Beste SDers,
Noem het maar even galspuwen, maar ik heb het helemaal gehad met TNT post.
Afgelopen 8 weken zo`n 13 zendingen verloren/kwijtgeraakt/gestolen en krijg vooralsnog afgerond ongeveer €0 euro vergoed. Over heel 2009 staat de teller nu op 19
Met een commercieele waarde per zending van ongeveer €150 euro en alle tijd en moeite die je vervolgens aan de klant kwijt bent die denkt dat het aan jou ligt, komt mijn stressmetertje toch aardig in het rode gebied terecht. Nu overweeg ik ook wel andere opties van verzenden.
Wie van jullie herkent deze situatie en/of heeft suggesties hiermee om te gaan?
Extra info:
Via mijn contract met TNT meld ik alle zendingen vooraf op kantoor bij hen aan. Vervolgens rijd ik naar het TNT businesscentrum om de pakketten van die dag af te geven en een handtekening te ontvangen!
Echter bij TNT vindt de eerste scan dat men het pakket werkelijk ontvangen hebben pas plaats in een andere stad 30km verderop (!) En hier zit dus ook de crux, ik heb dan wel een bewijs + stempel van aflevering echter TNT houd vol dan men het pakket "niet in hun circuit" tegen is gekomen en dus ook niet kunnen uitbetalen.
- TNT en "verloren" zendingen
-
18-12-2009, 09:32 #1
- Berichten
- 42
- Lid sinds
- 15 Jaar
TNT en "verloren" zendingen
Laatst aangepast door Rudolph Pietersz : 20-12-2009 om 13:17
-
-
18-12-2009, 09:44 #2
- Berichten
- 630
- Lid sinds
- 16 Jaar
dan kies je toch voor UPS ? en dan nog zoveel fouten .. dat kan ik me bijna niet voorstellen.. er is bij mij nog nooit wat mis gegaan..
-
18-12-2009, 09:45 #3
- Berichten
- 1.099
- Lid sinds
- 17 Jaar
Beste SDers,
Noem het maar even galspuwen, maar ik heb het helemaal gehad met TNT post.
Afgelopen 2 maanden zo`n 9 zendingen verloren/kwijtgeraakt/gestolen en krijg vooralsnog afgerond ongeveer €0 euro vergoed. Over heel 2009 staat de teller nu op 16
Met een commercieele waarde per zending van ongeveer €150 euro en alle tijd en moeite die je vervolgens aan de klant kwijt bent die denkt dat het aan jou ligt, is overweeg ik nu toch wel andere opties van verzenden.
Wie van jullie herkent deze situatie en/of heeft suggesties hiermee om te gaan?
Extra info:
Via mijn contract met TNT meld ik alle zendingen vooraf op kantoor bij hen aan. Vervolgens rijd ik naar het TNT businesscentrum om de pakketten van die dag af te geven en een handtekening te ontvangen!
Echter bij TNT vindt de eerste scan dat men het pakket werkelijk ontvangen hebben pas plaats in een andere stad 30km verderop (!!!) En hier zit dus ook de crux, ik heb dan wel een bewijs + stempel van aflevering echter TNT houd vol dan men het pakket "niet in hun circuit" tegen is gekomen en dus ook niet kunnen uitbetalen.
Biedt je de pakketten aangetekend aan of alleen met een AVG zegel?
-
18-12-2009, 09:59 #4
- Berichten
- 49
- Lid sinds
- 17 Jaar
Waren ze verzekerd? Bij UPS heb je ook 3/4 opties. Standaard is ook onverzekerd. Alleen UPS is niet zo prutserig als UPS
-
18-12-2009, 10:11 #5
- Berichten
- 1.099
- Lid sinds
- 17 Jaar
16 keer een pakket kwijt? vreemde zaak
- normaal aanbieden 6,75 euro geen verzekering
- wanneer je pakket waarde heeft aantekenen met waarde 7 euro aangetekend 1,15 euro handtekening retour en dan volgens mij nog iets van 2 euro voor de waarde verzekering
-
18-12-2009, 10:16 #6
- Berichten
- 2.299
- Lid sinds
- 16 Jaar
Het is inderdaad slecht gesteld bij de TNT. Ik ben laatst ook bijna aangeklaagd door een klant maar had gelukkig het bewijs dat ik het pakje afgeleverd had.
Omgekeerd lever ik wel eens een mailing in die ze dan vergeten te factureren. Dus per saldo staan we quite.
Maar het is drama bij TNT, dat klopt. En het ligt niet aan de decemberdrukte, het gaat het hele jaar door fout.
