst is immers gebruikt, "uitgepakt", ook al zijn dit maar enkele cpu cycles of een paar kb's aan data. Sowieso kun je mensen die om kleine bedragen met "advocaten", "juridische stappen" of andere termen uit die hoek beginnen te gooien meestal al een tandje minder serieus nemen :-).
Zelf gewoon netjes blijven, mocht er toch nog wat anders aan de hand zijn en de klant eventueel toch stappen neemt sta je denk toch een stapje minder sterk als je zelf met krachttermen bent gaan gooien.
Let wel even op je voorwaarden, er wordt onderscheid gemaakt tussen regelend en dwingend recht, ik denk dat de 14 dagen bedenktijd voor consumenten onder dwingend valt, dus in dat geval heeft het geen zin om in je voorwaarden op te nemen dat iedereen per definitie geen recht heeft op restitutie na 7 dagen. En zorg gewoon dat je aansprakelijkheidsverzekering en eventueel rechtsbijstandverzekering in orde is natuurlijk.
-
15-11-2011, 20:36 #21
- Berichten
- 1.250
- Lid sinds
- 16 Jaar
-
15-11-2011, 20:44 #22
- Berichten
- 291
- Lid sinds
- 17 Jaar
Re: Klant wil geld terug
@WesleyH ik doelde meer op de moeite die dat kost.. en voor het principe doe je het niet lijkt mij.
-
18-11-2011, 23:53 #23
- Berichten
- 491
- Lid sinds
- 17 Jaar
Re: Klant wil geld terug
Mitchel hoe is het afgelopen? Met rechtsbijstandsverzekering zou de verzekering nog eerder die 25 euro uitkeren dan er een advocaat op te zetten. zelfs met een conflict over een bedrag van 1000 euro wouden ze nog geen advocaat er op zetten...
-
21-11-2011, 09:34 #24
- Berichten
- 8
- Lid sinds
- 13 Jaar
Re: Klant wil geld terug
Ik weet de regels niet, ga eens na bij een juridisch loket of het legaal is om hem niet terug te betalen. Ik zou hem wel terug betalen, de diensten stopzeggen / terugvragen en gewoon een goede verstandhouding met de klant houden. Zo zal hij je misschien nog ergens aanbevelen of zelf terugkomen. Daar moet je ook bij nadenken ..
-
21-11-2011, 10:13 #25gast15297 Guest
Re: Klant wil geld terug
Ricardo heeft gelijk, de wet gaat uit van een redelijk termijn ( = 14dgn ). Je moet uitkijken dat jouw AV als onredelijk bezwarend wordt geacht. Bij twijfel, bedrag storneren en vriendelijk blijven. En ga gewoon lekker verder met zaken doen.
-
31-01-2012, 21:53 #26
- Berichten
- 572
- Lid sinds
- 18 Jaar
Re: Klant wil geld terug
Nogmaals, geld teruggeven en concentreren op de volgende klant:) Waarom? Een topic als deze kost veel tijd, voor.... 25 euro? Nutteloos en onproductief!
-
31-01-2012, 22:12 #27
- Berichten
- 1.735
- Lid sinds
- 17 Jaar
Re: Klant wil geld terug
40% teruggeven van de 25e, die 50% is voor het gebruik en 10% administratiekosten. En de klant op de blacklist plaatsen.
-
31-01-2012, 22:12 #28
- Berichten
- 160
- Lid sinds
- 16 Jaar
Re: Klant wil geld terug
Ik was dit topic al helemaal vergeten.
Op gegeven moment heeft de klant er mee ingestemd, ik wil iedereen toch bedanken voor zijn bijdrage :)
-
31-01-2012, 23:23 #29
- Berichten
- 627
- Lid sinds
- 14 Jaar
Re: Klant wil geld terug
O my God ... en dan gaat het om maar 25euro
-
01-02-2012, 00:16 #30
- Berichten
- 1.990
- Lid sinds
- 15 Jaar
Re: Klant wil geld terug
Ik vraag mij af, waarom de klant niet tevreden was met een VPS?? kon hij er niet mee overweg ofzo?
Plaats een
- + Advertentie
- + Onderwerp
Marktplaats
Webmasterforum
- Websites algemeen
- Sitechecks
- Marketing
- Domeinen algemeen
- Waardebepaling
- CMS
- Wordpress
- Joomla
- Magento
- Google algemeen
- SEO
- Analytics
- Adsense
- Adwords
- HTML / XHTML
- CSS
- Programmeren
- PHP
- Javascript
- JQuery
- MySQL
- Ondernemen algemeen
- Belastingen
- Juridisch
- Grafisch ontwerp
- Hosting Algemeen
- Hardware Info
- Offtopic