Hallo,
Laatste tijd interesseer ik me heel erg in internet winkels, ik ben daarom ook een e-commerce aan het bouwen.
Hoe zouden jullie het aanpakken met de klanten?
De klant laten inloggen zodat de klant niet 100x zijn eigen adres hoef in te vullen, of de klant bij elke bestelling alles in laten vullen?
Ik vind het zelf irritant als ik bij een internetwinkel moet inloggen maar ik weet niet hoe andere mensen hier over denken?
Wat vinden jullie? Inloggen of gewoon telkens opnieuw in laten vullen?
Richard
- Klanten laten inloggen
Bekijk resultaten enquête: Klanten laten inloggen
- Stemmers
- 50. Je mag niet stemmen in deze enquête
-
ja
-
nee
-
22-02-2006, 22:48 #1
- Berichten
- 64
- Lid sinds
- 19 Jaar
Klanten laten inloggen
-
-
22-02-2006, 22:58 #2
- Berichten
- 1.832
- Lid sinds
- 19 Jaar
Ik vind inloggen zelf belangrijk.
Ik vind het zeer irritant om elke keer mijn gegevens in te vullen.
-
23-02-2006, 06:15 #3
- Berichten
- 1.331
- Lid sinds
- 19 Jaar
Inderdaad, steeds gegevens invullen is erg vervelend.
Je moet dan wel proffecioneel erbij zetten dat er niks met de gegevens wordt gedaan.
Bij aanmelden gaan mensen al snel denken: "Is dit wel verstandig zo"...
-
23-02-2006, 08:38 #4
- Berichten
- 56
- Lid sinds
- 19 Jaar
Inderdaad inloggen,
Hierbij kan je een database maken waarbij alle bestellingen op het zelfde adres bij elkaar komen.
Je kan controleren of het e-mail adres klopt, en je hebt een overzicht van potentiele klanten.
Het is ook inderdaad veel makkelijker voor de gebruikers.
-
23-02-2006, 10:42 #5
- Berichten
- 64
- Lid sinds
- 19 Jaar
Oke, de klant dus laten inloggen lijkt het beste.
Maar hoe zouden jullie de klant aan zijn password/inlognaam helpen?
De klant laten inloggen met een username + zelfbedacht password, of laten inloggen met emailadres + random password?
Het voordeel van inloggen met email adres + random password is dat ze zelf geen username en wachtwoord hoeven te verzinnen, dus ook niet bij het bestellen hoeven in te vullen.
Het email adres moeten ze zowiezo invullen omdat daar een bevestegings mail heen gaat.
Bij de eerste bestelling hoeven ze dus geen password op te geven , bij de volgende bestelling kunnen ze inloggen zodat ze hun gegevens niet meer hoeven in te vullen.
-
23-02-2006, 10:45 #6
- Berichten
- 427
- Lid sinds
- 19 Jaar
Wij doen het nog anders.. Klant besteld eerste keer, moet alles invullen en krijgt vanzelf een account.. Kiest klant voor inloggen wordt alles ingevuld en als hij het nog een keer invult wordt het klantnummer er zelf bij gezocht.
-
23-02-2006, 12:45 #7
Basing.nl (Umono)
- Berichten
- 1.017
- Lid sinds
- 19 Jaar
Origineel gepost door Robin Bohnen
Wij doen het nog anders.. Klant besteld eerste keer, moet alles invullen en krijgt vanzelf een account.. Kiest klant voor inloggen wordt alles ingevuld en als hij het nog een keer invult wordt het klantnummer er zelf bij gezocht.
-
23-02-2006, 22:16 #8gast Guest
Zoals Robin Bohnen zei vind ik ook erg handig.
-
23-02-2006, 22:17 #9gast Guest
Origineel gepost door Martijn D.
Inderdaad, steeds gegevens invullen is erg vervelend.
Je moet dan wel proffecioneel erbij zetten dat er niks met de gegevens wordt gedaan.
Bij aanmelden gaan mensen al snel denken: "Is dit wel verstandig zo"...
-
26-02-2006, 15:31 #10
- Berichten
- 225
- Lid sinds
- 19 Jaar
vind registreren altijd heel irritant, dus laat men kiezen tussen gegevens opslaan, of niet opslaan
-
26-02-2006, 17:30 #11
- Berichten
- 765
- Lid sinds
- 19 Jaar
Ik zou er inderdaad ook voor zorgen dat klanten zowel kunnen registreren, als gewoon los bestellingen plaatsen. Ik weet nog goed dat ik met kerstmis een cadeau had gevonden voor mijn vriendin op een webshop, ik heb me niet moeten registreren wat ik heel goed vond aangezien de kans groot is dat ik er toch niets meer van nodig had. Op bijvoorbeeld Proxis.be vind ik het registreren dan weer goed omdat ik daar veel bestel.
-
10-03-2006, 18:51 #12
- Berichten
- 192
- Lid sinds
- 19 Jaar
Kan je niet iets maken dat de klant kan registreren, zodat zijn gegevens automatisch wordt ingevult. Of dat de klant kiest om niet te registreren en telkens zijn gegevens opnieuw in moet vullen. Zo kan de klant kiezen...
-
21-12-2006, 19:26 #13
- Berichten
- 63
- Lid sinds
- 18 Jaar
lll
Origineel gepost door Robin Bohnen
Wij doen het nog anders.. Klant besteld eerste keer, moet alles invullen en krijgt vanzelf een account.. Kiest klant voor inloggen wordt alles ingevuld en als hij het nog een keer invult wordt het klantnummer er zelf bij gezocht.
Je voert je gegevens een keer in en hij slaat ze op in een database.
Waneer je de volgende keer er weer komt klik je op inloggen en inplaatsvan gebruikersnaam staat er naam of zo je voert dus je naam in als gebruikers naam en als wachtwoord je telefoonnummer of zo
-
21-12-2006, 20:14 #14
ManagedWPHosting.nl
- Berichten
- 1.486
- Lid sinds
- 19 Jaar
ja en nee,
bij inloggen meer opties geven
-
22-12-2006, 09:48 #15
- Berichten
- 103
- Lid sinds
- 19 Jaar
Origineel gepost door job.v
Ik had het zo gedaan aleen iets anders .
Je voert je gegevens een keer in en hij slaat ze op in een database.
Waneer je de volgende keer er weer komt klik je op inloggen en inplaatsvan gebruikersnaam staat er naam of zo je voert dus je naam in als gebruikers naam en als wachtwoord je telefoonnummer of zo
Dit lijkt mij de meest handige optie. Zo hoeven ze de eerste keer niet te registreren en dat inloggen is maar 1 minuut werk bij een volgende bestelling.
Je kunt uiteraard ook gewoon de mensen de keuze geven om een account aan te maken. Als ze dan de bestellen geven ze gewoon hun gegevens in en geef je ze de keuze om meteen een account aan te maken. Zo niet dan moeten ze volgende keer weer alle gegevens invullen.
Plaats een
- + Advertentie
- + Onderwerp
Marktplaats
Webmasterforum
- Websites algemeen
- Sitechecks
- Marketing
- Domeinen algemeen
- Waardebepaling
- CMS
- Wordpress
- Joomla
- Magento
- Google algemeen
- SEO
- Analytics
- Adsense
- Adwords
- HTML / XHTML
- CSS
- Programmeren
- PHP
- Javascript
- JQuery
- MySQL
- Ondernemen algemeen
- Belastingen
- Juridisch
- Grafisch ontwerp
- Hosting Algemeen
- Hardware Info
- Offtopic