Al eerder sprak ik over een thema voor een website van mij. Op dit moment is het een statische website maar door de gestegen bezoekers aantallen wil ik er een community/blog van maken. In het algemeen maar ook in Wordpress ben ik hier niet bekend mee. Door het aantal bezoekers durf ik het niet aan om zomaar wat te proberen en hierdoor bijvoorbeeld een grote fout te maken. Het lastigste is, dat als je er niet bekend mee bent je ook niet direct weet wat je zou moeten hebben/mist.
Wat voor dingen of tips kunnen jullie mij aanraden?
Als ik mijn gedachten vrijuit laat gaan zou ik het ideaal zijn te sparren (bellen) met een ervaren persoon die zelf enig verstand heeft van wordpress (gewoon als beheerder) en een community / blog runt met ca. 10000 - 25000 bezoekers per maand. Ik zou hier zelfs een vergoeding tegenover willen zetten.
- Tips voor opzetten/blog comunity in wordpress
-
03-06-2014, 09:06 #1
- Berichten
- 171
- Lid sinds
- 13 Jaar
Tips voor opzetten/blog comunity in wordpress
-
-
03-06-2014, 10:16 #2
- Berichten
- 5.661
- Lid sinds
- 18 Jaar
Re: Tips voor opzetten/blog comunity in wordpress
Er zijn natuurlijk legio voorbeelden te vinden op het web, vanaf blogs met comments tot complete communities met een forum, profielpagina's etc. Dat kan allemaal met Wordpress, dat is geen enkel probleem.
Om te kijken wat zinnig is moet je een (never ending ....) lijstje maken met de dingen waarvan jij denkt dat het interessant is voor je bezoekers, hoe jij er in commerciele opzicht ook nog wat leuks mee kan doen en daarbij ook het allerbelangrijkste: hoe ga je dat allemaal managen. Comments in blogs, forums, etcetera, dat kost gewoon een heleboel tijd en aandacht om in de gaten te houden en te modereren. Verder heb je natuurlijk een aantal technische uitdagingen, zal de privacy wellicht een rol spelen, en is het ook maar de vraag in hoeverre de bezoekers inderdaad de stap van 'alleen lezen naar actief meedoen' zullen zetten.
Ook de soort blogs die je plaatst zijn van belang. Ik heb ooit een nieuwsportal met kampeernieuws opgezet, toen die ongeveer 80.000 bezoekers/maand trok heb ik de comments open gezet. Nul komma nul reacties. Dat verbaasde me eerst, want op de caravan- en camperfora was het wel altijd buitengewoon gezellig. En dat ondanks het feit dat we aan de hand van reacties uit de branche, de hoeveelheid pageviews/bezoeker en het aantal terugkerende bezoekers (een kwart kwam wekelijks terug) toch wel wisten dat de content echt werd gewaardeerd. Maar ook logisch, de site bracht het kampeernieuws namelijk op een nuchtere (à la Nu.nl) manier wat gewoon tot weinig reacties leidde. Als ik de berichtgeving langzaam had aangepast naar een meer persoonlijke stijl was dat wellicht anders gegaan. Maar in het kader van 'never change a winning team' heb ik de comments lekker gesloten en er kraaide geen haan naar. We hebben toen wel een wekelijkse e-mailnieuwsbrief opgezet, die sloeg wél heel goed aan.
Plaats een
- + Advertentie
- + Onderwerp
Marktplaats
Webmasterforum
- Websites algemeen
- Sitechecks
- Marketing
- Domeinen algemeen
- Waardebepaling
- CMS
- Wordpress
- Joomla
- Magento
- Google algemeen
- SEO
- Analytics
- Adsense
- Adwords
- HTML / XHTML
- CSS
- Programmeren
- PHP
- Javascript
- JQuery
- MySQL
- Ondernemen algemeen
- Belastingen
- Juridisch
- Grafisch ontwerp
- Hosting Algemeen
- Hardware Info
- Offtopic