Goedendag forumleden,
Ik heb een vraag of opmerking over onderstaande:
Betreft een blog website binnen de travel heeft diverse affiliate links op de website waaronder TUI, Sunweb, vakantiediscounter e.d.
Nu valt mij op dat alle advertisers behalve TUI conversies opleveren, terwijl deze advertiser vrijwel de meeste kliks genereert.
Voorbeeld vanaf 1 juni:
TUI: 600 kliks, transacties 0
Sunweb: 250, transacties 6 (conversieratio 2,4%)
Vakantiediscounter: 952 (ruw), transacties 6 (0,6%)
221 uniek, 6 transacties (conversieratio 2,7%)
En nog wat meer publishers...
Opmerkelijk dat TUI géén conversies heeft?? aangezien denk ik voor de meeste mensen de plek is om een vakantie te boeken
Wie heeft deze ervaringen ook?
Of ik ben ook wel benieuwd naar jullie conversieratio's? Altijd handig om te benchmarken :)
- Affiliate bevindingen Travel advertisers, omtrent conversieratio's (EPC- eCPM)
-
06-08-2018, 07:08 #1
- Berichten
- 171
- Lid sinds
- 16 Jaar
Affiliate bevindingen Travel advertisers, omtrent conversieratio's (EPC- eCPM)
-
-
06-08-2018, 08:26 #2
- Berichten
- 98
- Lid sinds
- 18 Jaar
Re: Affiliate bevindingen Travel advertisers, omtrent conversieratio's (EPC- eCPM)
Hier zouden een paar mogelijkheden voor kunnen zijn.
1. Tui is populair omdat het conversie percentage hoog is waardoor er bij jouw wel geklikt word maar je niet de laatste klik in de cyclus bent (lijkt me onwaarschijnlijk maar in theorie zou dat moeten kunnen denk ik :P )
2. De implementatie aan de Tui kant werkt niet (lijkt ook onwaarschijnlijk omdat het dan bij niemand zou werken.. dat zou wel op moeten gaan vallen bij de affiliatepartij lijkt me).
3. De implementatie op je eigen website is niet correct (lijkt ook onwaarschijnlijk gezien kliks wel geregistreerd worden).
Hmm, ik dacht heel interessant met een aantal mogelijkheden te komen maar ze zijn alledrie niet heel erg waarschijnlijk :P, meer kan ik zo niet bedenken.
-
06-08-2018, 08:31 #3
- Berichten
- 171
- Lid sinds
- 16 Jaar
Re: Affiliate bevindingen Travel advertisers, omtrent conversieratio's (EPC- eCPM)
Hier zouden een paar mogelijkheden voor kunnen zijn.
1. Tui is populair omdat het conversie percentage hoog is waardoor er bij jouw wel geklikt word maar je niet de laatste klik in de cyclus bent (lijkt me onwaarschijnlijk maar in theorie zou dat moeten kunnen denk ik :P )
2. De implementatie aan de Tui kant werkt niet (lijkt ook onwaarschijnlijk omdat het dan bij niemand zou werken.. dat zou wel op moeten gaan vallen bij de affiliatepartij lijkt me).
3. De implementatie op je eigen website is niet correct (lijkt ook onwaarschijnlijk gezien kliks wel geregistreerd worden).
Hmm, ik dacht heel interessant met een aantal mogelijkheden te komen maar ze zijn alledrie niet heel erg waarschijnlijk :P, meer kan ik zo niet bedenken.
Hi Bedankt,
TUI heeft sinds een jaar geen last click vergoeding meer... maar position based (time decay), dus inprinciepe zouden de vergoedingen verdeeld worden over meerdere publishers (touchpoints) binnen het tijdframe/journey...
mede om deze reden zou ik wat meer vergoedingen verwachten omdat het niet meer alleen last click is :)
De Time Decay-verdeling voor het "positie" element betekent dat de commissie bedoeld voor dit element is verdeeld volgens een tijdsvervalmodel over alle touchpoints binnen de attributieperiode. Het model implicteert dat hoe dichter het touchpoint bij de conversie ligt des te hoger de commissie is.
-
06-08-2018, 08:35 #4
- Berichten
- 98
- Lid sinds
- 18 Jaar
Re: Affiliate bevindingen Travel advertisers, omtrent conversieratio's (EPC- eCPM)
Ah, ok. dan kan ik je nog steeds niet verder helpen :P
-
06-08-2018, 09:07 #5
- Berichten
- 1.179
- Lid sinds
- 16 Jaar
Re: Affiliate bevindingen Travel advertisers, omtrent conversieratio's (EPC- eCPM)
Verleden jaar had ik met TUI een aantal gewone sales maar dit jaar doet TUI het bij mij slecht. Ik zit bij Tradetracker. Bij sales van Prijsvrij en Sunweb worden 2-6 touchpoints gebruikt en wordt een gewone commissie uitgekeerd. Bij TUI heb ik verschillende sales maar die hebben allen meer dan 450 touchpoints....de uitgekeerde commissie bedraagt dan nog maar enkele dubbeltjes.
