Goedemiddag SD-ers,
ik wil graag jullie mening over een aantal zaken.
Ik beheer een webshop en wil wat verbeteringen/aanpassingen doorvoeren om meer bezoekers en verkopen te realiseren.
De afgelopen 2 maanden zijn de verkopen explosief gestegen en het aantal bezoekers ook iets.
- Hoeveel meerwaarde hebben reviews voor je webshop? Hechten potentiele klanten daar waarde aan om over te gaan tot aankoop van een product?
- Hoeveel meerwaarde heeft het voor klanten om een keurmerk te hebben? Vind het best een hoge investering, dus wil eerst weten of ik daardoor meer verkopen kan realiseren
Wat vinden jullie verder van de webshop? www.veelkeus.nl
Nog tips, alles is welkom.
Alvast bedankt.
Elja
- Graag jullie mening (voor verbeteren webshop)
-
27-06-2012, 14:05 #1
- Berichten
- 219
- Lid sinds
- 13 Jaar
Graag jullie mening (voor verbeteren webshop)
-
In de schijnwerper
Professionele tekstschrijver (actie: 2,5 cent per woord)Freelance / WerkOutreachxxl.com || Outreach/linkbuilding zelf doen? Internationaal. Laagste prijzenFreelance / WerkHandmatige linkbuilding nodig? Wij regelen het betrouwbaar en effectief!Freelance / WerkGastartikelen plaatsen op échte websites met bezoekers en goede domeinwaarden?!SEO/Linkbuilding -
27-06-2012, 14:25 #2
Stichting WebwinkelKeur
- Berichten
- 864
- Lid sinds
- 19 Jaar
Re: Graag jullie mening (voor verbeteren webshop)
Beste Elja,
Allereerst wil ik even aangeven dat ik zelf werkzaam ben voor Stichting WebwinkelKeur, daarmee ben ik dus niet geheel onpartijdig, lijkt me belangrijk dat dit direct duidelijk is.
Naar mijn idee een belangrijk onderdeel voor online conversie vertrouwen. Vertrouwen is op diverse manieren te winnen, bijvoorbeeld door het plaatsen van adresgegevens, plaatsen van een foto van gebouw, plaatsen van informatie over de webwinkel, plaatsen foto + informatie over eigenaar, goed klantcontact, keurmerken, klantervaringen, etc. Ik zie dat je zelf al kiyoh gebruikt voor klantbeoordeling, dat is al een pluspunt.
Naast het bieden van extra vertrouwen biedt een keurmerk nog meer zaken, bijvoorbeeld bemiddeling bij geschillen en in ons geval ook een bindende uitspraak. Ook wordt je webwinkel juridisch eens bekeken. In ons geval bieden we ook klantervaringen en mysteryshopper reviews. Kortom allemaal mogelijkheden om je webwinkel te verbeteren.
Wat de investering dan betreft, Thuiswinkel.org is erg duur, deze zou ik als starter zeker afraden. Het webshop keurmerk is al wat betaalbaarder met 195 per jaar, zelf vragen we 84 euro per jaar, hoewel ik vind dat we qua kwaliteit zeker niet onder doen voor de grote twee.
In keurmerken land is echter de laatste tijd vooral negatieve aandacht, er zijn dan ook veel goudzoekers actief. De reacties die zeker gaan komen dat keurmerken geen waarde hebben spreek ik echter tegen, mijn ervaring is dat keurmerken wel zeker waarde kunnen hebben. De vraag is dan ook of je alleen voor een afbeelding wilt betalen of ook echt meerwaarde geboden wilt hebben. Door erg subjectieve uitzendingen van o.a. kassa is er echter een zwart/wit beeld ontstaan, dit vind ik zelf er jammer.
Kortom, naar mijn idee hebben keurmerken wel zeker meerwaarde. Maar ook op andere manieren valt vertrouwen te winnen, wat voor jouw webwinkel het beste is, is een persoonlijke keuze.
Wat de reviews betreft, vandaag stond dit artikel op Emerce http://www.emerce.nl/nieuws/coupons-...rsie-ecommerce . Hier volgt dus wel uit dat reviews positief zijn, echter heb ik geen ervaring met productreviews, shopreviews zijn bij mij wel altijd positief gebleken.
-
27-06-2012, 17:02 #3
- Berichten
- 219
- Lid sinds
- 13 Jaar
Re: Graag jullie mening (voor verbeteren webshop)
Hallo Marcel,
bedankt voor uw reactie.
Het is idd niet geheel objectief, maar ik neem het zeker mee in mijn overwegingen.
Hebben anderen nog een mening?
-
27-06-2012, 20:42 #4
- Berichten
- 576
- Lid sinds
- 18 Jaar
Re: Graag jullie mening (voor verbeteren webshop)
Een aantal dingen die mij opvallen + enkele tips:
- Om nog beter gevonden te worden in de zoekmachines zou je bijvoorbeeld je description-tag kunnen optimaliseren. Nu hebben meerdere pagina's dezelfde tekst in bv. Google, zie ook http://www.google.nl/#q=site:veelkeus.nl
- Je hebt nu breadcrumbs (het pad naar de bovenliggende pagina's) geplaatst in de H1-tag op meerdere pagina's (heb een steekproef gehouden.) In de H1-tag zou je beter een beschrijvende tekst kunnen plaatsen die ook echt de inhoud van de pagina weerspiegeld. Dus niet Speelgoed / Spellen / 6-in-1 spel in blik maar bijvoorbeeld 6 in 1 spel in een blik.
