@Alexander, ik begrijp je reactie(s), maar die komen nu over als een puber van 15-18 jaar oud.
Je vraagt aan SD-ers hoeveel zij denken dat het waard is. Dan kan het best dat er reacties tussen zitten die je niet aanstaan, maar dan is het beter die reacties voor lief te nemen en op een professionele en rustige manier te reageren.
- Hoe bepaal ik de waarde van mijn website?
-
31-08-2012, 16:20 #16
- Berichten
- 434
- Lid sinds
- 16 Jaar
Re: Hoe bepaal ik de waarde van mijn website?
-
31-08-2012, 16:41 #17
64BitsWebhosting.EU
- Berichten
- 2.085
- Lid sinds
- 18 Jaar
Re: Hoe bepaal ik de waarde van mijn website?
Ik zeg niks wat tegenstrijdig is. Ik heb overigens ook helemaal geen intresse in de site en ik zie je niet eens als concurrent, maar je moet afvragen waarom een koper een hoop geld op tafel zou gaan leggen als ie zelf nog het meeste moet gaan doen. Wát maakt jouw site zoveel beter dan een site die je voor 2-4K zelf incl. evenveel content kunt opzetten?
Vergeet niet dat elke euro die een adverteerder niet aan de site en onderhoud hoeft te spenderen, kan gebruiken om te adverteren en te groeien.
En die backend is helemaal niet zo spannend. Wat wel spannend is zijn dingen zoals 'draait de boel nog als er 100.000 advertenties in zitten', 'wordt er automatisch geontroleerd op spam', 'hoeveel ads per user heb je gem', 'waarom had je 6 k bezoekers en nu niet meer', etc... dingen zoals een intelligente ad rotator zal iedereen worst zijn.
-
31-08-2012, 21:08 #18
- Berichten
- 21
- Lid sinds
- 12 Jaar
Re: Hoe bepaal ik de waarde van mijn website?
@Alexander, ik begrijp je reactie(s), maar die komen nu over als een puber van 15-18 jaar oud.
Je vraagt aan SD-ers hoeveel zij denken dat het waard is. Dan kan het best dat er reacties tussen zitten die je niet aanstaan, maar dan is het beter die reacties voor lief te nemen en op een professionele en rustige manier te reageren.
-
31-08-2012, 21:13 #19
- Berichten
- 112
- Lid sinds
- 12 Jaar
Re: Hoe bepaal ik de waarde van mijn website?
Heb niet alles gelezen, maar jou investeringen of resultaten uit het verleden bieden geen garantie voor de toekomst.
Vaak gaat een site voor 8-10x de maandwinst, dit kan oplopen tot x20 (zoals je op Flippa vaak ziet) mits de potentie er is.
-
31-08-2012, 21:18 #20
- Berichten
- 21
- Lid sinds
- 12 Jaar
Re: Hoe bepaal ik de waarde van mijn website?
Ik zeg niks wat tegenstrijdig is. Ik heb overigens ook helemaal geen intresse in de site en ik zie je niet eens als concurrent, maar je moet afvragen waarom een koper een hoop geld op tafel zou gaan leggen als ie zelf nog het meeste moet gaan doen. Wát maakt jouw site zoveel beter dan een site die je voor 2-4K zelf incl. evenveel content kunt opzetten?
Vergeet niet dat elke euro die een adverteerder niet aan de site en onderhoud hoeft te spenderen, kan gebruiken om te adverteren en te groeien.
En die backend is helemaal niet zo spannend. Wat wel spannend is zijn dingen zoals 'draait de boel nog als er 100.000 advertenties in zitten', 'wordt er automatisch geontroleerd op spam', 'hoeveel ads per user heb je gem', 'waarom had je 6 k bezoekers en nu niet meer', etc... dingen zoals een intelligente ad rotator zal iedereen worst zijn.
Voor 1 ding hoe dan ook hebben jullie gelijk, ik ben wezen vragen om jullie mening betref. de waarde en die gaven jullie vanuit verschillende hoeken en om diverse redenen. Begrijp me niet verkeerd, dit wordt best op prijs gesteld, al hoef ik het verder niet mee eens te zijn.
-
31-08-2012, 21:20 #21
- Berichten
- 112
- Lid sinds
- 12 Jaar
Re: Hoe bepaal ik de waarde van mijn website?
-
31-08-2012, 22:08 #22
- Berichten
- 915
- Lid sinds
- 18 Jaar
Re: Hoe bepaal ik de waarde van mijn website?
Volgens mij is het heel eenvoudig, de website is waard wat hij op dit moment genereert aan bezoekers en inkomsten +- de potentie. Aangezien de potentie imo niet ontzettend groot is, gezien de 1) daling, de 2) verzadiging van die markt en 3) de concurrentie doet dat af aan de huidige waarde.
Wat het systeem heeft gekost is in mindere mate belangrijk voor de vraagprijs, want zoals gezegd kan een dergelijk systeem voor veel minder geld dan jouw investering ontwikkeld worden.
