Ik heb in Maart 2007 een HP notebook gekocht (DV9255)
Nu heb ik (ongeveer 1 1/2 jaar na aankoop) problemen, de laptop start niet meer op en HP heeft me aangeraden een herstel CD te kopen (a 40,-)
Toen ik de herstel CD binnenkreeg deed dit niks, en ik heb contact opgenomen met de technische dienst van HP. Daar werd er gevraagd of de herstel schijf in een andere PC/ laptop wel werkte en dat was ook niet het geval. Dus waarschijnlijk was de herstel schijf niet goed. Daarna hebben ze me een tweede schijf (deze werkte wél) opgestuurd maar ook die lost het opstart probleem niet op.
Daarna heb ik weer contact opgenomen met HP en die vertelde me dat ik het beste opzoek kan gaan naar een bedrijf dat de laptop kan repareren. Ik kon er ook voor kiezen om het door HP te laten onderzoeken maar de kosten zouden volledig voor mijn rekening zijn en waarschijnlijk ook duurder als bij een reparateur.
Ook heb ik contact opgenomen met de verkoper van de laptop en die zecht dat zij er niks aan doen en dat ik het met HP moet regelen. Zij geven aan dat ik de keuze heb gehad voor garantie verlenging en die niet heb genomen.
Kan iemand mij helpen met wat ik nu moet/ kan doen? Ik vind het namelijk belachelijk dat een laptop van bijna €1500,- in 1 1/2 jaar al kapot gaat en dat mogelijke reparatie kosten volledig voor mijn rekening zijn.
- Notebook problemen
-
29-09-2008, 18:14 #1
- Berichten
- 415
- Lid sinds
- 17 Jaar
Notebook problemen
-
In de schijnwerper
-
08-10-2008, 14:17 #2
- Berichten
- 1.036
- Lid sinds
- 17 Jaar
heb je niet een xp of vista cd/dvd liggen?
zoja druk die erin en kijken als de laptop die cd/dvd ziet en dan instaleren ofzo:)
maar bij hp heb je toch een besturingsprogramma gekregen?
-
09-10-2008, 08:16 #3
- Berichten
- 494
- Lid sinds
- 16 Jaar
Hp moet jou laptop herstellen als jij deze zelf niet defect hebt gemaakt.
Wat je ook kan doen is even een backupje nemen en bij het openiuw opstarten F11 duwen en je pc opnieuw installeren
MVG Harings Rob
-
09-10-2008, 08:27 #4
- Berichten
- 1.670
- Lid sinds
- 17 Jaar
Origineel gepost door Harings Rob
Hp moet jou laptop herstellen als jij deze zelf niet defect hebt gemaakt.
Wat je ook kan doen is even een backupje nemen en bij het openiuw opstarten F11 duwen en je pc opnieuw installeren
MVG Harings Rob
Overigens werkt via HP zelf de garantie sneller, mijn laptop werd opgehaald en 2 dagen later kwam hij terug (defect moederbord)
-
09-10-2008, 08:28 #5
- Berichten
- 1.384
- Lid sinds
- 17 Jaar
ik heb zelf ook een laptop hp dv 9000 serie had ook een keer een opstart probleem ik los het altijd op met hiren,s boot cd en heb ook een vista recovery cd
Gr Mark
-
09-10-2008, 08:28 #6
- Berichten
- 1.670
- Lid sinds
- 17 Jaar
Vraagje, start hij überhaupt wel op?
-
14-10-2008, 17:08 #7
- Berichten
- 415
- Lid sinds
- 17 Jaar
Ik ben er achet gekomen dat de HDD kapot is en ik ben nu met rechtsbijstand bezig om de kosten te verhalen.
Bedankt voor jullie reacties
-
14-10-2008, 17:16 #8
- Berichten
- 174
- Lid sinds
- 19 Jaar
Ehm, in principe was het altijd zo dat je op laptops etc. slechts 1 jaar garantie hebt. Daarna is het inderdaad pech gehad, hoe lullig dit ook klinkt. (Dit was in ieder geval zo bij de computerwinkel waar ik heb gewerkt.) Volgens mij is dit de standaard procedure bij laptops.
