Ik gok dat meerdere klanten hier last van kunnen hebben.Ze zijn begonnen met clusteren en het lijkt er op dat er per server een andere configuratie bij jou domein staat.
De cadeautjes die je krijgt van mijndomein per 1 januari 2009:Mijndomein deed de volgende investeringen in 2008:
- Per 1 januari is jouw harde schijfruimte verdubbeld van 500Mb naar 1Gb. Cadeautje van €29,- per jaar;
- En ieder jaar dat jij een totaalpakket houdt bij mijndomein krijg je daar nog eens 1Gb ruimte bij. Dit is al in werking getreden, met terugwerkende kracht.
- Opwaarderen (upgraden) met 500Mb is nu opwaarderen met 1Gb voor €29,- per jaar. Ook dat bespaart je €29,- per jaar.
- Je kunt nu opwaarderen naar een totaalpakket voor 50% korting in het eerste jaar. Met dus 1Gb schijfruimte en een besparing van tot €10,-. Deze aanbieding is geldig tot en met 31 januari 2009.
Mijndomein gaat verder met investeren in 2009:
- Het afgelopen jaar hebben wij zwaar geïnvesteerd in storage. Zeg maar de harddisks waar jouw website op staat. Vanaf december 2008 werken we met de hoogste kwaliteit: NetApp. Dit leverde een snelheidswinst van een factor 10 op de schijftoegang van de websites.
- Een project 'verbetering support' is gestart. Zodat jij echt antwoord krijgt binnen 1 werkdag, en zodat dit antwoord ook echt jouw probleem oplost.
- Project 'website pakket' is doorgezet. Begin van dit jaar hoor je daar meer over van ons.
- In november is een tweede hosting locatie geopend. Alle bestanden van alle websites staan op beide locaties, dus brandt er eentje af, dan houden we jouw website gewoon in de lucht.
- We gaan door met het verbeteren van de kwaliteit van onze support afdeling
- We gaan verdubbelen in server capaciteit: minder websites op één machine betekent een snellere website voor jou.
- We gaan dit jaar de servers clusteren. Als jouw website op meerdere machines staat is het niet zo erg als er eentje uitvalt. Andere servers in het cluster nemen het over zodat jouw bezoekers niks merken.
- We gaan de backups langer opslaan. Zodat jij zelf een versie van jouw website kunt terughalen van onze backups, tot een jaar terug.
- De twee hosting locaties worden verbonden met een glasvezel ring. Wanneer de verbinding over één route uitvalt, zorgt de andere route ervoor dat alles toch blijft werken.
- Bron: nieuws mijndomein.nl
- MijnDomein sluit mijn website af!
-
16-01-2009, 07:05 #16
- Berichten
- 1.670
- Lid sinds
- 16 Jaar
Laatst aangepast door D. Koop : 16-01-2009 om 13:08
-
16-01-2009, 08:06 #17
- Berichten
- 327
- Lid sinds
- 16 Jaar
Ik loop ook al jaren bij mijndomein, echter nooit problemen mee gehad. Op de site van mijndomein is te zien dat er een storing was op 13-01-08, wellicht heeft het hier mee te maken.
13-01-2009 08:00 13-01-2009 10:00 Storing na onderhoud.
Na onderhoud op de servers zijn de machines nummer 8, 11 en 13 niet helemaal goed opgestart, waardoor de mappen met gebruikersgegevens niet beschikbaar zijn. Hierdoor zijun een aantal klant websites uit de lucht.
De machines worden zo snel mogelijk weer opnieuw gestart, zodat de websites weer draaien.
-
16-01-2009, 08:29 #18gast11921 Guest
Nee toen was mijn site ook al enkele uren uit de lucht door een storing... Ik ga vandaag even met ze bellen, en als we er niet uit komen ga ik gebruik maken van een van de vele hostaanbieders die me afgelopen uren heeft benaderd via PM.
Ik zal nog even toelichten waarom ik geen duurdere host heb opgezocht: dit was in mijn opzicht nog niet nodig aangezien ik alleen maar een website wilde hebben waar mensen mijn diensten op konden bekijken, ik wist niet dat dit bij MijnDomein al zo'n groot probleem is... In elk geval bedankt voor alle reacties.
Aanvullend bericht:
Heb bericht ingesproken op de voicemail van MijnDomein, nog geen 5 minuten later kon ik weer bij mijn webmail en is de site weer online. Al met al een slechte ervaring, hoop dat ik snel over kan stappen op een ander.Laatst aangepast door gast11921 : 16-01-2009 om 09:12 Reden: Automatisch samengevoegd.
-
16-01-2009, 14:10 #19
- Berichten
- 161
- Lid sinds
- 18 Jaar
Met alle respect, maar zoek zelf een grote stabiele webhoster. Niet een hoster die jou contacteert via een Prive Bericht. Deze hosters zijn kennelijk hard op zoek naar klanten en hebben zich blijkbaar nog niet voldoende verzekerd van een zekere klantenstroom.
