Hi Pim
dank voor je reactie. Je bent de vierde die ik gevonden heb via internet. Heb ook contact gehad met HP, zij geven aan dat ze geen ervaringen hebben met de dv 9255, ander dan dat het een goede machine is. Jij bent nu voor mij de vierde, ook in de tijd, dat ik en andere deze laptop aanschaften. Ik ga dit bijhouden en hier werk van maken, maar hoop dat meer gedupeerden zich aan melden. De klachten van mij zijn identiek aan die van jou en die van Henk (zie verder terug in deze posting). Hier is het laatste woord nog niet over gezegd! Ik heb overigens ook altijd met dell gewerkt, totdat mijn ictbedrijf mij toch echt hp aanraadde...Laatste keer dus.!
Origineel gepost door Pim VG
- Notebook problemen
-
21-12-2008, 18:54 #16
- Berichten
- 9
- Lid sinds
- 16 Jaar
-
24-12-2008, 13:47 #17
- Berichten
- 2
- Lid sinds
- 16 Jaar
De gegevens van mijn machine
Noteer maar:
Pavilion dv 9000
Type DV9255EA
s/n CNF7082ND6
p/n RY690EA#ABH
HP heeft al mijn gegevens.....
-
27-01-2009, 17:18 #18
- Berichten
- 9
- Lid sinds
- 16 Jaar
Het is een bende bij hp.
op 18 december is mijn laptop eindelijk opgehaald (na een dag voor jan joker thuis te hebben gewacht omdat men er bij ups was achtergekomen dat ze een chauffeur in dienst hadden die al een half jaar geen rijbewijs had, niet nodig om de wachtende klant op de hoogte te stellen).
Het is inmiddels 27 januari, de 'binnen 10 dagen retour' garantie blijkt een enorm trojaans paard te zijn (om maar in de computertermen te blijven), want toen ik zelf maar weer contact op nam, wist men mij eindelijk te vertellen, dat het benodigde onderdeel pas op 7 april leverbaar zou zijn!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Op mijn vraag of men het niet echt noodzakelijk achtte om de klant, die inmiddels meer dan een maand wacht, op de hoogte te stellen, vertelde men mij dat men natuurlijk niet iedereen kon berichten als het een beetje uitliep!!!!!!!!!!!!Ik heb aangegeven dat ik niet iedereen was, of was het bij hp standaard dat men minstens een maand aanhield voor een reparatie en bij navraag vier maanden!
Enfin, direct klacht ingediend, juffrouw aan de lijn die me weer probeert uit te leggen dat blablal en dat allemaal op mijn kosten. Ze gaan inmiddels over tot het verlengen van de garantie, en nog wat...want ik heb de machine nog niet. Hou jullie op de hoogte!Origineel gepost door Pim VG
"dat is nou toevallig zeg. Ook ik heb een notebook gekocht van hp typedv9255 in april 2007. Dood, einde verhaal."
Nou, toevallig is het niet meer, ik kan hier namelijk precies hetzelfde vertellen. Begin vorig jaar kocht ik een gloednieuwe v9255, maar al na drie maanden lag het onding compleet in puin. De lampjes op het dashboard flikkerden aan en uit, vergezeld van een repeterende kraak. Verder niets. Terug naar HP. Het duurde een paar weken eer het ding gemaakt was. Als nieuw, zo vertelde men mij. De reapartiebon was in ieder geval indrukwekkend. Had mij gelijk een nieuwe gegeven, dat was veel goedkoper geweest.
Een paar dagen geleden echter, begaf deze *kuch* robuuste laptop het weer. Ditmaal werken beide hdd's nog, maar verder dan die constatering kom ik niet. Nog voor de bios kan worden aangesproken, houdt het ding het voor gezien. Geen beeld, lampjes branden, de Hdd's draaien zonder aangesproken te worden, en verder niks. Volledig hersendood.
Wederom HP gebeld. "Sorry meneer, u bent uit de garantieperiode. Wij kunnen niets meer voor u doen, tenzij u de volle reparatiemep betaalt. Maar dat loont waarschijnlijk de moeite niet. Ik raad u aan een nieuwe laptop te kopen. Veel goedkoper. Dank voor uw belletje....."
