Leuk voor je. Dan weet je dus ook dat Google de content van de complete pagina beoordeeld en het niet per alinea of paragraaf bekijkt.
Aangezien de eigenaar van de website die genoemd wordt in dit topic heel slim "Accommodaties in de buurt" op de pagina's verwerkt heeft, speelt de duplicate content filter hier geen rol meer.
Om je eigen woorden uit een ander topic te gebruiken: "Een advies, als iemand om echte raad vraagt en je weet eigenlijk niet zeker of je antwoord wel correct is, reageer dan gewoon niet."
Om te topic starter verder te helpen: op dit moment is het zeer belangrijk om constant te gaan linkbuilden (met constant bedoel ik bijv 10 links per dag, maar niet de ene dag 25, de volgende 3 en dan weer 38).
- Flinke daling Google ranking
-
28-11-2010, 22:46 #16
- Berichten
- 658
- Lid sinds
- 18 Jaar
Re: Flinke daling Google ranking
-
29-11-2010, 11:29 #17
- Berichten
- 2.027
- Lid sinds
- 17 Jaar
Re: Flinke daling Google ranking
Ik zou eens proberen je affiliate links weg te werken zodat ze onzichtbaar worden voor Google. Er gaan geruchten dat Google affiliate sites minder goed laat ranken. Dit artikel is erg interessant denk ik:
http://blog.m4n.nl/google-penalty-wat-nu/
-
29-11-2010, 11:38 #18
- Berichten
- 101
- Lid sinds
- 14 Jaar
Re: Flinke daling Google ranking
Bedankt voor jullie reacties,
Het stuk over de Google Dance heb ik gelezen maar daar word ik niet veel wijzer van eerlijk gezegd. Ook had ik zelf een klein vermoeden dat het misschien met duplicate content te maken had.
Het vreemde vind ik wel dat er genoeg affiliate sites zijn die wel ranken en die ook duplicate content bevatten zonder teksten zelf te schrijven.
Het zelf schrijven van die teksten is ook niet te doen eigenlijk als je 3000 producten aanbiedt die iedere dag geupdate worden.
Zijn er nog andere opties die er voor kunnen zorgen dat de website weer beter gaat ranken?
-
29-11-2010, 12:30 #19
- Berichten
- 2.027
- Lid sinds
- 17 Jaar
Re: Flinke daling Google ranking
Google dance was een periodieke grote update van de index van Google. Dit gebeurde eerder 1x in de zoveel tijd, tegelijkertijd met de pagerank update. Omdat Gogole gebruik maakt van verschillende servers was het vaak zo dat je site op de ene server een ander resultaat gaf dan op de ander. Dit verschil kondigde dus de update aan en werd Google dance genoemd. Op dit moment gebeurd dit continue, Google dance bestaat dus niet meer. Linkbuilden moet de oplossing zijn, dit vergroot het vertrouwen dat Google in je website heeft, en zal uiteindelijk ook je duplicate content laten scoren. (ook al denk ik niet dat dat het voornaamste probleem is).
-
29-11-2010, 12:58 #20
- Berichten
- 101
- Lid sinds
- 14 Jaar
Re: Flinke daling Google ranking
Wat ik kan doen is een redirect gebruiken naar de affiliates. Het belangrijkste is dus linkbuilding, dit vind ik een erg lastig onderwerp.
Hebben jullie misschien nog tips voor linkbuilding? Uit bovenstaande tekst begrijp ik dat het belangrijk is om constant te linkbuilden wat me overigens lastig lijkt omdat je van anderen afhankelijk bent.
-
29-11-2010, 14:05 #21
- Berichten
- 542
- Lid sinds
- 17 Jaar
Re: Flinke daling Google ranking
Wat ik kan doen is een redirect gebruiken naar de affiliates. Het belangrijkste is dus linkbuilding, dit vind ik een erg lastig onderwerp.
Hebben jullie misschien nog tips voor linkbuilding? Uit bovenstaande tekst begrijp ik dat het belangrijk is om constant te linkbuilden wat me overigens lastig lijkt omdat je van anderen afhankelijk bent.
-
29-11-2010, 14:18 #22
- Berichten
- 101
- Lid sinds
- 14 Jaar
Re: Flinke daling Google ranking
Ruim een half jaar, hoezo?
