Ik zit met www.lotendelen.nl met hetzelfde probleem. De site opereert zonder winstoogmerk.
De iDeal stortingen zijn slechts een parkeerplaats voor mijn deelnemers en geen omzet voor mij.
Aangezien er zeer veel via iDeal wordt gestort, vind ik dit een vervelende zaak. Een KvK is weliswaar niet duur, maar vereist ineens ook boekhouding en jaarrekeningen e.d. Als particulier heb ik daar natuurlijk geen trek in.
Vraag: is een Stichting een oplossing voor mij?
- Mollie wijzigt voorwaarden voor iDeal
-
22-06-2010, 16:41 #16
- Berichten
- 364
- Lid sinds
- 16 Jaar
-
22-06-2010, 16:46 #17
- Berichten
- 1.408
- Lid sinds
- 16 Jaar
Dat wordt genieten tot 16 augustus. En dan is het gedaan met iDEAL.
-
22-06-2010, 16:53 #18
- Berichten
- 156
- Lid sinds
- 17 Jaar
-
22-06-2010, 16:54 #19
- Berichten
- 52
- Lid sinds
- 15 Jaar
Beter die kvk verplichting op webshops zo kun je beter controleren of je ook daadwerkelijk je goederen krijgt. een kvk op een webshop zal ook een gevoel van veiligheid opwekken bij je klanten
-
22-06-2010, 17:18 #20
- Berichten
- 2.862
- Lid sinds
- 17 Jaar
Ik zit met www.lotendelen.nl met hetzelfde probleem. De site opereert zonder winstoogmerk.
De iDeal stortingen zijn slechts een parkeerplaats voor mijn deelnemers en geen omzet voor mij.
Aangezien er zeer veel via iDeal wordt gestort, vind ik dit een vervelende zaak. Een KvK is weliswaar niet duur, maar vereist ineens ook boekhouding en jaarrekeningen e.d. Als particulier heb ik daar natuurlijk geen trek in.
Vraag: is een Stichting een oplossing voor mij?
Je maakt overigens wel omzet want je ontvangt geld en geeft dit weer uit. Dat is omzet. Het feit dat je geen winst maakt doet daar niets aan af. Juist dit laatste is wel een reden om eens te kijken naar de voordelen van een stichting.
Heb je die site al eens laten beoordelen door een jurist? Volgens mij zijn er best een paar punten waar je even over na moet denken (als je dat al niet gedaan hebt). Ik zou zowieso opletten met Paypal.
-
22-06-2010, 17:19 #21
- Berichten
- 364
- Lid sinds
- 16 Jaar
Iemand daar een antwoord op?
@DJ Franse: gelijke post :) Ik ken de juridische haken en ogen van mijn site als mijn broekzak. Maar dat staat los van het feit of een stichting handig is. Met je omzet-opmerking heb je natuurlijk gelijk.
Ik wil best een paar tientjes voor een KvK betalen, maar niet de administratieve rompslomp hebben.
-
22-06-2010, 17:40 #22
- Berichten
- 360
- Lid sinds
- 14 Jaar
Ik weet niet wat KVK te maken heeft met veiligheid. Er zijn genoeg KVK houders die oplichten en er zijn genoeg hobbyisten die oplichten. Recente voorbeeld: http://nieuwsnld.nl/failliete-webwin...-lokken-update
Het leveren van een product ligt tenslotte niet bij het betaalmethode.
Het is jammer dat Mollie dat doet, zij lopen een hoop inkomsten mis. Bijvoorbeeld al door kleine betalingen van kids die geld inzamelen voor Kika of het WNF. Of bijvoorbeeld een webmaster die een crime spel bezit.
Offtopic:
Ik weet niet of iemand opgelet heeft bij Mollie maar zij gebruiken Adyen. Waarschijnlijk heeft Adyen hun verzocht dit te veranderen.
-
22-06-2010, 17:40 #23
- Berichten
- 2.862
- Lid sinds
- 17 Jaar
Een stichting heeft volgens mij sowieso een KvK nodig, maar het gaat er mij om of ik dan niet te maken krijg met boekhouding/jaarrekening/fiscale toestanden.
Iemand daar een antwoord op?
@DJ Franse: gelijke post :) Ik ken de juridische haken en ogen van mijn site als mijn broekzak. Maar dat staat los van het feit of een stichting handig is. Met je omzet-opmerking heb je natuurlijk gelijk.
Ik wil best een paar tientjes voor een KvK betalen, maar niet de administratieve rompslomp hebben.
