In eerste instantie zal niet iedere potentiele klant weten wat het kermerk inhoud, daarom klikken bijna alle bezoekers op het logo wellicht om meer info te krijgen hierover.Origineel gepost door Jasper Oelers
Ik heb zelf cijfers over de stijging van de omzet, maar die ga ik simpelweg niet vrijgeven omdat we dit lekker intern willen houden ;)
- Waarom starten jullie nog een hostingbedrijfje met zoveel concurentie?
-
15-07-2006, 17:51 #31
- Berichten
- 2.971
- Lid sinds
- 18 Jaar
-
15-07-2006, 18:24 #32
- Berichten
- 1.915
- Lid sinds
- 19 Jaar
Origineel gepost door Jasper Oelers
Ben ik het niet mee eens.
Zonet de voorwaarden opnieuw doorgelezen. Mij valt op dat je door Hostmerk gedwongen wordt je bedrijf aan de wensen en eisen aan te passen. Daar voel ik weinig voor. Ik ga niet kiezen voor een SIDN inschrijving als dat niet voordelig is voor mijn bedrijf.
Daarbij blijf ik erbij: op dit moment heeft Hostmerk geen enkele meerwaarde voor de internetbranch.
Indien hostmerk nu eens wat reclame maakte voor zichzelf, zouden meer hostingbedrijven sneller aan de hostmerk voldoen, omdat hosting dan toch wat reclame krijgen voor hun geld.
-
15-07-2006, 22:40 #33
- Berichten
- 246
- Lid sinds
- 18 Jaar
Dat klopt inderdaad Danny. Als beginnend bedrijf kan ik nog niet voldoen aan alle voorwaarden, dat is een feit. Toch blijf ik erbij dat men niet aan al die voorwaarden hoeft te voldoen om goede diensten aan te kunnen bieden. Met een gezonde portie werklust en creativiteit kom je een heel end.
Daarbij heeft ieder zijn eigen mening over de te voeren beleid. Gelukkig zijn er meerdere wegen die leiden naar Rome. :)
-
16-07-2006, 01:28 #34
- Berichten
- 1.915
- Lid sinds
- 19 Jaar
Ik ben toch nieuwsgierig waarom je niet aan die voorwaarden hoeft te voldoen. Dit zijn echt minimale eisen. Welke eisen vind jij niet kunnen?
voor de SIDN deelnemerschap is een goede reden. Het is een Nederlands keurmerk voor Nederlandse afnemers.
De reden hiervoor is dat Webhosting en domeinnaamregistraties onlosmakelijk met elkaar verbonden zijn. Aangezien HostMerk een keurmerk is voor Nederlandse bedrijven mag verondersteld worden dat (gemiddeld genomen) 80% van de domeinnamen vallen in het .nl domein. Voor een dergelijk cruciaal onderdeel van de dienstverlening van een hostingprovider moet men zich rechstreeks aansluiten bij de enige officiele aanbieder van deze domeinextentie, zodat er a) direct gehandeld kan worden bij problemen (bijvoorbeeld een nameserver-wijziging), b) er geen tussenschakels in dit traject zitten, waar (financiele) problemen kunnen optreden en c) bezoekers direct weten bij welke hostingprovider een domeinnaam is ondergebracht.
-
16-07-2006, 10:44 #35
- Berichten
- 246
- Lid sinds
- 18 Jaar
3.1 Een hostingprovider moet lid zijn van de Stichting Internet Domeinregistratie Nederland (deelnemer categorie I)
2.1 Een hostingprovider moet DNS draaien conform Request for Comments 1912 en 2182.
Een van de belangrijkste uitgangspunten is dat er minimaal twee (2) DNS-servers actief zijn, waarvan er minimaal één op een fysiek andere locatie is ondergebracht en gebruik maakt van een ander netwerk.
Voor de rest voldoen wij aan alle voorwaarden. Deze bovenstaande zijn ook niet onmogelijk om aan te voldoen. In dat opzicht moet ik mijn mening hierzien dat de eisen van Hostmerk te hoog zijn.
-
16-07-2006, 10:55 #36
- Berichten
- 2.971
- Lid sinds
- 18 Jaar
Origineel gepost door Jasper Oelers
Hier hebben wij nog geen interesse in, gezien de geringe aantal domeinregistraties die wij momenteel per jaar hoeven uit te voeren. Daarbij hebben wij een goede betrouwbare registrar gevonden.
Hier voldoen wij niet aan. Wij beschikken momenteel nog over één dnsserver. Het staat wel in de planning op kort termijn een nieuwe DNS-server toe te voegen.