-
18-12-2009, 11:23 #7
- Berichten
- 42
- Lid sinds
- 15 Jaar
@ Matthijs
Ik wil inderdaad een prijsvergelijking gaan maken tussen de verschillende aanbieders... Want dit is echt niks zo. De eerste 6 maanden van dit jaar gebruikte ik ook nog de websitenaam Specialphones op de pakketten, dit heb ik inmiddels maar veranderd in een meer generieke naam. Toch weten gewoon enkele TNT medewerkers precies hoe de pakketten van mij eruitzien vermoed ik...
Ook al uitgebreid contact met de bedrijfrechercheur gehad, maarja.. zonder bewijs kunnen ze niks is het antwoord.
@ Andre
Heb het een lange periode verzekerd tot €500 euro per pakket. Echter toen ik eens aanspraak hierop moest maken en ik onder ogen kreeg TNT werkelijk per pakket uitbetaald heb ik dit snel gewijzigd naar onverzekerd. Als ik namelijk 3 euro per pakket minder betaal (=onverzekerd) en 250 pakketten per maand uitstuur is het per saldo nl. voordeliger als ik uitga van 1-4 vermissingen per maand.
@J.Haan
Er zitten gewoon echt enkele medewerkers in het distributiecentrum hier bij mij die stelen als raven. Het punt wat mij wanhopig en machteloos maakt is dat ik de pakketten hier in Almere inlever, maar dat de EERSTE TNT scan pas plaatsvindt in Amsterdam. Als klanten vervolgens TNT gaan bellen met het tracktracenummer in hun hand dan krijgen ze te horen: "nee meneer/mevrouw, dit pakketje hebben wij nog niet van de verzender ontvangen"
Dus klant boos en zeer slechte reclame voor het bedrijf.
Volslagen idioot daar bij TNT!
-
18-12-2009, 11:47 #8
- Berichten
- 95
- Lid sinds
- 18 Jaar
Als het hier om mobiele telefoons gaat, heb je dan - zowel technisch als juridisch -de mogelijkheid om de IMEI nummers te noteren? Want in dat geval zou je er eventueel naar kunnen kijken of je er een zaak van kunt maken, als ze bij TNT meer van deze telefoons 'kwijt' raken. Je hebt dan de IMEI nummers die eventueel te traceren zijn, wanneer er daadwerkelijk gebruik wordt gemaakt van de telefoons.
-
18-12-2009, 12:07 #9
- Berichten
- 42
- Lid sinds
- 15 Jaar
Meeste IMEI nummers worden inderdaad door ons genoteerd... helaas ook wel eens vanwege drukte dat er een paar tussen glippen maar ik je hebt wel even een handvat aangeboden...
Ik ga hier zeker iets mee doen, bedankt Arjan.
-
18-12-2009, 13:26 #10
- Berichten
- 301
- Lid sinds
- 19 Jaar
Ik wil never nooit meer iets met TNT van doen hebben.
De laatste 18 maanden al voor duizenden euro´s het schip in gegaan.
In enkele gevallen hebben mijn zendingen het distributiecentrum niet eens bereikt.
Telkens moet ik weer bellen, informeren en uiteindelijk weer een onderzoek laten opstarten.
Voor de zoveelste keer dat %^$#@ TNT formulier gaan invullen.
Mijn tijd... mijn moeite... mijn geld!
Meestal schiet je er (flink) bij in.
Maar, soms levert zo'n onderzoek levert ook wel eens komische TNT bevindingen op.
Zo heeft TNT al eens een zending definitief als verloren beschouwt... heeft zij mij haar
"welgemeende" excuses hiervoor aangeboden en kwam ik helaas niet voor compensatie
in aanmerking.
Het komische hierbij is, dat mijn klant mij (intussen) al een bedank e-mail had gestuurd
voor de snelle verzending. God zij dank is deze dus toch aangekomen.
Recentelijk zelfs TNT´s nieuwste dienst "Parcy" eens gebruikt. Misschien is deze beter?
Drama met een hoofdletter D.
De chauffeur die het pakket kwam ophalen vroeg al direct "wat zit er in?" en wist
niet eens wat deze "service" nu inhoudt. "Ik mot effe een pakkie bij u ophalen".
Dan zakt mijn moed mij toch wel in de schoenen.
Vervolgens Track Tracen... lezen dat zending vertraging heeft opgelopen en jawel...
geen verdere informatie meer op Track Trace te vinden.
Weer rondbellen en weer het zoveelste onderzoek opstarten.
Deze keer werd ik echter door een TNT medewerker gebeld, met het verzoek "of ik
niet even mijn klant kon bellen en deze wilde vragen of mijn zending is ontvangen".
Nou nee, meneer TNT.
Indien ik aan dit verzoek zou voldoen... wat ik dus echt niet wil, dan moet ik maar
hopen dat deze in alle eerlijkheid erkent dat zij mijn zending heeft ontvangen.
