Ik zie hier iedereen roepen dat het 30 dagen is, maar dan heb ik graag een link naar een wet.
TS geeft aan dat op de factuur 14 dagen staat. De betaaltermijn staat daarnaast overal, waarmee de klant akkoord is gegaan. De 30 dagen-termijn is alleen als er geen overeenkomst is met betrekking tot het aantal dagen, maar die overeenkomst is er. Indien er geen betalingstermijn is overeengekomen, geldt een standaard betalingstermijn van 30 dagen.
- Klant wil aanmaning niet betalen
-
09-04-2011, 17:00 #16
- Berichten
- 802
- Lid sinds
- 19 Jaar
Re: Klant wil aanmaning niet betalen
-
09-04-2011, 17:27 #17
- Berichten
- 324
- Lid sinds
- 15 Jaar
Re: Klant wil aanmaning niet betalen
@ Michael,
Volgens mij heb je gelijk, ik heb even één en ander nagezocht.
Ik was werkelijk in de veronderstelling dat de wet altijd boven algemene voorwaarden staat, dat blijkt in dit geval dan toch niet zo te zijn. De wet gaat dus alleen op als er geen afspraken zijn gemaakt omtrent betaling.
http://wetten.overheid.nl/BWBR000528...tum_09-04-2011
-
09-04-2011, 18:22 #18
- Berichten
- 802
- Lid sinds
- 19 Jaar
Re: Klant wil aanmaning niet betalen
En volgens mij is het ook niet verplicht om een herinnering te sturen of een aanmaning, maar kan er meteen een incassobureau worden gestuurd of een dagvaarding. Natuurlijk is dat niet netjes, maar het mag volgens mij wel.
-
09-04-2011, 20:04 #19
- Berichten
- 571
- Lid sinds
- 15 Jaar
Re: Klant wil aanmaning niet betalen
Laat hem zelf een voorstel doen. Ga voor de betaling. Niet voor het conflict.
-
09-04-2011, 20:08 #20
- Berichten
- 651
- Lid sinds
- 17 Jaar
Re: Klant wil aanmaning niet betalen
Ik wil er nu nog niet een incassobureau bijhalen. Dat vind ik wat voorbarig. Ik ben in ieder geval blij dat het correct is om dit betalingstermijn aan te hanteren. En dat ik in mijn gelijk zou staan.
We hebben meerdere malen contact gezocht met deze persoon, maar hij heeft pas na de aanmaning wat van zich laten horen. En dan met de mededeling dat hij dit niet netjes vond. In mijn ogen is het echter ook niet netjes om ons de "schuld" te geven dat wij hun niet goed geïnformeerd hebben omtrent de betaling terwijl dit overal vermeld stond.
Ben blij dat we in ons recht staan en ik laat de persoon zijn aanmaning gewoon extra betalen. Indien dat niet gebeurt zullen verdere stappen worden ondernomen.
-
09-04-2011, 20:10 #21
- Berichten
- 603
- Lid sinds
- 17 Jaar
Re: Klant wil aanmaning niet betalen
Als ik jou was, dan zou ik met niet druk maken over die 15 euro. Dit soort ruzies kosten te veel tijd en zijn die 15 euro niet waard. Zorg dat hij de factuur gewoon betaald en als dat niet gebeurd laat het dan over aan een incassobureau, maar ik zou me niet druk maken over die 15 euro.
-
09-04-2011, 20:14 #22
- Berichten
- 651
- Lid sinds
- 17 Jaar
Re: Klant wil aanmaning niet betalen
Het gaat mij niet zo zeer om het bedrag, want dat stelt natuurlijk niets voor. Maar mijn klant dient zich wel aan ons betalingstermijn te houden en wanneer hij telkens niet betaald dan te zeggen dat wij het allemaal niet netjes afhandelen.
Er wordt van ons dus gezegd dat wij alles niet netjes doen en dat het helemaal onterecht is dat wij dit van onze klant eisen. Dit terwijl we alles netjes via protocol doen en niet eens buitengewoon streng zijn ofzo.
-
09-04-2011, 20:18 #23
- Berichten
- 349
- Lid sinds
- 15 Jaar
Re: Klant wil aanmaning niet betalen
Tja, dit is inderdaad meer een principiële kwestie. Maar je loopt wel de kans dat je je klant kwijtraakt als je er een te groot conflict van gaat maken. Dus ik zou even afwegen of het principe de klant waard is, als je begrijpt wat ik bedoel. Laat hem anders zelf een voorstel doen om dit zo snel mogelijk op te lossen. Het gaat natuurlijk niet om die €15,- dat is meer een symbolisch bedrag. Echter blijft het feit dat hij al lang had kunnen betalen en nu gewoon moedwillig een conflict zoekt wat er niet hoeft te zijn.
-
09-04-2011, 20:21 #24
- Berichten
- 651
- Lid sinds
- 17 Jaar
Re: Klant wil aanmaning niet betalen
Inderdaad, helemaal mee eens. Ik heb nu zoiets van betaal maar en voor de rest hoef ik er niets meer mee te maken hebben. Dit eerste contact was nou niet bepaald lekker te noemen. Dan geef ik mijn aandacht liever aan klanten die wel dingen op tijd aangeven en normaal afhandelen.
Plaats een
- + Advertentie
- + Onderwerp
Marktplaats
Webmasterforum
- Websites algemeen
- Sitechecks
- Marketing
- Domeinen algemeen
- Waardebepaling
- CMS
- Wordpress
- Joomla
- Magento
- Google algemeen
- SEO
- Analytics
- Adsense
- Adwords
- HTML / XHTML
- CSS
- Programmeren
- PHP
- Javascript
- JQuery
- MySQL
- Ondernemen algemeen
- Belastingen
- Juridisch
- Grafisch ontwerp
- Hosting Algemeen
- Hardware Info
- Offtopic