12-24 maanden winst is een normale vraagprijs. Je geeft aan 600-800 per maand aan inkomsten, dalend. Dus een 10k voor het geheel is echt de max denk ik.
-
31-08-2012, 22:26 #23
- Berichten
- 21
- Lid sinds
- 12 Jaar
Re: Hoe bepaal ik de waarde van mijn website?
Aanvullend bericht:
Lieve mensen, ik heb om jullie meningen gevraag en die heb ik nu, waarvoor mijn dank!
Waar ik nog geen antwoord op heb, is het volgende: mag ik hier de site te koop aanbieden, zonder verplichting om het daadwerkelijk te verkopen aan wie dan ook voor welk bedrag dan ook? Oftewel, kan/mag ik het hier zonder verplichtingen aanbieden? Zodat, als de potentiele koper mij voor welke reden dan ook niet aanstaat, ik dan ook mag weigeren tot verkoop over te gaan, ook al biedt diegene de gevraagde bedrag of zelfs daarboven?
Niet dat ik hetgeen ik er voor wil vragen zo gauw weer zou weigeren, in tegendeel, ik wil de site juist graag verkopen.... maar mijn vraag is dus puur van technische/juridische aard, om zich terug te mogen/kunnen trekken als ik daar een goed reden voor heb. Van daar.
Dus als iemand hier mij antwoord kan geven op deze vraag, graag! Heb het tot op heden nergens op deze site kunnen vinden hoe 't precies zit...wil ik de boel eventueel ter koop aanbieden, zodat we deze meningsverschillen en gebekvecht niet verder hoeven door te zetten. Iedereen staat vrij om een mening te hebben, wel of niet gebaseerd op kennis en ervaring. Waarvoor dus respect, ook al is mijn eigen mening over een x aantal issues vaak anders.Laatst aangepast door Alexander V. : 31-08-2012 om 22:36 Reden: Automatisch samengevoegd.
-
31-08-2012, 22:46 #24
64BitsWebhosting.EU
- Berichten
- 2.085
- Lid sinds
- 18 Jaar
Re: Hoe bepaal ik de waarde van mijn website?
Maakt u nou een grapje? Hoe kan backend niet spannend zijn? BACKEND IS ALLES! En alles draait ook juist om backend!
Voor 1 ding hoe dan ook hebben jullie gelijk, ik ben wezen vragen om jullie mening betref. de waarde en die gaven jullie vanuit verschillende hoeken en om diverse redenen. Begrijp me niet verkeerd, dit wordt best op prijs gesteld, al hoef ik het verder niet mee eens te zijn.
Maar wat wel belangrijk is om je gebruikers te houden en te laten terugkeren is usability. Ik pak 1 voorbeeld en dan hou ik dit topic voor gezien, want je wilt het toch niet horen ;)
Het zoeken:
Het eerste wat me opvalt is dat ik op die (slecht gerenderde) zoekknop moet klikken en dat ie met de entertoets al niet zoekt.
Daarnaast wil ik bij zoeken op 'golf gti' advertenties zien van auto's, en als je geen gti in de aanbieding hebt dan is een 'polo' ook nog ok, maar ik wil geen vakantieoort zien.
Als ik op een bepaalde term zoek zie ik op de eerste pagina geen ads, op de 2de pagina 2 ads, op de 3de en 4de pagina 1 ad, op de 5de geen en op de 6de weer 1. Dit slaat nergens op. Je gebruiker haakt al af op de eerste pagina en google maak je er ook niet blij mee.
Je lijkt 'standaard' te zoeken met een 'like' in je advertenties. Niet alleen levert dit geen relevante zoekresultaten op (misschien lijkt dat nu soms zo omdat je maar 8k ads hebt), maar zodra je 50k ads erin hebt is het ding niet meer vooruit te branden en is je relevantie totaal weg.
Je maakt geen gebruik van stopwoorden dus zoeken op woordjes zoals 'de' en 'en' leveren dus resultaat op van zowat je hele database. Ook dat is performance technisch niet al te fijn voor je server op het moment dat je veel advertenties hebt.
Het highlighten van de zoekcriteria is wel leuk, maar die <span> die je daarvoor gebruikt verknalt welje layout in bepaalde gevallen waardoor je spontaan teksten onder de thumbs in je overzicht krijgt. (html errors dus).
Nu is dat slecht 1 funktie maar dat valt me wel op in 5 minuten. Ik hoop dat je met me eens bent dat dit soort dingen niet mogen voorkomen bij een site van 8 jaar die een beetje succesvol is geweest en waar je 20K aan uitgegeven hebt?
