.............................
- Interessant concept!
-
2649 × bekeken sinds 31-10-2008, 13:17 #1
Interessant concept!
Laatst aangepast door JoeriW : 17-03-2009 om 11:16
-
In de schijnwerper
5 PBN/Backlink Sites, Goede DAWebsite te koopwebshop in laadkabels/laadpalen (sinds 2019) incl leveranciersWebsite te koopHoe Fit Worden (DR28) | Tips voor fitness, krachttraining & meer (275 artikelen)Website te koopQR code gratis | Bied mee vanaf slechts 19 euro | Custom QR code generatorWebsite te koop -
31-10-2008, 13:27 #2
- Berichten
- 936
- Lid sinds
- 17 Jaar
zeer mooi.. echt waar!!
is dat ik het geld niet heb. anders kocht ik het over!!
-
31-10-2008, 13:52 #3
- Berichten
- 176
- Lid sinds
- 18 Jaar
Beste,
Een erg leuk concept. Echter zitten er ook wel wat haken en ogen aan.
Je baseert de prijs op 1 x jaaromzet. Maar ik beredeneer het volgened.
Kosten voor brief:
Papier: 10 cent
Envelop: 15 cent
Postzegel: 44 cent
Inktkosten: 5 cent
De minimale kosten zijn dus al 74 cent. Dan heb ik het nog niet over administratiekosten e.d.
De winst is dus maximaal 25 cent.
Ga uit van 500 klanten. Dus 500 x 0,25 = 125 euro winst per maand.
Je hebt als je het zakelijk aanpakt ook je kosten voor facturen, boekhouding e.d.
Al met al hou je dus zon 80 euro per maand over.
Is een vraagprijs van 6.000 euro dan wel eerlijk? Het design is simpel. Niet heel erg veel waard als je het mij vraagt. Natuurlijk is het een goed concept, maar ik kan het toch ook zelf opzetten?
Verder vraag ik mij af waar de brieven mee verstuurd worden. Is het zo dat je elke maand leuk brieven mag gaan zitten sturen?
Met vriendelijke groet,
Marijn Poelman
-
31-10-2008, 14:07 #4
- Berichten
- 70
- Lid sinds
- 16 Jaar
Dag Marijn,
Bedankt voor je kritische reactie. Ik zal er even op reageren:
Ten eerst zou ik je adviseren om een andere leverancier van papier en enveloppen te zoeken. 10 en 15 cent is wel erg overdreven. Daarnaast moet je er rekening mee houden dat wanneer je partijenpost aanlevert bij TNT je een fikse korting krijgt. Reken op portokosten van 35 cent en minder per brief.
Dus wanneer je de post zelf zou verwerken, kost het je minder dan 50 cent per brief. Op dit moment wordt het uitbesteed (wegens tijdgebrek) en betaal ik 67 cent per brief. Dit bedrag wordt speciaal voor mij gehanteerd, maar blijft bij de overdracht ook gehanteerd. De marge is hierdoor wel minder, maar je hoeft er dus ook niet veel voor te doen!
Een simpel design hoeft niet weinig waard te zijn. Google is ook simpel.
Je vraagt je af waarmee de brieven verstuurd worden. Kan ik kinderachtig in zijn, maar staat dat niet op de site? De post wordt verstuurd met TNT.
Origineel gepost door marijn poelman
Beste,
Een erg leuk concept. Echter zitten er ook wel wat haken en ogen aan.
Je baseert de prijs op 1 x jaaromzet. Maar ik beredeneer het volgened.
Kosten voor brief:
Papier: 10 cent
Envelop: 15 cent
Postzegel: 44 cent
Inktkosten: 5 cent
De minimale kosten zijn dus al 74 cent. Dan heb ik het nog niet over administratiekosten e.d.
De winst is dus maximaal 25 cent.
Ga uit van 500 klanten. Dus 500 x 0,25 = 125 euro winst per maand.
Je hebt als je het zakelijk aanpakt ook je kosten voor facturen, boekhouding e.d.
Al met al hou je dus zon 80 euro per maand over.
Is een vraagprijs van 6.000 euro dan wel eerlijk? Het design is simpel. Niet heel erg veel waard als je het mij vraagt. Natuurlijk is het een goed concept, maar ik kan het toch ook zelf opzetten?