-
14-10-2008, 17:31 #9
- Berichten
- 1.670
- Lid sinds
- 17 Jaar
HD vervangen is niet zo moeilijk ;-) In de handleiding staat meestal de locatie van de hdd en deze kan je meestal direct benaderen. je besteld een nieuwe HD (let op de soort aansluiting en het aantal rpm van de oude hd, zorg voor dezelfde soort aansluiting en aantal rpm zodat de schijf aangesloten kan worden en niet meer stroom verbruikt). En je moet natuurlijk wel een 2.5 inch hdd kopen aangezien die schijven de grootte hebben die in een laptop past.
-
14-10-2008, 17:50 #10
- Berichten
- 1.735
- Lid sinds
- 17 Jaar
Origineel gepost door Henk G.
Ik ben er achet gekomen dat de HDD kapot is en ik ben nu met rechtsbijstand bezig om de kosten te verhalen.
Bedankt voor jullie reacties
-
15-10-2008, 17:14 #11
- Berichten
- 415
- Lid sinds
- 17 Jaar
Het klopt inderdaad dat het vervangen van de hardeschijf erg makkelijk is, maar jullie hebben (gelukkig) geen gelijk dat je na het jaar standaard garantie nergens recht meer op hebt. De rechtsbijstands heeft mijn zaak geaccepteerd (nemen het dus in behalndeling) en zeggen ook dat het niet mag dat de laptop binnen 1 1/2 jaar al kapot gaat en dat ik niet hoef op te draaien voor de kosten maar de verkoper.
HP is niet verantwoordelijk voor dit 'probleem' maar de verkopende partij, want met hun heb ik het contract (de verkoop) afgesloten en zij zijn als eerste verantwoordelijk voor eventuele problemen.
Dus gelijk een tip als je laptop in de 3 tot 4 jaar al kapot gaat en de verkoper doet er helemaal niks aan, meld het bij je rechtsbijstand (als je die niet hebt is het vaak al niet meer de moeite)
-
15-10-2008, 17:51 #12
- Berichten
- 1.670
- Lid sinds
- 17 Jaar
Meestal is dit mogelijk tot 3 jaar na aankoop
Overigens heb ik niet gezegd dat je na je garantie nergens meer recht meer op hebt maar dat ze niks moeten, maar hoeven. Niet iedereen pakt het zo slim als jij aan namelijk ;-)
-
15-10-2008, 20:18 #13
- Berichten
- 415
- Lid sinds
- 17 Jaar
Origineel gepost door fmen
Meestal is dit mogelijk tot 3 jaar na aankoop
Overigens heb ik niet gezegd dat je na je garantie nergens meer recht meer op hebt maar dat ze niks moeten, maar hoeven. Niet iedereen pakt het zo slim als jij aan namelijk ;-)
Dus toen even gevraagd of we rechtsbijstand hadden en dat was zo.
Eigenlijk vind ik het dramatisch dat bedrijven zo doen, dat je met rechtsbijstand moet beginnen om je gelijk te krijgen. Dus voor de volgende keer let ik er op dat de webshop is aangesloten bij een geschillencommisie.
-
17-12-2008, 11:35 #14
- Berichten
- 9
- Lid sinds
- 16 Jaar
hp dv 9255
Hi henk
dat is nou toevallig zeg. Ook ik heb een notebook gekocht van hp typedv9255 in april 2007. Dood, einde verhaal.
Zou je me een update kunnen geven over je acties, die je hebt ondernomen? Ik ga ook een stap verder en ben benieuwd hoe het jou vergaat!
Origineel gepost door Henk G.