Een stichting moet ook een boekhouding bij houden maar dat kan heel summier : inkomsten/uitgaven en je hebt alles.
Een stichting kan handig zijn om bepaalde zaken duidelijk af te schermen, zoals voor de belasting. Stel dat je een grote prijs in de wacht sleept kan het wel eens zijn dat de belasting meekijkt wat daar mee gebeurt. Ook als er iemand een claim legt bij jouw zal hij dat dan bij de stichting doen, bv een beslag op de rekening. En zo ben je niet in eerste instantie persoonlijk aansprakelijk.
De juridische haken en ogen hebben wel degelijk relatie met het vinden van een passende rechtsvorm.
-
22-06-2010, 23:18 #24
- Berichten
- 2.971
- Lid sinds
- 18 Jaar
Voor de tegenstanders;
Kunnen jullie argumenten geven waarom het ongeregistreerd zou moeten kunnen blijven gaan?
-
22-06-2010, 23:51 #25
- Berichten
- 16
- Lid sinds
- 15 Jaar
Lijkt me duidelijk aangegeven. Ik wil binnenkort een ludieke site starten voor het inzamelen van geld voor goede doelen. Dit in overleg met adverteerders. Nu kunnen adverteerders straks via ideal betalen (vooral voor mkb) en dat kan dan niet meer. Heb geen zin in een bedrijfje of stichting vanwege de rompslomp en kan de adverteerders dan geen succesvolle optie bieden waardoor het goededoel weer later uitbetaald kan worden.
Zo zijn er tal van andere voorbeelden en vind een kvk-nummer ook niet meteen betrouwbaar. Kijk maar is op de site van hun welke reacties erbij sommige bedrijven staan betreft oplichting.
-
22-06-2010, 23:56 #26
- Berichten
- 488
- Lid sinds
- 15 Jaar
Ik, als 16 jarige, zou hier heel erg de dupe van zijn (als ik bij mollie zat).
Ik heb vanzelfsprekend geen KVK. Dus voor mij zou dit heel erg vervelend zijn.
Gelukkig zit ik niet bij mollie.
Ik vind het zelf dus een slechte zet. Er zitten voordelen aan, maar dat vind ik niet opwegen tegen het aantal mensen die hier van de dupe zijn.
Groeten,
Tim
-
23-06-2010, 00:16 #27
- Berichten
- 935
- Lid sinds
- 17 Jaar
Daarbij lijkt me dat er inmiddels een zinvolle discussie ontstaat en blijkt dus dat men er wel degelijk zijn zegje over wil doen in dit topic.
Ik ben er zelf erg voorstander van om dergelijke zaken te verplichten en ik vind ook dat er een strengere controle moet op het duidelijk tonen van dingen als bedrijfsgegevens, algemene voorwaarden, opt-out mogelijkheden....enzovoorts op websites/webshops en dergelijke
-
23-06-2010, 05:51 #28
- Berichten
- 302
- Lid sinds
- 16 Jaar
Nou dan ga ik maar naar targetpay zolang ik geen KVK heb denk ik...
-
23-06-2010, 05:54 #29
- Berichten
- 52
- Lid sinds
- 15 Jaar
Bij Target Pay veranderd er voorlopig in ieder geval helemaal niets. Heeft Erwin op tbforum zelf gezegd zie dit topic:
http://www.tbforum.com/thread/147947.html
En daar worden goede argumenten naar voren gebracht:
Als men een kvk nummer heeft zal men wel rechtstreeks bij een bank Ideal aanvragen en niet bij zo'n instantie als mollie.
-
23-06-2010, 06:02 #30
- Berichten
- 2.862
- Lid sinds
- 17 Jaar
Als men een kvk nummer heeft zal men wel rechtstreeks bij een bank Ideal aanvragen en niet bij zo'n instantie als mollie.
- mijn bank bied geen ideal aan
- implementatie icm andere betaalopties is via mollie veel makelijker
Plaats een
- + Advertentie
- + Onderwerp
Marktplaats
Webmasterforum
- Websites algemeen
- Sitechecks
- Marketing
- Domeinen algemeen
- Waardebepaling
- CMS
- Wordpress
- Joomla
- Magento
- Google algemeen
- SEO
- Analytics
- Adsense
- Adwords
- HTML / XHTML
- CSS
- Programmeren
- PHP
- Javascript
- JQuery
- MySQL
- Ondernemen algemeen
- Belastingen
- Juridisch
- Grafisch ontwerp
- Hosting Algemeen
- Hardware Info
- Offtopic