Ik heb bijna een jaar geleden een dongel van KPN aangeschaft met een Snel internet onbeperkt abonnement. Onlangs heb ik het abonnement met nog één jaar verlengd. Tot mijn grote verbazing krijg ik vandaag een rekening van maar liefst 750 euro op de deurmat, ondanks dat ik een 'onbeperkt' abonnement heb. Ik heb gelijk contact opgenomen met de klantenservice en de meneer die ik aan de lijn kreeg vertelde mij dat er geen onbeperkte abonnementen meer bestaan, terwijl ik wel een onbeperkt abonnement heb afgesloten.
Ik ga deze rekening absoluut niet betalen. Heeft iemand misschien tips wat ik het beste zou kunnen doen?
- KPN Dongel
-
17-07-2010, 14:16 #1
- Berichten
- 169
- Lid sinds
- 16 Jaar
KPN Dongel
-
In de schijnwerper
-
17-07-2010, 14:17 #2
- Berichten
- 524
- Lid sinds
- 19 Jaar
Als dat in je contract staat dan heb je niks te vrezen.
En ook de 'kleine lettertjes' doornemen
-
17-07-2010, 14:20 #3
- Berichten
- 1.137
- Lid sinds
- 15 Jaar
Neem alles -dus zoals hierboven wordt gezegt- even door. Als je dat hebt afgesloten voordat dit ''verwijderd'' werd en je het verlengt hebt, dan moeten zij dit aan jou melden.
Als er gewoon staat dat er onbeperkt is, zal ik inderdaad de rekening ook niet betalen, want je zit dan vast aan één vast bedrag.
-
17-07-2010, 14:20 #4
- Berichten
- 261
- Lid sinds
- 15 Jaar
Ik heb bijna een jaar geleden een dongel van KPN aangeschaft met een Snel internet onbeperkt abonnement. Onlangs heb ik het abonnement met nog één jaar verlengd. Tot mijn grote verbazing krijg ik vandaag een rekening van maar liefst 750 euro op de deurmat, ondanks dat ik een 'onbeperkt' abonnement heb. Ik heb gelijk contact opgenomen met de klantenservice en de meneer die ik aan de lijn kreeg vertelde mij dat er geen onbeperkte abonnementen meer bestaan, terwijl ik wel een onbeperkt abonnement heb afgesloten.
Ik ga deze rekening absoluut niet betalen. Heeft iemand misschien tips wat ik het beste zou kunnen doen?
-
17-07-2010, 14:26 #5
- Berichten
- 1.041
- Lid sinds
- 17 Jaar
Het dataverkeer op betreffende dongles welke als onbeperkt aangegeven worden zijn op een shared basis. Je mag niet meer dan 10x het gemiddelde dataverkeer van alle klanten overschrijden. Er zijn enkele andere wegen hoe dit verkocht is maar KPN heeft dit o.a. onder deze voorwaarden verkocht.
Neem je eigen contract even door, het zal hier ongetwijfeld in staan. Bekijk ook de order details en pakket specificaties.
-
17-07-2010, 14:34 #6
- Berichten
- 1.530
- Lid sinds
- 16 Jaar
Onbeperkt heeft toch nooit bestaan? Onbeperkt is volgens mij gewoon een vieze verkoop truc. Er zijn altijd grenzen.. echter zijn deze 'nooit' te halen door iemand. Even goed in je contract kijken moet een hoop ophelderen.
-
17-07-2010, 14:40 #7
- Berichten
- 169
- Lid sinds
- 16 Jaar
Het dataverkeer op betreffende dongles welke als onbeperkt aangegeven worden zijn op een shared basis. Je mag niet meer dan 10x het gemiddelde dataverkeer van alle klanten overschrijden. Er zijn enkele andere wegen hoe dit verkocht is maar KPN heeft dit o.a. onder deze voorwaarden verkocht.
Neem je eigen contract even door, het zal hier ongetwijfeld in staan. Bekijk ook de order details en pakket specificaties.
-
17-07-2010, 14:44 #8
- Berichten
- 289
- Lid sinds
- 16 Jaar
Idd, onbeperkt bestaat niet. Net zoals vele hosting partijen die 'onbeperkt' dataverkeer aanbieden, hosting partijen die daar al mee lopen te adverteren laat ik al meteen links liggen.
Heb zelf ooit eens een server in amsterdam gehad, met onbeperkt dataverkeer. En ineens kreeg ik een brief binnen dat ik hun meer dan € 7.000,- verschuldig was omdat ik over het datalimit zat.
Helaas voor deze jongens heb ik dit aangevochten en is mij die € 7.000 euro kwijtgescholden omdat het verkocht werd als 'onbeperkt dataverkeer' ook in mail wisselingen kwam dit voor, nooit is er iets gezegt over een FUP of een datalimit die blijkbaar op 80GB p/m stond.