- Zorg ervoor dat de title-tag, de h1-tag en de tekst op de pagina op elkaar zijn afgestemd. Dus dat het keywoord van de pagina daarin ook terugkomt. Dan weet Google ook waar de pagina over gaat. Het belangrijkste keywoord het meest vooraan in de tag's.
- maak de bestelknop groter en opvallender met een kleur
- misschien iets meer tekst op de productpagina's
- ik zou betrouwbare keurmerk(en) prominent op de website plaatsen. Wel de keurmerken die ook iedereen kent en dus vertrouwd
- Als je reviews plaatst dan het liefst met naam, eventueel geboortedatum en woonplaats van de klant. Dat geeft extra vertrouwen aan nieuwe klanten. Mensen kopen namelijk graag iets wat vertrouwd voelt (en dus al door anderen is gekocht)
- stel de klant gerust in de buurt van de bestelknop. Dus iets als "inclusief btw", "gratis verzending" etc. Dan is de kans nog groter dat ze iets kopen
- voor mijn gevoel is de homepage iets te druk
- maak eventueel een footer met daarin op elke pagina het postadres en/of telefoonnummer indien van toepassing. Dit geeft extra vertrouwen. Mensen zijn gewend om die informatie uit een footer te halen
Mocht je meer info willen dan kan je gerust mij een PM sturen.
-
27-06-2012, 21:27 #5
- Berichten
- 219
- Lid sinds
- 13 Jaar
Re: Graag jullie mening (voor verbeteren webshop)
PM gestuurd.
-
28-06-2012, 01:41 #6
- Berichten
- 1.531
- Lid sinds
- 17 Jaar
Re: Graag jullie mening (voor verbeteren webshop)
Ik ga niet direct op je punten in, maar een aantal andere dingen die mij opvielen.
- Ik zou de NAW gegevens in zo een blokje links of rechts op alle pagina's zetten. Met de overvloed aan webwinkels die je tegenwoordig hebt komt ook veel oplichterij mee. Het is belangrijk om uit te stralen dat je te vertrouwen bent, transparantie. Als ik dan elke pagina die ik kijk je bedrijfsgegevens zie staan vind ik dat meteen een pluspunt. De reden hiervan is dat je blijkbaar niet bang bent om je webwinkel te associëren met je bedrijf, wat vaak de betrouwbaarheid groter maakt, want slechte acties van je webwinkel kunnen immer direct je bedrijf schaden.
- Privacy en voorwaarden zou ik ook in de footer zetten. Mooi natuurlijk dat het prominent boven in het menu staat, maar bij 99% van de sites staat het in de footer waardoor volgens mij de meeste mensen standaard naar de footer kijken.
- Kun je niet door bijv. een extra module die powered by biedmeer webwinkels wegkrijgen? Ik vind het er altijd vrij goedkoop uitzien als je ziet dat je daar een gratis webwinkel kunt maken. Het zou best kunnen dat je een betaald product hebt. Maar als je kijkt naar betrouwbaarheid vind ik het meestal een negatief punt als je meteen kunt zien dat de software gratis is. Dan zijn mensen al eerder geneigd te denken richting de webwinkel oplichting, wat je moet zien te voorkomen. Een oplichter zal meestal ook gratis systemen e.d. gebruiken.
- Bekijk de wensen van je doelgroep. Ipod, Iphone, gadgets typisch iets voor mensen die van stijl en uitstraling houden. Misschien je webshop ook een hippe look geven door het net wat gelikter en met de tijd te maken ipv een lay-out die men 15 jaar geleden ook al had?
- Ik zou incl. BTW achter de bedragen zetten ipv in de footer. Vaak wordt in de footer excl. BTW gezet, met als reden dat het niet te duidelijk opvalt. Juist als je bedragen incl. BTW zijn zou ik het duidelijk vermelden. Als men prijzen gaat vergelijken moeten ze er wel bij nadenken dat het incl. BTW zou zijn. Als ik snel zou moeten kiezen zou ik niet lang zoeken naar incl. of excl. BTW maar ervan uitgaan dat het excl. BTW zal zijn omdat het eenmaal meestal zo is. Dan zou je webshop dus af kunnen vallen omdat hij duurder lijkt maar goedkoper is, wat natuurlijk zonde is.
- UITVERKOOP valt al redelijk op, maar mag best vetgedrukt en een kleurtje krijgen. Hetzelfde geld voor nieuw bij drogisterijartikelen. Als je al een bezoeker terug keert is het handig dat het meteen opvalt dat je iets nieuws hebt, het nodig uit om toch even te snuffelen en wie weet komt er dan wel een sale uit.
-
28-06-2012, 14:12 #7
- Berichten
- 219
- Lid sinds
- 13 Jaar
Re: Graag jullie mening (voor verbeteren webshop)
Gijs,
bedankt voor je tips.
Heb het een en ander al veranderd op de site en er zal nog meer gewijzigd worden.
Elja
Plaats een
- + Advertentie
- + Onderwerp
Marktplaats
Webmasterforum
- Websites algemeen
- Sitechecks
- Marketing
- Domeinen algemeen
- Waardebepaling
- CMS
- Wordpress
- Joomla
- Magento
- Google algemeen
- SEO
- Analytics
- Adsense
- Adwords
- HTML / XHTML
- CSS
- Programmeren
- PHP
- Javascript
- JQuery
- MySQL
- Ondernemen algemeen
- Belastingen
- Juridisch
- Grafisch ontwerp
- Hosting Algemeen
- Hardware Info
- Offtopic