In onze webwinkel bieden wij voor de Nederlandse markt de betaal methodes iDeal en Paypal aan, helaas komt het zeer regelmatig voor dat bij het kiezen van de betaal methode het bestelproces en ook de website verlaten wordt.
Welke betaal methode adviseren jullie verder aan te bieden?
En bieden jullie de mogelijkheid tot betalen door middel van Creditcard aan, zo ja hoeveel procent van de transacties wordt afgerekend met een Creditcard betaling? En gaat het dan om order groten van onder de €100, boven de €100 of beide?
- Regelmatig verlating webwinkel bij kiezen van betaal methode
-
12-09-2016, 08:54 #1
- Berichten
- 473
- Lid sinds
- 12 Jaar
Regelmatig verlating webwinkel bij kiezen van betaal methode
-
In de schijnwerper
-
12-09-2016, 08:57 #2
- Berichten
- 1.410
- Lid sinds
- 16 Jaar
Re: Regelmatig verlating webwinkel bij kiezen van betaal methode
Hoe ziet je betaalpagina er uit? Welke handelingen moeten mensen verrichten?
-
12-09-2016, 09:18 #3
- Berichten
- 473
- Lid sinds
- 12 Jaar
Re: Regelmatig verlating webwinkel bij kiezen van betaal methode
Kijk maar even, dan is het het beste te beoordelen http://esigaret-kopen.nl Wellicht dat je nog andere dingen tegen komt, ik sta altijd open voor op of aanmerkingen.
-
12-09-2016, 09:30 #4
- Berichten
- 2.691
- Lid sinds
- 15 Jaar
Re: Regelmatig verlating webwinkel bij kiezen van betaal methode
Ff op mobiel gekeken.
Niet optimaal.
Bovendien werkt de link naar de AV alleen als ik hem op een nieuw tabblad open.
Verder ongeacht welke betaalmethode ik kies, op de volgende pagina genereert hij een lichte error. Werkt wel maar wordt wat vage code weergegeven
-
12-09-2016, 09:39 #5
- Berichten
- 1.410
- Lid sinds
- 16 Jaar
Re: Regelmatig verlating webwinkel bij kiezen van betaal methode
Oke. Ik ben als onwetende bezoeker eens gaan neuzen op je site. En ik schrijf hier gewoon neer wat ik denk dat anders kan.
Misschien heb je er wat aan, misschien niet ;)
1. Eerste wat mij opviel: Ik had wat in mijn winkelwagen gedaan en wilde naar de winkelwagen gaan. Ik klikte op het icoontje, maar er gebeurde niets. Toen klikte ik op 'Winkelwagen' maar daar gebeurde ook niets. Alleen "1 producten (prijs)" is aanklikbaar. Ik zou dat hele blok gewoon als link gebruiken.
2. Op de winkelwagen pagina heeft de knop "Afrekenen" een neutrale zwarte kleur. Ik zou die knop wat prominenter in beeld zetten door het dezelfde kleur te geven als het rood in het icoontje van de winkelwagen boven aan. Dat ding moet opvallen.
3. De volgende pagina is de "Afrekenen" pagina. Mensen hebben een hekel aan formulieren en ik ben geen uitzondering. Ik moet zeggen dat het eerste wat bij me op kwam toen ik de afreken pagina zag. "WTF, 6 stappen!?!?" Misschien kun je het aantal stappen verminderen, of in ieder geval er voor zorgen dat het geen dag-taak lijkt om iets te bestellen. Want ik weet, ik moet 6 stappen doorlopen, maar ik kan nog niet zien hoeveel werk dat is. Ik denk dat ik hier was afgehaakt tenzij je echt iets unieks aanbiedt.
4. Stap 2 van het afrekenen moet ik mijn adres gegevens invullen. Ik heb twee monitoren (die beide iets anders zijn afgesteld) en op één monitor kan ik de input velden niet zien. Op de tweede monitor, die kleuren iets beter weer geeft zie ik heel licht de randjes van de input velden. Ik zou echt sterk aanraden om die zichtbaarder te maken. (Dit is wat ik zie op mijn slechte monitor: https://s21.postimg.io/ys7trbxqf/Naamloos.png).
5. Zoals gezegd, mensen haten formulieren invullen. Haal "Provincie/Regio" uit je registratie formulier. Is denk ik totaal overbodig.