En wat als zij nee zeggen?
Nee... TNT zoekt het maar lekker uit. Ik ben nu echt klaar met ze.
In plaats van "Sure we can" is "We hope we can" een betere TNT slogan.
-
18-12-2009, 13:31 #11
- Berichten
- 330
- Lid sinds
- 17 Jaar
UPS heb ik niet echt ervaringen mee, maar DHL bevalt mij ZEER goed. Vooral internationale verzendingen gaan perfect door hun eigen inklaring ipv de algemene die anderen gebruiken.
-
18-12-2009, 13:36 #12
- Berichten
- 2.160
- Lid sinds
- 17 Jaar
Er is geen bedrijf waar geen slechte ervaringen over te vinden zijn in deze branche, maar tot nu toe ben ik zeer tevreden over TNT. Over DHL en Mikropakket (inmiddels van TNT maar opereert nog zelfstandig) heb ik dan weer wel wat negatiefs te zeggen. Met UPS heb ik alleen privé ervaringen meta aankopen bij de Apple Store en enkele andere webshops, dat beviel me tot noch toe prima.
Ik verzend trouwens wel altijd verzekerd, dat kost wat meer maar dan heb je ook stukken minder gezeik. Al zullen ze er natuurlijk altijd onderuit willen komen.
-
18-12-2009, 13:37 #13
- Berichten
- 139
- Lid sinds
- 16 Jaar
UPS is veel beter, ik denk dat iedereen wel slechte ervaringen heeft met TNT
-
19-12-2009, 14:45 #14
- Berichten
- 42
- Lid sinds
- 15 Jaar
[QUOTE=Fred O;530606]Ik wil never nooit meer iets met TNT van doen hebben.
De laatste 18 maanden al voor duizenden euro´s het schip in gegaan.
In enkele gevallen hebben mijn zendingen het distributiecentrum niet eens bereikt.
Telkens moet ik weer bellen, informeren en uiteindelijk weer een onderzoek laten opstarten.
Voor de zoveelste keer dat %^$#@ TNT formulier gaan invullen.
Mijn tijd... mijn moeite... mijn geld!
QUOTE]
Helemaal herkenbaar! Tijd, geld en ontzettend veel moeite voor helemaal niks.
Ik vertrouw hen waardevolle pakketten toe, zij verliezen deze, ik krijg er geen compenstie voor maar ik moet er wel voor betalen!! Als ik dat principe in mijn webwinkels toepas ben ik binnenkort een bekende nederlander in programma`s als VARA`s KASSA, Breekijzer en Opgelicht.
Maar blijkbaar is het voor de Koninklijke TNT allemaal geen probleem.
Ik heb het nog even nageteld maar sinds 24 oktober jl. gaat het zelfs om 13 zendingen i.p.v. de eerder gemelde 9 stuks.
Heb maar een afspraak gemaakt bij de politie voor het doen van een aangifte, al is het maar voor mijn eigen gevoel. Verder stuur ik dan deze aangifte tezamen met het nummer van de bedrijfsrechercheur naar mijn klanten. Al is het maar om mijn bedrijfsnaam van blaam te zuiveren die het eerder heeft opgelopen door deze prutsers.
Aanvullend bericht:
Overigens iemand ervaring met DPD hier?Laatst aangepast door Rudolph Pietersz : 19-12-2009 om 14:51 Reden: Automatisch samengevoegd.
-
19-12-2009, 14:55 #15
- Berichten
- 121
- Lid sinds
- 17 Jaar
Gek. Ik dacht dat ik de enige was met slechte ervaringen van TNT. Een paar keer is een pakket kwijtgeraakt. Geen vergoeding voor gekregen; ze verschuilen zich achter de kleine lettertjes.
Ook heb ik het een keer als ontvanger gehad. Het pakketje werd 10 dagen te laat dan de verzenddatum aan me bezorgd. Te laat, waardoor ik schade leed. Ik kon geen klacht indienen, want dat mag alleen de verzender doen. En die deed dat niet.
Plaats een
- + Advertentie
- + Onderwerp
Marktplaats
Webmasterforum
- Websites algemeen
- Sitechecks
- Marketing
- Domeinen algemeen
- Waardebepaling
- CMS
- Wordpress
- Joomla
- Magento
- Google algemeen
- SEO
- Analytics
- Adsense
- Adwords
- HTML / XHTML
- CSS
- Programmeren
- PHP
- Javascript
- JQuery
- MySQL
- Ondernemen algemeen
- Belastingen
- Juridisch
- Grafisch ontwerp
- Hosting Algemeen
- Hardware Info
- Offtopic