-
06-08-2018, 09:17 #6
- Berichten
- 171
- Lid sinds
- 16 Jaar
Re: Affiliate bevindingen Travel advertisers, omtrent conversieratio's (EPC- eCPM)
Verleden jaar had ik met TUI een aantal gewone sales maar dit jaar doet TUI het bij mij slecht. Ik zit bij Tradetracker. Bij sales van Prijsvrij en Sunweb worden 2-6 touchpoints gebruikt en wordt een gewone commissie uitgekeerd. Bij TUI heb ik verschillende sales maar die hebben allen meer dan 450 touchpoints....de uitgekeerde commissie bedraagt dan nog maar enkele dubbeltjes.
Dus je bent ook niet helemaal te spreken over de performance van TUI...
Veel effort voor weinig...
helaas dat Sunweb een plafond heeft van max 25,- vergoeding :(
-
06-08-2018, 13:44 #7
- Berichten
- 797
- Lid sinds
- 16 Jaar
Re: Affiliate bevindingen Travel advertisers, omtrent conversieratio's (EPC- eCPM)
Hier zouden een paar mogelijkheden voor kunnen zijn.
1. Tui is populair omdat het conversie percentage hoog is waardoor er bij jouw wel geklikt word maar je niet de laatste klik in de cyclus bent (lijkt me onwaarschijnlijk maar in theorie zou dat moeten kunnen denk ik :P )
2. De implementatie aan de Tui kant werkt niet (lijkt ook onwaarschijnlijk omdat het dan bij niemand zou werken.. dat zou wel op moeten gaan vallen bij de affiliatepartij lijkt me).
3. De implementatie op je eigen website is niet correct (lijkt ook onwaarschijnlijk gezien kliks wel geregistreerd worden).
Hmm, ik dacht heel interessant met een aantal mogelijkheden te komen maar ze zijn alledrie niet heel erg waarschijnlijk :P, meer kan ik zo niet bedenken.
-
06-08-2018, 13:47 #8
- Berichten
- 797
- Lid sinds
- 16 Jaar
Re: Affiliate bevindingen Travel advertisers, omtrent conversieratio's (EPC- eCPM)
Ik gok dat de TUI site niet zo converteert als de rest. Wat niet onlogisch is. Kijk ook even naar de totale funnel, misschien trekt de TUI uiting meer clicks vanwege bepaalde acties/beloftes welke niet meteen relevant zijn. Nu 100 euro vroegboek korting bijv is een aandachtstrekker maar kan ook meer nieuwsgierige/impuls clicks opleveren.
Tevens is de match met je blog -> TUI niet aansluitend genoeg vergeleken met de andere sites wellicht? Denk aan het aanbod vs doelgroep.
TUI is volgens mij bijv niet zo'n prijskraker als Sunweb en de Vakantiediscounter.Laatst aangepast door Tim Sanders : 06-08-2018 om 13:53
-
06-08-2018, 13:58 #9
- Berichten
- 501
- Lid sinds
- 18 Jaar
Re: Affiliate bevindingen Travel advertisers, omtrent conversieratio's (EPC- eCPM)
Daarnaast is TUI ook duurder dan de andere. Ik vlieg morgen naar Cyprus de zelfde reis was bij TUI 300 euro duurder dan bij sunweb.
Dus mensen kijken en klikken wel maar boeken toch bij een ander
-
06-08-2018, 14:12 #10
- Berichten
- 171
- Lid sinds
- 16 Jaar
Re: Affiliate bevindingen Travel advertisers, omtrent conversieratio's (EPC- eCPM)
Hi,
Daar ben ik mij ook zeker van bewust...
En het de gehele funnel ook scherp op mijn netvlies.
Alleen het viel mij op... van de 600 potentiele kliks dus 0 sales... dat vond ik iets wat weinig tov andere ratio's.
Vandaar dat ik dit topic gestart ben.
Wellicht ligt het ook 100% aan de prijs :) en is de uitstraling en de naamsbekendheid daarna wat telt (voor het boeken bij een betrouwbare vakantie aanbieder).
Plaats een
- + Advertentie
- + Onderwerp
Marktplaats
Webmasterforum
- Websites algemeen
- Sitechecks
- Marketing
- Domeinen algemeen
- Waardebepaling
- CMS
- Wordpress
- Joomla
- Magento
- Google algemeen
- SEO
- Analytics
- Adsense
- Adwords
- HTML / XHTML
- CSS
- Programmeren
- PHP
- Javascript
- JQuery
- MySQL
- Ondernemen algemeen
- Belastingen
- Juridisch
- Grafisch ontwerp
- Hosting Algemeen
- Hardware Info
- Offtopic