Aanvullend bericht:
Vreemd gegeven, sinds vanmiddag zijn de resultaten van de google ranking weer zoals voorheen.
Iemand een idee hoe dat kan?Laatst aangepast door Ferdi Louwerse : 29-11-2010 om 15:16 Reden: Automatisch samengevoegd.
-
29-11-2010, 18:56 #23
- Berichten
- 658
- Lid sinds
- 18 Jaar
Re: Flinke daling Google ranking
Om je positie nu stabiel te houden, is het van belang om je link velocity goed te houden. Hiermee wordt de constante stroom van backlinks bedoeld. Concreet advies uit mijn vorige post: "op dit moment is het zeer belangrijk om constant te gaan linkbuilden (met constant bedoel ik bijv 10 links per dag, maar niet de ene dag 25, de volgende 3 en dan weer 38)"
Succes!
-
29-11-2010, 20:45 #24
- Berichten
- 191
- Lid sinds
- 19 Jaar
Re: Flinke daling Google ranking
Leuk voor je. Dan weet je dus ook dat Google de content van de complete pagina beoordeeld en het niet per alinea of paragraaf bekijkt.
Aangezien de eigenaar van de website die genoemd wordt in dit topic heel slim "Accommodaties in de buurt" op de pagina's verwerkt heeft, speelt de duplicate content filter hier geen rol meer.
Om je eigen woorden uit een ander topic te gebruiken: "Een advies, als iemand om echte raad vraagt en je weet eigenlijk niet zeker of je antwoord wel correct is, reageer dan gewoon niet."
Om te topic starter verder te helpen: op dit moment is het zeer belangrijk om constant te gaan linkbuilden (met constant bedoel ik bijv 10 links per dag, maar niet de ene dag 25, de volgende 3 en dan weer 38).
Ik heb toch nooit ontkend dat Google een hele pagina beschouwt als het gaat om duplicate content?
De vraag is alleen, is die extra blok "genoeg" om uit de duplicate content filter te blijven?
Voorlopig lijkt het daar op, maar dat kan natuurlijk wel eens gaan veranderen.
Mijn punt was, dat deze - niet unieke teksten - de onstabiliteit van de rankings alleen maar versterkt. Om je een plezier te doen, de rankings gaan hierdoor harder dansen dan ze gewoon al doen... :-)
Die X links per dag moet je niet te letterlijk nemen, die links worden toch niet allemaal tegelijk gevonden/geïndexeerd. Uiteraard geen 100 op 1 dag leggen en dan 3 weken niets meer, dat is inderdaad onnatuurlijk.
-
29-11-2010, 20:50 #25
- Berichten
- 2.027
- Lid sinds
- 17 Jaar
Re: Flinke daling Google ranking
A. Willemsen, dat is geen Google dance, zie ook:
http://www.jeroen.com/woordenboek/google_dance
Linkbuilden hoeft ook zeker niet een vaste stroom, 10 per dag lijkt me trouwens onhaalbaar en zeker niet natuurlijk.
-
29-11-2010, 21:00 #26
- Berichten
- 210
- Lid sinds
- 17 Jaar
Re: Flinke daling Google ranking
Je moet je nooit zo druk maken over veranderingen in de resultaten. Dit is meestal altijd gewoon van tijdelijke aard. Google is aan het updaten. Je staat nu bij mij op plek 11 met het zoekwoord 'goedkoop weekendje weg'.
En A.willemsen; Je haalt google dance en een sandbox door elkaar. ;)
-
29-11-2010, 21:35 #27
- Berichten
- 658
- Lid sinds
- 18 Jaar
Re: Flinke daling Google ranking
Sandbox is wanneer de site totaal onvindbaar is, dit is wel degelijk de Google Dance. Kreeg zo 1, 2, 3 geen goed artikel gevonden, maar zie de 2e post hier: http://in.answers.yahoo.com/question...3021538AA6Xze7
-
30-11-2010, 09:18 #28
- Berichten
- 2.027
- Lid sinds
- 17 Jaar
Re: Flinke daling Google ranking
Dat wordt welles nietes.. ;) Maar voor de TS wel zo duidelijk de juiste naam te gebruiken. Je schrijft dat Google probeert de juiste positie voor de site te vinden, dat is heel goed mogelijk, alleen heet dat geen Google Dance. Helemaal eens met Jurien, niet al te druk om maken, dit gebeurd zo vaak. Monitor je belangrijke keywords eens, dan krijg je een goed beeld van de ups en downs. Sommige rankings verdwijnen compleet uit de index en na een week ploppen zo weer terug, en vaak zelfs een plekje hoger.
