Beste,
Ik heb bijna een maand geleden een domein + scripts verkocht, nu ben ik al bijna een maand verder maar heeft de koper nog steeds het domein niet overgenomen. Wel heb ik de bestanden al gemaild e.d.
Nu vraag ik me af wat moet ik hiermee?
Verschillende keren aan de klant gevraagd om het domein over te nemen zodat ik mijn verplichtingen voldaan heb.
Maar tot op heden nog niks. Klant komt steeds met vage reacties, zoals dat hun server problemen zouden hebben e.d. Nu is dat op zich niet erg.. Maar transip heeft geen probleem dus kunnen ze gewoon de push accepteren lijkt mij.
Iemand die mij hier wat meer informatie over kan geven wat ik hier mee moet doen?
Het gaat hier om een xxx low bedrag.
Met vriendelijke groet
- Raar iets met klant
-
06-03-2011, 21:16 #1
- Berichten
- 947
- Lid sinds
- 14 Jaar
Raar iets met klant
-
-
07-03-2011, 06:15 #2
- Berichten
- 101
- Lid sinds
- 16 Jaar
Re: Raar iets met klant
Nooit de bestanden versturen voordat je de betaling ontvangen heb dat kreeg ik als tip mee.
-
07-03-2011, 07:56 #3
Pr0jects Web Services
- Berichten
- 246
- Lid sinds
- 14 Jaar
Re: Raar iets met klant
Klinkt alsof de klant al betaald heeft hoor.
-
07-03-2011, 11:25 #4
- Berichten
- 947
- Lid sinds
- 14 Jaar
Re: Raar iets met klant
Inderdaad de klant heeft al betaald(ik kom niet uit een eierdop).
-
07-03-2011, 11:27 #5
Pr0jects Web Services
- Berichten
- 246
- Lid sinds
- 14 Jaar
Re: Raar iets met klant
Je kan aangeven dat je het domein nog een maand vrijwillig vasthoudt en daarna E20,- per maand in rekening dient te brengen ten behoeve van administratie kosten (jij moet tenslotte steeds controleren of hij al verdwenen is)
Moet je eens kijken hoe snel hij weg is :)
-
07-03-2011, 11:51 #6
- Berichten
- 366
- Lid sinds
- 16 Jaar
Re: Raar iets met klant
Ik sluit me aan bij Patrick, en als ze problemen hebben met de server mogen ze mij inhuren ;).
Tijl
-
07-03-2011, 12:02 #7
- Berichten
- 1.137
- Lid sinds
- 15 Jaar
Re: Raar iets met klant
Je kan aangeven dat je het domein nog een maand vrijwillig vasthoudt en daarna E20,- per maand in rekening dient te brengen ten behoeve van administratie kosten (jij moet tenslotte steeds controleren of hij al verdwenen is)
Moet je eens kijken hoe snel hij weg is :)
-
07-03-2011, 14:47 #8
- Berichten
- 947
- Lid sinds
- 14 Jaar
Re: Raar iets met klant
Dus gewoon een termijn stellen en mocht het na dit termijn nog niet geregeld zijn. Per week een bedrag rekenen?
-
07-03-2011, 14:50 #9
- Berichten
- 64
- Lid sinds
- 14 Jaar
Re: Raar iets met klant
Als jij je geld heb, maak je dan toch niet druk!
-
07-03-2011, 14:57 #10
- Berichten
- 947
- Lid sinds
- 14 Jaar
Re: Raar iets met klant
Nou ten 1e vraag ik me dus af, wat als klant opeens zegt ik hoef het domein niet meer ik wil mijn geld terug(terwijl het een domein +site is(Welke de klant al ontvangen heeft)).
Ik heb het liever gewoon geregeld dan heb ik mijn plicht in ieder geval gedaan. En ben ik er gewoon vanaf.
-
07-03-2011, 15:00 #11
- Berichten
- 1.137
- Lid sinds
- 15 Jaar
Re: Raar iets met klant
-
07-03-2011, 15:10 #12
Pr0jects Web Services
- Berichten
- 246
- Lid sinds
- 14 Jaar
Re: Raar iets met klant
Een deal is een deal en volgens de wet valt een Domein onder een "verkocht = betalen"-dienst, in ieder geval wanneer je een domeinprovider bent.
Jij hebt er namelijk ook directe kosten aan gehad.
Je kan de (nieuwe) eigenaar echter niet dwingen het domein over te zetten, dit heb je namelijk nergens op papier staan.
Wil je er vanaf zijn? stel de koper in gebreke en stuur zijn geld terug. Vertel hem erbij dat het illigaal is nog de source te gebruiken (van de bestanden die je gestuurd hebt)
-
07-03-2011, 15:13 #13
- Berichten
- 212
- Lid sinds
- 14 Jaar
Re: Raar iets met klant
Wat een hoop onzin wordt er hier gesproken.
20 euro per week betalen onzin, mag juridisch nooit. Had topic starter vooraf bekend moeten maken voor de verkoop. Dit soort praktijken wordt juridsch gelijk de grond in geboord.
Mike, topic starter heeft correspondentie waarin hij koper heeft aangegeven domeinnaam te verhuizen en op zijn naam te zetten. Dus deze vlieger gaat niet op.
Enige wat topic starter moet doen is het volgende:
Je stuurt koper een mail waarin je het volgende schrijft:
Je moet het domein z.s.m. verhuizen. Indien het domein verlengd moet gaan worden zal ik het tijdig droppen want ik ga het niet verlengen voor je.
En als je heel zeker van je zaak wilt zijn, stuur je deze mail ook per post (gewoon) en zelfs 100 % zekerheid wilt hebben van ontvangst stuur je hem aangetekend met ontvangst bewijs.
En als je zijn gegevens hebt kan je in ieder geval via jouw registrar het domein op zijn eigen naam zetten. Vraag anders eventjes naar zijn gegevens. Dan is het voor hem in ieder geval al veel makkelijker om te verhuizen. Dan krijgt hij zelf de token toegestuurd.
-
07-03-2011, 21:42 #14
- Berichten
- 947
- Lid sinds
- 14 Jaar
Re: Raar iets met klant
@wilfred bedankt voor je informatie. Ik zal dit morgen even doen, en kijken wat de klant te melden heeft!
Plaats een
- + Advertentie
- + Onderwerp
Marktplaats
Webmasterforum
- Websites algemeen
- Sitechecks
- Marketing
- Domeinen algemeen
- Waardebepaling
- CMS
- Wordpress
- Joomla
- Magento
- Google algemeen
- SEO
- Analytics
- Adsense
- Adwords
- HTML / XHTML
- CSS
- Programmeren
- PHP
- Javascript
- JQuery
- MySQL
- Ondernemen algemeen
- Belastingen
- Juridisch
- Grafisch ontwerp
- Hosting Algemeen
- Hardware Info
- Offtopic