Voor de rest voldoen wij aan alle voorwaarden. Deze bovenstaande zijn ook niet onmogelijk om aan te voldoen. In dat opzicht moet ik mijn mening hierzien dat de eisen van Hostmerk te hoog zijn.
Beetje vreemde gang van zeken vind ik maar.
En 1 DNS server? Dat meen je toch niet serieus he?? Weet je wat de gang van zakn is op DNS niveau met bijvoorbeeld betrekkeing op mail??
-
16-07-2006, 12:15 #37
- Berichten
- 246
- Lid sinds
- 18 Jaar
Waarom zou betrouwbaarheid en functionaliteit via een Domain Reseller minder zijn dan registratie bij de SIDN? Natuurlijk, je zit direct op de bron en hebt alles in eigen hand. Maar waarom meteen fors investeren in een systeem wat nog helemaal niet nodig is? Stel dat ik 20 .nl domeinnamen per jaar registreer, waarom zou dan een SIDN deelnemerschap een vereiste moeten zijn?
Aangezien wij een dedicated server afnemen bij een betrouwbare partij, hoeven wij niet te zorgen voor een eigen DNS/Mail Server. Zoals eerder gezegd, zijn we dat wel op termijn van plan aangezien we liever alles in eigen beheer willen hebben.
Ik heb het idee dat jullie mijn bedrijf groter inschatten dan dat het daadwerkelijk is. Wij zijn nu officieel 16 dagen actief, na een voorbereiding van circa 9 maanden. Het is irrelevant mijn bedrijf te vergelijken met bedrijven die al jaren meegaan. Wij hebben geen tientallen servers nodig om onze diensten te kunnen aanbieden. In het verleden heb ik eens de fout gemaakt te snel te willen investeren, dat doe ik nu niet nog eens. Continuiteit en een gezonde financiële basis is voor ons mij belangrijker dat meerdere servers hebben staan, inschrijving bij de SIDN en het Hostmerk, als ik daarmee risico loop een serieus negatief saldo te krijgen. Been there, done that.
Ondernemen betekent risico's nemen, maar niet ten koste van alles.
-
17-07-2006, 08:44 #38
- Berichten
- 12
- Lid sinds
- 18 Jaar
Een eigen SIDN Deelnemerschap (Categorie I) is wenselijk gezien het je een stuk minder afhankelijk maakt. Op dat gebied zijn er genoeg voorbeelden van waar het goed mis is gegaan met domeinnaam resellers. Echter met 20 domeinnamen per jaar, is het financieel gezien wellicht verstandiger om een goede stabiele partner te zoeken voor je domeinnaamregistraties. Regel trouwens wel een secondaire DNS-server, dat is simpelweg noodzakelijk om aan de DNS-richtlijnen te voldoen.
Daarnaast ben ik van mening dat HostMerk deelnemerschap niet verstandig is als je daarvoor de financiele middelen ontbeert. De prijs van 475 euro is naar mijn ziens ook niks mis mee en die verdient zich enorm snel terug. Ik hoorde ook iemand hier over het maken van reclame door HostMerk, echter zonder inkomsten is reclame maken niet mogelijk. Overigens hoop ik dat er binnenkort een nieuw bestuur van HostMerk wordt verkozen dat pro-actief aan de slag gaat, want het is nu erg stil rondom de stichting.
Samengevat zou ik eerst mijn financiele basis veilig stellen en dan pas investeringen doen als deelnemerschap van de SIDN en HostMerk, echter zou ik je willen adviseren om wel een secondaire DNS-server te regelen.
-
17-07-2006, 15:16 #39
- Berichten
- 12
- Lid sinds
- 18 Jaar
Acquisitie, marketing en promotie zijn zeker zaken die moeten gebeuren en dat zijn dan ook redenen waarom HostMerk nog niet zo massaal is omarmt. Echter gebeurt er uberhaubt te weinig, al zal ik daar niet verder over uitwijden.
Wat betreft dat je als webhoster samen met andere aangesloten webhosters op een website komt dat klopt, echter wat je daarna roept over prijzenslag en de prijzen kunstmatig hoog houden begrijp ik weer niet.
Allereerst is HostMerk een certificering, dus er wordt gekeken of er aan minimale kwaliteitseisen wordt voldaan. Hierdoor weet de consument zeker dat die met een bedrijf in zee gaat dat aan deze minimale eisen voldoet.
Het tweede punt is dat de webhosters aan een gedragscode moeten voldoen en door daar mee in te stemmen, zijn ze ook wettelijk gezien verplicht zich daar aan te houden.
Het derde punt is de arbitrageregeling, als een webhoster zich niet aan de keuringseisen, gedragcode of wet houdt kan je bij Stichting Hostmerk Nederland verhaal halen in de vorm van een klacht of zelfs bindende arbitrage tegen een kleine vergoeding.