De waarheid is natuurlijk dat de v9255 een maandagmorgenmachine is. Een rotding. Dat we zijn opgelicht door HP. TEn eerste vanwege de ontzettend slechte kwaliteit (en dan klaag ik nog niet eens over Vista waardoor tot sp1 niets wilde werken), en ten tweede door de schandalig manier waarop HP met de problemen omspringt. Haar verantwoordelijkheid NIET neemt.
Koop voortaan maar een goedkope Dell. Veel beter.
-
27-01-2009, 17:22 #19
- Berichten
- 1.670
- Lid sinds
- 16 Jaar
Heb ook een notebook ingediend en deze zeker binnen 5 dagen terug gehad.
Wel raar dat ze je niet op de hoogte gesteld hebben, hopelijk krijg je hem snel terug ondanks de verwachte leverdatum want die is wel erg lang.
-
27-01-2009, 17:24 #20
- Berichten
- 9
- Lid sinds
- 16 Jaar
heb het angstige vermoeden dat hij (de laptop) a. kwijt is, b. het moederbord niet verkrijgbaar is tegen de prijs die hp wil betalen c. het echt een maandagmorgen machine is waarvoor onderdelen zowiezo niet meer verkrijgbaar zijn. Ik vond de service zeeeeeeer slecht.
-
27-01-2009, 17:28 #21
- Berichten
- 1.670
- Lid sinds
- 16 Jaar
De notebook waar ik het over heb is ook al een paar jaar oud... maar dacht ook al aan het moederbord en dat ze dit op een speciale batch gegooid hebben ofzoiets waar nog een beetje ruimte was voor een aantal moederborden...
Je kan kijken of je naar één of andere stichting kan toestappen en misschien kan je een vervangend exemplaar regelen. Maar dit weet ik ook niet precies...
-
25-02-2009, 19:53 #22
- Berichten
- 9
- Lid sinds
- 16 Jaar
hp dv 9255
Beste allemaal
heb goed nieuws. Ik krijg een nieuwe notebook van HP. Ze hadden nog steeds geen zicht op de reparatietijd (volgens mij is de laptop gewoon kwijt of zo). Heb uiteindelijk een nieuwe laptop losgepeuterd gekregen, upgrade van mijn oude, nieuw model (net in productie). Voor mij zijn de problemen dus over!
grts aan allen
feetje
Origineel gepost door D. Koop
De notebook waar ik het over heb is ook al een paar jaar oud... maar dacht ook al aan het moederbord en dat ze dit op een speciale batch gegooid hebben ofzoiets waar nog een beetje ruimte was voor een aantal moederborden...
Je kan kijken of je naar één of andere stichting kan toestappen en misschien kan je een vervangend exemplaar regelen. Maar dit weet ik ook niet precies...
-
25-02-2009, 19:58 #23
- Berichten
- 1.670
- Lid sinds
- 16 Jaar
Das mooi
wel jammer dat het zo lang geduurd heeft...
-
25-02-2009, 20:15 #24
- Berichten
- 415
- Lid sinds
- 17 Jaar
Haha, dit is wel érg grappig om te horen.
Ik eind vorigen week bericht gehad van de zaak waar ik de laptop gekocht heb en ik krijg óók een nieuwe notebook. Echt sppr ga ik er qua specs. niet op vooruit (wel een beetje maar eerst had ik een intel procesor dat word een AMD, en grafische kaart geen Nvidia meer) Ik had gevraag (met bijbetaling) voor de HP touchsmart notebook maar die konden ze helaas nog niet leveren.
Nog steeds niet echt blij meej, omdat we toch een keer op 7 heen en weer hebben moeten rijden (brengen en halen notebook) en ik +/-3/4 jaar zonder heb gezeten maar toch. Als ik nu van de problemen af ben....
Nu even wachten tot ik een bevesteging krijg van de gene die mijn klacht/ RMA behandeld want (zo kreeg ik aan de telefoon te horen) hij/zij moest de notebook bestellen. (ook raar dat iemand anders, die alle berichten {Dus ook het aanbieden van de nieuwe notebook van hun kant} kan [en heeft] gelezen en toch niet mag bestellen...) En die komt a.s. vrijdag pas weer :S (Dus helaas niet meer deze week binnen)
PS Welke notebook heb je (aangeboden) gekregen?Laatst aangepast door Henk G. : 25-02-2009 om 20:21
-
25-02-2009, 20:19 #25
- Berichten
- 1.670
- Lid sinds
- 16 Jaar
AMD betekend niet persé achteruitgang want AMD biedt voor dezelfde prijs meer prestatie dan Intel. Ook geen Nvidia hoeft persé slechter te zijn.