Verder vraag ik mij af waar de brieven mee verstuurd worden. Is het zo dat je elke maand leuk brieven mag gaan zitten sturen?
Met vriendelijke groet,
Marijn Poelman
-
31-10-2008, 14:24 #5
- Berichten
- 936
- Lid sinds
- 17 Jaar
Ik koop verschillend soort papier persoonlijk al voor:
2.29 per 500 vel (goed 80 grams papier) dat is 0.00458 euro per velletje
Natuurlijk kun je ook dikker en beter papier gebruiken.
Inktkosten die ik heb weet ik niet, maar lager dan wat jij zegt iig.. Ik hou dat even op 5 cent
35 cent - porto per vrief
0.458 cent voor een velletje papier
5 cent voor printen
2.5 cent voor envelop
-----
43 cent per brief...
Reken ik dan even niet arbeidsloon mee!!!
Sorry ik spring alleen een mooi concept bij..
En die 67 cent die hij nu betaald moet idd makkelijk lager kunnen!
-
31-10-2008, 14:58 #6
- Berichten
- 2.299
- Lid sinds
- 16 Jaar
Eind augustus was ik bijna rond met de vorige eigenaar (Joeri) met de aankoop van deze site. Opeens was er toen een partner die de site voor veel meer wou overnemen?
Die partner zijn jullie?
De berekeningen eind augustus waren dat er per jaar 1.920 euro winst te behalen was.
Ik wil mijn bijna geaccepteerde bod van 2.000 euro hier dus ook plaatsen.
Groet,
Hiker
-
31-10-2008, 15:00 #7
- Berichten
- 262
- Lid sinds
- 17 Jaar
Het is een mooi concept, niet voor niets heb je de media ermee gehaald.
@Frank, je vergeet nog wat...
- Arbeidsloon moet je hier juist in meenemen
- Afschrijving van (hoog volume) kleuren laserprinter
- Reserve printer (want er zijn deadlines)
- Opslag papier en enveloppen (een droge ruimte)
- Inkoop materiaal
- Volgens mij heb je ook een frankeermachine nodig of je moet de enveloppen bedrukken met port betaald
- enveloppen zonder venster stickeren of printen (extra werk)
- Administratiekosten
- Advertentiekosten
- Opmaakkosten (indien niet goed aangeleverd)
- Helpdesk bij vragen
Dit is aardig wat werk, 99 cent is volgens mij wel heel scherp geprijsd. Bij voldoende werk zal het zeker lonend zijn maar dit doe je er niet even bij.
Uitbesteden is niet slim, dan ben je een tussenpersoon die ook gemist kan worden, zeker als je dit "erbij" doet.
Maar voor de duidelijkheid, wat verkoop je eigenlijk?
Het idee is niet beschermd en je hebt 2 klanten dus je bent niet echt bekend in de markt met ongeveer 200 euro winst per maand. Voor 6000 euro???Laatst aangepast door Cees S : 31-10-2008 om 15:11
-
31-10-2008, 15:03 #8
- Berichten
- 70
- Lid sinds
- 16 Jaar
Dat klopt,
Het is toen overgedragen aan de BV van mij (joeri) en een aantal partners. Er is toen besloten om het in eerste instantie daaraan over te dragen, dit was makkelijker voor het overdragen aan een derde. Er is destijds dus ook afgezien van het bod.
Ik kan me echter nog wel herinneren dat het bod €2500,- bedroeg, maar dat kan ik verkeerd hebben.
Origineel gepost door Hiker
Eind augustus was ik bijna rond met de vorige eigenaar (Joeri) met de aankoop van deze site. Opeens was er toen een partner die de site voor veel meer wou overnemen?
Die partner zijn jullie?
De berekeningen eind augustus waren dat er per jaar 1.920 euro winst te behalen was.
Ik wil mijn bijna geaccepteerde bod van 2.000 euro hier dus ook plaatsen.
Groet,
Hiker
-
31-10-2008, 15:06 #9
- Berichten
- 176
- Lid sinds
- 18 Jaar
Oké, ookal zijn de kosten 43 cent per brief. Laten we voor gemak incl arbeid en administratie 45 zeggen.