Denk dat deze jongentjes nu nog steeds aan het betalen zijn :) Eigenschuld dikkebult.
-
17-07-2010, 17:49 #9
- Berichten
- 2.862
- Lid sinds
- 17 Jaar
Daarom hebt ik https://www.simyo.nl/selfcare/servle...ngel?uid=50427
-
17-07-2010, 17:51 #10
- Berichten
- 169
- Lid sinds
- 16 Jaar
-
17-07-2010, 17:51 #11
- Berichten
- 1.990
- Lid sinds
- 15 Jaar
een affiliate link dus....:-/
-
17-07-2010, 17:55 #12
- Berichten
- 604
- Lid sinds
- 16 Jaar
Daarom hebt ik https://www.simyo.nl/selfcare/servle...ngel?uid=50427
@TS. Ik zou er zeker achteraan gaan! Ook al staat er in hun voorwaarden dat het eigenlijk niet ongelimiteerd is, moeten ze dat maar duidelijker vermelden. Telecom aanbieders kunnen behoorlijk oplichten, de wet doet er niks aan.
-
17-07-2010, 17:55 #13
- Berichten
- 2.862
- Lid sinds
- 17 Jaar
Ik zit zelf met een aantal abonnementen bij Vodafone.
Nu heb ik 2 verschillende data-abonnementen omdat Vodafone met verschillende zones werkt. Onlangs had ik dus vergeten mijn simkaarten te wisselen nadat ik in Oost-Europa geweest was en zat dus anderhalve maand op een erg dure simkaart te werken (dit kwam uit toen ik de factuur ontving). Dit leverde een forse (xxxx) rekening op.
Na een telefoontje met Vodafone werd afgesproken dat ik een brief zou schrijven en tot de uitkomst hiervan werd de factuur niet geincasseerd. Na een week kreeg ik een telefoontje dat alle extra verbruik buitenbundel kwijtgescholden werd. Tevens betekende dit dat ik nog 1gig kado kreeg omdat ik in theorie mijn bundel van de 'goedkope' sim niet gebruikt had en deze dus meegaat naar de volgende maand.
Vervolgens kreeg ik 2 creditfacturen en moest ik alleen even het verschil te betalen, wat dus maar een fractie was van de originele factuur.
Kortom, zelfs ondanks dat het mijn eigen fout was zijn ze bij Vodafone dus zeer coulant naar hun trouwe zakelijke klanten. Buiten dat hebben ze ook een prima telefonische helpdesk.
-
17-07-2010, 18:39 #14
- Berichten
- 1.041
- Lid sinds
- 17 Jaar
Ik zit zelf met een aantal abonnementen bij Vodafone.
Nu heb ik 2 verschillende data-abonnementen omdat Vodafone met verschillende zones werkt. Onlangs had ik dus vergeten mijn simkaarten te wisselen nadat ik in Oost-Europa geweest was en zat dus anderhalve maand op een erg dure simkaart te werken (dit kwam uit toen ik de factuur ontving). Dit leverde een forse (xxxx) rekening op.
Na een telefoontje met Vodafone werd afgesproken dat ik een brief zou schrijven en tot de uitkomst hiervan werd de factuur niet geincasseerd. Na een week kreeg ik een telefoontje dat alle extra verbruik buitenbundel kwijtgescholden werd. Tevens betekende dit dat ik nog 1gig kado kreeg omdat ik in theorie mijn bundel van de 'goedkope' sim niet gebruikt had en deze dus meegaat naar de volgende maand.
Vervolgens kreeg ik 2 creditfacturen en moest ik alleen even het verschil te betalen, wat dus maar een fractie was van de originele factuur.
Kortom, zelfs ondanks dat het mijn eigen fout was zijn ze bij Vodafone dus zeer coulant naar hun trouwe zakelijke klanten. Buiten dat hebben ze ook een prima telefonische helpdesk.
-
17-07-2010, 19:01 #15
- Berichten
- 360
- Lid sinds
- 14 Jaar
http://www.kpn.com/zakelijk/zakelijk...-bestellen.htm
Er zijn twee soorten, waarschijnelijk had TS voor de eerste gekozen...
Plaats een
- + Advertentie
- + Onderwerp
Marktplaats
Webmasterforum
- Websites algemeen
- Sitechecks
- Marketing
- Domeinen algemeen
- Waardebepaling
- CMS
- Wordpress
- Joomla
- Magento
- Google algemeen
- SEO
- Analytics
- Adsense
- Adwords
- HTML / XHTML
- CSS
- Programmeren
- PHP
- Javascript
- JQuery
- MySQL
- Ondernemen algemeen
- Belastingen
- Juridisch
- Grafisch ontwerp
- Hosting Algemeen
- Hardware Info
- Offtopic