Dat ik het zo aanpak is eigenlijk ook maar per toeval begonnen, ik had op consuwijzer een aantal standaard brieven gevonden over het melden en de laatste kans op reparatie waarin ik vroeg schriftelijk te reageren en een dag later kreeg ik een mailtje terug dat ze echt niks doen en dat ik de brief maar moest uitprinten om zo op te sturen naar de rechtsbijstand. (Ik had het toen nog nooit over rechtsbijstand o.i.d. gehad)
Dus toen even gevraagd of we rechtsbijstand hadden en dat was zo.
Eigenlijk vind ik het dramatisch dat bedrijven zo doen, dat je met rechtsbijstand moet beginnen om je gelijk te krijgen. Dus voor de volgende keer let ik er op dat de webshop is aangesloten bij een geschillencommisie.
Het ziet er voor mij goed uit!
Heb de laptop gekocht bij modern.nl, daar geldt een 2 jaars garantie, hp moet de laptop binnen vier werkdagen ophalen (dit gebeurt morgen) en de factuur gaat naar modern.nl
Origineel gepost door feetje513
Hi henk
dat is nou toevallig zeg. Ook ik heb een notebook gekocht van hp typedv9255 in april 2007. Dood, einde verhaal.
Zou je me een update kunnen geven over je acties, die je hebt ondernomen? Ik ga ook een stap verder en ben benieuwd hoe het jou vergaat!Laatst aangepast door feetje513 : 18-12-2008 om 17:15 Reden: Automatisch samengevoegd.
-
21-12-2008, 18:15 #15
- Berichten
- 2
- Lid sinds
- 16 Jaar
"dat is nou toevallig zeg. Ook ik heb een notebook gekocht van hp typedv9255 in april 2007. Dood, einde verhaal."
Nou, toevallig is het niet meer, ik kan hier namelijk precies hetzelfde vertellen. Begin vorig jaar kocht ik een gloednieuwe v9255, maar al na drie maanden lag het onding compleet in puin. De lampjes op het dashboard flikkerden aan en uit, vergezeld van een repeterende kraak. Verder niets. Terug naar HP. Het duurde een paar weken eer het ding gemaakt was. Als nieuw, zo vertelde men mij. De reapartiebon was in ieder geval indrukwekkend. Had mij gelijk een nieuwe gegeven, dat was veel goedkoper geweest.
Een paar dagen geleden echter, begaf deze *kuch* robuuste laptop het weer. Ditmaal werken beide hdd's nog, maar verder dan die constatering kom ik niet. Nog voor de bios kan worden aangesproken, houdt het ding het voor gezien. Geen beeld, lampjes branden, de Hdd's draaien zonder aangesproken te worden, en verder niks. Volledig hersendood.
Wederom HP gebeld. "Sorry meneer, u bent uit de garantieperiode. Wij kunnen niets meer voor u doen, tenzij u de volle reparatiemep betaalt. Maar dat loont waarschijnlijk de moeite niet. Ik raad u aan een nieuwe laptop te kopen. Veel goedkoper. Dank voor uw belletje....."
De waarheid is natuurlijk dat de v9255 een maandagmorgenmachine is. Een rotding. Dat we zijn opgelicht door HP. TEn eerste vanwege de ontzettend slechte kwaliteit (en dan klaag ik nog niet eens over Vista waardoor tot sp1 niets wilde werken), en ten tweede door de schandalig manier waarop HP met de problemen omspringt. Haar verantwoordelijkheid NIET neemt.
Koop voortaan maar een goedkope Dell. Veel beter.
Plaats een
- + Advertentie
- + Onderwerp
Marktplaats
Webmasterforum
- Websites algemeen
- Sitechecks
- Marketing
- Domeinen algemeen
- Waardebepaling
- CMS
- Wordpress
- Joomla
- Magento
- Google algemeen
- SEO
- Analytics
- Adsense
- Adwords
- HTML / XHTML
- CSS
- Programmeren
- PHP
- Javascript
- JQuery
- MySQL
- Ondernemen algemeen
- Belastingen
- Juridisch
- Grafisch ontwerp
- Hosting Algemeen
- Hardware Info
- Offtopic