Mbt duplicate content, als je voldoende backlinks hebt zal je site dan ook prima ranken. Het gerucht gaat dat Google sites met veel affiliate links minder laat ranken, ik heb hier geen ervaring mee.
Edit: dit is wat Matt Cutts er over zegt, dus affiliate links kunnen zeker nadelig werken:
Somebody wrote about a “favorites” site that sells T-shirts. The site had about 100 pages, and now Google is showing about five pages. Looking at the site, the first problem that I see is that only 1-2 domains have any links at all to you. The person said that every page has original content, but every link that I clicked was an affiliate link that went to the site that actually sold the T-shirts. And the snippet of text that I happened to grab was also taken from the site that actually sold the T-shirts. The site has a blog, which I’d normally recommend as a good way to get links, but every link on the blog is just an affiliate link. The first several posts didn’t even have any text, and when I found an entry that did, it was copied from somewhere else. So I don’t think that the drop in indexed pages for this domain necessarily points to an issue on Google’s side. The question I’d be asking is why anyone would choose your “favourites” site instead of going directly to the site that sells T-shirts?
http://www.mattcutts.com/blog/indexing-timeline/
Sandbox is wanneer de site totaal onvindbaar is, dit is wel degelijk de Google Dance. Kreeg zo 1, 2, 3 geen goed artikel gevonden, maar zie de 2e post hier: http://in.answers.yahoo.com/question...3021538AA6Xze7Laatst aangepast door Ralph van leenen : 30-11-2010 om 09:24
-
30-11-2010, 10:46 #29
- Berichten
- 210
- Lid sinds
- 17 Jaar
Re: Flinke daling Google ranking
Weer heeft u ongelijk A. Willemsen.
Een sandbox wil helemaal niet zeggen dat je totaal niet te vinden bent. Je bent tijdelijk veel lager geplaatst. Als je totaal niet meer te vinden bent en niet meer geïndexeerd heb je een penalty te pakken, dat is totaal wat anders dan een sandbox.
Waarom ik dacht dat je de twee door elkaar haalde was de volgende uitspraak:
Bij een sandbox is het goed om constant goede kwalitatieve backlinks te verzamelen om zo uit de sandbox te klimmen.
U haalt hier dus de twee termen door elkaar heen.
Het klopt dat het hier in dit geval gaat over het tijdelijk verspringen van de posities in Google, ook wel 'google dance' genoemd. Maar het advies om dan een vaste stroom van backlinks te krijgen is absoluut onzin. Tegen die tijd dat Google de backlinks heeft opgemerkt, staat je website alweer in zijn normale positie.
-
30-11-2010, 10:56 #30
- Berichten
- 145
- Lid sinds
- 17 Jaar
Re: Flinke daling Google ranking
Na al dat gespeculeer zou ik even reageren aangezien ik net een website heb die uit de sandbox/aging filter is gekomen. Bereid je vast voor dat je met deze site de komende maanden niet goed zult ranken op goede keywords. Een contstante stroom van backlinks is zeker niet nodig, al is het wel zo dat goede backlinks je sneller uit de sandbox kunnen helpen. Blijf gewoon rustig, zorg voor wat goede content (al is dit niet eens noodzakelijk) en probeer wat goede backlinks te krijgen. Het duurt tot ongeveer 8 maanden dat je er weer uit komt, maar dan kun je ook weer prima hoog scoren op top keywords. Indien je een analytics rapport wil om een beetje te benchmarken, PM me :). Succes..
Plaats een
- + Advertentie
- + Onderwerp
Marktplaats
Webmasterforum
- Websites algemeen
- Sitechecks
- Marketing
- Domeinen algemeen
- Waardebepaling
- CMS
- Wordpress
- Joomla
- Magento
- Google algemeen
- SEO
- Analytics
- Adsense
- Adwords
- HTML / XHTML
- CSS
- Programmeren
- PHP
- Javascript
- JQuery
- MySQL
- Ondernemen algemeen
- Belastingen
- Juridisch
- Grafisch ontwerp
- Hosting Algemeen
- Hardware Info
- Offtopic