0,45 x 700 = 315 euro winst per maand.
Hoe kom je dan bij een vraagprijs van 6000 euro?
315 x 12 = 3780. Kosten voor design e.d. er bij.
Dan is het zoals ik het zie maximaal 4000 euro waard of heb ik dit mis?
Marijn
-
31-10-2008, 15:09 #10
- Berichten
- 70
- Lid sinds
- 16 Jaar
Er staat ook dat de prijs is gebaseerd op 1x de jaaromzet. Niet de winst.
Je houdt er van om kritisch te zijn Marijn, ik wil je adviseren om je toch wat beter in te lezen danwel te verdiepen voordat je reageert!
Origineel gepost door marijn poelman
Oké, ookal zijn de kosten 43 cent per brief. Laten we voor gemak incl arbeid en administratie 45 zeggen.
0,45 x 700 = 315 euro winst per maand.
Hoe kom je dan bij een vraagprijs van 6000 euro?
315 x 12 = 3780. Kosten voor design e.d. er bij.
Dan is het zoals ik het zie maximaal 4000 euro waard of heb ik dit mis?
Marijn
-
31-10-2008, 15:16 #11
- Berichten
- 176
- Lid sinds
- 18 Jaar
Wat ik zeg is dat ik het niet echt een eerlijke prijs vindt omdat een omzet totaal niets zegt. Ik kan met mijn bedrijf ook wel een omzet van 25.000.000 halen. Dat houd toch niet in dat als ik mijn bedrijf verkoop het 25 miljoen waard is? ik kan dan wel een verlies hebben van 5 ton. Een potentiele koper moet natuurlijk wel in een redelijke termijn zijn inverstering terug verdienen.
-
31-10-2008, 15:20 #12
- Berichten
- 70
- Lid sinds
- 16 Jaar
Dan heb je het antwoord op je vragen toch? Je weet de omzet, je hebt zelf de winst berekend (die redelijk goed klopt!). Dus weet je in welke termijn je de investering terug hebt. En die lijkt mij zeer redelijk.
Origineel gepost door marijn poelman
Wat ik zeg is dat ik het niet echt een eerlijke prijs vindt omdat een omzet totaal niets zegt. Ik kan met mijn bedrijf ook wel een omzet van 25.000.000 halen. Dat houd toch niet in dat als ik mijn bedrijf verkoop het 25 miljoen waard is? ik kan dan wel een verlies hebben van 5 ton. Een potentiele koper moet natuurlijk wel in een redelijke termijn zijn inverstering terug verdienen.
-
31-10-2008, 15:20 #13
- Berichten
- 262
- Lid sinds
- 17 Jaar
Als er vorig jaar na de media-aandacht de boel goed was opgepakt had je nu 10 man in dienst en honderden klanten.
Openingsbod: 500 euro
-
31-10-2008, 15:22 #14
- Berichten
- 660
- Lid sinds
- 19 Jaar
Origineel gepost door marijn poelman
Wat ik zeg is dat ik het niet echt een eerlijke prijs vindt omdat een omzet totaal niets zegt.
Verkoopt de TS zijn concept niet, dan zal deze misschien een prijsaanpassing doen.
-
02-11-2008, 11:08 #15
- Berichten
- 10
- Lid sinds
- 16 Jaar
Ik zie op uw site dat het om verscheidene soorten post gaat, onder andere facturen. Ik kan me voorstellen dat bedrijven echter bepaalde post niet via een tussenstation willen verzenden, om de vertrouwelijkheid te waarborgen. Heeft u hier iets op bedacht, of kiest u er bewust voor alleen minder vertrouwelijke post te verwerken?
Plaats een
- + Advertentie
- + Onderwerp
Marktplaats
Webmasterforum
- Websites algemeen
- Sitechecks
- Marketing
- Domeinen algemeen
- Waardebepaling
- CMS
- Wordpress
- Joomla
- Magento
- Google algemeen
- SEO
- Analytics
- Adsense
- Adwords
- HTML / XHTML
- CSS
- Programmeren
- PHP
- Javascript
- JQuery
- MySQL
- Ondernemen algemeen
- Belastingen
- Juridisch
- Grafisch ontwerp
- Hosting Algemeen
- Hardware Info
- Offtopic