Ik begrijp niet wat dit te maken heeft met prijzenslag en de prijs kunstmatig hoog houden. HostMerk geeft aan dat er aan minimale kwaliteitseisen is voldaan, zoals elke serieuze webhoster die zou moeten hebben. Daar bovenop zijn er nog verschillende manieren om je te onderscheiden van andere webhosters.
Juist met de HostMerk certificering kun je je onderscheiden. De HostMerk website is één van de vele manieren om een webhoster te vinden, de consument zal een webhoster 99 van de 100 gevallen via een andere bron vinden. Aals de consument dan moet kiezen tussen één webhoster met HostMerk certificering en één webhoster zonder, dan kan de HostMerk certifcering de doorslaggevende factor zijn.
-
17-07-2006, 16:36 #40
- Berichten
- 12
- Lid sinds
- 18 Jaar
Minimale kwaliteitseisen, wil nog niet zeggen dat het een homogene club is. Kijk bijvoorbeeld naar de Bovag waar elk zichzelf respecterend automobielenbedrijf bij is aangesloten. Als jouw theorie zou kloppen, dan zou er op dat gebied ook een prijzenslag moeten zijn.
Je moet het juist van de andere kant zien. Als consumenten niet meer in zee gaan met een webhoster zonder HostMerk keurmerk, dan wordt de keuze voor die consumenten veel kleiner en hebben de HostMerk gecertificeerde webhosters een veel grotere groep consumenten te verdelen. Één bedrijf kan niet de hele markt bedienen.
Een ieder die een beetje verstand heeft die gaat niet puur op de prijs af, maar die realiseert zich dat kwaliteit en (extra) service leveren geld kost. Dus zeg ik altijd maar, nooit op prijs concurreren en mocht je dat toch willen doen, gooi je prijzen dan omhoog.
-
17-07-2006, 17:27 #41
- Berichten
- 12
- Lid sinds
- 18 Jaar
De minimale kwaliteitseisen controleren, daar toezicht op houden en zichtbaar maken is het belangrijkste. Er zijn dagelijks tientallen consumenten de dupe van malafide webhosters die niet van de legitieme webhosters te onderscheiden zijn. HostMerk maakt kwaliteit zichtbaar en geeft consumenten het vertrouwen dat ze met een betrouwbare partij in zee gaan.
Ik snap daarom ook niet waarom er eerst een bulk aan reclame gemaakt zou moeten worden, alvorens HostMerk nut heeft. Sterker nog, naar mijn idee hoeft HostMerk zichzelf enkel zijn marketing te richten op webhosters zodat die zich aansluiten en die zo gezamelijk een vuist maken tegen malafide webhosters.
-
17-07-2006, 17:28 #42
- Berichten
- 2.971
- Lid sinds
- 18 Jaar
Origineel gepost door Martijn Snels
Daarin ben ik 't met je eens... Echter komt de consument vaak bedrogen eruit als ze merken dat de service nog niet 100% is. Service kan HM immers niet echt op controleren dan kan alleen uit reacties van consumenten. Ik denk dat HM pas na een bulk aan reclame (TV, Radio, Vakbladen, Tijdschriften, brochures etc.) echt nut zal gaan hebben...
-
17-07-2006, 22:08 #43
- Berichten
- 246
- Lid sinds
- 18 Jaar
Welkom Arnout, leuk dat jij je in dit topic mengt. Jij was voorheen betrokken in het bestuur van Hostmerk, klopt dat?
-
17-07-2006, 22:12 #44
- Berichten
- 12
- Lid sinds
- 18 Jaar
Ik was zowel bestuurslid als directeur van Stichting Hostmerk Nederland. Helaas is daar abrupt een einde aangekomen.
-
18-07-2006, 09:56 #45
- Berichten
- 1.470
- Lid sinds
- 19 Jaar
Klopt, ik vind het nog steeds jammer dat je er weg bent gegaan, de enige die er wat mee deed was arnout, sinds hij weg is, is het helemaal stil rondom hostmerk, het initiatief is zeer goed maar het word niet goed genoeg uitgevoerd...
Plaats een
- + Advertentie
- + Onderwerp
Marktplaats
Webmasterforum
- Websites algemeen
- Sitechecks
- Marketing
- Domeinen algemeen
- Waardebepaling
- CMS
- Wordpress
- Joomla
- Magento
- Google algemeen
- SEO
- Analytics
- Adsense
- Adwords
- HTML / XHTML
- CSS
- Programmeren
- PHP
- Javascript
- JQuery
- MySQL
- Ondernemen algemeen
- Belastingen
- Juridisch
- Grafisch ontwerp
- Hosting Algemeen
- Hardware Info
- Offtopic