Ik denk dat mensen afhaken doordat het bestelproces zo verschrikkelijk lang lijkt. 6 stappen is in gedachten echt veel als je aankomt op de pagina. De betaling zelf is niet veel mis mee.
-
12-09-2016, 09:48 #6
- Berichten
- 473
- Lid sinds
- 12 Jaar
Re: Regelmatig verlating webwinkel bij kiezen van betaal methode
Allereerst hartelijk dank dat je de moeite genomen hebt om mij te helpen en commentaar te geven. Wat bedoel je precies met AV?
-
12-09-2016, 09:57 #7
- Berichten
- 473
- Lid sinds
- 12 Jaar
Re: Regelmatig verlating webwinkel bij kiezen van betaal methode
Allereerst hartelijk dank dat je de moeite genomen hebt om mij te helpen en commentaar te geven. Al jouw genoemde punten heb ik door gestuurd naar het technische team, hartelijk dank voor de genoemde punten!
Oke. Ik ben als onwetende bezoeker eens gaan neuzen op je site. En ik schrijf hier gewoon neer wat ik denk dat anders kan.
Misschien heb je er wat aan, misschien niet ;)
1. Eerste wat mij opviel: Ik had wat in mijn winkelwagen gedaan en wilde naar de winkelwagen gaan. Ik klikte op het icoontje, maar er gebeurde niets. Toen klikte ik op 'Winkelwagen' maar daar gebeurde ook niets. Alleen "1 producten (prijs)" is aanklikbaar. Ik zou dat hele blok gewoon als link gebruiken.
2. Op de winkelwagen pagina heeft de knop "Afrekenen" een neutrale zwarte kleur. Ik zou die knop wat prominenter in beeld zetten door het dezelfde kleur te geven als het rood in het icoontje van de winkelwagen boven aan. Dat ding moet opvallen.
3. De volgende pagina is de "Afrekenen" pagina. Mensen hebben een hekel aan formulieren en ik ben geen uitzondering. Ik moet zeggen dat het eerste wat bij me op kwam toen ik de afreken pagina zag. "WTF, 6 stappen!?!?" Misschien kun je het aantal stappen verminderen, of in ieder geval er voor zorgen dat het geen dag-taak lijkt om iets te bestellen. Want ik weet, ik moet 6 stappen doorlopen, maar ik kan nog niet zien hoeveel werk dat is. Ik denk dat ik hier was afgehaakt tenzij je echt iets unieks aanbiedt.
4. Stap 2 van het afrekenen moet ik mijn adres gegevens invullen. Ik heb twee monitoren (die beide iets anders zijn afgesteld) en op één monitor kan ik de input velden niet zien. Op de tweede monitor, die kleuren iets beter weer geeft zie ik heel licht de randjes van de input velden. Ik zou echt sterk aanraden om die zichtbaarder te maken. (Dit is wat ik zie op mijn slechte monitor: https://s21.postimg.io/ys7trbxqf/Naamloos.png).
5. Zoals gezegd, mensen haten formulieren invullen. Haal "Provincie/Regio" uit je registratie formulier. Is denk ik totaal overbodig.
Ik denk dat mensen afhaken doordat het bestelproces zo verschrikkelijk lang lijkt. 6 stappen is in gedachten echt veel als je aankomt op de pagina. De betaling zelf is niet veel mis mee.
-
12-09-2016, 10:20 #8
- Berichten
- 2.691
- Lid sinds
- 15 Jaar
Re: Regelmatig verlating webwinkel bij kiezen van betaal methode
AV algemene voorwaarden.
De AV an sich is overigens een losse lap onleesbare tekst.
Het doet wat het moet doen maar voor mij persoonlijk schreeuwt het uit dat je als winkel niet op details let
Plaats een
- + Advertentie
- + Onderwerp
Marktplaats
Webmasterforum
- Websites algemeen
- Sitechecks
- Marketing
- Domeinen algemeen
- Waardebepaling
- CMS
- Wordpress
- Joomla
- Magento
- Google algemeen
- SEO
- Analytics
- Adsense
- Adwords
- HTML / XHTML
- CSS
- Programmeren
- PHP
- Javascript
- JQuery
- MySQL
- Ondernemen algemeen
- Belastingen
- Juridisch
- Grafisch ontwerp
- Hosting Algemeen
- Hardware Info
- Offtopic