Jij zegt dat de backend 'alles' is. Als ontwikkelaar wil ik daar best wel voor een deel in meegaan, maar commercieel gezien boeit het me totaal niet of ik bv. mijn rubrieken 1 keer in phpmyadmin moet inlezen of dat jij een geweldig systeem hebt om rubrieken toe te voegen. Zodra je goed geïndexeerd bent en redelijk wat bezoek hebt durft toch niemand zijn rubrieknamen meer te wijzigen :)
Maar ik zou niet alles teveel als kritiek opvatten. Wij hebben ook genoeg marktplaatsen die heel mooi zijn, waar veel werk in gezeten heeft maar die momenteel meer 'potentie' dan inkomsten hebben. Dit zijn gewoon geen tijden waarin mensen veel risico nemen om te investeren en graag willen weten hoe snel ze hun ROI halen en je bent echt niet de enige die van zijn marktplaatsen af wilt tegenwoordig.
Edit: miljaar, wat een verhaal weer... sry..
-
31-08-2012, 23:03 #25
- Berichten
- 754
- Lid sinds
- 17 Jaar
Re: Hoe bepaal ik de waarde van mijn website?
Zet hem gewoon te koop voor een prijs waarvan je zeker weet dat ze die niet gaan betalen, zo kom je achter wat de hoogste bod is en wat hij waard is.
Te koop aanbieden voor 30.000
(Met een beeetje geluk krijg je een seriueze bod van 8000 euro)
-
31-08-2012, 23:56 #26
- Berichten
- 21
- Lid sinds
- 12 Jaar
Re: Hoe bepaal ik de waarde van mijn website?
Aanvullend bericht:
Calm down, we praten alleen.
Aanvullend bericht:
Dank voor je suggestie, zal hem zeker te koop aanbieden, echter een bod van 8000 is alles behalve serieus, geluk of geen geluk.. en de jongens die aan dit soort bedragen denken kunnen alvast verder fietsen. Mogen ze voor dat bedrag zelf eentje bouwen.Laatst aangepast door Alexander V. : 01-09-2012 om 00:18 Reden: Automatisch samengevoegd.
-
01-09-2012, 00:22 #27
64BitsWebhosting.EU
- Berichten
- 2.085
- Lid sinds
- 18 Jaar
Re: Hoe bepaal ik de waarde van mijn website?
Kijk, dit vertelt een verhaal die wat meer bij de werkelijkheid hoort. Ik ben niet op zoek naar een konijn die liefst in 2 maanden zijn investering terug wil, dan houd ik de site net zo goed zelf, zolang het geld verdient is het OK. Net dat voorbeeldje die ik hierboven al aanhaalde, een bod van 12 maanden 1000 euro per maand is eigenlijk belediging van mijn intelligentie als ik 800 per maand zonder al te veel werk -en ik behoud het zelf ook nog, hoef dus niks te verkopen.... Dergelijke biedingen kan ik dus onmogelijk als serieus nemen. Goedkoop opportunisme heet dat.
-
01-09-2012, 00:37 #28
- Berichten
- 6.272
- Lid sinds
- 13 Jaar
Re: Hoe bepaal ik de waarde van mijn website?
Alexander,
Het is heel simpel. Zet je website te koop voor bedrag x, neem voor jezelf een bepaalde reserve in gedachten wat je er minimaal voor wil hebben en als het geboden bedrag minder is dan je reserve kan je altijd nog bepalen of je 'm verkoopt of niet.
Succes ermee.
-
01-09-2012, 12:16 #29
- Berichten
- 21
- Lid sinds
- 12 Jaar
Re: Hoe bepaal ik de waarde van mijn website?
Alexander,
Het is heel simpel. Zet je website te koop voor bedrag x, neem voor jezelf een bepaalde reserve in gedachten wat je er minimaal voor wil hebben en als het geboden bedrag minder is dan je reserve kan je altijd nog bepalen of je 'm verkoopt of niet.
Succes ermee.
Aanvullend bericht:
Kan iemand mij in menselijke taal uitleggen hoeveel ik moet betalen als ik mijn site hier te koop wil aanbieden. 'k snap niet waarom dit zo slecht is uitgelegd.
Hoe werkt dit precies... iemand?Laatst aangepast door Alexander V. : 01-09-2012 om 14:53 Reden: Automatisch samengevoegd.
-
01-09-2012, 14:58 #30
- Berichten
- 6.272
- Lid sinds
- 13 Jaar
Re: Hoe bepaal ik de waarde van mijn website?
Volgens mij kost dit niks, gewoon een nieuw topic openen in de marktplaats website verkopen?
Oftewel ga naar het gedeelte website verkopen en klik op nieuw onderwerp....
Plaats een
- + Advertentie
- + Onderwerp
Marktplaats
Webmasterforum
- Websites algemeen
- Sitechecks
- Marketing
- Domeinen algemeen
- Waardebepaling
- CMS
- Wordpress
- Joomla
- Magento
- Google algemeen
- SEO
- Analytics
- Adsense
- Adwords
- HTML / XHTML
- CSS
- Programmeren
- PHP
- Javascript
- JQuery
- MySQL
- Ondernemen algemeen
- Belastingen
- Juridisch
- Grafisch ontwerp
- Hosting Algemeen
- Hardware Info
- Offtopic