Maar goed, dat is mijn mening. :)
-
16-01-2009, 14:16 #20
- Berichten
- 707
- Lid sinds
- 16 Jaar
Luuc, meneer zit nu bij een grote hosting aanbieder die geen privé berichten op SiteDeals verstuurd en over dergelijke aanbieders hoor je heel wat meer negatieve verhalen dan over de aanbieders die wel aan persoonlijke benadering doen... Natuurlijk is het zo dat hoe groter een aanbieder is hoe meer mensen er zijn die er iets negatiefs over kunnen zeggen, echter hoor je zeer vaak verhalen van mensen die dat euro'tje per maand extra graag investeren in goede kwaliteit, support en persoonlijke benadering.
-
16-01-2009, 14:22 #21
- Berichten
- 349
- Lid sinds
- 17 Jaar
Origineel gepost door Luuc R.
Met alle respect, maar zoek zelf een grote stabiele webhoster. Niet een hoster die jou contacteert via een Prive Bericht. Deze hosters zijn kennelijk hard op zoek naar klanten en hebben zich blijkbaar nog niet voldoende verzekerd van een zekere klantenstroom.
Het gaat ons niet om de centen of die ene klant meer, het gaat ons erom dat wij een kwaliteitsaanbieder zijn en steeds weer verrast worden door de behandeling en service van enkele collega-aanbieders. Klanten komen soms echt bij ons binnen met de meest absurde wildwestverhalen.Laatst aangepast door jhaagmans : 16-01-2009 om 14:29
-
16-01-2009, 14:32 #22
- Berichten
- 707
- Lid sinds
- 16 Jaar
Daar ben ik het volledig mee eens jhaagmans. Die wildwestverhalen heb ik zelf helaas mee moeten maken en die hebben mij ertoe gezet mij eens in de wereld van de webhosting te verdiepen met als gevolg dat ik nu zelf webhosting aanbied en precies weet hoe ik zaken niét aan moet pakken...
Ons klantenbestand is echt niet zo groot hoor, en ondanks dat we zeker niet duur genoemd kunnen worden behoren we ook niet tot de goedkopere aanbieders. Dit komt vooral omdat onze eigen kosten hoger liggen dan bij de grotere aanbieders en wij, gelukkig net als vele andere eerlijke aanbieders, ons niet wagen aan praktijken als overselling en dan maar hopen dat niemand zijn volledige pakket gebruikt. Het is een keuze die je als bedrijf zelf maakt: kies je voor het extreem goedkoop aanbieden of neem je de tijd voor je klant, je bedrijf en jezelf...
Overigens heb ik Sven een soortgelijk voorstel gedaan ;-)
-
16-01-2009, 14:35 #23
- Berichten
- 660
- Lid sinds
- 19 Jaar
Origineel gepost door gast11921
ga ik gebruik maken van een van de vele hostaanbieders die me afgelopen uren heeft benaderd via PM.
No offense, maar zo hoog van de toren blazen, en dan met de eerste PM-spammer in zee gaan...... Je zet jezelf aardig voor ***.
Zoek een degelijke, fatsoenlijke partij, die al wat langer dan 1 schoolvakantie bestaat. Voor service en support betaal je ook, dus indien je weg denkt te kunnen komen met een appel en een ei: think again.
-
16-01-2009, 14:40 #24
- Berichten
- 2.299
- Lid sinds
- 16 Jaar
Dus...ik ben een pm-spammer?
Ik wou slechts helpen.
Host sinds 2000 en ben zeer betrouwbaar (vind ik zelf)
-
16-01-2009, 14:44 #25
- Berichten
- 660
- Lid sinds
- 19 Jaar
Origineel gepost door DaMedia
Dus...ik ben een pm-spammer?
Origineel gepost door DaMedia
Ik wou slechts helpen.
-
16-01-2009, 15:06 #26
- Berichten
- 161
- Lid sinds
- 18 Jaar
Origineel gepost door Ron Warris
En over 2 maanden zien we je dan wel weer terug met eenzelfde klaagverhaal?
No offense, maar zo hoog van de toren blazen, en dan met de eerste PM-spammer in zee gaan...... Je zet jezelf aardig voor ***.
Zoek een degelijke, fatsoenlijke partij, die al wat langer dan 1 schoolvakantie bestaat. Voor service en support betaal je ook, dus indien je weg denkt te kunnen komen met een appel en een ei: think again.
Je hoeft je niet gelijk aangesproken te voelen maar ik loop lang genoeg mee om redelijk advies te kunnen geven. Een redelijk aantal hosters waren zelfs klant bij me dus een redelijke kijk heb ik er inmiddels wel op. Overal zijn uitzonderingen maar voor een groot gedeelte geldt mijn advies nog steeds in mijn opinie.
