Klopt, ik noem het altijd bulk hosting. Het punt dat hosters niet meedenken, vooral dus bij unmanaged oplossingen komt er op neer dat de hoster in meeste gevallen een beetje er van uit gaat dat de klant weet waar hij mee bezig is. Hier ligt de nadruk dan ook op unmanaged = self managed. En die gedachte gang is niet geheel onterecht.
Het punt waar hosting een product wordt in plaats van een dienst gaat het mis. Wanneer het een product is dan willen we zo veel mogelijk voor zo weinig mogelijk. Dat is logisch want wanneer jij een printer koopt wil je hem ook zo goedkoop mogelijk hebben. Dit terwijl bij een dienst de nadruk meer op kwaliteit ligt.
Vooral de kleinere klanten willen het nog weleens op deze manier bekijken. Dit soort problemen zie je lang niet zo veel bij bedrijven die ICT/Hosting echt serieus nemen. Hier wordt je advies ook vaker opgevolgd.
- hosting issues
-
23-06-2012, 22:01 #16
- Berichten
- 1.041
- Lid sinds
- 17 Jaar
Re: hosting issues
-
23-06-2012, 22:58 #17
64BitsWebhosting.EU
- Berichten
- 2.085
- Lid sinds
- 18 Jaar
Re: hosting issues
Klopt, ik noem het altijd bulk hosting. Het punt dat hosters niet meedenken, vooral dus bij unmanaged oplossingen komt er op neer dat de hoster in meeste gevallen een beetje er van uit gaat dat de klant weet waar hij mee bezig is. Hier ligt de nadruk dan ook op unmanaged = self managed. En die gedachte gang is niet geheel onterecht.
Het punt waar hosting een product wordt in plaats van een dienst gaat het mis. Wanneer het een product is dan willen we zo veel mogelijk voor zo weinig mogelijk. Dat is logisch want wanneer jij een printer koopt wil je hem ook zo goedkoop mogelijk hebben. Dit terwijl bij een dienst de nadruk meer op kwaliteit ligt.
Vooral de kleinere klanten willen het nog weleens op deze manier bekijken. Dit soort problemen zie je lang niet zo veel bij bedrijven die ICT/Hosting echt serieus nemen. Hier wordt je advies ook vaker opgevolgd.
Typisch geval van goedkope oplossingen verzamelen, op de koffie komen, in het volgende marketing verhaal trappen en binnenkort weer op de koffie komen.
Concreet moet zo iemand dus al 6 relaties met verschillende hosters aangaan en x keer zijn spul verhuizen en waarom? Om een paar euro uit te sparen? Om naar je eigen klanten het beeld te geven dat je geen goede oplossing kunt regelen? Om de nieuwe hoster direct vraagtekens in de kop te plaatsen over het feit dat ie al bij 6 hosters gezeten heeft?
Ach ja, op elk potje past een dekseltje ;)
-
24-06-2012, 00:09 #18
- Berichten
- 108
- Lid sinds
- 16 Jaar
Re: hosting issues
Pas geleden had ik nog ergens op een forum zo'n semi discussie. Een webdesignburo zat ondertussen bij 5 verschillende hosters in 6 dc's. Kwam erachter dat dit niet ging werken en besloot naar een partij te gaan die 'kale hosting' aanbood en wist al bij voorbaat dat het daarom geen goede permanente oplossing was.
Typisch geval van goedkope oplossingen verzamelen, op de koffie komen, in het volgende marketing verhaal trappen en binnenkort weer op de koffie komen.
Concreet moet zo iemand dus al 6 relaties met verschillende hosters aangaan en x keer zijn spul verhuizen en waarom? Om een paar euro uit te sparen? Om naar je eigen klanten het beeld te geven dat je geen goede oplossing kunt regelen? Om de nieuwe hoster direct vraagtekens in de kop te plaatsen over het feit dat ie al bij 6 hosters gezeten heeft?
Ach ja, op elk potje past een dekseltje ;)
en geeft ook aan hoe eea. dus staat met de hosting. Kortom dat zou beter kunnen,.
Ben trouwens benieuwd hoe jij dat dan hebt geregeld ik neem aan dat jij geen enkele
hostingsproblemen hebt of hebt gehad ?, zou even goed zijn als je dan zegt hoe je dat
dan geregeld hebt wellicht klaart dat de zaak even op,.
-
24-06-2012, 01:07 #19
64BitsWebhosting.EU
- Berichten
- 2.085
- Lid sinds
- 18 Jaar
Re: hosting issues
Ok dus je vindt dat ook eigenlijk eigen schuld dikke bult, ik vindt dat eerder triest
en geeft ook aan hoe eea. dus staat met de hosting. Kortom dat zou beter kunnen,.
Ben trouwens benieuwd hoe jij dat dan hebt geregeld ik neem aan dat jij geen enkele
hostingsproblemen hebt of hebt gehad ?, zou even goed zijn als je dan zegt hoe je dat
dan geregeld hebt wellicht klaart dat de zaak even op,.
Op lange termijn spaart dit je gewoon geld en frustratie.
Wij zijn zelf hoster van een aantal grote partijen, dus het zou al snel een verkooppraatje worden als ik ga vertellen hoe wij het geregeld hebben. Wij hebben een jaar of 10 geleden besloten om het heft in eigen hand te nemen wat hosting betreft en hebben daar tot op heden nog lang geen spijt van.
Plaats een
- + Advertentie
- + Onderwerp
Marktplaats
Webmasterforum
- Websites algemeen
- Sitechecks
- Marketing
- Domeinen algemeen
- Waardebepaling
- CMS
- Wordpress
- Joomla
- Magento
- Google algemeen
- SEO
- Analytics
- Adsense
- Adwords
- HTML / XHTML
- CSS
- Programmeren
- PHP
- Javascript
- JQuery
- MySQL
- Ondernemen algemeen
- Belastingen
- Juridisch
- Grafisch ontwerp
- Hosting Algemeen
- Hardware Info
- Offtopic