-
25-02-2009, 20:42 #26
- Berichten
- 9
- Lid sinds
- 16 Jaar
Hi Henk
geregeld met mevrouw Offermans van de klantenservice. Hp7dv1240ed.
En jij?
grts
feetje
Origineel gepost door Henk G.
Haha, dit is wel érg grappig om te horen.
Ik eind vorigen week bericht gehad van de zaak waar ik de laptop gekocht heb en ik krijg óók een nieuwe notebook. Echt sppr ga ik er qua specs. niet op vooruit (wel een beetje maar eerst had ik een intel procesor dat word een AMD, en grafische kaart geen Nvidia meer) Ik had gevraag (met bijbetaling) voor de HP touchsmart notebook maar die konden ze helaas nog niet leveren.
Nog steeds niet echt blij meej, omdat we toch een keer op 7 heen en weer hebben moeten rijden (brengen en halen notebook) en ik +/-3/4 jaar zonder heb gezeten maar toch. Als ik nu van de problemen af ben....
Nu even wachten tot ik een bevesteging krijg van de gene die mijn klacht/ RMA behandeld want (zo kreeg ik aan de telefoon te horen) hij/zij moest de notebook bestellen. (ook raar dat iemand anders, die alle berichten {Dus ook het aanbieden van de nieuwe notebook van hun kant} kan [en heeft] gelezen en toch niet mag bestellen...) En die komt a.s. vrijdag pas weer :S (Dus helaas niet meer deze week binnen)
PS Welke notebook heb je (aangeboden) gekregen?
-
26-02-2009, 15:55 #27
- Berichten
- 415
- Lid sinds
- 17 Jaar
Zelfde notebook, en bij mij is het geregeld via de zaak waar ik hem gekocht heb.
@D. Koop: Klopt hoeft niet per se achteruitgang te zijn, maar de betrouwbaarheid van Intel is toch groter (zecht nog eigenlijk niks omdat het nog bij mij kapot kan gaan maar toch.)
-
26-02-2009, 16:03 #28
- Berichten
- 730
- Lid sinds
- 18 Jaar
raadpleeg consuwijzer eens over de nederlandse wettelijke termijn van garantie ;)
-
26-02-2009, 16:30 #29
- Berichten
- 9
- Lid sinds
- 16 Jaar
?? wat bedoel je precies Eric?
@ Henk
Wat gek, specs op de website HP spreken van een intel core 2 duo processor t6400 en van een nvdia geforce 9200M GS kaart...
grts
feetje
Origineel gepost door Eric Bruggema
raadpleeg consuwijzer eens over de nederlandse wettelijke termijn van garantie ;)
-
26-02-2009, 16:48 #30
- Berichten
- 1.670
- Lid sinds
- 16 Jaar
Origineel gepost door Henk G.
@D. Koop: Klopt hoeft niet per se achteruitgang te zijn, maar de betrouwbaarheid van Intel is toch groter (zecht nog eigenlijk niks omdat het nog bij mij kapot kan gaan maar toch.)
Geloof me, er is niet een slechter of beter. Alleen soms is er een productie fout zoals een TLB bug bij AMD maar dit is bij intel ook geweest. Intel lijkt beter omdat het aangepraat wordt maar is wel tig keer zo duur. Je kan beter bij de goedkopere systemen (<1000 euro) (destkops) een AMD nemen omdat die beter presteren en als je echt veel geld wilt uitgeven dan is Intel een betere keuze omdat AMD nu eenmaal niet aan de top staat.
Plaats een
- + Advertentie
- + Onderwerp
Marktplaats
Webmasterforum
- Websites algemeen
- Sitechecks
- Marketing
- Domeinen algemeen
- Waardebepaling
- CMS
- Wordpress
- Joomla
- Magento
- Google algemeen
- SEO
- Analytics
- Adsense
- Adwords
- HTML / XHTML
- CSS
- Programmeren
- PHP
- Javascript
- JQuery
- MySQL
- Ondernemen algemeen
- Belastingen
- Juridisch
- Grafisch ontwerp
- Hosting Algemeen
- Hardware Info
- Offtopic