Voor zakelijke hosting ga je gewoon naar een grote (en dus ook duurdere partij.. lijkt mij duidelijk) en sluit je desnoods een SLA af. Anders moet je niet klagen, zéker niet als het mailaccount zo belangrijk is :)Laatst aangepast door Luuc R. : 16-01-2009 om 15:12
-
16-01-2009, 15:09 #27
- Berichten
- 707
- Lid sinds
- 16 Jaar
Ach ja, je zal 't altijd houden... De kleine hosters schoppen tegen de grote en de grote tegen de kleine... Het heeft ongetwijfeld allemaal zijn voor een nadelen ;-)
Zelf ben ik een kleine hoster die zich niet negatief uit zal laten over bedrijven op basis van grootte, maar enkel tegen een klein aantal snotneuzen die zich zonder enige kennis van zaken webhoster noemen maar zich enkel bezig houden met zakkenvullende oplichtingspraktijken. Zal voor de verandering maar eens geen namen noemen hier :-)
-
16-01-2009, 15:14 #28
- Berichten
- 161
- Lid sinds
- 18 Jaar
Origineel gepost door Wytze van der Veen
Ach ja, je zal 't altijd houden... De kleine hosters schoppen tegen de grote en de grote tegen de kleine... Het heeft ongetwijfeld allemaal zijn voor een nadelen ;-)
Zelf ben ik een kleine hoster die zich niet negatief uit zal laten over bedrijven op basis van grootte, maar enkel tegen een klein aantal snotneuzen die zich zonder enige kennis van zaken webhoster noemen maar zich enkel bezig houden met zakkenvullende oplichtingspraktijken. Zal voor de verandering maar eens geen namen noemen hier :-)
Je zult best een goed bedrijf hebben, twijfel ik niet aan. Maar échte zekerheid kun je nog niet bieden als kleiner bedrijf (ik doel nu niet op jou persoonlijk overigens). Daar gaat het mij om.
Klein voorbeeldje (was een klant van me):
Mede-eigenaar van een V.O.F. is ziek. Zijn compagnon heeft het nu extreem druk en er gaan opeens een aantal servers kapot. Geen probleem want zij als 'duurdere hoster' hebben een SLA afgesloten bij verschillende leveranciers en lossen het probleem snel op. Echter gaan er op dat moment meerdere dingen mis en loopt het allemaal in de soep. Resultaat: dagenlange storing, geen supportmedewerkers beschikbaar, grote uitgave aan freelancers en verloop van het klantenbestand. Klanten konden dagenlang niet bij hun e-mail/website en lopen inkomsten mis.Laatst aangepast door Luuc R. : 16-01-2009 om 15:34
-
16-01-2009, 15:58 #29
Planera Communicatie
- Berichten
- 216
- Lid sinds
- 17 Jaar
Ik ben ook geen voorstander van de "pm-spam", maar laten we eerlijk zijn... Wij kunnen niet in de inbox van TS kijken en zien dus ook niet welke bedrijven wat voor aanbieding gedaan hebben. Enige goede advies voor TS lijkt me dan ook: ga niet direct in op het aantrekkelijkste aanbod, maar doe alsnog goed onderzoek.
De discussie grote hoster vs kleine hoster blijft altijd spannend natuurlijk. Ik heb zowel met grote als kleine partijen ervaring, waarbij het opvallend juist de grote partijen zijn waar ik minder goede ervaringen mee heb. Maar dat is dan vooral op service gebied.
Overigens kun je natuurlijk zelf vanalles doen om vervelende situaties te voorkomen... Spreid de diensten die je afneemt over verschillende bedrijven, je domein los van je hosting bijvoorbeeld. Er zijn een aantal grote jongens op domeingebied waar ik de kans op écht grote problemen klein acht. Als je daar je domein hebt draaien, kun je in geval van downtime bij je host zo je domein koppelen aan een noodwebsite ergens anders.
-
16-01-2009, 16:35 #30
- Berichten
- 349
- Lid sinds
- 17 Jaar
Origineel gepost door Ron Warris
En over 2 maanden zien we je dan wel weer terug met eenzelfde klaagverhaal?
No offense, maar zo hoog van de toren blazen, en dan met de eerste PM-spammer in zee gaan...... Je zet jezelf aardig voor ***.
Zoek een degelijke, fatsoenlijke partij, die al wat langer dan 1 schoolvakantie bestaat. Voor service en support betaal je ook, dus indien je weg denkt te kunnen komen met een appel en een ei: think again.
Ik moet daar wel bij zeggen, ook ik ben zelf door schade en schande wijs geworden. Ik ben zelf in 2000 begonnen met webhosting op kleine schaal en heb in die tijd de nodige slechte ervaringen gehad. Niets daarvan was direct aan mij te wijten, maar zeker wel aan bepaalde keuzes die ik gemaakt heb. En dan kun je inderdaad denken aan de "veel voor weinig" fout die veel mensen maken.
Plaats een
- + Advertentie
- + Onderwerp
Marktplaats
Webmasterforum
- Websites algemeen
- Sitechecks
- Marketing
- Domeinen algemeen
- Waardebepaling
- CMS
- Wordpress
- Joomla
- Magento
- Google algemeen
- SEO
- Analytics
- Adsense
- Adwords
- HTML / XHTML
- CSS
- Programmeren
- PHP
- Javascript
- JQuery
- MySQL
- Ondernemen algemeen
- Belastingen
- Juridisch
- Grafisch ontwerp
- Hosting Algemeen
- Hardware Info
- Offtopic